• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Намет УСБ-56

Торги не відбулися

1 725 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 51 750.00 UAH
Період оскарження: 22.05.2024 09:27 - 27.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: d152251ed2b24d6bbbd0470064558cb5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-22-001008-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.06.2024 12:48
Дата виконання рішення Замовником: 26.06.2024 12:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення органу оскарження від 20.06.2024 №10764 замовником було скасовано рішення про визначення переможцем ФОП ПОРОШЕНКО МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ
Автор: ТОВ "СІВЕРТЕКС", Лавренюк Ірина Миколаївна 380462642914 sivertex@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cdd0a35316b0460aaf5ce246ecd422f2
Заголовок пункту скарги: невідхилення пропозиції учасника через невиконання кваліфікаційної вимоги щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 22.05.2024 р. Головним центром капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник) було оголошено закупівлю – «Процедура – відкриті торги ( з особливостями)» на закупівлю Намету УСБ-56, код ДК 021:2015-39520000-3 «Готові текстильні вироби» № UA-2024-05-22-001008-a. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника на закупівлю Намету УСБ-56, код ДК 021:2015-39520000-3 «Готові текстильні вироби». Товариством з обмеженою відповідальністю «Сівертекс» (далі – ТОВ «Сівертекс») було прийнято рішення прийняти участь у даній закупівлі та до закінчення відповідного строку подано тендерну пропозицію. 30.05.2024 р. у публічній закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією визнано пропозицію Фізичної особи-підприємця Порошенка Михайла Васильовича (далі - ФОП Порошенко М.В.). 05.06.2024 р. уповноваженою особою замовника було розглянуто тендерну пропозицію ФОП Порошенка М.В. відповідно до пункту 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. (далі- Особливості). Протокольним рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника № 81 від 05.06.2024 р. було визнано ФОП Порошенка М.В. переможцем закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір з переможцем закупівлі. Детально проаналізувавши документи, надані ФОП Порошенко М.В. у складі тендерної пропозиції ТОВ «Сівертекс» не погодилось з таким рішенням Замовника, оскільки тендерна пропозиція учасника ФОП Порошенко М.В. не відповідає вимогам, встановленим замовником. ТОВ «Сівертекс» не погоджується з рішенням Замовника та вважає його таким, що порушує його права і інтереси, не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного. 1. У пункті 1 Розділу 3 Тендерної документації Замовника передбачено, що Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації.
Згідно додатку № 1, серед іншого, учасник закупівлі на підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям надає:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини), а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально».
На виконання вказаного пункту ФОП Порошенко М.В. надано у складі своєї пропозиції договір оренди нежитлових приміщень № 21-А від 30.11.2023 р., відповідно до якого орендодавець передав орендарю –ФОП Порошенко М.В. нежитлове виробниче приміщення загальною площею 362,0 м2 та обладнання
Вказаний договір укладено з громадянином України Шульгою Валерієм Івановичем. Враховуючи вимоги тендерної документації Замовника, у разі надання учасником договору найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) за участю фізичної особи такий договір має бути нотаріально засвідчений. Однак наданий ФОП Порошенко М.В договір укладено у простій письмовій формі і не засвідчений нотаріусом, а отже учасником, якого оголошено переможцем закупівлі не було виконано вимогу Замовника щодо надання документів на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Відповідно до пункту 3 розділу 5 Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Замовником було встановлено у Тендерні документації вимогу щодо нотаріального посвідчення договору з фізичною особою, який надається учасником закупівлі, тому відповідно до п. 3 розділу 5 Тендерної документації Замовник мав відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Порошенко М.В., однак ним це зроблено не було.
Враховуючи викладене, пропозиція переможця закупівлі ФОП Порошенко М.В. не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям .
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 1) ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/ або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього закону.
Згідно ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до п. 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до п. 2) ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 859b809dab134b9b9d4f9dd65505ca92
Заголовок пункту скарги: невідхилення пропозиції учасника через невідповідність технічній спеціфікації замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 22.05.2024 р. Головним центром капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник) було оголошено закупівлю – «Процедура – відкриті торги ( з особливостями)» на закупівлю Намету УСБ-56, код ДК 021:2015-39520000-3 «Готові текстильні вироби» № UA-2024-05-22-001008-a. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника на закупівлю Намету УСБ-56, код ДК 021:2015-39520000-3 «Готові текстильні вироби». Товариством з обмеженою відповідальністю «Сівертекс» (далі – ТОВ «Сівертекс») було прийнято рішення прийняти участь у даній закупівлі та до закінчення відповідного строку подано тендерну пропозицію. 30.05.2024 р. у публічній закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією визнано пропозицію Фізичної особи-підприємця Порошенка Михайла Васильовича (далі - ФОП Порошенко М.В.). 05.06.2024 р. уповноваженою особою замовника було розглянуто тендерну пропозицію ФОП Порошенка М.В. відповідно до пункту 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. (далі- Особливості). Протокольним рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника № 81 від 05.06.2024 р. було визнано ФОП Порошенка М.В. переможцем закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір з переможцем закупівлі. Детально проаналізувавши документи, надані ФОП Порошенко М.В. у складі тендерної пропозиції ТОВ «Сівертекс» не погодилось з таким рішенням Замовника, оскільки тендерна пропозиція учасника ФОП Порошенко М.В. не відповідає вимогам, встановленим замовником. ТОВ «Сівертекс» не погоджується з рішенням Замовника та вважає його таким, що порушує його права і інтереси, не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
2. У пункті 1 Розділу 3 Тендерної документації Замовника передбачено, що Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією про відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Відповідно до додатку № 2 до тендерної документації Замовника предмет закупівлі – Намет УСБ-56 має бути виготовлений відповідно до ТУ У 25.1-00310143-086:2005 зі змінами № 5, з тканини типу С. Для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам учасник, серед іншого, має надати: «1. Копії документів, які свідчать про якість товару, що пропонуються Учасником (копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи та/або експертний висновок та/або сертифікату відповідності). Допускається надання документів, вказаних у цьому пункті, виданих на попередні партії товару».
Учасником закупівлі ФОП Порошенко М.В. на виконання вказаного пункту було надано сертифікат відповідності, який зареєстровано в реєстрі за номером № UA.054.VD.00025-24. У наданому сертифікаті зазначено, що продукція ФОП Порошенко М.В. намет уніфікований санітарно-барачний УСБ-56/2021 відповідає вимогам ТУ У 25.1-00310143-086:2005 «Намет уніфікований санітарно-барачний УСБ-56/2005. Технічні умови» зі зміною № 5, п. 3.2.2 (таблиця 1,2), п.3.5.1 (таблиця 4 п. 1-3 показник «розривне навантаження»). У пункті 3.5.1 вказаних технічних умов зазначено, що для виготовлення «Намету уніфікованого санітарно-барачного УСБ-56/2021 модернізованого (зміна № 5 від 2021 р.) повинні бути використані матеріали, перелік яких поданий у таблиці 4. Вказана таблиця містить 29 пунктів з переліком матеріалів, які мають бути використані при пошитті наметів. Проте, як вбачається з сертифікату відповідності, наданого ФОП Порошенко М.В. наданий ним намет УСБ-56/2021 відповідає лише пунктам 1-3 таблиці 4 пункту 3.5.1 ТУ, щодо відповідності решти матеріалів, перелік, яких міститься у пунктах 4-29 таблиці відомості відсутні.
Вказане вище свідчить про те, що наданий сертифікат відповідності не підтверджує відповідність наданого ФОП Порошенком М.В. намету вимогам ТУ У 25.1-00310143-086:2005 «Намет уніфікований санітарно-барачний УСБ-56/2005. Технічні умови» зі зміною № 5, оскільки виданий лише щодо частини матеріалів, з яких має бути виготовлений намет, з чого вбачається що відносно решти матеріалів перевірка не проводилась.
Враховуючи викладене, пропозиція переможця закупівлі ФОП Порошенко М.В. не відповідає умовам технічної специфікації, визначеними Замовником у тендерній документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником порушено вимоги ст. 3 та ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу об’єктивної та неупередженої оцінка тендерних пропозицій та визнано переможцем процедури закупівлі ФОП Порошенко М.В. тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації та технічної специфікації, в результаті чого порушено права ТОВ «Сівертекс», як учасника процедури закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку всіх тендерних пропозицій.
Відповідно до п. 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до п. 2) ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір