-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шини для вантажних транспортних засобів (код за ДК 021:2015 – 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності Єдиного закупівельного словника)
Закупівля проводиться із застосуванням нульової ставки ПДВ, відповідно до постанови КМУ від 02.03.2022 №178 «Деякі питання обкладання податком на подану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану».
Завершена
715 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 152.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 152.00 UAH
Період оскарження:
20.05.2024 11:18 - 25.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
щодо порушення Військовою частиною 1495 порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Номер:
d5091c2f6def40a190d1a9367e36bcbc
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-20-003116-a.a1
Назва:
щодо порушення Військовою частиною 1495 порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
20 травня 2024 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-20-003116-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Код за ДК 021:2015 - 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (автомобільні шини) ДК 021:2015: 34352000-9 — Шини для транспортних засобів великої тоннажності», для потреб Військової частини 1495 ЄДРПОУ: 14321914 (далі -Замовник), (далі – Процедура закупівлі).
За підсумками проведеного аукціону, відповідно до протоколу уповноваженої особи № 139/1-ВС від 30.05.2024р., Замовником визнано переможцем процедури закупівлі згідно з предметом: «Код за ДК 021:2015 - 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (автомобільні шини)», учасника – ТОВ «Укравтозапчастина» (ЄДРПОУ- 30722204), (далі – переможець/ТОВ «Укравтозапчастина») та ухвалено рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Однак, приймаючи вказане рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному.
1. На документи тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина» не накладено КЕП/УЕП в порядку, який визначений умовами Тендерної пропозиції.
Вимоги тендерної документації
Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації встановлено наступне:
«3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП/УЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.»
Склад тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина»
ТОВ «Укравтозапчастина» у складі своєї тендерної пропозиції надано, зокрема, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл «Витяг ЄДР УАЗ 03.05.2024_копія.pdf»).
Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу ІІІ Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 05 травня 2023 року № 1692/5, відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі через портал електронних сервісів або через Портал Дія, а також з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру на підставі договору, укладеного з технічним адміністратором цього реєстру, надаються заявнику, ідентифікованому з використанням засобів електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри. Відомості з Єдиного державного реєстру надаються за допомогою програмного забезпечення цього реєстру шляхом зазначення заявником параметрів пошуку, завантаження сформованих програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру відомостей з цього реєстру в електронній формі для їх подальшого використання, у тому числі друку.
Отже, наданий ТОВ «Укравтозапчастина» в у документах до тендерної пропозиції Витяг є таким, що сформований за допомогою електронного сервісу Міністерства юстиції України в електронному вигляді, а отже, є електронним документом.
За таких обставин, ТОВ «Укравтозапчастина» мало накласти КЕП/УЕП на тендерну пропозицію в цілому та на, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців окремо, однак не зробило цього, тим самим не виконавши вимог пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації.
2. Тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» не відповідає умовам Тендерної документації щодо якості запропонованого товару.
Вимоги тендерної документації
Абзац 2 пункту 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації встановлює наступні умови:
«3.1. Якість товарів повинна відповідати вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі, далі – на строк виконання угоди. Неякісний товар підлягає обов’язковій заміні, але всі витрати пов’язані із заміною товару несе постачальник.»
Склад тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина»
1). У складі тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина» надано «Паспорт якості шин NEUMASTER» (файл «Паспорт якості.pdf»), відповідно до якого запропоновано шини 1300х530-533 (530/70-21) 156F E-2 12PR TTF W-16A Neumaster, які відповідно до наданої ТОВ «Укравтозапчастина» інформації, відповідаю вимогам щодо якості згідно ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54.
У цьому ж паспорті ТОВ «Укравтозапчастина» зазначає, що індекс максимально дозволеної швидкості запропонованої ним шини, є F (80 км/год).
Однак, звертаємо увагу, що відповідно до розділу 1 «Сфера застосування» ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54, вказані Правила не застосовуються до типів шин, позначених індексами категорії швидкості, що відповідають швидкостям менше 80 км/год.
Відповідно до Таблиці 6. «Символи категорії швидкості і відповідні їй величини швидкості» Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених МІНІСТЕРСТВОМ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ Наказом від 26.07.2013 № 549, індекс швидкості F позначає максимальну швидкість шини у 80 км/год.
Отже, виходячи з цього, ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54 не застосовуються до шин з індексом швидкості F як до таких, швидкість яких є меншою за 80 км/год.
Додатковим підтвердженням того, що Правила ЄЕК ООН №54 не застосовуються до запропонованих ТОВ «Укравтозапчастина» 1300х530-533 (530/70-21) є те, що шина з таким маркуванням (типорозміром) відсутня у додатках 4 та 5 Правила ЄЕК ООН №54, в яких наведені таблиці з переліками маркувань (типорозмірів) шин, до яких вказані правила застосовуються.
Правила ЄЕК ООН №54 та Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, додаються.
Також, звертаємо увагу, що відповідно до того ж розділу 1 «Сфера застосування» ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54, вказані Правила застосовуються шин які використовуються на транспортних засобах категорії M2, М3, N, О3 та О4.
Разом з тим, шини 1300х530-533 (530/70-21), які є предметом даної закупівлі, відповідно до ТУ У 22.1-30253385-008:2016 «Шини пневматичні з регульованим тиском. Технічні умови» які перевірені на відповідність законодавству України ДП «Укрметртестстандарт» та 14.12.2016 року внесені до книги обліку за № 02568182/001793, є шинами з рисунком протектора підвищеної прохідності (Таблиця 1 ТУ).
У свою чергу, відповідно до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року, ратифікованої ВР України 30.06.2000 року, транспортні засоби підвищеної прохідності відносяться до категорії G.
Вказане є додатковим підтвердження того, що Правила ЄЕК ООН №54 не розповсюджують свою дію на шини, які запропоновані ТОВ «Укравтозапчастина».
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» містить недостовірну інформацію про відповідність якості запропонованого товару вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі.
Відповідно до положень абзацу другого п.42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Ідентичне положення відображене і в абзаці 15 пункту 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації.
Таким чином, у зв’язку з наявністю факту зазначення ТОВ «Укрметртестстандарт» у своїй тендерній пропозиції недостовірної інформації, його тендерна пропозиція повинна бути відхилена.
2. Разом з тим, на шину типорозміру 1300х530-533 (530/70-21) 156F діють ТУ У 22.1-30253385-008:2016 «Шини пневматичні з регульованим тиском. Технічні умови» які перевірені на відповідність законодавству України ДП «Укрметртестстандарт» та 14.12.2016 року внесені до книги обліку за № 02568182/001793.
Також, на території України діє ДСТУ 8815:2018 Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них.
Однак, тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» не містить посилань ні на ТУ У 22.1-30253385-008:2016, ні на ДСТУ 8815:2018, що виключає можливість вважати запропонований ним товар таким, якість якого відповідає вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі, як того вимагає абзац 2 пункту 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації.
Враховуючи наведені у цій скарзі аргументи, Замовник протиправно прийняв рішення про визнання переможцем процедури закупівлі, учасника – ТОВ «Укравтозапчастина» та про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі, а саме – визнання ТОВ «Укравтозапчастина» переможцем процедури закупівлі за умови, що його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, а також не відхиливши її у зв’язку з наявністю факту зазначення у ній недостовірної інформації, Замовник порушив принцип недискримінаційності, об’єктивності та неупередженості при визначенні переможця процедури закупівлі, чим порушив положення ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Військову частину 1495 скасувати рішення про визнання ТОВ «Укравтозапчастина» переможцем процедури закупівлі та рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю, оформленого уповноваженої особи № 139/1-ВС від 30.05.2024р, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-20-003116-a.
Додатки:
- Правила ЄЕК ООН №54;
- Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на УАЗ.pdf 03.06.2024 15:07
- Правило 54.pdf 03.06.2024 15:07
- Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі _ LIGA_ZAKON.pdf 03.06.2024 15:07
- sign.p7s 03.06.2024 15:08
- рішення від 05.06.2024 № 9815.pdf 05.06.2024 16:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.06.2024 № 10410.pdf 18.06.2024 14:27
- рішення від 17.06.2024 № 10410.pdf 19.06.2024 19:46
- Додаток 2 Технічні вимоги 34350000-5.docx 06.06.2024 11:35
- Довіреність №10871 від 08.01.2024.pdf 06.06.2024 11:35
- Витяг ЄДР УАЗ 03.05.2024_копія.pdf 06.06.2024 11:35
- Протокол №139-2 від 04.06.24 надання відповіді на Скаргу.docx 06.06.2024 11:35
- лист від 07.02.2013 № 43-06-15-13.pdf 06.06.2024 11:35
- Документи пропозиції.pdf 06.06.2024 11:35
- Паспорт якості.pdf 06.06.2024 11:35
- Пояснення по суті скарги - 06.06.2024.doc 06.06.2024 11:35
- Нацстандарт України.pdf 06.06.2024 11:35
- ТД - Шини до тз КРАЗ.docx 06.06.2024 11:35
- Пояснення по суті скарги - 06.06.2024.pdf 06.06.2024 11:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.06.2024 16:18
Дата розгляду скарги:
17.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.06.2024 16:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.06.2024 19:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
64da0171500e4568b2d3d116b69f2993
Заголовок пункту скарги:
1. На документи тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина» не накладено КЕП/УЕП в порядку, який визначений умовами Тендерної пропозиції. 2. Тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» не відповідає умовам Тендерної документації щодо якості запропонованого товару.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
20 травня 2024 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-20-003116-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Код за ДК 021:2015 - 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (автомобільні шини) ДК 021:2015: 34352000-9 — Шини для транспортних засобів великої тоннажності», для потреб Військової частини 1495 ЄДРПОУ: 14321914 (далі -Замовник), (далі – Процедура закупівлі).
За підсумками проведеного аукціону, відповідно до протоколу уповноваженої особи № 139/1-ВС від 30.05.2024р., Замовником визнано переможцем процедури закупівлі згідно з предметом: «Код за ДК 021:2015 - 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (автомобільні шини)», учасника – ТОВ «Укравтозапчастина» (ЄДРПОУ- 30722204), (далі – переможець/ТОВ «Укравтозапчастина») та ухвалено рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Однак, приймаючи вказане рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному.
1. На документи тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина» не накладено КЕП/УЕП в порядку, який визначений умовами Тендерної пропозиції.
Вимоги тендерної документації
Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації встановлено наступне:
«3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП/УЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.»
Склад тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина»
ТОВ «Укравтозапчастина» у складі своєї тендерної пропозиції надано, зокрема, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл «Витяг ЄДР УАЗ 03.05.2024_копія.pdf»).
Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу ІІІ Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 05 травня 2023 року № 1692/5, відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі через портал електронних сервісів або через Портал Дія, а також з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру на підставі договору, укладеного з технічним адміністратором цього реєстру, надаються заявнику, ідентифікованому з використанням засобів електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри. Відомості з Єдиного державного реєстру надаються за допомогою програмного забезпечення цього реєстру шляхом зазначення заявником параметрів пошуку, завантаження сформованих програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру відомостей з цього реєстру в електронній формі для їх подальшого використання, у тому числі друку.
Отже, наданий ТОВ «Укравтозапчастина» в у документах до тендерної пропозиції Витяг є таким, що сформований за допомогою електронного сервісу Міністерства юстиції України в електронному вигляді, а отже, є електронним документом.
За таких обставин, ТОВ «Укравтозапчастина» мало накласти КЕП/УЕП на тендерну пропозицію в цілому та на, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців окремо, однак не зробило цього, тим самим не виконавши вимог пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації.
2. Тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» не відповідає умовам Тендерної документації щодо якості запропонованого товару.
Вимоги тендерної документації
Абзац 2 пункту 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації встановлює наступні умови:
«3.1. Якість товарів повинна відповідати вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі, далі – на строк виконання угоди. Неякісний товар підлягає обов’язковій заміні, але всі витрати пов’язані із заміною товару несе постачальник.»
Склад тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина»
1). У складі тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина» надано «Паспорт якості шин NEUMASTER» (файл «Паспорт якості.pdf»), відповідно до якого запропоновано шини 1300х530-533 (530/70-21) 156F E-2 12PR TTF W-16A Neumaster, які відповідно до наданої ТОВ «Укравтозапчастина» інформації, відповідаю вимогам щодо якості згідно ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54.
У цьому ж паспорті ТОВ «Укравтозапчастина» зазначає, що індекс максимально дозволеної швидкості запропонованої ним шини, є F (80 км/год).
Однак, звертаємо увагу, що відповідно до розділу 1 «Сфера застосування» ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54, вказані Правила не застосовуються до типів шин, позначених індексами категорії швидкості, що відповідають швидкостям менше 80 км/год.
Відповідно до Таблиці 6. «Символи категорії швидкості і відповідні їй величини швидкості» Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених МІНІСТЕРСТВОМ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ Наказом від 26.07.2013 № 549, індекс швидкості F позначає максимальну швидкість шини у 80 км/год.
Отже, виходячи з цього, ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54 не застосовуються до шин з індексом швидкості F як до таких, швидкість яких є меншою за 80 км/год.
Додатковим підтвердженням того, що Правила ЄЕК ООН №54 не застосовуються до запропонованих ТОВ «Укравтозапчастина» 1300х530-533 (530/70-21) є те, що шина з таким маркуванням (типорозміром) відсутня у додатках 4 та 5 Правила ЄЕК ООН №54, в яких наведені таблиці з переліками маркувань (типорозмірів) шин, до яких вказані правила застосовуються.
Правила ЄЕК ООН №54 та Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, додаються.
Також, звертаємо увагу, що відповідно до того ж розділу 1 «Сфера застосування» ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54, вказані Правила застосовуються шин які використовуються на транспортних засобах категорії M2, М3, N, О3 та О4.
Разом з тим, шини 1300х530-533 (530/70-21), які є предметом даної закупівлі, відповідно до ТУ У 22.1-30253385-008:2016 «Шини пневматичні з регульованим тиском. Технічні умови» які перевірені на відповідність законодавству України ДП «Укрметртестстандарт» та 14.12.2016 року внесені до книги обліку за № 02568182/001793, є шинами з рисунком протектора підвищеної прохідності (Таблиця 1 ТУ).
У свою чергу, відповідно до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року, ратифікованої ВР України 30.06.2000 року, транспортні засоби підвищеної прохідності відносяться до категорії G.
Вказане є додатковим підтвердження того, що Правила ЄЕК ООН №54 не розповсюджують свою дію на шини, які запропоновані ТОВ «Укравтозапчастина».
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» містить недостовірну інформацію про відповідність якості запропонованого товару вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі.
Відповідно до положень абзацу другого п.42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Ідентичне положення відображене і в абзаці 15 пункту 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації.
Таким чином, у зв’язку з наявністю факту зазначення ТОВ «Укрметртестстандарт» у своїй тендерній пропозиції недостовірної інформації, його тендерна пропозиція повинна бути відхилена.
2. Разом з тим, на шину типорозміру 1300х530-533 (530/70-21) 156F діють ТУ У 22.1-30253385-008:2016 «Шини пневматичні з регульованим тиском. Технічні умови» які перевірені на відповідність законодавству України ДП «Укрметртестстандарт» та 14.12.2016 року внесені до книги обліку за № 02568182/001793.
Також, на території України діє ДСТУ 8815:2018 Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них.
Однак, тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» не містить посилань ні на ТУ У 22.1-30253385-008:2016, ні на ДСТУ 8815:2018, що виключає можливість вважати запропонований ним товар таким, якість якого відповідає вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі, як того вимагає абзац 2 пункту 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації.
Враховуючи наведені у цій скарзі аргументи, Замовник протиправно прийняв рішення про визнання переможцем процедури закупівлі, учасника – ТОВ «Укравтозапчастина» та про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі, а саме – визнання ТОВ «Укравтозапчастина» переможцем процедури закупівлі за умови, що його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, а також не відхиливши її у зв’язку з наявністю факту зазначення у ній недостовірної інформації, Замовник порушив принцип недискримінаційності, об’єктивності та неупередженості при визначенні переможця процедури закупівлі, чим порушив положення ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
За підсумками проведеного аукціону, відповідно до протоколу уповноваженої особи № 139/1-ВС від 30.05.2024р., Замовником визнано переможцем процедури закупівлі згідно з предметом: «Код за ДК 021:2015 - 3435 (34350000-5) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (автомобільні шини)», учасника – ТОВ «Укравтозапчастина» (ЄДРПОУ- 30722204), (далі – переможець/ТОВ «Укравтозапчастина») та ухвалено рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Однак, приймаючи вказане рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному.
1. На документи тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина» не накладено КЕП/УЕП в порядку, який визначений умовами Тендерної пропозиції.
Вимоги тендерної документації
Пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації встановлено наступне:
«3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП/УЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.»
Склад тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина»
ТОВ «Укравтозапчастина» у складі своєї тендерної пропозиції надано, зокрема, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (файл «Витяг ЄДР УАЗ 03.05.2024_копія.pdf»).
Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу ІІІ Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 05 травня 2023 року № 1692/5, відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі через портал електронних сервісів або через Портал Дія, а також з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру на підставі договору, укладеного з технічним адміністратором цього реєстру, надаються заявнику, ідентифікованому з використанням засобів електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри. Відомості з Єдиного державного реєстру надаються за допомогою програмного забезпечення цього реєстру шляхом зазначення заявником параметрів пошуку, завантаження сформованих програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру відомостей з цього реєстру в електронній формі для їх подальшого використання, у тому числі друку.
Отже, наданий ТОВ «Укравтозапчастина» в у документах до тендерної пропозиції Витяг є таким, що сформований за допомогою електронного сервісу Міністерства юстиції України в електронному вигляді, а отже, є електронним документом.
За таких обставин, ТОВ «Укравтозапчастина» мало накласти КЕП/УЕП на тендерну пропозицію в цілому та на, Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців окремо, однак не зробило цього, тим самим не виконавши вимог пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації.
2. Тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» не відповідає умовам Тендерної документації щодо якості запропонованого товару.
Вимоги тендерної документації
Абзац 2 пункту 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації встановлює наступні умови:
«3.1. Якість товарів повинна відповідати вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі, далі – на строк виконання угоди. Неякісний товар підлягає обов’язковій заміні, але всі витрати пов’язані із заміною товару несе постачальник.»
Склад тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина»
1). У складі тендерної пропозиції ТОВ «Укравтозапчастина» надано «Паспорт якості шин NEUMASTER» (файл «Паспорт якості.pdf»), відповідно до якого запропоновано шини 1300х530-533 (530/70-21) 156F E-2 12PR TTF W-16A Neumaster, які відповідно до наданої ТОВ «Укравтозапчастина» інформації, відповідаю вимогам щодо якості згідно ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54.
У цьому ж паспорті ТОВ «Укравтозапчастина» зазначає, що індекс максимально дозволеної швидкості запропонованої ним шини, є F (80 км/год).
Однак, звертаємо увагу, що відповідно до розділу 1 «Сфера застосування» ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54, вказані Правила не застосовуються до типів шин, позначених індексами категорії швидкості, що відповідають швидкостям менше 80 км/год.
Відповідно до Таблиці 6. «Символи категорії швидкості і відповідні їй величини швидкості» Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених МІНІСТЕРСТВОМ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ Наказом від 26.07.2013 № 549, індекс швидкості F позначає максимальну швидкість шини у 80 км/год.
Отже, виходячи з цього, ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54 не застосовуються до шин з індексом швидкості F як до таких, швидкість яких є меншою за 80 км/год.
Додатковим підтвердженням того, що Правила ЄЕК ООН №54 не застосовуються до запропонованих ТОВ «Укравтозапчастина» 1300х530-533 (530/70-21) є те, що шина з таким маркуванням (типорозміром) відсутня у додатках 4 та 5 Правила ЄЕК ООН №54, в яких наведені таблиці з переліками маркувань (типорозмірів) шин, до яких вказані правила застосовуються.
Правила ЄЕК ООН №54 та Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, додаються.
Також, звертаємо увагу, що відповідно до того ж розділу 1 «Сфера застосування» ISO 9001:2015 Правила ЄЕК ООН №54, вказані Правила застосовуються шин які використовуються на транспортних засобах категорії M2, М3, N, О3 та О4.
Разом з тим, шини 1300х530-533 (530/70-21), які є предметом даної закупівлі, відповідно до ТУ У 22.1-30253385-008:2016 «Шини пневматичні з регульованим тиском. Технічні умови» які перевірені на відповідність законодавству України ДП «Укрметртестстандарт» та 14.12.2016 року внесені до книги обліку за № 02568182/001793, є шинами з рисунком протектора підвищеної прохідності (Таблиця 1 ТУ).
У свою чергу, відповідно до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року, ратифікованої ВР України 30.06.2000 року, транспортні засоби підвищеної прохідності відносяться до категорії G.
Вказане є додатковим підтвердження того, що Правила ЄЕК ООН №54 не розповсюджують свою дію на шини, які запропоновані ТОВ «Укравтозапчастина».
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» містить недостовірну інформацію про відповідність якості запропонованого товару вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі.
Відповідно до положень абзацу другого п.42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Ідентичне положення відображене і в абзаці 15 пункту 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації.
Таким чином, у зв’язку з наявністю факту зазначення ТОВ «Укрметртестстандарт» у своїй тендерній пропозиції недостовірної інформації, його тендерна пропозиція повинна бути відхилена.
2. Разом з тим, на шину типорозміру 1300х530-533 (530/70-21) 156F діють ТУ У 22.1-30253385-008:2016 «Шини пневматичні з регульованим тиском. Технічні умови» які перевірені на відповідність законодавству України ДП «Укрметртестстандарт» та 14.12.2016 року внесені до книги обліку за № 02568182/001793.
Також, на території України діє ДСТУ 8815:2018 Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них.
Однак, тендерна пропозиція ТОВ «Укравтозапчастина» не містить посилань ні на ТУ У 22.1-30253385-008:2016, ні на ДСТУ 8815:2018, що виключає можливість вважати запропонований ним товар таким, якість якого відповідає вимогам відповідних чинних нормативних документів (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо), які діють на момент проведення процедури закупівлі, як того вимагає абзац 2 пункту 3.1. Додатку 2 до Тендерної документації.
Враховуючи наведені у цій скарзі аргументи, Замовник протиправно прийняв рішення про визнання переможцем процедури закупівлі, учасника – ТОВ «Укравтозапчастина» та про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі, а саме – визнання ТОВ «Укравтозапчастина» переможцем процедури закупівлі за умови, що його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, а також не відхиливши її у зв’язку з наявністю факту зазначення у ній недостовірної інформації, Замовник порушив принцип недискримінаційності, об’єктивності та неупередженості при визначенні переможця процедури закупівлі, чим порушив положення ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Військову частину 1495 скасувати рішення про визнання ТОВ «Укравтозапчастина» переможцем процедури закупівлі та рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю, оформленого уповноваженої особи № 139/1-ВС від 30.05.2024р, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-20-003116-a.