• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пісок

Торги не відбулися

1 335 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 350.00 UAH
Період оскарження: 21.05.2024 09:15 - 26.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: adf797bd226d40ee9c0b22148867a7a4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-21-000736-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СОБІ» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-05-21-000736-a
Дата розгляду скарги: 28.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.06.2024 16:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.07.2024 14:31
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОБІ", Надеев Дмитрий 380444830505 BODYA_VOLUYKO@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1c83842606d24001be9ec4e1cea58a22
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 21.05.2024 року Комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Пісок», згідно з ДК 021:2015: 14211100-4 — Пісок природний з очікуваною вартістю 1 335 000 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОБІ»;
• Приватне акціонерне товариство "Київський річковий порт";
• ТОВ АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ.
30.05.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «СОБІ».
13.06.2024 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ рішення уповноваженої особи Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київтеплоенерго» № 384/2024 від 13.06.2024 року, відповідно до якого відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СОБІ» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-05-21-000736-a.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-05-21-000736-a.
1. Згідно з п. 43 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.3 розділу V тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає наступе:
«Пунктом 2 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) визначено перелік підтвердних документів, які мають бути надані у складі Тендерної пропозиції, а саме:
2.1. Технічна пропозиція за формою Додатку 3 до тендерної документації
2.2. Протокол випробування виданий акредитованою лабораторією
2.3. Зразок паспорту (сертифікату) якості від виробника;
2.4. Паспорт радіаційної якості або радіаційний сертифікат відповідно до НРБУ-97 з результатами вимірювань: К-40, Th-232, Ra-226 та величиною ефективної питомої активності природних радіонуклідів Аеф?370 Бк*кг-1, виданий акредитованою лабораторією.
2.5. Для не виробників товару: договір з виробником, або сертифікат дистриб’ютора (представника, дилера), або інший аналогічний документ, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником.

Відповідно до технічної пропозиції (Додаток 3 до Тендерної документації) стовпчики 4, 5, 6, 7 заповнюються Учасником з врахуванням вимог Додатку 2 тендерної документації.

На позицію Пісок щільний природний для дорожніх робіт в Технічній специфікації Замовником вимагалось: «Пісок не повинен вміщувати сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб».
В пропозиції Учасника згідно стовпчика 5 (Технічний опис та/або характеристики товару**) технічної пропозиції зазначено: «Пісок віміщує сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб».

Відповідно, надана Учасником Технічна пропозиції не відповідає вимогам Замовника.

Згідно з нормами абз.2 пп.2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.».

Зазначаємо, що ТОВ «СОБІ» у складі тендерної пропозиції серед інших документів надано технічну пропозицію, довідку №5 від 27.05.2024 року, протокол сертифікаційних випробувань піску річкового щільного природнього рядового для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт, що виготовлена ТОВ "СОБІ", Україна № 0518 від 03 квітня 2024 р., довідку №7 від 27.05.2024 року, Паспорт якості на пісок щільний природний для дорожніх робіт від 27.05.2024 р. Дані документи зокрема стосуються технічних і якісних характеристик пропонованого товару.
Відповідно до довідки №5 від 27.05.2024 року ТОВ «СОБІ» проінформував Замовника про відповідність тендерної пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно ТОВ «СОБІ» погодився з вимогою технічної пропозиції Замовника про те, що пісок не повинен вміщувати сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб.
Відповідно до довідки №7 від 27.05.2024 року ТОВ «СОБІ» підтвердив відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником. Відтак ТОВ «СОБІ» підтвердив відповідність пропонованого товару вимозі технічної пропозиції Замовника про те, що пісок не повинен вміщувати сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб.
У протоколі сертифікаційних випробувань піску річкового щільного природнього рядового для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт, що виготовлена ТОВ "СОБІ", Україна № 0518 від 03 квітня 2024 р. також зазначено, що пісок не містить сторонніх забруднюючих домішок у вигляді деревини, каміння, шматків металу тощо. Зазначені дані також підтверджують відповідність пропонованого товару вимозі технічної пропозиції Замовника про те, що пісок не повинен вміщувати сторонні домішки, що засмічують його.
Також у Паспорті якості на пісок щільний природний для дорожніх робіт від 27.05.2024 р. зазначено, що пісок не містить сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб. Тобто зазначена інформація підтверджує відповідність пропонованого товару вимозі технічної пропозиції Замовника про те, що пісок не повинен вміщувати сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб.
Однак у поданій ТОВ «СОБІ» у складі тендерної пропозиції технічній пропозиції ТОВ «СОБІ» допустив описку, зазначивши, що «Пісок вміщує сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб» замість «Пісок не вміщує сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб». Очевидним є те, що ТОВ «СОБІ» допустив саме опсику, оскільки вищезазначені документи (довідка №5 від 27.05.2024 року, довідка №7 від 27.05.2024 року, протокол сертифікаційних випробувань піску річкового щільного природнього рядового для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт, що виготовлена ТОВ "СОБІ", Україна № 0518 від 03 квітня 2024 р., Паспорт якості на пісок щільний природний для дорожніх робіт від 27.05.2024 р.) містять чітку інформацію про технічні і якісні характеристики пропонованого товару, а саме про те, що пісок не вміщує сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб.
Аналізуючи п. 43 Особливостей можна зробити висновок, що Замовник надає Учаснику 24 години на усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції за виключенням ситуації, коли така невідповідність полягає у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також наявності помилки, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником, вимогам технічної специфікації Замовником сама по собі автоматично не означає те, що Замовник не надає 24 години для виправлення такої невідповідності через один лише факт включення такої інформації чи документів у технічну специфікацію. Ключовим для вирішення питання про надання чи ненадання 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах є саме встановлення факту відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також те, чи виправлення помилки призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У даному випадку ТОВ «СОБІ» у складі тендерної пропозиції подав довідку №5 від 27.05.2024 року, довідку №7 від 27.05.2024 року, протокол сертифікаційних випробувань піску річкового щільного природнього рядового для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт, що виготовлена ТОВ «СОБІ», Україна № 0518 від 03 квітня 2024 р., Паспорт якості на пісок щільний природний для дорожніх робіт від 27.05.2024 р., у яких наявна інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується ТОВ «СОБІ» в його тендерній пропозиції.
Тому надання можливості Скаржнику виправити допущену у технічній пропозиції описку не привезло б до включення нової інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, оскільки інші подані у складі тендерної пропозиції документи (довідка №5 від 27.05.2024 року, довідка №7 від 27.05.2024 року, протокол сертифікаційних випробувань піску річкового щільного природнього рядового для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт, що виготовлена ТОВ "СОБІ", Україна № 0518 від 03 квітня 2024 р., Паспорт якості на пісок щільний природний для дорожніх робіт від 27.05.2024 р.) вже містять інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема й інформацію щодо відсутності у піску сторонніх домішок, що засмічують його.

Крім цього, вищезазначена описка підпадає під поняття формальної помилки Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа, яка полягає у пропуску сполучника «не» у реченні «Пісок вміщує сторонні домішки, що засмічують його: деревину, каміння, шматки металу, глину у вигляді глиб» при оформленні технічної пропозиції, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Відповідно до п.2 розділу V тендерної документації Замовник встановлює, що допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо Предмета закупівлі. Оскільки ним була встановлена невідповідність, яка полягає в описці, яка є формальною помилкою і яка могла бути усунена Скаржником, без зміни найменування товару, марки, моделі тощо.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника