Капітальний ремонт I поверху амбулаторно-поліклінічного підрозділу КНП Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» по вул. Енергетична, 1 в м. Шумськ Тернопільської області - ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація (технічне завдання) зазначена у Додатку 2 до тендерної документації. Мова, якою повинні готуватися пропозиції - українська. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями)
Завершена
4 059 995.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 299.98 UAH
Період оскарження:17.05.2024 18:02 - 31.05.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Незаконне визнання переможця закупівлі
Номер:54d6c14aa6234b9980fe40016bf548ff
Пов'язана кваліфікація:ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович", UA-EDR 3172401153
Ідентифікатор запиту:UA-2024-05-17-011197-a.b1
Назва:Незаконне визнання переможця закупівлі
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Західміськбуд" є учасником закупівлі «Капітальний ремонт I поверху амбулаторно-поліклінічного підрозділу КНП Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» по вул. Енергетична, 1 в м. Шумськ Тернопільської області - ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація» (номер закупівлі UA-2024-05-17-011197-a).
На участь у торгах було подано пропозиції наступними учасниками:
1) ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович"
2) Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Західміськбуд"
3) Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільське управління механізації"
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника №10 від 10.06.2024 визначено переможцем процедури закупівлі ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем. ТОВ "Будівельна компанія "Західміськбуд" не погоджується з таким рішенням та діями Замовника, адже вони порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», законні права та інтереси нашого підприємства як Учасника торгів. Детально ознайомившись із тендерною пропозицією ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" зазначаємо, що подані цим Учасником документи не відповідають вимогам Тендерної документації Замовника з огляду на наступне:
1. Заробітна плата, яка заявлена в кошторисних розрахунках учасника тендерних торгів ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" занижена і не відповідає величині не менше середньомісячної заробітної плати у будівництві, яка затверджена Кабінетом Міністрів України і на даний момент становить 13707,89 грн., що призвело до штучного зменшення вартості будівельних робіт, заявлених у технічному завданні ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович", та створило неконкурентні умови.
2. Відповідно п. 2 розділу 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) Додатку №1 до тендерної документації Учасником повинна бути надана «достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом».
Згідно ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 3392-VI від 19 травня 2011 року пунктом 48 передбачено за потреби наявність документу Дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до ч. 3 ст. 837 ЦКУ для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов’язаний одержати спеціальний дозвіл.
Згідно з ч. 3 ст. 21 Закону «Про охорону праці» роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування з підвищеною небезпекою.
Процедуру видачі або відмови у видачі, переоформленні, анулювання дозволів визначає Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеною небезпеки, затверджений постановою Кабміну від 26.10.2011 р. №1107.
Тобто, виконувати роботи підвищеної небезпеки на підставі договору підряду має право лише той підрядник, який одержав згідно з Порядком №1107 відповідний дозвіл.
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» № 1107 від 26 жовтня 2011 р. до робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, відносяться роботи згідно п. 23. «Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин». Оскільки предметом даної закупівлі є капітальний ремонт, то наявність дозволу на ці роботи є обов’язковим. У складі тендерної пропозиції ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" відсутній даний документ, а саме Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
На підставі викладеного, з метою приведення рішень Замовника у закупівлі у відповідність до вимог чинного законодавства України, вимагаємо скасувати рішення уповноваженої особи №10 від 10.06.2024 р. та відхилити тендерну пропозицію ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" з урахуванням обставин, викладених у цій вимозі. У разі незадоволення даної вимоги, будемо оскаржувати рішення у судовому порядку із вжиттям заходів забезпечення позову у формі заборони Замовнику вчинення дій передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» направлені на завершення такої закупівлі, а також оскаржувати дії Замовника щодо проведення процедури закупівлі до Антимонопольного комітету згідно чинного Законодавства України
Вирішення:Виходячи зі змісту Вимоги, строків та періоду її подання (вимога подана в період оскарження після оприлюднення Замовником повідомлення про намір укласти договір з переможцем закупівлі), керуючись чинним законодавством України у сфері публічних закупівель повідомляємо наступне.
Аналізуючи норми Закону та Особливостей є декілька норм, якими визначені положення, що стосуються звернень/вимог фізичних/юридичних осіб або учасників, а саме:
фізична/юридична особа в період уточнення на етапі подання тендерних пропозицій (строк для звернень за роз’ясненнями /оскарження умов закупівлі) має право звернутися за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (пункт 54 Особливостей);
учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям (абзац 2 пункту 46 Особливостей);
учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення (частина 4 статті 33 Закону).
Виходячи зі змісту абзацу 2 пункту 46 Особливостей та частини 4 статті 33 Закону вбачається, що даними нормами надається право на звернення із вимогою одному і тому ж учаснику закупівлі, а саме учаснику, пропозиція якого була відхилена (або якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції).
Враховуючи, що законодавчо не передбачено права звернення учасника процедури закупівлі з вимогою до Замовника, тендерна пропозиція / пропозиція якого не розглядалася і не відхилялася, замовник і не має обов’язку надавати відповідь на таке звернення.
Разом з тим, з метою дотримання принципів Закону, Замовник надає обгрунтовану відповідь на Вашу вимогу.
1. Згідно Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація» Учасники процедури закупівлі у складі своєї пропозиції повинні надати:
- договірну ціну (має бути складена відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (зі змінами)); - локальний кошторис (має бути складений відповідно до технічного завдання); - підсумкову відомість ресурсів.
Вимог щодо надання розрахунку визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) тендерна документація Замовника не містить, а відтак, підстав для відхилення пропозиції ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" (далі – Переможець) у Замовника не було. Переможцем процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції надано всі документи, які підтверджують відповідність його тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником.
Окрім того, згідно пункту 4.3 «Настанови з визначення вартості будівництва» розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів.
Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва», затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 року № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 року № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 року за № 931/32383).
Згідно пункту 5 вказаного Порядку визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.
На підставі зазначеного, посилання у Вашій вимозі на штучне зменшення вартості будівельних робіт, заявлених у технічному завданні ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" за рахунок заниження заробітної плати є безпідставним та необгрунтованим.
2. Відповідно до пункту 2 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку 3 до тендерної документації Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
Отже, на етапі подання пропозицій Замовник не вимагає від Учасників надання ліцензії або дозволу на окремі види робіт, які буду виконуватись згідно технічного завдання. Замовником передбачено надати довідку із зазначенням інформації про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності.
Переможцем процедури закупівлі у складі пропозиції було надано довідку (файл «Довідка щодо ліцензії.PDF»), в якій зазначено, що відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» вид робіт, які є предметом закупівлі, ліцензуванню не підлягає.
Відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації на Капітальний ремонт I поверху амбулаторно-поліклінічного підрозділу КНП Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» по вул. Енергетична, 1 в м. Шумськ Тернопільської області, яка пройшла експертизу згідно з чинним законодавством України, об’єкт будівництва віднесено до об’єктів з незначним класом наслідків (СС1).
Згідно підпункту 9 пункту 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Принагідно зазначаємо, що відповідно до підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 314) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
Дана декларація в умовах воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Разом з тим, згідно Переліку видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, що є Додатком 2 до Постанови № 314 документом, який дає право на провадження господарської діяльності з виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1) є повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Враховуючи викладене, отримання дозволу або ліцензії на провадження виду господарської діяльності з виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1) не передбачено законом, а відтак, не надається Учасником у складі тендерної пропозиції.
Інших вимог щодо надання будь-яких інших документів, зокрема, дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, тендерна документація Замовника не містить.
З метою дотримання законодавства про охорону праці та пожежної безпеки, наявність дозволів на окремі види робіт та інших документів, необхідних для виконання робіт на об’єкті будівництва, перевіряється Замовником безпосередньо перед початком виконання робіт з капітального ремонту.
Окрім того, з огляду на законодавчі норми в замовника відсутня можливість повторної кваліфікації того самого учасника, щодо якого замовником уже прийнято рішення. Закон та Особливості не містять підстав для повторного розгляду тендерної пропозиції учасника торгів після оголошення переможця торгів, за винятком виконання рішення органу оскарження (пункт 2 частина 18 статті 18 Закону). Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації визначений пунктом 41 Особливостей. Замовником здійснений розгляд пропозиції переможця у відповідності до вимог Особливостей та на предмет відповідності вимогам тендерної документації закупівлі. За результатами розгляду замовником прийняте рішення про визначення ФОП "Заказнюк Дмитро Ігорович" переможцем процедури закупівлі, а відтак ваша вимога не може бути задоволена так як для цього відсутні правові підстави.