• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Дизельне паливо

Торги відмінено

335 858.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 358.58 UAH
Період оскарження: 23.05.2024 14:38 - 12.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 922a520ef9ac444d8ac68ff598bb8499
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-23-007806-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-23-007806-a за предметом закупівлі: код ДК 021:2015:09130000-9 «Нафта і дистиляти» Дизельне паливо (у талонах та/або електронних талонах)
Дата розгляду скарги: 05.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2024 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.06.2024 12:26
Дата виконання рішення Замовником: 10.06.2024 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноваженою особою прийнято рішення про скасування даної закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 особливостей.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0b734cc81463472a9525018a7601918c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова тендерної документації щодо наявності талонів які мають термін дії на рік з моменту поставки, що не узгоджується з іншими вимогами ТД та додатків до неї
Опис заперечення: Відповідно до п. 10 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Згідно ДК 021:2015:09130000-9-Нафта і дистиляти; (номенклатурна позиція: дизельне паливов талонах та/або електронних талонах )(надалі – товар):
«10. Талони та/або електронні талони мають бути єдиного зразка для всієї мережі АЗС, яка заявлена Учасником в Додатку 2 до Договору, номіналом 10, 20 або 50 літрів, та мати термін дії на рік з моменту поставки.(з можливістю пролонгації)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: 1.1. Щодо терміну дії талонів:
Замовник встановлює дискримінаційну вимогу тендерної документації яка не узгоджується з іншими вимогами тендерної документації, а саме щодо терміну дії талонів (далі - ПК).
Відповідно до Плану Закупівлі, опублікованого на сайті уповноваженого органу, закупівля оголошена згідно річного плану закупівель на 2024 рік.
Згідно п. 12.1. Проекту договору, опублікованого замовником у Додатку № 3 до тендерної документації, закупівля проводиться на задоволення потреби Замовника до 31.12.2024 року, оскільки строк дії Договору – до 31.12.2024 року.
Згідно п. 5.2. Проекту договору, опублікованого замовником у Додатку № 3 до тендерної документації, Поставка товару за договором здійснюється – до 31.08.2024 р.
п. 4.5. Розділу 1 тендерної документації, встановлено строк поставки товарів – до 31.12.2024 року.
При цьому, Замовник у Технічній специфікації до предмету закупівлі згідно Додатку № 2 до тендерної документації, встановлює вимогу щодо терміну дії талонів на паливо, який повинен складати рік з моменту поставки.
З урахуванням умов що талони номіналом 10, 20 або 50 літрів повинні мати термін дії на рік з моменту поставки – є обмежувальною та дискримінаційною, та такою, що не узгоджується з вимогами проекту договору та інших умов тендерної документації.
Відповідно до Форми Оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованого на сайті уповноваженого органу 23.05.24 – закупівля проводиться на задоволення потреби Замовника до кінця 2024 року, оскільки строк поставки товарів – до 31 грудня 2024 року включно.
Замовник встановлює суперечливу умову щодо надання учасниками талонів з терміном дії рік з моменту поставки, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає. В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (в т.ч. Державний бюджет, який є джерелом фінансування Замовника у відповідній процедурі закупівлі та визначено в плані закупівель за ідентифікатором UA-P-2024-05-23-009753-a) становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони термін дії яких 12 місяців з моменту поставки, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік. Дата оголошення процедури закупівлі - 23.05.2024 року, а отже строк дії талонів за вимогами Замовника повинен закінчуватись не раніше травня 2025 року.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність розгалуджену систему автозаправних станцій (власних, орендованих, партнерських) по Україні, а в межах міста Тернополя не менше 4-х штук, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас та АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Бродівська, 2/ вул.Є.Гріга, 2
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Протасевича, 3
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул.15 квітня, 2В

І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС:
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.

ІІ. Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 3 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 4 до скарги.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8f9cfc8fca6a430891f6786ba3bd4159
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова тендерної документації, що талони мають бути єдиного зразка для всієї мережі АЗС:
Опис заперечення: Відповідно до п. 10 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Згідно ДК 021:2015:09130000-9-Нафта і дистиляти; (номенклатурна позиція: дизельне паливов талонах та/або електронних талонах )(надалі – товар):
«10. Талони та/або електронні талони мають бути єдиного зразка для всієї мережі АЗС, яка заявлена Учасником в Додатку 2 до Договору, номіналом 10, 20 або 50 літрів, та мати термін дії на рік з моменту поставки.(з можливістю пролонгації)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: 1.2. Щодо вимоги, що талони мають бути єдиного зразка для всієї мережі АЗС:

Вимагаючи від учасників наявність «мають бути єдиного зразка для всієї мережі АЗС:» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну мережу АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «талони мають бути єдиного зразка для всієї мережі АЗС, яка заявлена Учасником в Додатку 2 до Договору» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво. З урахуванням наявності форс-мажорних обставин, згідно Листа ТПП України, щодо введення воєнного стану в України, виключення вимоги щодо наявності талону єдиного зразка/бренду, забезпечить Замовника у випадку наявності ускладнень з заправкою автотранспорту за наявності технічних перешкод з забезпеченням паливом однією мережею АЗС.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність розгалуджену систему автозаправних станцій (власних, орендованих, партнерських) по Україні, а в межах міста Тернополя не менше 4-х штук, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас та АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Бродівська, 2/ вул.Є.Гріга, 2
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Протасевича, 3
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул.15 квітня, 2В

І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС:
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.

ІІ. Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 3 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 4 до скарги.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта та АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому Зазначені мережі АЗС мають НЕ ЄДИНИЙ ЗРАЗОК ТАЛОНУ та Є МЕРЕЖАМИ З РІЗНИМИ БРЕНДАМИ.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b911026df5a845ecad6a5368c4a11595
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова тендерної документації щодо підтвердження права власності/оренди АЗС Учасником
Опис заперечення: Відповідно до п. 5 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Згідно ДК 021:2015:09130000-9-Нафта і дистиляти; (номенклатурна позиція: дизельне паливов талонах та/або електронних талонах )(надалі – товар):
«5. Учасник повинен підтвердити право власності на відповідні АЗС або надати, завірені належним чином, копії Договорів оренди.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: встановлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників підтвердження від Учасника власних або орендованих АЗС (Договір оренди) на розгалуджену систему автозаправних станцій (власних, орендованих, партнерських) по Україні, а в межах міста Тернополя не менше 4-х штук - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у власності/оренді а в межах міста Тернополя не менше 4-х штук.
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність розгалуджену систему автозаправних станцій (власних, орендованих, партнерських) по Україні, а в межах міста Тернополя не менше 4-х штук, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас та АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Бродівська, 2/ вул.Є.Гріга, 2
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Протасевича, 3
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул.15 квітня, 2В

І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС:
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.

ІІ. Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 3 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Брсм-нафта, надано у Додатку № 4 до скарги.

Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-НАФТА та АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, зазначені АЗС не є у праві власності/оренді Скаржника.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 40fbe266dfa0424e83388181fb20dde0
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова тендерної документації щодо дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів
Опис заперечення: Відповідно до п. 4 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Згідно ДК 021:2015:09130000-9-Нафта і дистиляти; (номенклатурна позиція: дизельне паливов талонах та/або електронних талонах )(надалі – товар):
«4. Учасник письмово гарантує, що застосовує необхідні заходи із захисту довкілля згідно вимог нормативних документів. На підтвердження інформації учасник надає дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: встановлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: Зазначена вимога дискримінаційна по відношенню до Скаржника, оскільки Скаржник такий дозвіл не отримував, оскільки безпосередньо Скаржник не здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів.
Згідно статті 11 ЗУ «Про охорону атмосферного повітря» Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу на викиди, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, суб’єкту господарювання, об’єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або через центри надання адміністративних послуг.
До першої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування.
Скаржник не є суб’єктом господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, суб’єкту господарювання, об’єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або через центри надання адміністративних послуг.
Скаржник не є власником та/або користувачем АЗС та не здійснює безпосередній відпуск палива на АЗС, а отже вимога Замовника щодо надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів дискримінаційна до скаржника та обмежує нас в праві на участь.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно п. 56 Особливостей визначено, що якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність розгалуджену систему автозаправних станцій (власних, орендованих, партнерських) по Україні, а в межах міста Тернополя не менше 4-х штук, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас та АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Бродівська, 2/ вул.Є.Гріга, 2
АВІАС ПЛЮС м.Тернопіль, вул.Протасевича, 3
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
БРСМ - НАФТА м. Тернопіль, вул.15 квітня, 2В
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації