-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кам'яне вугілля
Завершена
1 285 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 427.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 427.50 UAH
Період оскарження:
23.05.2024 12:03 - 31.05.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
c88eacff64184c1e99c10150af7f679d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-23-004873-a.b1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.docx.p7s 27.05.2024 16:28
- договір ОП-ГЕТ.pdf 27.05.2024 16:28
- скарга.docx 27.05.2024 16:28
- Додаток 2 технічні характеристики (1).docx 27.05.2024 16:28
- скарга.pdf 27.05.2024 16:28
- ДСТУ 7146 завірене учасником.pdf 27.05.2024 16:28
- Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.2017 № 2059-VIII.pdf 27.05.2024 16:28
- скарга.pdf.p7s 27.05.2024 16:28
- ТД.docx 27.05.2024 16:28
- sign.p7s 27.05.2024 16:30
- Рішення від 29.05.2024 № 9378.pdf 29.05.2024 15:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.06.2024 № 9894.pdf 06.06.2024 15:56
- Рішення від 05.06.2024 № 9894.pdf 07.06.2024 18:01
- Пояснення на скаргу 30.05.2024 16:32
- Пояснення 30.05.2024 16:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2024 16:38
Дата розгляду скарги:
05.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.05.2024 15:52
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
07.06.2024 18:01
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
07.06.2024 18:01
Пункт скарги
Номер:
79f6a1f45d174d2d88fe88b11f2d8a71
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
1. Відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки(уразі їх встановлення замовником),інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації та додатками цієї тендерної документації, в т.ч. учасник надає висновок з оцінки впливу на довкілля, який передбачений Законом України «про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугілля якого пропонується за даними торгами (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців)».
Крім того, відповідно до п. 1.4. Додатку 2 до Тендерної документації: «1.4. Учасник надає висновок з оцінки впливу на довкілля, який передбачений законом України «про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугілля якого пропонується за даними торгами.»
Отже, вимога про надання одного і того ж документу (висновку з оцінки впливу на довкілля) міститься у двох місцях Тендерної документації.
Крім того, відповідно до п. 1.4. Додатку 2 до Тендерної документації: «1.4. Учасник надає висновок з оцінки впливу на довкілля, який передбачений законом України «про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугілля якого пропонується за даними торгами.»
Отже, вимога про надання одного і того ж документу (висновку з оцінки впливу на довкілля) міститься у двох місцях Тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (Вугілля кам’яне). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ". Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання
договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Жодних інших документів, в тому числі і висновку з оцінки впливу на довкілля, який передбачений Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугілля, якого пропонується за даними торгами, таким Стандартом не передбачено.
Така вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників та позбавляє можливості інших учасників, зокрема і ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», які не є виробником вугілля або не співпрацюють з виробником вугілля, який має такий висновок з оцінки впливу на довкілля.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (надалі також - Закон) здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до цього ж Закону, планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище.
Також хочемо зазначити, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» з метою здійснення діяльності з постачання вугілля має договірні відносини з виробником вугілля - ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» (договір додається), який не здійснює та не планує здійснювати планованої діяльності в розумінні Закону, тобто будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище, а тому, відповідно до вимог Закону, не зобов’язаний здійснювати оцінку впливу на довкілля та отримувати відповідний висновок.
ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» не здійснює будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, а здійснює виробництво вугілля без втручання при цьому у природне середовище. Тобто для здійснення звичайної господарської діяльності з виробництва вугілля отримання такого висновку з оцінки впливу на довкілля не вимагається чинним законодавством України.
Отже, враховуючи вищенаведене, просимо визнати вищезазначені вимоги дискримінаційними та зобов’язати замовника внести зміни та виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (Вугілля кам’яне). Зазначимо, що для вугілля кам’яного передбачено чинний стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ". Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання
договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Жодних інших документів, в тому числі і висновку з оцінки впливу на довкілля, який передбачений Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р., виданий на виробника, вугілля, якого пропонується за даними торгами, таким Стандартом не передбачено.
Така вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників та позбавляє можливості інших учасників, зокрема і ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», які не є виробником вугілля або не співпрацюють з виробником вугілля, який має такий висновок з оцінки впливу на довкілля.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (надалі також - Закон) здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до цього ж Закону, планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище.
Також хочемо зазначити, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» з метою здійснення діяльності з постачання вугілля має договірні відносини з виробником вугілля - ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» (договір додається), який не здійснює та не планує здійснювати планованої діяльності в розумінні Закону, тобто будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище, а тому, відповідно до вимог Закону, не зобов’язаний здійснювати оцінку впливу на довкілля та отримувати відповідний висновок.
ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» не здійснює будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, а здійснює виробництво вугілля без втручання при цьому у природне середовище. Тобто для здійснення звичайної господарської діяльності з виробництва вугілля отримання такого висновку з оцінки впливу на довкілля не вимагається чинним законодавством України.
Отже, враховуючи вищенаведене, просимо визнати вищезазначені вимоги дискримінаційними та зобов’язати замовника внести зміни та виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги.
×
-
Назва доказу:
ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»
-
Опис доказу:
ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»
-
Повʼязаний документ:
Про оцінку впливу на довкілля _ від 23.05.2017 № 2059-VIII.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір з виробником
-
Опис доказу:
Договір з виробником
-
Повʼязаний документ:
договір ОП-ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7146
-
Опис доказу:
ДСТУ 7146
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 7146 завірене учасником.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.