• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з паспортизації, експертного обстеження, технічного опосвідчення вантажопідіймального обладнання

Завершена

132 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 320.00 UAH
Період оскарження: 23.05.2024 16:16 - 04.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-05-23-010844-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 14.06.2024 № 229

Номер: f71a31e070684920be80e546edad5f29
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-23-010844-a.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-05-23-010844-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 14.06.2024 № 229
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.06.2024 13:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.07.2024 17:20
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2024 10:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальним підприємством "Дніпровський метрополітен" Дніпровської міської ради скасовані рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" та рішення про визначення переможцем ТОВ "Придніпровський експертно-технічний центр" за процедурою закупівлі - "Послуги з паспортизації, експертного обстеження, технічного опосвідчення вантажопідіймального обладнання", відповідно до Рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №11354-р/пк-пз від 01.07.2024
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці", Романюк Віктор Миколайович 380672666981 zhetc.tender@ukr.net http://www.etc.zt.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a969292dcd0946a3b7c3d8bba9119b03
Заголовок пункту скарги: Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-05-23-010844-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 12.06.2024 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 13.06.2024, 11:32:03, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» наступного змісту: «Вимога про усунення невідповідностей: 1.Під час розгляду тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме: 1.1. Учасник у тендерній пропозиції на виконання вимог пункту 2.1. Додатку № 6 до тендерної документації надав довідку про виконання двох аналогічних договорів. На виконання вимог пункту 2.2. Додатку № 6 до тендерної документації Учасник надав у складі пропозиції копії двох договорів та акти наданих послуг до зазначених договорів, що підтверджують досвід надання послуг, але не підтверджують досвід виконання аналогічних договорів та аналогічних послуг, передбачених технічним завданням. Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 предмет закупівлі визначається відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749. Отже, аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015. Учасник повинен надати будь-який документ про виконання аналогічного договору за тим самим четвертим знаком ДК 021:2015». Для усунення невідповідностей необхідно надати інформацію та/або документи, а саме: 1) Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів (інформації) в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: 2.1. Довідку про виконання Учасником аналогічного договору за предметом закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015 із зазначенням предмету договору, контрагента, реквізитів договору (дата укладання, номер). 2.2. Скан-копію Договору в повному обсязі, що наведений в вищезазначеній довідці, де зазначено предмет закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015. 2.3. Акт або акти, що підтверджують виконання зазначеного договору.
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 12.06.2024 завантажено наступні документи: - «Усунення невідповідностей (довідка-обгрунтування).pdf».
В подальшому, через автоматизовану систему ProZorro 14.06.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення № 229, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Довідкою - «Усунення невідповідностей (довідка-обгрунтування).pdf», з метою усунення вказаних вище невідповідностей, Товариство з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» повідомляло, надавало інформацію та обґрунтовувало наступне.
У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.

Наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 прийнято та надано чинності Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015». Відповідно до Розділу 1 «Сфера застосування» Національному класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015» встановлено, що цей класифікатор Український Єдиний закупівельний словник (далі - ЄЗС) призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України.
Частиною 4 статті 179 Господарського кодексу України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Окрім того, слід зазначити, що у відповідності до Додатку № 2 тендерної документації Замовника – Комунальне підприємство "Дніпровський метрополітен" Дніпровської міської ради, предметом надання послуг є «Послуги з паспортизації, експертного обстеження, технічного опосвідчення вантажопідіймального обладнання», тобто послуги, що надаються у спосіб визначений Порядком проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687 (далі – Порядок). Згідно зазначеного Порядку, зазначені послуги надаються експертною організацією – незалежним суб’єктом господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання. Підтверджуючі документи того, що ТОВ «Житомирський ЕТЦ» є експертною організацією (Статут, дозвільні документи тощо) надані у повній мірі у складі тендерної пропозиції. Будь-яких інших вимог щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Замовником, у тому числі із обов’язковим зазначенням предмету аналогічного договору за четвертою цифрою ДК 021:2015, тендерна документація Замовника не містить.
В свою чергу, зазначаємо, що надані в складі тендерної пропозиції аналогічні договори виконувались у відповідності до Порядку, у повній мірі підтверджують кваліфікацію Учасника та у повній мірі відповідають предмету закупівлі № UA-2024-05-23-010844-a, хоча й не містять у собі прописаної інформації щодо відповідності їх предмету «за четвертою цифрою ДК 021:2015», а відповідно до зазначених норм чинного законодавства, у суб’єктів господарювання відсутній обов’язок зазначати у своїх господарських договорах предмет договору за четвертою цифрою ДК 021:2015. Окрім того, вважаємо за необхідне звернути увагу, що Додаток № 6 до тендерної документації Замовника взагалі не містить вказаного у Вимозі Замовника обов’язку, що в свою чергу не давало підстав та позбавило Учасників можливості звернутись із відповідними зверненнями до Замовника з приводу приведення у відповідність тендерної документації, у період уточнень.
Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, зазначено, що дотримання Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», прийнятого та отриманого чинності наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 є обов’язковим виключно для Замовника публічної закупівлі під час визначення предмету закупівлі. Вимоги, що містяться у повідомленні про усунення невідповідностей від 12.06.2024, у розумінні ст. 31 Господарського кодексу України є дискримінаційними, примушують надати не передбачену чинними нормативно-правовими актами інформацію та порушують принципи визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – Комунальне підприємство "Дніпровський метрополітен" Дніпровської міської ради, посилаючись на пп. 1 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, 14.06.2024 до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення № 229 від 14.06.2024, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.

Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, протокольне рішення Замовника від 14.06.2024 № 229 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника