-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нове будівництво очисних споруд продуктивністю 300м.куб на добу для котеджного містечка "Контінентал" за адресою с.Ременів Львівського району Львівської області ЄЗС ДК 021:2015 45252000-8 Будівництво споруд для очищення стічних вод, водоочисних і сміттєспалювальних заводів
Торги не відбулися
24 657 168.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 123 285.84 UAH
мін. крок: 0.5% або 123 285.84 UAH
Період оскарження:
23.05.2024 14:20 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
С К А Р Г А (у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
e83bbdbb543b4d3b8d836aa09c4d633c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-23-007446-a.c3
Назва:
С К А Р Г А (у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
С К А Р Г А
(у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
23 травня 2024 року через систему електронних державних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2024-05-23-007446-a, Замовником яких виступає Жовтанецька сільська Рада Львівського району Львівської області (далі - Замовник), щодо предмету закупівлі «Нове будівництво очисних споруд продуктивністю 300м.куб на добу для котеджного містечка "Контінентал" за адресою с. Ременів Львівського району Львівської області ЄЗС ДК 021:2015 45252000-8 Будівництво споруд для очищення стічних вод, водоочисних і сміттєспалювальних заводів» з очікуваною вартістю закупівлі 24 657 168,00 грн.,
Керуючись пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення чи скасування (затвердженого Постановою кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178) (далі Особливості), зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватись до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ,а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднюється у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ознайомившись з вимогами тендерної документації вважаємо, що Замовник допустив порушення чинного законодавства, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємось з наступним:
1.1. Відповідно до вимог п.6 Додатку 3 до тендерної документації:
«Учасник надає в складі тендерної пропозиції Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та/або Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (Декларація/дозвіл залежно від виду робіт згідно Постанова КМУ від 26.10.2011 №1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки"). (для учасника чи субпідрядника по роботах, що вимагають наявність такої дозволу/декларації. Для субпідрядника має надаватися згода субпідрядника на виконання робіт з зазначенням з зазначенням найменування предмету закупівлі.).).
Необхідний дозвіл:
• Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
• Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.(саме в такій редакції)
Необхідна декларація:
• Монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Зазначаємо що Дозволу (декларації) на налагодження, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки взагалі не існує, як такого.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу", відповідно до групи А, пункту № 11 даний вид робіт викладено наступним чином:
11. "Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки", тож Замовник взагалі вимагає Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки або Декларація з відповідності матеріально - технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці яких не існує у переліку затвердженої постанови.
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає роботи з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Тобто якщо проводяться роботи пов'язані з монтажем, демонтажем, налагодженням, ремонтом, технічним обслуговуванням, реконструкцією машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, то для виконання таких робіт необхідно мати даний Дозвіл або Декларацію.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу", відповідно до групи А, пункту № 8 ще один вид робіт викладено наступним чином:
8.Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.(саме в такій редакції)
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
Тобто якщо проводяться земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою, то для виконання таких робіт необхідно мати даний Дозвіл.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації", відповідно до групи Б, пункту №10 ще один вид робіт викладено наступним чином:
10.Монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає роботи з монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Тобто якщо проводяться роботи Монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів то для виконання таких робіт необхідно мати дану Декларацію.
Зважаючи на те, що Предметом закупівлі є: «Нове будівництво очисних споруд продуктивністю 300м.куб на добу для котеджного містечка "Контінентал" за адресою с. Ременів Львівського району Львівської області ЄЗС ДК 021:2015 45252000-8 Будівництво споруд для очищення стічних вод, водоочисних і сміттєспалювальних заводів» та оскільки предмет закупівлі та технічна завдання не передбачає таких робіт, на яких підставах Замовник вимагає вищезгадані дозвільні документи, які абсолютно не стосується даної закупівлі.
Слід зазначити, що Документацією, зокрема, технічним завданням не передбачено робіт з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; Земляних робіт, що виконуються під водою та робіт з монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції.
За таких умов, зазначені вище вимоги не узгоджуються з предметом закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть Дозвіл на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою (саме в такій редакції), а також Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вищевикладене, ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення щодо наявності порушень, що допущені Жовтанецькою сільською Радою Львівського району Львівської області під час проведення відкрити торгів з особливостями UA-2024-05-23-007446-a та задовольнити дану Скаргу повністю.
3. Зобов’язати Жовтанецьку сільську Раду Львівського району Львівської області внести зміни до Тендерної документації у відповідності до обставин, викладених у даній Скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 НР.docx 13.06.2024 16:03
- рішення від 15.05.2024 № 8614 (1).pdf 13.06.2024 16:03
- Скарга UA-2024-05-23-007446-a.docx 13.06.2024 16:03
- Скарга UA-2024-05-23-007446-a.pdf 13.06.2024 16:03
- sign.p7s 13.06.2024 16:06
- sign.p7s 13.06.2024 16:06
- sign.p7s 13.06.2024 16:06
- sign.p7s 13.06.2024 16:06
- sign.p7s 13.06.2024 16:06
- sign.p7s 13.06.2024 16:06
- рішення від 17.06.2024 № 10388.pdf 17.06.2024 14:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 16:47
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.06.2024 14:50
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5c2523eb5e334704a6ec966a4d2cc562
Заголовок пункту скарги:
С К А Р Г А (у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
23 травня 2024 року через систему електронних державних закупівель Prozorro було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2024-05-23-007446-a, Замовником яких виступає Жовтанецька сільська Рада Львівського району Львівської області (далі - Замовник), щодо предмету закупівлі «Нове будівництво очисних споруд продуктивністю 300м.куб на добу для котеджного містечка "Контінентал" за адресою с. Ременів Львівського району Львівської області ЄЗС ДК 021:2015 45252000-8 Будівництво споруд для очищення стічних вод, водоочисних і сміттєспалювальних заводів» з очікуваною вартістю закупівлі 24 657 168,00 грн.,
Керуючись пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення чи скасування (затвердженого Постановою кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178) (далі Особливості), зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватись до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ,а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднюється у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ознайомившись з вимогами тендерної документації вважаємо, що Замовник допустив порушення чинного законодавства, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємось з наступним:
1.1. Відповідно до вимог п.6 Додатку 3 до тендерної документації:
«Учасник надає в складі тендерної пропозиції Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та/або Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (Декларація/дозвіл залежно від виду робіт згідно Постанова КМУ від 26.10.2011 №1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки"). (для учасника чи субпідрядника по роботах, що вимагають наявність такої дозволу/декларації. Для субпідрядника має надаватися згода субпідрядника на виконання робіт з зазначенням з зазначенням найменування предмету закупівлі.).).
Необхідний дозвіл:
• Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
• Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.(саме в такій редакції)
Необхідна декларація:
• Монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Зазначаємо що Дозволу (декларації) на налагодження, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки взагалі не існує, як такого.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу", відповідно до групи А, пункту № 11 даний вид робіт викладено наступним чином:
11. "Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки", тож Замовник взагалі вимагає Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки або Декларація з відповідності матеріально - технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці яких не існує у переліку затвердженої постанови.
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає роботи з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Тобто якщо проводяться роботи пов'язані з монтажем, демонтажем, налагодженням, ремонтом, технічним обслуговуванням, реконструкцією машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, то для виконання таких робіт необхідно мати даний Дозвіл або Декларацію.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу", відповідно до групи А, пункту № 8 ще один вид робіт викладено наступним чином:
8.Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.(саме в такій редакції)
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
Тобто якщо проводяться земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою, то для виконання таких робіт необхідно мати даний Дозвіл.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації", відповідно до групи Б, пункту №10 ще один вид робіт викладено наступним чином:
10.Монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає роботи з монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Тобто якщо проводяться роботи Монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів то для виконання таких робіт необхідно мати дану Декларацію.
Зважаючи на те, що Предметом закупівлі є: «Нове будівництво очисних споруд продуктивністю 300м.куб на добу для котеджного містечка "Контінентал" за адресою с. Ременів Львівського району Львівської області ЄЗС ДК 021:2015 45252000-8 Будівництво споруд для очищення стічних вод, водоочисних і сміттєспалювальних заводів» та оскільки предмет закупівлі та технічна завдання не передбачає таких робіт, на яких підставах Замовник вимагає вищезгадані дозвільні документи, які абсолютно не стосується даної закупівлі.
Слід зазначити, що Документацією, зокрема, технічним завданням не передбачено робіт з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; Земляних робіт, що виконуються під водою та робіт з монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції.
За таких умов, зазначені вище вимоги не узгоджуються з предметом закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть Дозвіл на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою (саме в такій редакції), а також Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Керуючись пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення чи скасування (затвердженого Постановою кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178) (далі Особливості), зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватись до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ,а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднюється у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ознайомившись з вимогами тендерної документації вважаємо, що Замовник допустив порушення чинного законодавства, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємось з наступним:
1.1. Відповідно до вимог п.6 Додатку 3 до тендерної документації:
«Учасник надає в складі тендерної пропозиції Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та/або Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (Декларація/дозвіл залежно від виду робіт згідно Постанова КМУ від 26.10.2011 №1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки"). (для учасника чи субпідрядника по роботах, що вимагають наявність такої дозволу/декларації. Для субпідрядника має надаватися згода субпідрядника на виконання робіт з зазначенням з зазначенням найменування предмету закупівлі.).).
Необхідний дозвіл:
• Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
• Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.(саме в такій редакції)
Необхідна декларація:
• Монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Зазначаємо що Дозволу (декларації) на налагодження, ремонт, технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки взагалі не існує, як такого.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу", відповідно до групи А, пункту № 11 даний вид робіт викладено наступним чином:
11. "Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки", тож Замовник взагалі вимагає Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки або Декларація з відповідності матеріально - технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці яких не існує у переліку затвердженої постанови.
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає роботи з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Тобто якщо проводяться роботи пов'язані з монтажем, демонтажем, налагодженням, ремонтом, технічним обслуговуванням, реконструкцією машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, то для виконання таких робіт необхідно мати даний Дозвіл або Декларацію.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу", відповідно до групи А, пункту № 8 ще один вид робіт викладено наступним чином:
8.Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.(саме в такій редакції)
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
Тобто якщо проводяться земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою, то для виконання таких робіт необхідно мати даний Дозвіл.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1107 в редакції від 03.02.2021 № 77 Додатку № 2 про "Перелік видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації", відповідно до групи Б, пункту №10 ще один вид робіт викладено наступним чином:
10.Монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Вищезазначений Дозвіл або Декларація передбачає роботи з монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Тобто якщо проводяться роботи Монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів то для виконання таких робіт необхідно мати дану Декларацію.
Зважаючи на те, що Предметом закупівлі є: «Нове будівництво очисних споруд продуктивністю 300м.куб на добу для котеджного містечка "Контінентал" за адресою с. Ременів Львівського району Львівської області ЄЗС ДК 021:2015 45252000-8 Будівництво споруд для очищення стічних вод, водоочисних і сміттєспалювальних заводів» та оскільки предмет закупівлі та технічна завдання не передбачає таких робіт, на яких підставах Замовник вимагає вищезгадані дозвільні документи, які абсолютно не стосується даної закупівлі.
Слід зазначити, що Документацією, зокрема, технічним завданням не передбачено робіт з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; Земляних робіт, що виконуються під водою та робіт з монтажу, демонтажу, експлуатації, ремонту і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Документації у вказаній редакції.
За таких умов, зазначені вище вимоги не узгоджуються з предметом закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть Дозвіл на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою (саме в такій редакції), а також Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
рішення від 15.05.2024 № 8614 (1)
-
Повʼязаний документ:
рішення від 15.05.2024 № 8614 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 НР
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 НР.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень, що допущені Жовтанецькою сільською Радою Львівського району Львівської області під час проведення відкрити торгів з особливостями UA-2024-05-23-007446-a та задовольнити дану Скаргу повністю. 3. Зобов’язати Жовтанецьку сільську Раду Львівського району Львівської області внести зміни до Тендерної документації у відповідності до обставин, викладених у даній Скарзі.
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
5105a17c1536416f9a4ccf672a77fcd8
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-23-007446-a.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 06.09.2022 №5702.pdf 04.06.2024 17:04
- рішення від 13.05.2020 № 9264.pdf 04.06.2024 17:04
- Рішення від 13.12.2019 №18550.pdf 04.06.2024 17:04
- рішення від 29.02.2024 № 3865.pdf 04.06.2024 17:05
- Додаток 3.docx 04.06.2024 17:05
- Тендерна документація (1).doc 04.06.2024 17:05
- Скарга до АМКУ.docx 04.06.2024 17:05
- Скан скарги.pdf 04.06.2024 17:06
- sign.p7s 04.06.2024 17:09
- Пояснення до скарги.docx 10.06.2024 08:55
- Додаток 3 НР.docx 10.06.2024 08:55
- Тендерна документація НР 1006.doc 10.06.2024 08:55
- Тендерна документація перелік змін 1006.docx 10.06.2024 08:55
- Пояснення до скарги.docx.asice.zip 10.06.2024 08:55
- рішення від 10.06.2024 № 10081.pdf 10.06.2024 15:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2024 № 10654.pdf 20.06.2024 13:56
- рішення від 19.06.2024 № 10654.pdf 24.06.2024 12:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2024 11:43
Дата розгляду скарги:
19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2024 15:11
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.06.2024 12:14
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.06.2024 12:14
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3447753b8f104efebd45fc42c305a8a0
Заголовок пункту скарги:
На дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на дану закупівлю
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог п 7 Додатку 3 до тендерної документації:
«Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.»
Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне:
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати в складі тендерної пропозиції довідку про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією, підписану представником Учасника та Замовника. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та такі принципи закупівель як :
Добросовісна конкуренція серед учасників;
Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
Запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами
сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції», є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта госопдарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не підписати або не надати підписану довідку, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Відповідно до ч. 2 ст. 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно із частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі
закупівлі, та принципи не дискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Тобто Замовник встановлює вимоги, які Учасники завідомо не зможуть виконати. Таким чином Скаржник схиляється на думку, що «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією» , Замовником підписана не буде.
На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині інформації зазначеної в Додатку 3 до тендерної документації «Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.» виключивши її.
Для нас, як для Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівель.
«Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.»
Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне:
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати в складі тендерної пропозиції довідку про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією, підписану представником Учасника та Замовника. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та такі принципи закупівель як :
Добросовісна конкуренція серед учасників;
Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
Запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами
сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції», є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта госопдарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не підписати або не надати підписану довідку, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Відповідно до ч. 2 ст. 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно із частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі
закупівлі, та принципи не дискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Тобто Замовник встановлює вимоги, які Учасники завідомо не зможуть виконати. Таким чином Скаржник схиляється на думку, що «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією» , Замовником підписана не буде.
На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині інформації зазначеної в Додатку 3 до тендерної документації «Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.» виключивши її.
Для нас, як для Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівель.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень, що допущені Жовтанецькою сільською Радою Львівського району Львівської області під час проведення відкрити торгів з особливостями UA-2024-05-23-007446-a та задовольнити дану Скаргу повністю. 3. Зобов’язати Жовтанецьку сільську Раду Львівського району Львівської області внести зміни до Тендерної документації у відповідності до обставин, викладених у даній Скарзі.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
fe07c3b3df71490b9a281fea1cb66dc5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-23-007446-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація (1).doc 04.06.2024 13:01
- Додаток 3.docx 04.06.2024 13:01
- Скарга до АМКУ.docx 04.06.2024 13:01
- Скан скарги.pdf 04.06.2024 13:03
- рішення від 06.09.2022 №5702.pdf 04.06.2024 13:03
- рішення від 13.05.2020 № 9264.pdf 04.06.2024 13:03
- Рішення від 13.12.2019 №18550.pdf 04.06.2024 13:03
- рішення від 29.02.2024 № 3865.pdf 04.06.2024 13:04
- sign.p7s 04.06.2024 13:28
Причина:
Отримана сума оплати не співпадає з розрахованою для даної скарги
Дата скасування:
04.06.2024 16:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c730e1a391534256be2adfe3547fa483
Заголовок пункту скарги:
На дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на дану закупівлю.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Ознайомившись з вимогами тендерної документації вважаємо, що Замовник допустив порушення чинного законодавства, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємось з наступним:
1. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ В ДОДАТКУ 3 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
1.1. Відповідно до вимог п 7 Додатку 3 до тендерної документації:
«Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.»
Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне:
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати в складі тендерної пропозиції довідку про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією, підписану представником Учасника та Замовника. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та такі принципи закупівель як :
¬ Добросовісна конкуренція серед учасників;
¬ Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
¬ Запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції», є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта госопдарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не підписати або не надати підписану довідку, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Відповідно до ч. 2 ст. 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно із частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи не дискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Тобто Замовник встановлює вимоги, які Учасники завідомо не зможуть виконати. Таким чином Скаржник схиляється на думку, що «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією», Замовником підписана не буде.
На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині інформації зазначеної в Додатку 3 до тендерної документації «Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.» виключивши її.
Для нас, як для Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівель.
1. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ В ДОДАТКУ 3 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
1.1. Відповідно до вимог п 7 Додатку 3 до тендерної документації:
«Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.»
Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне:
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати в складі тендерної пропозиції довідку про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією, підписану представником Учасника та Замовника. Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та такі принципи закупівель як :
¬ Добросовісна конкуренція серед учасників;
¬ Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
¬ Запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції», є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта госопдарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не підписати або не надати підписану довідку, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Відповідно до ч. 2 ст. 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно із частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи не дискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Тобто Замовник встановлює вимоги, які Учасники завідомо не зможуть виконати. Таким чином Скаржник схиляється на думку, що «довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією», Замовником підписана не буде.
На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині інформації зазначеної в Додатку 3 до тендерної документації «Учасник зобов’язаний в період подання пропозицій направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією. За результатами огляду в присутності представника Замовника, обов’язково складається довідка про ознайомлення з об’єктом, проектом та проектно-кошторисною документацією з підписами сторін з подальшим поданням її Учасником у електронній системі закупівель в складі тендерної пропозиції.» виключивши її.
Для нас, як для Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло потенційних учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівель.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень, що допущені Жовтанецькою сільською Радою Львівського району Львівської області під час проведення відкрити торгів з особливостями UA-2024-05-23-007446-a та задовольнити дану Скаргу повністю. 3. Зобов’язати Жовтанецьку сільську Раду Львівського району Львівської області внести зміни до Тендерної документації у відповідності до обставин, викладених у даній Скарзі.