• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення технічного огляду та експертного обстеження вантажно-підіймального обладнання

Завершена

266 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 660.00 UAH
Період оскарження: 21.05.2024 11:31 - 26.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника закупівлі UA-2024-05-21-004164-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» від 10.06.2024 № б/н

Номер: 4b3433fb57434ac6a7958fc7aa489403
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-21-004164-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення Замовника закупівлі UA-2024-05-21-004164-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» від 10.06.2024 № б/н
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.06.2024 11:40
Дата виконання рішення Замовником: 02.07.2024 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету № 11038-р/пк-пз від 25.06.2024 року Замовником прийнято рішення про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" та рішення про визначення переможця товариства з обмеженою відповідальністю "Діекс-Вест" переможцем за процедурою закупівлі - "Послуги з проведення технічного огляду та експертного обстеження вантажно-підіймального обладнання" оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-21-004164-а
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці", Романюк Віктор Миколайович 380672666981 zhetc.tender@ukr.net http://www.etc.zt.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 60c5ac6ee9d245a4b701ecd05ccc6fa1
Заголовок пункту скарги: Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-05-21-004164-a, що оголошена 21-05-2024, 11:31 через автоматизовану систему ProZorro. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
За результатами кваліфікації, через автоматизовану систему ProZorro 05.06.2024 Замовником оприлюднено рішення про визнання ТОВ «Житомирський ЕТЦ» переможцями закупівлі.
На виконання вимог тендерної документації Замовника у встановлений 4-денний строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 05.06.2024 завантажено наступні документи: - Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»; - Інформаційні довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення про відсутність притягнення Учасника та керівника Учасника до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення; - Інформаційна довідка Учасника-Переможця, на виконання пункту 5.2. розділу ІІІ Тендерної документації, згідно якої повідомлялося, що відносно керівника учасника процедури закупівлі, відсутня інформація про корупційне правопорушення або правопорушення, пов'язане з корупцією, а також повідомлення, що керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
В подальшому, через автоматизовану систему ProZorro 10.06.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення № б/н, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абзацу 3 пп. 3 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто учасник процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей, що нібито належим підтвердженням відсутності зазначених підстав є Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який отриманий виключно керівником Учасника виключно «не раніше дня оприлюднення оголошення про заплановану закупівлю в електронній системі закупівель».

Відповідно до положень ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Згідно Закону України «Про доступ до судових рішень» та Рішення Вищої ради правосуддя від 19.04.2018 №1200/0/15-18 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень», на території України функціонує у відкритому доступі Єдиний державний реєстр судових рішень, що відповідно дає можливість стверджувати про те, що інформація про наявність обвинувального вироку суду відносно керівника Учасника є такою, що може бути самостійно перевірена Замовником, як така, що є у відкритому доступі.
Відповідно до Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», затвердженого наказом МВС від 30.03.2022 № 207 та відомостей висвітлених на офіційному веб-порталі МВС України https://vytiah.mvs.gov.ua/, коли підготовка витягу потребує додаткової перевірки інформації, витяги надаються у строк до 30 календарних днів, що в свою чергу вказує на те, що вимоги Замовників, які потребують виготовлення вказаних витягів у стислі строки є дискримінаційними, оскільки за наявності об’єктивних обставин, перевага надаватиметься Учаснику, який швидше зможе отримати відомості з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». В свою чергу, для прикладу, надаємо у якості доказу зазначеної обставини скін з офіційного веб-порталу МВС України https://vytiah.mvs.gov.ua/, де у повній мірі висвітлюється, що замовлений 14.05.2024 Учасником (скаржником) витяг, сформовано лише 10.06.2024.
У відповідності до підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку; 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Вказані прямі та диспозитивні норми чинного нормативно-правового акту України вказують на те, що для відхилення тендерної пропозиції Учасника Замовник зобов’язаний мати та за необхідності надати беззаперечні докази існування вказаних у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей обставин.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Наразі ж, Учасник так і не зміг знайти в електронній системі закупівель ProZorro оголошення про заплановану закупівлю, на яку посилається Замовник у своєму рішенні про відхилення тендерної пропозиції Переможця – ТОВ «Житомирський ЕТЦ», що в свою чергу залишає невідомим, не раніше якої ж саме дати мав бути наданий Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».

Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – КП "Електроавтотранс" Івано-Франківської міської ради, посилаючись на абзацу 3 пп. 3 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, 10.06.2024 до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення № б/н від 10.06.2024, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.

Отже, згідно зазначених вище норм та обставин, протокольне рішення Замовника від 10.06.2024 № б/н про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто учасник процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

На підставі вищевикладеного, та керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», –
П Р О Ш У:

1. Прийняти та розглянути дану скаргу.
2. Встановити, що Замовником закупівлі № UA-2024-05-21-004164-a порушено процедуру закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника повністю скасувати своє рішення від 10.06.2024 № б/н про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника