-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Метрологічні послуги (Послуги з повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, калібрування, перевірки метрологічних характеристик засобів вимірювальної техніки, контроль температурних параметрів, контроль вихідних параметрів, тощо) згідно ДК 021:2015 код 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів
Завершена
361 482.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 614.82 UAH
мін. крок: 1% або 3 614.82 UAH
Період оскарження:
17.05.2024 14:33 - 24.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на рішення про визнання переможцем
Номер:
41a5d02eb72442b1b2956ff2ad858e42
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-17-007942-a.c1
Назва:
Скарга на рішення про визнання переможцем
Скарга:
17.05.2024 Комунальне підприємство «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради (далі - КП «КНП Вознесенська багатопрофільна лікарня» Вознесенської міської ради, Замовник) було оголошено процедуру закупівлі «відкриті торги з особливостями» на Метрологічні послуги (Послуги з повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, калібрування, перевірки метрологічних характеристик засобів вимірювальної техніки, контроль температурних параметрів, контроль вихідних параметрів, тощо) згідно ДК 021:2015 код 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-17-007942-a.
Державне підприємство «Миколаївський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (далі – ДП «Миколаївстандартметрологія») взяло участь у цьому тендері.
За результатами аукціону, який відбувся 28.05.2024, Товариство з обмеженою відповідальністю «Рівнестандарт» (далі – ТОВ «Рівнестандарт») надало найбільш економічно вигідну пропозицію – 279 600,00 грн. та протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 31.05.2024 визнано переможцем закупівлі.
Скаржник не може погодитись з таким рішенням Замовника та вважає рішення Замовника таким, що порушує його права та інтереси, а також вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022, якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
1. Так, Замовником порушено ч.5 ст.5 Закону, відповідно до якої Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Замовником порушено вимоги п.2) ст.44 Особливостей, відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п.6 розділу 3 тендерної документації: Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Згідно вимог тендерної документації, а саме: п.10 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі та їх документальне підтвердження»:
Учасник (Виконавець) у складі тендерної пропозиції надає: Копію Свідоцтво(-ва) про уповноваження на право проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології з визначеним переліком галузі уповноваження, яка наведена в додатку до свідоцтва та є його невід’ємною частиною. Додаток(-ки) мають містити весь перелік засобів вимірювальної техніки, щодо яких буде здійснюватися надання послуг за даною закупівлею.
ТОВ «Рівнестандарт» у складі своєї тендерної пропозиції надало довідку № 1426Т від 22.05.2024, в якій зазначило, що «дозвільними документами на виконання послуг/робіт, що є предметом закупівлі є свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології № П-3-2018 від 23.03.2018, № П-23-2019 від 22.05.2019, № П-65-2020 від 29.12.2020, № П-86-2021 від 22.10.2021, № П-98-2022 від 18.07.2022, № П-106-2022 від 05.12.2022 та атестат про акредитацію № 40065 від 16.02.2023р., що додаються.»
Водночас, свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології № П-3-2018 від 23.03.2018 – є нечинним, оскільки строк дії свідоцтва – до 23.03.2023 (як вбачається з копії свідоцтва); а копія свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології № П-23-2019 від 22.05.2019 взагалі ТОВ «Рівнестандарт» не надана у складі тендерної пропозиції.
При цьому ТОВ «Рівнестандарт» не підтверджено, що тендерна документація відповідає умовам технічної специфікації, так як:
в тендерній документації Учасника (переможця) відсутні копії дозвільних документів – чинного свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, з галуззю уповноваження на право надання метрологічних послуг позиції 93-103, 105 (повірка вагів – категорія 50), позиція 104 (повірка комплекту гир – категорія 25) Технічної специфікації ТОВ «Рівнестандарт»:
93 Ваги торсіонні ВТ-500 1 Повірка
94 Ваги лабораторні для сипучих матеріалів
ВСМ-1 1 Повірка
95 Ваги для статичного зважування ВМ-20Ш 13 1 Повірка
96 Ваги для статичного зважування ВМ-20Ш 13 1 Повірка
97 Ваги для статичного зважування ПД-150 1 Повірка
98 Ваги для статичного зважування ПД-150 1 Повірка
99 Ваги для статичного зважування ПД-150 1 Повірка
100 Ваги для статичного зважування ПД-150 1 Повірка
101 Ваги механічні товарні РП 200-Ш-12 М 1 Повірка
102 Ваги настільні циферблатні РН-10Ц 13 М 1 Повірка
103 Ваги настільні циферблатні РН-10Ц 13 У 1 Повірка
104 Комплект гир (1 шт. – 5 кг.; 1 шт. – 2 кг.; 1 шт. – 1 кг.; 2 шт. – 0,5 кг.) 5 Повірка
105 Ваги механічні 20 кг. 1 Повірка
Відповідно до вимог ч.1, 5 ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»:
1. Законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.
5. Повірка законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, проводиться:
науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів;
науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки відповідних засобів.
Делегування науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, визначеними цією частиною, своїх повноважень щодо проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, іншим особам або залучення ними в будь-який спосіб до цієї діяльності осіб, які не мають відповідних на те повноважень, забороняється.
Нормами ч.2 ст.18 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що: Для проведення зазначеної в частині першій цієї статті повірки наукові метрологічні центри, метрологічні центри та повірочні лабораторії зобов’язані одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - свідоцтво про уповноваження), яке видається органом з уповноваження.
Пункт 120 Додатку до Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» містить документ дозвільного характеру: свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології.
Отже, пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Необхідно також зазначити, що Учасник не мав наміру залучати до надання метрологічних послуг за позиціями 93-105 Технічної специфікації субпідрядників, які мають чинне свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, за вказаними вище позиціями засобів вимірювальної техніки. Про це свідчить надана ТОВ «Рівнестандарт» у складі тендерної пропозиції довідка №1424Т від 22.05.2024. А свідоцтво ТОВ «Рівнестандарт» № П-3-2018 від 23.03.2018, галузь уповноваження якого містить такі позиції, – є нечинним.
2. Замовником також порушено ст.43 Особливостей, відповідно до яких: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно вимог тендерної документації, а саме: п.1 Додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, Учасник мав надати відповідні документи.
***Для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій) і 2 (наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Отже, можна зробити висновок, що Учасник мав надати документи, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які ТОВ «Рівнестандарт» не надало. А Замовник, в порушення вимог ст.43 Особливостей, не розмістив повідомлення з вимогою усунути такі невідповідності.
Таким чином, вважаємо, що Замовник неправомірно не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Рівнестандарт» та визнав його переможцем.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч.18 статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, вважаємо, що права та законні інтереси ДП «Миколаїв-стандартметрологія» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
На підставі викладеного вище, керуючись Конституцією України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022, якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 05.06.2024 16:59
- Скарга №07-10_725 05.06.2024 23:23
- sign.p7s 05.06.2024 23:26
- Інформація до скарги 17.06.2024 17:53
- sign.p7s 17.06.2024 17:57
- рішення від 07.06.2024 № 10000.pdf 07.06.2024 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2024 № 10652.pdf 20.06.2024 13:54
- рішення від 19.06.2024 № 10652.pdf 24.06.2024 12:34
- Інформація по суті скарги від 11.06.2024р.docx 11.06.2024 12:05
- Інформація по суті скарги від 11.06.2024р..pdf 11.06.2024 12:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.06.2024 20:57
Дата розгляду скарги:
19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.06.2024 15:58
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.06.2024 12:34