-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Торги не відбулися
882 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 411.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 411.00 UAH
Період оскарження:
17.05.2024 18:49 - 24.05.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації.
Номер:
b335c63156314b71ba6d2923fe27aa5c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-17-011318-a.c1
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 21.05.2024 11:28
- Наказ ДСТУ.pdf 21.05.2024 11:28
- Скарга.pdf 21.05.2024 11:28
- Скарга.pdf.p7s 21.05.2024 11:28
- Постанова НКРЕКП Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії від 14.06.2018_429.pdf 21.05.2024 11:28
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) Мирогоща 2024.docx 21.05.2024 11:28
- ДСТУ EN 50160_2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 21.05.2024 11:28
- ТД ВТзОС (електрична енергія) мирогоща травень 2024(1).docx 21.05.2024 11:28
- Постанова НКРЕКП 14.03.2018 № 312.pdf 21.05.2024 11:28
- Постанова від 27 жовтня 2023 р. № 1127.pdf 21.05.2024 11:28
- Скарга.docx 21.05.2024 11:28
- Постанова КМУ від 12 жовтня 2022 р № 1178.pdf 21.05.2024 11:28
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) Мирогоща 2024.docx 21.05.2024 11:28
- Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.pdf 21.05.2024 11:28
- sign.p7s 21.05.2024 11:29
- Додаток 1 нова редакція до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) Мирогоща 2024.docx 22.05.2024 17:21
- ТД ВТзОС (електрична енергія) мирогоща травень 2024 нова редакція.docx 22.05.2024 17:21
- Повідомлення про усунення порушення М.pdf 22.05.2024 17:21
- Протокол № 71 М повідомлення АМКУ.pdf 22.05.2024 17:21
- Повідомлення про усунення порушення ел ен Мирогоща – 24.05.2024.docx 24.05.2024 15:19
- Повідомлення про усунення порушення від 24.05.2024Мирогоща.pdf 24.05.2024 15:19
- Додаток 1 нова редакція до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) Мирогоща 2024.docx 24.05.2024 15:19
- ТД ВТзОС (електрична енергія) мирогоща травень 2024 нова редакція.docx 24.05.2024 15:19
- Рішення від 23.05.2024 № 9058.pdf 23.05.2024 15:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.05.2024 № 9583.pdf 03.06.2024 11:43
- Рішення від 31.05.2024 № 9583.pdf 05.06.2024 11:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.05.2024 15:02
Дата розгляду скарги:
31.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.05.2024 15:15
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2024 11:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2024 11:54
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8465c3c94bf74035b92e90b2c4d61f4a
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Опис заперечення:
Пунктом 8 розділу 4 Додатка №1 до Тендерної документації Замовником вимагається надання: «Відповідно до пункту 4 Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого постановою КМУ від 27.10.2023 № 1127, учасники ринку електричної енергії зобов'язані забезпечити безперервність послуги з передачі, розподілу та постачання імпортованої електричної енергії. На підтвердження виконання умов, регламентованих цим Положення та можливості забезпечення безпеки постачання електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні та в умовах можливого надзвичайного стану в енергетиці, учасник закупівлі, в складі тендерної пропозиції, повинен надати довідку про наявність діючого договору з імпорту електричної енергії».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії…".
Також відповідно до пп.13 п.5.2.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Електропостачальник має право купівлі-продажу електроенергії за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку з метою її постачання споживачам та надання послуг з управління попитом.
Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед", або «внутрішньодобовому ринку», або балансуючому ринку, або лише за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є постачальником електричної енергії, має відповідну ліцензію, видану згідно з Постановою НРКЕКП № 429 від 14.06.2018, а тому зазначені вище законодавчі норми поширюють свою дію і на Скаржника. ТОВ «РОЕК» не зобов’язаний відповідно купувати електричну енергію за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед споживачами, здійснює купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами, на ринку «на добу наперед», «внутрішньодобовому ринку», на балансуючому ринку, що передбачено чинним законодавством, у повному обсязі забезпечує споживачів електричною енергією і не має договорів імпорту електричної енергії.
Наявність оскаржуваної вимоги у тендерній документації ставить у дискримінаційне становище учасників, у тому числі ТОВ «РОЕК», поряд з постачальниками, що мають укладений договір з імпорту електричної енергії.
Зважаючи на наведене, ТОВ «РОЕК» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, та такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі.
Також, у пункті 3 Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого постановою КМУ від 27.10.2023 № 1127 (далі – Постанова №1127) зазначено:
«3. Це Положення застосовується до таких учасників ринку електричної енергії:
…
споживачі (крім побутових), які мають автоматизовану систему комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
Проте Замовник (споживач) у додатку №2 до тендерної документації вказав, що площадки вимірювання Споживача - Група «B».
А отже до даного Замовника не застосовується Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, через відсутність у Замовника автоматизованої системи комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
ТОВ «РОЕК» наголошує, що оскаржувана вимога є не тільки незаконною, а й абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг з постачання електричної енергії Замовнику, у разі перемоги в публічній закупівлі.
Крім цього, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Також в Україні діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не були передбачені передбачені національними стандартами для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014, ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними, не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині, є такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії…".
Також відповідно до пп.13 п.5.2.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Електропостачальник має право купівлі-продажу електроенергії за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку з метою її постачання споживачам та надання послуг з управління попитом.
Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед", або «внутрішньодобовому ринку», або балансуючому ринку, або лише за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є постачальником електричної енергії, має відповідну ліцензію, видану згідно з Постановою НРКЕКП № 429 від 14.06.2018, а тому зазначені вище законодавчі норми поширюють свою дію і на Скаржника. ТОВ «РОЕК» не зобов’язаний відповідно купувати електричну енергію за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед споживачами, здійснює купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами, на ринку «на добу наперед», «внутрішньодобовому ринку», на балансуючому ринку, що передбачено чинним законодавством, у повному обсязі забезпечує споживачів електричною енергією і не має договорів імпорту електричної енергії.
Наявність оскаржуваної вимоги у тендерній документації ставить у дискримінаційне становище учасників, у тому числі ТОВ «РОЕК», поряд з постачальниками, що мають укладений договір з імпорту електричної енергії.
Зважаючи на наведене, ТОВ «РОЕК» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, та такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі.
Також, у пункті 3 Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого постановою КМУ від 27.10.2023 № 1127 (далі – Постанова №1127) зазначено:
«3. Це Положення застосовується до таких учасників ринку електричної енергії:
…
споживачі (крім побутових), які мають автоматизовану систему комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
Проте Замовник (споживач) у додатку №2 до тендерної документації вказав, що площадки вимірювання Споживача - Група «B».
А отже до даного Замовника не застосовується Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, через відсутність у Замовника автоматизованої системи комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
ТОВ «РОЕК» наголошує, що оскаржувана вимога є не тільки незаконною, а й абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг з постачання електричної енергії Замовнику, у разі перемоги в публічній закупівлі.
Крім цього, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Також в Україні діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не були передбачені передбачені національними стандартами для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014, ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними, не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині, є такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
Наказ ДСТУ
-
Опис доказу:
Наказ ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
Наказ ДСТУ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення»
-
Опис доказу:
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення»
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ ЕN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання.
-
Опис доказу:
ДСТУ ЕN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання.
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160_2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні», затверджені постановою КМУ від 27 жовтня 2023 р. № 1127
-
Опис доказу:
Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні», затверджені постановою КМУ від 27 жовтня 2023 р. № 1127
-
Повʼязаний документ:
Постанова від 27 жовтня 2023 р. № 1127.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469
-
Опис доказу:
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469
-
Повʼязаний документ:
Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.pdf
-
-
Назва доказу:
Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312
-
Опис доказу:
Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312
-
Повʼязаний документ:
Постанова НКРЕКП 14.03.2018 № 312.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Постанова КМУ від 12 жовтня 2022 р № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова про видачу ліцензії № 429 від 14.06.2018
-
Опис доказу:
Постанова про видачу ліцензії № 429 від 14.06.2018
-
Повʼязаний документ:
Постанова НКРЕКП Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії від 14.06.2018_429.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації
-
Опис доказу:
Додаток 2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) Мирогоща 2024.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Опис доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) Мирогоща 2024.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД ВТзОС (електрична енергія) мирогоща травень 2024(1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
bc15f9fe6e69428fb39716dfdedd3735
Заголовок пункту скарги:
Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Опис заперечення:
Пунктом 9 розділу 4 Додатка №1 до Тендерної документації Замовником вимагається надання: «Довідка, складена в довільній формі щодо наявності інформації виконання договору(-ів) за зовнішньоекономічними контрактами (імпорту) з номером та датою договору(-ів) здійсненого до дня оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії…".
Також відповідно до пп.13 п.5.2.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Електропостачальник має право купівлі-продажу електроенергії за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку з метою її постачання споживачам та надання послуг з управління попитом.
Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед", або «внутрішньодобовому ринку», або балансуючому ринку, або лише за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є постачальником електричної енергії, має відповідну ліцензію, видану згідно з Постановою НРКЕКП № 429 від 14.06.2018, а тому зазначені вище законодавчі норми поширюють свою дію і на Скаржника. ТОВ «РОЕК» не зобов’язаний відповідно купувати електричну енергію за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед споживачами, здійснює купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами, на ринку «на добу наперед», «внутрішньодобовому ринку», на балансуючому ринку, що передбачено чинним законодавством, у повному обсязі забезпечує споживачів електричною енергією і не має договорів імпорту електричної енергії.
Наявність оскаржуваної вимоги у тендерній документації ставить у дискримінаційне становище учасників, у тому числі ТОВ «РОЕК», поряд з постачальниками, що мають укладений договір з імпорту електричної енергії.
Зважаючи на наведене, ТОВ «РОЕК» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, та такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі.
Також, у пункті 3 Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого постановою КМУ від 27.10.2023 № 1127 (далі – Постанова №1127) зазначено:
«3. Це Положення застосовується до таких учасників ринку електричної енергії:
…
споживачі (крім побутових), які мають автоматизовану систему комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
Проте Замовник (споживач) у додатку №2 до тендерної документації вказав, що площадки вимірювання Споживача - Група «B».
А отже до даного Замовника не застосовується Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, через відсутність у Замовника автоматизованої системи комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
ТОВ «РОЕК» наголошує, що оскаржувана вимога є не тільки незаконною, а й абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг з постачання електричної енергії Замовнику, у разі перемоги в публічній закупівлі.
Крім цього, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Також в Україні діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не були передбачені передбачені національними стандартами для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014, ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними, не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині, є такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469: "При провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії…".
Також відповідно до пп.13 п.5.2.1. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Електропостачальник має право купівлі-продажу електроенергії за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку з метою її постачання споживачам та надання послуг з управління попитом.
Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку "на добу наперед", або «внутрішньодобовому ринку», або балансуючому ринку, або лише за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є постачальником електричної енергії, має відповідну ліцензію, видану згідно з Постановою НРКЕКП № 429 від 14.06.2018, а тому зазначені вище законодавчі норми поширюють свою дію і на Скаржника. ТОВ «РОЕК» не зобов’язаний відповідно купувати електричну енергію за договорами імпорту електричної енергії.
ТОВ «РОЕК» є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед споживачами, здійснює купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами, на ринку «на добу наперед», «внутрішньодобовому ринку», на балансуючому ринку, що передбачено чинним законодавством, у повному обсязі забезпечує споживачів електричною енергією і не має договорів імпорту електричної енергії.
Наявність оскаржуваної вимоги у тендерній документації ставить у дискримінаційне становище учасників, у тому числі ТОВ «РОЕК», поряд з постачальниками, що мають укладений договір з імпорту електричної енергії.
Зважаючи на наведене, ТОВ «РОЕК» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, та такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі.
Також, у пункті 3 Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого постановою КМУ від 27.10.2023 № 1127 (далі – Постанова №1127) зазначено:
«3. Це Положення застосовується до таких учасників ринку електричної енергії:
…
споживачі (крім побутових), які мають автоматизовану систему комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
Проте Замовник (споживач) у додатку №2 до тендерної документації вказав, що площадки вимірювання Споживача - Група «B».
А отже до даного Замовника не застосовується Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні, через відсутність у Замовника автоматизованої системи комерційного обліку електричної енергії, що забезпечує можливість отримання даних комерційного обліку електричної енергії в реальному часі.
ТОВ «РОЕК» наголошує, що оскаржувана вимога є не тільки незаконною, а й абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг з постачання електричної енергії Замовнику, у разі перемоги в публічній закупівлі.
Крім цього, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Також в Україні діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не були передбачені передбачені національними стандартами для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014, ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними, не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині, є такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
Наказ ДСТУ
-
Опис доказу:
Наказ ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
Наказ ДСТУ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення»
-
Опис доказу:
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення»
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ ЕN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання.
-
Опис доказу:
ДСТУ ЕN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання.
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160_2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні», затверджені постановою КМУ від 27 жовтня 2023 р. № 1127
-
Опис доказу:
Положення про особливості імпорту електричної енергії в умовах правового режиму воєнного стану в Україні», затверджені постановою КМУ від 27 жовтня 2023 р. № 1127
-
Повʼязаний документ:
Постанова від 27 жовтня 2023 р. № 1127.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469
-
Опис доказу:
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469
-
Повʼязаний документ:
Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469.pdf
-
-
Назва доказу:
Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312
-
Опис доказу:
Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312
-
Повʼязаний документ:
Постанова НКРЕКП 14.03.2018 № 312.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Постанова КМУ від 12 жовтня 2022 р № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова про видачу ліцензії № 429 від 14.06.2018
-
Опис доказу:
Постанова про видачу ліцензії № 429 від 14.06.2018
-
Повʼязаний документ:
Постанова НКРЕКП Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії від 14.06.2018_429.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації
-
Опис доказу:
Додаток 2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) Мирогоща 2024.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Опис доказу:
Додаток 1 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) Мирогоща 2024.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД ВТзОС (електрична енергія) мирогоща травень 2024(1).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.