• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів

1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які визначені у відповідному додатку до тендерної документації, розраховані для виконання оперативно-службових завдань Замовника. 2. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося проведенням моніторингу цін, шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель, тощо), а також з урахуванням положень примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. 3. Кошторисом на 2024 рік передбачені видатки на закупівлю.

Торги не відбулися

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 22.05.2024 10:20 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження умов тендерної документації

Номер: 1ab197cd74224931aa24004ec6fcf952
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-22-002255-a.c1
Назва: Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Просимо прийняти до розгляду скаргу щодо дискримінаційних вимог тендерної документації, яка містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.05.2024 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.06.2024 14:48
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2024 09:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.06.2024 року № 9857 -р/пк-пз, Замовник вносить зміни в тендерну документацію.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ", Тишківська Мар'яна 380973966970 Maryana.Tyshkivska@atlant-m.ua https://www.vw-atlant.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1e49e574ab2946fca7796c454fbc00bc
Заголовок пункту скарги: ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення: . 1. Відповідно до пункту 3 Додатку 2 до тендерної документації, з метою забезпечення безперебійного використання автомобілів Замовника, а також зважаючи на той факт, що використання автомобілів безпосередньо пов’язане із безпекою особового складу, Замовником висуваються посилені вимоги до СТО. Серед таких вимог виділяються наступні:

СТО повинна мати, зокрема:
- кількість постів (підйомників) на СТО повинна бути не менше ніж 7 (семи) при цьому 2 (два) підіймачі повинні мати мінімальну вантажопідйомність 6 (шість) тон кожен та 2 (дві) повноцінні оглядові ями, забезпечувати можливість обслуговування одночасно не менше, ніж 5 (п’яти) автомобілів Замовника.
Замовником може бути здійснено виїзд на СТО Учасника для перевірки забезпечення (дотримання) технічних вимог (а саме, наявності вищенаведеного обладнання) до предмету закупівлі, про що буде складено Акт відповідності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо наявності на СТО 2 (двох) повноцінних оглядових ям.

Повідомляємо Комісію, що скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена Додатком 2 до тендерної документації, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в Додатку 2 до тендерної документації.

Разом з тим, у ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» на СТО відсутні
2 (дві) повноцінні оглядові ями.

Слід зазначити, що скаржник на СТО має в наявності не менше 7 (семи) постів (підйомників), в тому числі 2 (два) підйомника, а саме:
- HUNTER, вантажопідйомність 6000 кг (ножничний);
- Zippo, вантажопідйомність 4000 кг (чотирьохстійковий).
Підтверджуючі документи, які підтверджують право власності, до скарги додаються.

Скаржник звертає увагу. що сучасні концептуальні сервісні центри відійшли від використання ям, оскільки 4-ох стійкові та ножничні підіймачі виконують функцію огляду автомобіля знизу в повному обсязі, а також є більш безпечними та максимально зручними для механіка.

Акцентуємо увагу, що чотирьохстійкові та ножничні підйомники, зокрема Hunter RX 12 XL-IS-P-4E, виконує як універсальні функції оглядової ями, так і застосовуються для виконання більш складних робіт, таких як перевірка розвал-сходження коліс автомобіля.

Звертаємо увагу Комісії, що вихлопні гази осідають донизу, у зв’язку з чим у оглядовій ямі знаходитись більш небезпечно, а також потрібно мати окрему витяжну систему.
Враховуючи наведене, огляд автомобіля знизу доцільно виконувати за допомогою 4-стійкового (чи ножничного) підйомника, що має суттєві переваги з точки зору техніки безпеки.

Додатково акцентуємо увагу Комісії, що за умови використання автомобілів з ГБО -взагалі заборонене використання оглядових ям (канав).
Довідково: відповідно до правил охорони праці на автомобільному транспорті: "На площадках і в приміщеннях зберігання, технічного обслуговування і ремонту, діагностики і регулювальних робіт транспортних засобів, двигуни яких працюють на зрідженому нафтовому газі, забороняється улаштування підземних споруд, підвалів, калориферних камер для відкритих стоянок автомобілів, приямків, оглядових канав, тунелів, колодязів (за винятком приямків на дільницях миття автомобілів)."
Також відповідно до глави 5 розділу ІІІ НПАОП 0.00-1.62-12 «Правила охорони праці на автомобільному транспорті», які затверджені наказом МНС України від 9 липня 2012 року № 964 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1299-12#Text), існують такі основні вимоги влаштування оглядових канав і естакад:
1). Розташування оглядових канав і естакад на території підприємства або в приміщеннях повинно забезпечувати безпечний заїзд та з’їзд з них транспортних засобів.
2).Розміри оглядових канав і естакад визначаються залежно від типу транспортних засобів, технологічного устаткування, що застосовується.
3).Довжина робочої зони оглядової канави і естакади повинна бути не менше габаритної довжини транспортних засобів.
4).Довжина робочої зони тупикової оглядової канави повинна бути такою, щоб транспортний засіб міг повністю установлюватися на канаву, не закриваючи вхідні сходи і запасний вихід.
5). Ширина оглядової канави і естакади повинна встановлюватися, виходячи із розмірів колії транспортного засобу з урахуванням обладнання зовнішніх або внутрішніх реборд.
6). Глибина оглядових канав і висота естакад повинні забезпечувати вільний доступ до деталей, вузлів і агрегатів, розташованих знизу транспортних засобів.
Звертаємо увагу Комісії, що всі перераховані 6 пунктів в повній мірі виконуються при заміні ям (канав) на 4-ох стоїчні та ножничні підйомники.
Разом з тим, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності на СТО 2 (двох) повноцінних оглядових ям не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які не мають на СТО 2 (дві) повноцінні оглядові ями оскільки це призведе до:
- або відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації, якщо учасник не підтвердить наявність на СТО 2 (двох) повноцінних оглядових ям;
- або відхилення тендерної пропозиції учасника через надання недостовірної інформації, у разі якщо учасник підтвердить у складі тендерної пропозиції наявність на СТО 2 (двох) повноцінних оглядових ям; але замовник виявить відсутність оглядових ям після виїзду на СТО скаржника для перевірки забезпечення (дотримання) технічних вимог (а саме, наявності вищенаведеного обладнання) до предмету закупівлі, про що буде складено Акт відповідності.

За таких умов, Замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають на СТО 2 (дві) повноцінні оглядові ями, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.

З огляду на вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності на СТО 2 (двох) повноцінних оглядових ям.

Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати Замовника документально підтвердити необхідність наявності на СТО 2 (двох) повноцінних оглядових ям.

Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема прибрати вимогу щодо наявності на СТО 2 (двох) повноцінних оглядових ям.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 19b6761117b04ddda70febd155839d8e
Заголовок пункту скарги: ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення: 2. Відповідно до пункту 2.1. Додатку 2 до тендерної документації, Технічне обслуговування автомобілів Замовника необхідно здійснювати на офіційному сертифікованому дилерському центрі автомобілів VOLKSWAGEN (далі - СТО), яке знаходиться в межах території м. Києва та Київської обл. (на відстані до 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська»), та є єдиним майновим комплексом, з моменту підписання договору до 20.12.2024.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, вимогу щодо наявності СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва та Київської обл. саме на відстані до 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська».

Повідомляємо Комісію, що Скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена Додатком 2 до тендерної документації, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в Додатку 2 до тендерної документації.

Крім того, скаржник має в наявності сертифікований дилерський центр автомобілів VOLKSWAGEN (СТО), яке знаходиться в межах території м. Києва та Київської обл., а саме за адресою: м. Київ, вул. Дніпровська набережна, 16.
Підтверджуючі документи додаються.

Разом з тим, місцезнаходження даного СТО знаходиться на відстані більше ніж 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська» (скріншот з мапи додається).

Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації наявності СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва та Київської обл. саме на відстані до 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська» не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких СТО знаходиться на відстані більше ніж 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська», оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації.

За таких умов, Замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва та Київської обл. на відстані до 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.

З огляду на вищевикладене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності СТО на відстані до 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська».

Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати Замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги.

Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема прибрати вимогу щодо наявності СТО на відстані до 20 км по дорогах загального користування від станції Київського метрополітену «Житомирська».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 7feb20b43f5e45ffac6f2f3b8355f6ea
Заголовок пункту скарги: ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення: 3. Відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− довідку про те, що СТО Учасника має досвід роботи на ринку послуг більше 3(трьох) років.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу про те, що СТО Учасника повинен мати досвід роботи на ринку послуг більше 3(трьох) років.

Повідомляємо Комісію, що Скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена умовами до тендерної документації, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним Додатку 2 до тендерної документації.

Разом з тим, СТО Учасника має досвід роботи на ринку послуг з 01.07.2021 року, що підтверджується документами, які додаються.

Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації наявності досвіду роботи на ринку послуг більше 3(трьох) років не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких досвід роботи на ринку послуг менше 3(трьох) років, оскільки це призведе:
- або до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації в разі не надання довідки про те, що СТО Учасника має досвід роботи на ринку послуг більше 3(трьох) років;
- або до відхилення тендерної пропозиції учасника через надання недостовірної інформації, у разі якщо замовник перевірить інформацію про те чи має СТО учасника досвід роботи на ринку послуг більше 3(трьох) років.

За таких умов, замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, в яких СТО мають досвід роботи на ринку послуг більше 3(трьох) років, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.

З огляду на вищевикладене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вищенаведеної вимоги.

Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати Замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги.

Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема прибрати вимогу щодо надання довідки про те, що СТО Учасника має досвід роботи на ринку послуг більше 3(трьох) років.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації