• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги машин та механізмів (Код за ДК 021:2015 - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередачі, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь») ЛОТ 1 – Послуги асфальтоукладальників, котків, екскаваторів, самоскидів ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування ЛОТ 3 - Послуги автогудронатора

Завершена

5 418 228.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 317.70 UAH
Період оскарження: 16.05.2024 15:06 - 21.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника

Номер: 343069735c394f9f8d6d33c27bf9a83c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-16-008451-a.b3
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2024 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.06.2024 16:32
Дата виконання рішення Замовником: 18.06.2024 08:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10319-р/пк-пз від 13.06.2024 зобов’язало Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕСТ БУД" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕР. БУД." переможцем процедури закупівлі. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 28.05.2024 № 46-пр, від 30.05.2024 № 50-пр
Автор: ТОВ "АВЕСТ БУД", Наталія Хорис +380505619835 avest_bud@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: df9b18d8db6c4298a84f13f2990e0bd5
Заголовок пункту скарги: ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ СКАРЖНИКА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" (надалі – Замовник) 16.05.24 року опубліковано оголошення про закупівлю в системі електронних закупівель Prozorro за № UA-2024-05-16-008451-a, предметом якої є: Послуги машин та механізмів (Код за ДК 021:2015 - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередачі, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь») ЛОТ 1 – Послуги асфальтоукладальників, котків, екскаваторів, самоскидів ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування ЛОТ 3 - Послуги авто гудронатора. ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування.

Товариство з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ БУД» (надалі - Скаржник) взяло участь в вищезазначеній закупівлі та подало тендерну пропозицію згідно вимог тендерної документації щодо вищевказаної закупівлі, а саме ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування. (надалі – ТД), Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості).

ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ СКАРЖНИКА.

Згідно протоколу № 46-пр щодо прийняття рішення уповноваженою особою, опублікованого в системі електронних закупівель 28.05.2024 року, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника. Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначено:

«Тендерна документація містить такі вимоги:
Відповідно до п. 1.4, Лот-2, Додатку 2 Тендерної документації, Замовником вимагалося надання послуг дорожньої фрези для холодного фрезерування асфальтобетонного покриття машинами, які повинні відповідати наступним вимогам:
Машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів шириною 2 м.-l од. Машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів шириною 1,5 м.-l од. Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Довідка про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р., в якій відсутня інформація про наявність машини для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів шириною 1,5 м.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Скаржник не погоджується з такими підставами для відхилення. Вважає таке рішення Замовником прийнятим всупереч вимогам Закону, зокрема вищезазначене рішення порушує основні принципи публічних закупівель, одними з яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Правове обґрунтування позиції Скаржника щодо неправомірного відхилення полягає у наступному.

Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
В Додатку 1 (кваліфікаційних вимог) ТД визначено:
«1.1.1. Учасник повинен надати скановану довідку про наявність парку машин та механізмів*, необхідних для забезпечення виконання технічного завдання та надання вказаних послуг, що є предметом даної закупівлі за встановленою формою:

Примітки:
* Учасник у довідці зазначає чи є машини, механізми власними, чи залученими.
До довідки включаються тільки ті машини та механізми, які будуть використовуватися при наданні послуг, що є предметом даної закупівлі.»
Скаржником було надано відповідну довідку про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р.

Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Скаржником на виконання вимог технічної частини Додаток 2, було надано відповідну інформацію та погодження т технічними вимогами Замовника згідно Вих № 23/05-16-2 від 23.05.2024р.

Враховуючи вищевказане, Скаржник підсумовує:
По – перше Скаржником було повністю виконано вимоги ТД та надано інформацію та документи, які відповідають вимогам кваліфікаційним так і технічним. Замовником в протоколі відхилення не аргументовано, чому техніка яка пропонується Скаржником не відповідає кваліфікаційним або технічним вимогам ТД, враховуючи відсутність вимог до фрези в Додатку 1.

По – друге, Додаток 1 ТД не містить вимог щодо зазначення або надання учасниками відповідних документів у повній відповідності до кількості та характеристикам згідно Додатку 2, у даному випадку інформації щодо фрези.

По – третє, навіть якщо допустити наявність невідповідності в документах, які відносяться до кваліфікаційних вимог, а в даному випадку Замовник посилається на невідповідність в документі, який відноситься до кваліфікаційних вимог (довідку про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р.), Замовник був зобов’язаний опублікувати вимогу про усунення порушення (невідповідностей) протягом 24 годин.

Виходячи з вищевказаного, Скаржник вважає дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції неправомірними та безпідставними.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b7a428ca476747eeb189d392f22393bc
Заголовок пункту скарги: ЩОДО ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно протоколу № 50-пр від 30.05.2024 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою, опублікованого в системі електронних закупівель 30.05.2024 року, Замовником було визначено переможцем закупівлі, за лотом 2, підприємство ТОВ "ІНТЕР. БУД." (далі – Переможець).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо обрання переможця. Вважає таке рішення прийнятим всупереч вимогам Закону, зокрема вищезазначене рішення порушує основні принципи публічних закупівель, одними з яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
З приводу чого вважаємо за необхідне зазначити.

В Додатку 1 (кваліфікаційних вимог) ТД передбачено перелік документів які надаюся учасниками для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):

«2.1. Учасник повинен надати скановану довідку про досвід виконання протягом останніх 2 (двох) років (2022 – 2023 роки) аналогічних договорів (не менше 2-х договорів) щодо надання послуг за встановленою формою:

* Необхідно вказати види послуг, що надавались.
2.2. Для документального підтвердження інформації, наданої на вимогу підпункту 2.1, Учасник повинен надати:
- скановану копію листа-відгуку від замовника, який повинен містити № договору, дату договору, предмет договору, суму договору, найменування, обсяги, якість та строк надання послуг.»


Переможцем надано довідку про досвід виконання аналогічних договорів №2305/24/19 від 23.05.2024 та відгук від 21.02.2024 р. №053/276-354 про виконання договору №253 від 21.09.2024 р.
Вищевказані довідка та відгук містять різні дані щодо віидів та об’ємів послуг, а саме відгук містить інформацію щодо надання послуг екскаватора JCB 3СХ – 350 маш/год., водночас довідка в переліку послуг які надавались за аналогічним договором таких послуг не містить!
Виходячи з вищевказаного є невідповідністю вимогам ТД така відмінність даних в наданих документах Переможцем.

Враховуючи вищезазначене пропозиція Переможця підлягала відхиленню.


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на рішення Замовника про кваліфікацію

Номер: 96947ad2f80f4c8b94e2bb2c10783d8a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-16-008451-a.a2
Назва: Скарга на рішення Замовника про кваліфікацію
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 03.06.2024 00:02
Автор: ТОВ "АВЕСТ БУД", Наталія Хорис +380505619835 avest_bud@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ea8fbb01b4094847adbd5d9f8ebbe7a2
Заголовок пункту скарги: ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ СКАРЖНИКА.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" (надалі – Замовник) 16.05.24 року опубліковано оголошення про закупівлю в системі електронних закупівель Prozorro за № UA-2024-05-16-008451-a, предметом якої є: Послуги машин та механізмів (Код за ДК 021:2015 - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередачі, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь») ЛОТ 1 – Послуги асфальтоукладальників, котків, екскаваторів, самоскидів ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування ЛОТ 3 - Послуги авто гудронатора. ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування.

Товариство з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ БУД» (надалі - Скаржник) взяло участь в вищезазначеній закупівлі та подало тендерну пропозицію згідно вимог тендерної документації щодо вищевказаної закупівлі, а саме ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування. (надалі – ТД), Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості).

ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ СКАРЖНИКА.

Згідно протоколу № 46-пр щодо прийняття рішення уповноваженою особою, опублікованого в системі електронних закупівель 28.05.2024 року, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника. Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначено:

«Тендерна документація містить такі вимоги:
Відповідно до п. 1.4, Лот-2, Додатку 2 Тендерної документації, Замовником вимагалося надання послуг дорожньої фрези для холодного фрезерування асфальтобетонного покриття машинами, які повинні відповідати наступним вимогам:
Машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів шириною 2 м.-l од. Машина для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів шириною 1,5 м.-l од. Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Довідка про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р., в якій відсутня інформація про наявність машини для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів шириною 1,5 м.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Скаржник не погоджується з такими підставами для відхилення. Вважає таке рішення Замовником прийнятим всупереч вимогам Закону, зокрема вищезазначене рішення порушує основні принципи публічних закупівель, одними з яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Правове обґрунтування позиції Скаржника щодо неправомірного відхилення полягає у наступному.

Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
В Додатку 1 (кваліфікаційних вимог) ТД визначено:
«1.1.1. Учасник повинен надати скановану довідку про наявність парку машин та механізмів*, необхідних для забезпечення виконання технічного завдання та надання вказаних послуг, що є предметом даної закупівлі за встановленою формою:

Примітки:
* Учасник у довідці зазначає чи є машини, механізми власними, чи залученими.
До довідки включаються тільки ті машини та механізми, які будуть використовуватися при наданні послуг, що є предметом даної закупівлі.»
Скаржником було надано відповідну довідку про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р.

Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Скаржником на виконання вимог технічної частини Додаток 2, було надано відповідну інформацію та погодження т технічними вимогами Замовника згідно Вих № 23/05-16-2 від 23.05.2024р.

Враховуючи вищевказане, Скаржник підсумовує:
По – перше Скаржником було повністю виконано вимоги ТД та надано інформацію та документи, які відповідають вимогам кваліфікаційним так і технічним. Замовником в протоколі відхилення не аргументовано, чому техніка яка пропонується Скаржником не відповідає кваліфікаційним або технічним вимогам ТД, враховуючи відсутність вимог до фрези в Додатку 1.

По – друге, Додаток 1 ТД не містить вимог щодо зазначення або надання учасниками відповідних документів у повній відповідності до кількості та характеристикам згідно Додатку 2, у даному випадку інформації щодо фрези.

По – третє, навіть якщо допустити наявність невідповідності в документах, які відносяться до кваліфікаційних вимог, а в даному випадку Замовник посилається на невідповідність в документі, який відноситься до кваліфікаційних вимог (довідку про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р.), Замовник був зобов’язаний опублікувати вимогу про усунення порушення (невідповідностей) протягом 24 годин.

Виходячи з вищевказаного, Скаржник вважає дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції неправомірними та безпідставними.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 17264bc535a54d89a0e0b9e466686291
Заголовок пункту скарги: ЩОДО ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно протоколу № 50-пр від 30.05.2024 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою, опублікованого в системі електронних закупівель 30.05.2024 року, Замовником було визначено переможцем закупівлі, за лотом 2, підприємство ТОВ "ІНТЕР. БУД." (далі – Переможець).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо обрання переможця. Вважає таке рішення прийнятим всупереч вимогам Закону, зокрема вищезазначене рішення порушує основні принципи публічних закупівель, одними з яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
З приводу чого вважаємо за необхідне зазначити.

В Додатку 1 (кваліфікаційних вимог) ТД передбачено перелік документів які надаюся учасниками для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):

«2.1. Учасник повинен надати скановану довідку про досвід виконання протягом останніх 2 (двох) років (2022 – 2023 роки) аналогічних договорів (не менше 2-х договорів) щодо надання послуг за встановленою формою:
* Необхідно вказати види послуг, що надавались.
2.2. Для документального підтвердження інформації, наданої на вимогу підпункту 2.1, Учасник повинен надати:
- скановану копію листа-відгуку від замовника, який повинен містити № договору, дату договору, предмет договору, суму договору, найменування, обсяги, якість та строк надання послуг.»


Переможцем надано довідку про досвід виконання аналогічних договорів №2305/24/19 від 23.05.2024 та відгук від 21.02.2024 р. №053/276-354 про виконання договору №253 від 21.09.2024 р.
Вищевказані довідка та відгук містять різні дані щодо віидів та об’ємів послуг, а саме відгук містить інформацію щодо надання послуг екскаватора JCB 3СХ – 350 маш/год., водночас довідка в переліку послуг які надавались за аналогічним договором таких послуг не містить!
Виходячи з вищевказаного є невідповідністю вимогам ТД така відмінність даних в наданих документах Переможцем.

Враховуючи вищезазначене пропозиція Переможця підлягала відхиленню.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення пропозиції скаржника

Номер: 9bea730d8ded4c27bb1ebbe46b9ee192
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-16-008451-a.b1
Назва: Скарга на рішення про відхилення пропозиції скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2024 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.06.2024 16:26
Дата виконання рішення Замовником: 18.06.2024 08:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10318-р/пк-пз від 13.06.2024 зобов’язало Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Подільського району» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "АВЕСТ БУД". Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 28.05.2024 № 45-пр
Автор: ТОВ "АВЕСТ БУД", Наталія Хорис +380505619835 avest_bud@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f4dd3149d9fc414c9d9fcebe7dd687c8
Заголовок пункту скарги: ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ СКАРЖНИКА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ" (надалі – Замовник) 16.05.24 року опубліковано оголошення про закупівлю в системі електронних закупівель Prozorro за № UA-2024-05-16-008451-a, предметом якої є: Послуги машин та механізмів (Код за ДК 021:2015 - 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередачі, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь») ЛОТ 1 – Послуги асфальтоукладальників, котків, екскаваторів, самоскидів ЛОТ 2 – Послуги дорожньої фрези для холодного фрезерування ЛОТ 3 - Послуги авто гудронатора. ЛОТ 1 – Послуги асфальтоукладальників, котків, екскаваторів, самоскидів.

Товариство з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ БУД» (надалі - Скаржник) взяло участь в вищезазначеній закупівлі та подало тендерну пропозицію згідно вимог тендерної документації щодо вищевказаної закупівлі, а саме ЛОТ 1 – Послуги асфальтоукладальників, котків, екскаваторів, самоскидів. (надалі – ТД), Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості).

ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ СКАРЖНИКА.

Згідно протоколу № 45-пр щодо прийняття рішення уповноваженою особою, опублікованого в системі електронних закупівель 28.05.2024 року, Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника. Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначено:

«Тендерна документація містить такі вимоги:
1. Відповідно до п.1.2, в частині Послуги екскаватора, Лот-1, Додатку 2 Тендерної документації, Замовником вимагалося надання послуг екскаватора у кількості не менше 2-х одиниць.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Довідка про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р., в якій зазначено про наявність тільки одного орендованого екскаватора навантажувача.
2. Відповідно до п.1.2, в частині Послуги самоскидів, Лот-1, Додатку 2 Тендерної документації, Замовником вимагалося надання послуг самоскидів вантажопідйомністю від 15 до 20 тон у кількості не менше 4-х одиниць, та самоскидів вантажопідйомністю від 25 до 30 тон у кількості не менше 3-х одиниць .
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
Довідка про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р., в якій зазначено про наявність тільки 4-х орендованих самоскидів.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Скаржник не погоджується з такими підставами для відхилення. Вважає таке рішення Замовником прийнятим всупереч вимогам Закону, зокрема вищезазначене рішення порушує основні принципи публічних закупівель, одними з яких є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Правове обґрунтування позиції Скаржника щодо неправомірного відхилення полягає у наступному.

Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
В Додатку 1 (кваліфікаційних вимог) ТД визначено:
«1.1.1. Учасник повинен надати скановану довідку про наявність парку машин та механізмів*, необхідних для забезпечення виконання технічного завдання та надання вказаних послуг, що є предметом даної закупівлі за встановленою формою:

Примітки:
* Учасник у довідці зазначає чи є машини, механізми власними, чи залученими.
До довідки включаються тільки ті машини та механізми, які будуть використовуватися при наданні послуг, що є предметом даної закупівлі.»
Скаржником було надано відповідну довідку про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р.

Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Скаржником на виконання вимог технічної частини Додаток 2, було надано відповідну інформацію та погодження з технічними вимогами Замовника згідно листа Вих № 23/05-16-1 від 23.05.2024р.

Враховуючи вищевказане, Скаржник підсумовує:
По – перше Скаржником було повністю виконано вимоги ТД та надано інформацію та документи, які відповідають вимогам кваліфікаційним так і технічним. Замовником в протоколі відхилення не аргументовано, чому техніка яка пропонується Скаржником не відповідає кваліфікаційним або технічним вимогам ТД.

По – друге, Додаток 1 ТД не містить вимог щодо зазначення або надання учасниками відповідних документів у повній відповідності до кількості та характеристикам згідно Додатку 2, у даному випадку інформації щодо самоскидів.

По – третє, навіть якщо допустити наявність невідповідності в документах, які відносяться до кваліфікаційних вимог, а в даному випадку Замовник посилається на невідповідність в документі, який відноситься до кваліфікаційних вимог (довідку про наявність матеріально-технічної бази Вих № 23/05-4 від 23.05.2024р.), Замовник був зобов’язаний опублікувати вимогу про усунення порушення (невідповідностей) протягом 24 годин.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника