-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі спортзалу для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб за адресою: Рівненська область, м. Острог, вул. Вишенського, 9
Завершена
3 536 274.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 362.74 UAH
мін. крок: 1% або 35 362.74 UAH
Період оскарження:
16.05.2024 15:26 - 13.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги
Номер:
80b8f072e4f44e6187f8ba3a20815584
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-16-009110-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Скарга:
дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
при проведенні закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Наказ про призначення директора.pdf 27.05.2024 19:10
- Буд Сіті Рівне - витяг.pdf 27.05.2024 19:10
- Посвідчення ОП (3) Буд сіті рівне.pdf 27.05.2024 19:10
- Штатний розпис БУД СІТІ РІВНЕ.pdf 27.05.2024 19:10
- Сертифікат 45001 Буд Сіті.pdf 27.05.2024 19:10
- Сертифікат 14001 БУД СІТІ.pdf 27.05.2024 19:10
- Сертифікат 50001 Буд Сіті.pdf 27.05.2024 19:10
- Витяг з протоколу ОП Буд сіті Рівне.pdf 27.05.2024 19:10
- Скарга спортзал.pdf 27.05.2024 19:10
- Скарга АМК Остріг ( 2) спортзал.docx 27.05.2024 19:11
- sign.p7s 27.05.2024 19:11
- рішення від 29.05.2024 №9392.pdf 29.05.2024 14:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.06.2024 №9956.pdf 07.06.2024 13:28
- рішення від 06.06.2024 №9956.pdf 11.06.2024 10:53
- Пояснення по суті скарги Спортзал.docx 31.05.2024 14:43
- Пояснення по суті скарги Спортзал.pdf 31.05.2024 14:43
- Пояснення по суті скарги Спортзал.docx.p7s 31.05.2024 14:43
- протокол 39 спортзал.pdf 11.06.2024 16:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2024 19:21
Дата розгляду скарги:
06.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.05.2024 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.06.2024 10:56
Дата виконання рішення Замовником:
11.06.2024 16:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З урахуванням Рішення №9956-р/пк-пз від 06.06.2024 року щодо закупівлі UA-2024-05-16-009110-a "Капітальний ремонт будівлі спортзалу для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб за адресою: Рівненська область, м. Острог, вул. Вишенського, 9", Замовник вніс зміни до Тендерної документації, у відповідності до чинних норм законодавства
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f36f271f139d49868ac913d968532a8d
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
при проведенні закупівлі
Опис заперечення:
Товариство з обмеженою відповідальністю «БУД СІТІ РІВНЕ» (далі – Скаржник) керуючись частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пунктами 55, 59 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Особливості): - скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Під час вивчення тендерної документації Замовника нами були виявлені грубі порушення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка встановлює принципи здійснення таких закупівель, що прямо призводить до обмеження конкуренції серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Під час вивчення тендерної документації Замовника нами були виявлені грубі порушення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка встановлює принципи здійснення таких закупівель, що прямо призводить до обмеження конкуренції серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
З метою підготовки тендерної пропозиції, ми ознайомились з усіма вимогами тендерної документації, та виявили, що окремі положення документації є дискримінаційними відносно нас як, потенційного учасника закупівліОбгрунтування
Відповідно Додатку № 2 до тендерної документації – «Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму, та з метою уточнення переліку робіт, одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та яку учасник вважає за необхідне отримати для прийняття участі у процедурі закупівлі, Учасникам необхідно особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості виконання робіт, їх види, перелік та обсяги, у робочі дні з 10-00 до 15-00 годин. Огляд проводиться в присутності представника Замовника. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами. У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін. Замовник надає можливість оглянути об’єкт усім зацікавленим учасникам. Витрати на відвідування території (майданчика), де буде здійснюватися реконструкція, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.»
Вимога встановлена Замовником порушує наші права, як учасника на конфіденційність до моменту розкриття пропозицій і не відповідає вимогам та принципам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, згідно з пунктом 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Таким чином інформація про закупівлю має бути доступна всім, навіть тим особам, які не беруть участь в закупівлі, Замовником же встановлено такі вимоги, що частину інформації про закупівлі, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника та здійснять огляд (обстеження) об’єкта надання послуг.
Також відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена конфіденційність даних про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. В даному випадку Замовником встановлено такі вимоги, що порушують конфіденційність при участі в закупівлі, оскільки до момент моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій Замовнику будуть відомі всі потенційні учасники закупівлі.
Також відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник встановивши оскаржувану вимогу створив при проведенні закупівлі корупційні ризики, оскільки після отримання Учасником Акту-обстеження, Замовнику стає відома інформація про всіх учасників процедури закупівлі до моменту проведення аукціону.
Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовником порушено принципи відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, оскільки встановлена ним вимога передбачає, що частину інформації про закупівлю, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника.
Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. В даному випадку порушено наше право та інших потенційних учасників на вільний доступ до інформації про закупівлю.
Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Таким чином Законом України «Про публічні закупівлі» визначено законний спосіб отримання інформації про закупівлю, а саме зазначення її в тендерній документації.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вище вказане нами як Скаржником в повній мірі доведено необгрунтованість та незаконність встановлення замовником вищенаведеної вимоги.
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 р. (Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-02-22-003442-a).
Відповідно до Додаток № 1 до тендерної документації – «Обов’язкова наявність в учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) інженера з охорони праці (будівництво) із кваліфікаційною категорією/рівнем – не нижче II, що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії Сертифікату Фахівця будівельної галузі Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках. Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі, що видав вищевказаний сертифікат має бути акредитований Національним агентством з акредитації України згідно ISO/IEC 17024 в сфері «Сертифікація персоналу будівельної галузі», на підтвердження надати копію - Атестату про акредитацію.
Обов’язкова наявність в Учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) фахівця/інженера щодо проведення аудиту енергетичної ефективності будівель або енергетичного менеджменту, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції: кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності із проведення аудиту енергетичної ефективності будівель.»
Вказана вимога є незаконною з огляду на наступне.
ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник закупівлі забезпечує виконання вимог з охорони праці, для вказаних цілей на підприємстві а саме директор Товариства Олена Генадівна Мосягіна, пройшла відповідне навчання з охорони праці, ( вказане підтверджується документально у складі додатків (доказів).
Також проведено відповідні навчання з питань охорони праці в головного інженера та виконавця робіт Товариства. (надано копії підтверджуючих документів у додатках (доказах).
Проте не зважаючи на вище вказане ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» не має можливості взяти участі в публічній закупівлі, оскільки змовник встановив дискримінаційну вимогу щодо наявності «наявність в учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) інженера з охорони праці (будівництво) із кваліфікаційною категорією/рівнем – не нижче II, що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії Сертифікату Фахівця будівельної галузі Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках. Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі, що видав вищевказаний сертифікат має бути акредитований Національним агентством з акредитації України згідно ISO/IEC 17024 в сфері «Сертифікація персоналу будівельної галузі», на підтвердження надати копію - Атестату про акредитацію.»
Таким чином участь в закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, що є дискримінаційним до інших учасників.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане проводити сертифікацію інженера із охорони праці згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12492-р/пк-пз від 10.08.2023 р. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-20-011488-a).
«Обов’язкова наявність в Учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) фахівця/інженера щодо проведення аудиту енергетичної ефективності будівель або енергетичного менеджменту, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції: кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності із проведення аудиту енергетичної ефективності будівель.»
Необхідність встановленої вимоги, жодним чином не обгрунтована замовником. Оскільки роботи не включають в себе робіт з енергозбереження. В свою чергу ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» використовує в своїй діяльності стандарти енергетичного менеджменту, що підтверджуються Сертифікатом на систему енергетичного менеджменту ДСТУ ІSSO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання».
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане мати фахівця/інженера щодо проведення аудиту енергетичної ефективності будівель або енергетичного менеджменту, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції: кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності із проведення аудиту енергетичної ефективності будівель та залучати його до виконання вказаних робіт.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Тендерною документацією Замовника встановлено умову :
«Учасники торгів також повинні використовувати в своїй діяльності систему менеджменту щодо протидії корупції в галузі будівництва. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції діючий сертифікат ISO 37001:2016 виданий Учаснику, що засвідчує використання ним системи менеджменту щодо протидії корупції в галузі будівництва, стосовно будівництва житлових і нежитлових будівель, будівництва інших споруд, капітального ремонту, електромонтажних робіт, монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, інших робіт із завершення будівництва. Якщо від моменту отримання сертифікату, пройшло більше ніж 1 рік Учасник повинен надати в складі пропозиції оригінал або належним чином завірену копію звіту (наглядовий/технічний аудит, тощо). Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та самостійно несе витрати на їх отримання.
«Оригінал документа (свідоцтво, сертифікат, тощо) про проходження навчання не менше ніж одного працівника учасника за програмами навчального курсу «Системи управління якістю» за стандартом ISO 9001:2015 та «Системи екологічного управління» за стандартом ISO 14001:2015, а також «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» за стандартом ISO 45001:2018, та копію диплому про освіту такого працівника.
Оскільки надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації є законодавчо не обґрунтованою та таким, що суперечитиме ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі” та сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який є необов’язковим у його сфері діяльності. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально.
ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» сертифіковане стандартами:
1. сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту». Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT).
2. сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) “Системи управління Охороною здоров’я та безпекою праці». Вимоги та настанови щодо застосування”.
3. ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) “Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування”.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане мати
ISO, які не є обов’язковими, то вимога Замовника в цій частині є необгрунтованою.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Встановлена вимога Замовника про наявність аналогічних договорів:
«3.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про повне виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше двох договорів), із обов’язковим зазначенням коду ДК 021:2015. Оригінал або завірена належним чином копія укладеного/-них та повністю виконаного/ -их (завершеного/-их) аналогічного/-них договору /-ів з усіма додатками та додатковими угодами, що є невід’ємними частинами, та документів, що підтверджують факт виконання робіт в повному обсязі (довідки № КБ-3 та акти приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ2). Обов’язково підтвердження досвіду учасника у виконанні аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), із виконанням наступних видів робіт (ці роботи повинні бути відображені в документах, види робіт можуть бути передбачені як в одному договорі, так і в окремих договорах, що надаються учасниками):
- загально-будівельні роботи; - улаштування (заповнення) віконних / дверних прорізів; - улаштування підсилення стін металевими тяжами; - улаштування внутрішнього опорядження приміщень будівлі; - улаштування блискавкозахисту (заземлення); - монтаж системи пожежної сигналізації; - виконання електромонтажних робіт; - влаштування водопостачання та водовідведення. Скан-копія оригіналу Листа-відгука від Замовника щодо співпраці з Учасником згідно виконання договору. Аналогічним договором даній закупівлі буде вважатися договір однакової правової природи (договір підряду, де учасник виступав генеральним підрядником об’єктів будівництва) щодо виконананих договорів».
Встановлюючи таку вимогу Замовник створює дискримінаційну вимогу учасникам. Адже даний вид робіт Товариство, та інші потенційні учасники могли/можуть виконувати і на субпідряді.
Замовником не доведено необхідності надання аналогічного договору в даній закупівлі де учасник виступав генеральним підрядником об’єктів будівництва) щодо виконаних договорів».
Також не обгрунтована умова наявності не менше «двох таких договорів». Оскільки потенційні учасники могли /можуть виконати один договір, що вміщує всі види робіт що передбачені технічним завданням і в одному договорі.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно Додатку № 2 до тендерної документації – «Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму, та з метою уточнення переліку робіт, одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та яку учасник вважає за необхідне отримати для прийняття участі у процедурі закупівлі, Учасникам необхідно особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості виконання робіт, їх види, перелік та обсяги, у робочі дні з 10-00 до 15-00 годин. Огляд проводиться в присутності представника Замовника. За результатами огляду складається акт за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами. У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін. Замовник надає можливість оглянути об’єкт усім зацікавленим учасникам. Витрати на відвідування території (майданчика), де буде здійснюватися реконструкція, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.»
Вимога встановлена Замовником порушує наші права, як учасника на конфіденційність до моменту розкриття пропозицій і не відповідає вимогам та принципам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, згідно з пунктом 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Таким чином інформація про закупівлю має бути доступна всім, навіть тим особам, які не беруть участь в закупівлі, Замовником же встановлено такі вимоги, що частину інформації про закупівлі, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника та здійснять огляд (обстеження) об’єкта надання послуг.
Також відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена конфіденційність даних про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. В даному випадку Замовником встановлено такі вимоги, що порушують конфіденційність при участі в закупівлі, оскільки до момент моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій Замовнику будуть відомі всі потенційні учасники закупівлі.
Також відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник встановивши оскаржувану вимогу створив при проведенні закупівлі корупційні ризики, оскільки після отримання Учасником Акту-обстеження, Замовнику стає відома інформація про всіх учасників процедури закупівлі до моменту проведення аукціону.
Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовником порушено принципи відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, оскільки встановлена ним вимога передбачає, що частину інформації про закупівлю, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника.
Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. В даному випадку порушено наше право та інших потенційних учасників на вільний доступ до інформації про закупівлю.
Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Таким чином Законом України «Про публічні закупівлі» визначено законний спосіб отримання інформації про закупівлю, а саме зазначення її в тендерній документації.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вище вказане нами як Скаржником в повній мірі доведено необгрунтованість та незаконність встановлення замовником вищенаведеної вимоги.
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 р. (Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-02-22-003442-a).
Відповідно до Додаток № 1 до тендерної документації – «Обов’язкова наявність в учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) інженера з охорони праці (будівництво) із кваліфікаційною категорією/рівнем – не нижче II, що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії Сертифікату Фахівця будівельної галузі Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках. Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі, що видав вищевказаний сертифікат має бути акредитований Національним агентством з акредитації України згідно ISO/IEC 17024 в сфері «Сертифікація персоналу будівельної галузі», на підтвердження надати копію - Атестату про акредитацію.
Обов’язкова наявність в Учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) фахівця/інженера щодо проведення аудиту енергетичної ефективності будівель або енергетичного менеджменту, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції: кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності із проведення аудиту енергетичної ефективності будівель.»
Вказана вимога є незаконною з огляду на наступне.
ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник закупівлі забезпечує виконання вимог з охорони праці, для вказаних цілей на підприємстві а саме директор Товариства Олена Генадівна Мосягіна, пройшла відповідне навчання з охорони праці, ( вказане підтверджується документально у складі додатків (доказів).
Також проведено відповідні навчання з питань охорони праці в головного інженера та виконавця робіт Товариства. (надано копії підтверджуючих документів у додатках (доказах).
Проте не зважаючи на вище вказане ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» не має можливості взяти участі в публічній закупівлі, оскільки змовник встановив дискримінаційну вимогу щодо наявності «наявність в учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) інженера з охорони праці (будівництво) із кваліфікаційною категорією/рівнем – не нижче II, що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії Сертифікату Фахівця будівельної галузі Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках. Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі, що видав вищевказаний сертифікат має бути акредитований Національним агентством з акредитації України згідно ISO/IEC 17024 в сфері «Сертифікація персоналу будівельної галузі», на підтвердження надати копію - Атестату про акредитацію.»
Таким чином участь в закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, що є дискримінаційним до інших учасників.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане проводити сертифікацію інженера із охорони праці згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12492-р/пк-пз від 10.08.2023 р. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-20-011488-a).
«Обов’язкова наявність в Учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин) фахівця/інженера щодо проведення аудиту енергетичної ефективності будівель або енергетичного менеджменту, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції: кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності із проведення аудиту енергетичної ефективності будівель.»
Необхідність встановленої вимоги, жодним чином не обгрунтована замовником. Оскільки роботи не включають в себе робіт з енергозбереження. В свою чергу ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» використовує в своїй діяльності стандарти енергетичного менеджменту, що підтверджуються Сертифікатом на систему енергетичного менеджменту ДСТУ ІSSO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання».
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане мати фахівця/інженера щодо проведення аудиту енергетичної ефективності будівель або енергетичного менеджменту, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції: кваліфікаційного атестату щодо права такої особи на провадження діяльності із проведення аудиту енергетичної ефективності будівель та залучати його до виконання вказаних робіт.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Тендерною документацією Замовника встановлено умову :
«Учасники торгів також повинні використовувати в своїй діяльності систему менеджменту щодо протидії корупції в галузі будівництва. Для підтвердження необхідно надати в складі пропозиції діючий сертифікат ISO 37001:2016 виданий Учаснику, що засвідчує використання ним системи менеджменту щодо протидії корупції в галузі будівництва, стосовно будівництва житлових і нежитлових будівель, будівництва інших споруд, капітального ремонту, електромонтажних робіт, монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, інших робіт із завершення будівництва. Якщо від моменту отримання сертифікату, пройшло більше ніж 1 рік Учасник повинен надати в складі пропозиції оригінал або належним чином завірену копію звіту (наглядовий/технічний аудит, тощо). Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та самостійно несе витрати на їх отримання.
«Оригінал документа (свідоцтво, сертифікат, тощо) про проходження навчання не менше ніж одного працівника учасника за програмами навчального курсу «Системи управління якістю» за стандартом ISO 9001:2015 та «Системи екологічного управління» за стандартом ISO 14001:2015, а також «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» за стандартом ISO 45001:2018, та копію диплому про освіту такого працівника.
Оскільки надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації є законодавчо не обґрунтованою та таким, що суперечитиме ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі” та сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який є необов’язковим у його сфері діяльності. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально.
ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» сертифіковане стандартами:
1. сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту». Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT).
2. сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) “Системи управління Охороною здоров’я та безпекою праці». Вимоги та настанови щодо застосування”.
3. ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) “Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування”.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ТОВ «БУД СІТІ РІВНЕ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане мати
ISO, які не є обов’язковими, то вимога Замовника в цій частині є необгрунтованою.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Встановлена вимога Замовника про наявність аналогічних договорів:
«3.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про повне виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше двох договорів), із обов’язковим зазначенням коду ДК 021:2015. Оригінал або завірена належним чином копія укладеного/-них та повністю виконаного/ -их (завершеного/-их) аналогічного/-них договору /-ів з усіма додатками та додатковими угодами, що є невід’ємними частинами, та документів, що підтверджують факт виконання робіт в повному обсязі (довідки № КБ-3 та акти приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ2). Обов’язково підтвердження досвіду учасника у виконанні аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), із виконанням наступних видів робіт (ці роботи повинні бути відображені в документах, види робіт можуть бути передбачені як в одному договорі, так і в окремих договорах, що надаються учасниками):
- загально-будівельні роботи; - улаштування (заповнення) віконних / дверних прорізів; - улаштування підсилення стін металевими тяжами; - улаштування внутрішнього опорядження приміщень будівлі; - улаштування блискавкозахисту (заземлення); - монтаж системи пожежної сигналізації; - виконання електромонтажних робіт; - влаштування водопостачання та водовідведення. Скан-копія оригіналу Листа-відгука від Замовника щодо співпраці з Учасником згідно виконання договору. Аналогічним договором даній закупівлі буде вважатися договір однакової правової природи (договір підряду, де учасник виступав генеральним підрядником об’єктів будівництва) щодо виконананих договорів».
Встановлюючи таку вимогу Замовник створює дискримінаційну вимогу учасникам. Адже даний вид робіт Товариство, та інші потенційні учасники могли/можуть виконувати і на субпідряді.
Замовником не доведено необхідності надання аналогічного договору в даній закупівлі де учасник виступав генеральним підрядником об’єктів будівництва) щодо виконаних договорів».
Також не обгрунтована умова наявності не менше «двох таких договорів». Оскільки потенційні учасники могли /можуть виконати один договір, що вміщує всі види робіт що передбачені технічним завданням і в одному договорі.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1.Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Капітальний ремонт будівлі спортзалу для розміщення внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб за адресою: Рівненська область, м. Острог, вул. Вишенського, 9, ідентифікатор в системі Прозорро UA-2024-05-16-009110-a . 3.Зобов’язати Замовника – Комунальний заклад «Острозький психоневрологічний інтернат «Рівненської обласної ради– привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.