-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з управління відходами, ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, Лот №1 - Перевезення та видалення 18 01 03* Відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (відходи категорії В) Перевезення та видалення 18 01 06*Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (відходи категорії С) Перевезення та видалення 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (прострочені лікарські засоби), код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот №2 - 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи, код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Торги не відбулися
795 667.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 39.22 UAH
мін. крок: 0% або 39.22 UAH
Період оскарження:
16.05.2024 13:30 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тенденої документації
Номер:
b313bfadd08c45369169384858f21a2d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-16-006107-a.c1
Назва:
Скарга на умови тенденої документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- НАКАЗ 1602 від 06.09.22.docx 20.05.2024 13:04
- ЗУ Про управління відходами.pdf 20.05.2024 13:04
- Витяг Укртрансбезпеки на перевезення.pdf 20.05.2024 13:04
- Додаток 3 до тендерної документації (проект договору).docx 20.05.2024 13:04
- Фото пакетів з поліграфією.jpg 20.05.2024 13:04
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx 20.05.2024 13:04
- Скарга АМКУ КПН Білоцерківська міська лікарня №2 Документація 16.05.2024.pdf.p7s 20.05.2024 13:04
- Роз'яснення Головного Сервісного центру МВС України від 09.05.2024 року.pdf 20.05.2024 13:04
- ТО Мерседес 11.2024.pdf 20.05.2024 13:04
- Тех паспорт МАН.pdf 20.05.2024 13:04
- Тендерна документація за Особливостями.docx 20.05.2024 13:04
- Скарга АМКУ КПН Білоцерківська міська лікарня №2 Документація 16.05.2024.pdf 20.05.2024 13:04
- Договір оренди Мерседес.pdf 20.05.2024 13:04
- Скарга АМКУ КПН Білоцерківська міська лікарня №2 Документація 16.05.2024.docx 20.05.2024 13:04
- Тех паспорт Мерседес.pdf 20.05.2024 13:04
- ТО МАН 23.02.2025.pdf 20.05.2024 13:04
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 20.05.2024 13:04
- Договір оренди МАН.pdf 20.05.2024 13:04
- ЗУ Про публічні закупівлі.pdf 20.05.2024 13:04
- Пакети Екосінтезполімер 50-100-100мкр.pdf 20.05.2024 13:04
- Постанова №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правовог.pdf 20.05.2024 13:04
- Пакети Екосінтезполімер 50-100-130мкр.pdf 20.05.2024 13:04
- sign.p7s 20.05.2024 13:05
- рішення від 22.05.2024 № 8973.pdf 22.05.2024 14:31
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.05.2024 № 9435.pdf 30.05.2024 13:14
- рішення від 29.05.2024 № 9435.pdf 31.05.2024 15:56
- видаткові накладні до договору №20112 218.pdf 23.05.2024 11:23
- Пояснення на Скаргу UA-2024-05-16-006107-a.с1.docx 23.05.2024 11:23
- ЗУ Про відходи _ від 05.03.1998 № 187_98-ВР.pdf 23.05.2024 11:23
- Сертифікат якості виробника пакет одноразового використання 60л.pdf 23.05.2024 11:23
- Пояснення щодо скарги UA-2024-05-16-006107-а.с1.pdf 23.05.2024 11:23
- Договір про закупівлю 20112 218.pdf 23.05.2024 11:23
- рішення від 09.04.2024 № 6345.pdf 23.05.2024 11:23
- Пояснення на Скаргу UA-2024-05-16-006107-a.с1.docx.asice.zip 23.05.2024 11:23
- Фото пакета одноразового використання 60л.pdf 23.05.2024 11:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.05.2024 13:22
Дата розгляду скарги:
29.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.05.2024 14:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.05.2024 15:57
Дата виконання рішення Замовником:
10.06.2024 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення АМКУ №9435-р/пк-пз від 29.05.2024 року КНП БМР "Білоцерківська міська лікарня №2" було внесено зміни до Тендерної документації по предмету закупівлі: Послуги з управління відходами, ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, Лот №1 - Перевезення та видалення 18 01 03* Відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (відходи категорії В) Перевезення та видалення 18 01 06*Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (відходи категорії С) Перевезення та видалення 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (прострочені лікарські засоби), код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот №2 - 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи, код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-16-006107-a) відповідно до протоколу Уповноваженої особи №158 від 10.06.2024р.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8a2c768c556f481181573b306c69bfac
Заголовок пункту скарги:
Послуги з управління відходами, ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами,
Лот №1 - Перевезення та видалення 18 01 03* Відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (відходи категорії В) Перевезення та видалення 18 01 06*Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (відходи категорії С) Перевезення та видалення 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (прострочені лікарські засоби), код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Лот №2 - 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи, код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Опис заперечення:
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 2 п.8 Замовник вимагає:
«8. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць оброблення або видалення. (Надати гарантійний лист у довільній формі, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).»
Згідно статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" частина 4 :
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно Наказу №325 МОЗУ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами»
Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами:
9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Відповідно до Додатку 1 Наказу №325 МОЗУ:
№
з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
Виходячи з вищезазначеного у Наказі №325 МОЗУ відсутнє чітке визначення розмірів пакування та щільність у мікронах. А отже вимагання надання конкретної тари є дискримінаційною та незаконною.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.
Скаржник має пакування яке повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ розмірами 500*1000 з щільністю 100 та 130 мікрон. На підтвердження надаємо копії видаткових накладних на покупку паковання, сертифікат відповідності, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.
Пунктом 1.6. Додатку 1 Документації Замовник вимагає наступне:
«1.6. Наявність чинного свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
У пункті 5 розділу 4 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник є постійним учасником на ринку з управління небезпечними відходами та є надавачем послуг з управління небезпечними відходами, відповідно до чинного законодавства, постійно проходить атестації та сертифікації свого підприємства. Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, де зазначено:
«СЕРТИФIКАТ НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГIЧНОГО УПРАВЛIННЯ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; - iнша дiяльнiсть щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 39.00)».
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, де зазаначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛIННЯ ЯКIСТЮ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; Інша діяльність щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, З8.12,38.21, 38.22,39.00)
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, де зазначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ стосовно - збирання безпечних вiдходiв (ДКПП 38.11); - збирання небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.12); - оброблення та видалення безпечних вiдходiв (ДКПП 38.21); . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.22).
Встановлення вимоги, у формулюванні саме: «. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не є контролюючим органом, для того щоб встановлювати вимоги сфери сертифікації за якою проводиться сертифікація підприємства, в тому числі Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги. Чим дискримінує та обмежує участь у публічній закупівлі Учасників, в тому числі Скаржника.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці.
1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 2 п.8 Замовник вимагає:
«8. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць оброблення або видалення. (Надати гарантійний лист у довільній формі, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).»
Згідно статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" частина 4 :
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно Наказу №325 МОЗУ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами»
Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами:
9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Відповідно до Додатку 1 Наказу №325 МОЗУ:
№
з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
Виходячи з вищезазначеного у Наказі №325 МОЗУ відсутнє чітке визначення розмірів пакування та щільність у мікронах. А отже вимагання надання конкретної тари є дискримінаційною та незаконною.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.
Скаржник має пакування яке повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ розмірами 500*1000 з щільністю 100 та 130 мікрон. На підтвердження надаємо копії видаткових накладних на покупку паковання, сертифікат відповідності, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.
Пунктом 1.6. Додатку 1 Документації Замовник вимагає наступне:
«1.6. Наявність чинного свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
У пункті 5 розділу 4 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник є постійним учасником на ринку з управління небезпечними відходами та є надавачем послуг з управління небезпечними відходами, відповідно до чинного законодавства, постійно проходить атестації та сертифікації свого підприємства. Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, де зазначено:
«СЕРТИФIКАТ НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГIЧНОГО УПРАВЛIННЯ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; - iнша дiяльнiсть щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 39.00)».
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, де зазаначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛIННЯ ЯКIСТЮ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; Інша діяльність щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, З8.12,38.21, 38.22,39.00)
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, де зазначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ стосовно - збирання безпечних вiдходiв (ДКПП 38.11); - збирання небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.12); - оброблення та видалення безпечних вiдходiв (ДКПП 38.21); . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.22).
Встановлення вимоги, у формулюванні саме: «. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не є контролюючим органом, для того щоб встановлювати вимоги сфери сертифікації за якою проводиться сертифікація підприємства, в тому числі Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги. Чим дискримінує та обмежує участь у публічній закупівлі Учасників, в тому числі Скаржника.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 2 п.8 Замовник вимагає:
«8. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць оброблення або видалення. (Надати гарантійний лист у довільній формі, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).»
Згідно статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" частина 4 :
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно Наказу №325 МОЗУ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами»
Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами:
9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Відповідно до Додатку 1 Наказу №325 МОЗУ:
№
з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
Виходячи з вищезазначеного у Наказі №325 МОЗУ відсутнє чітке визначення розмірів пакування та щільність у мікронах. А отже вимагання надання конкретної тари є дискримінаційною та незаконною.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.
Скаржник має пакування яке повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ розмірами 500*1000 з щільністю 100 та 130 мікрон. На підтвердження надаємо копії видаткових накладних на покупку паковання, сертифікат відповідності, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.
Пунктом 1.6. Додатку 1 Документації Замовник вимагає наступне:
«1.6. Наявність чинного свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
У пункті 5 розділу 4 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник є постійним учасником на ринку з управління небезпечними відходами та є надавачем послуг з управління небезпечними відходами, відповідно до чинного законодавства, постійно проходить атестації та сертифікації свого підприємства. Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, де зазначено:
«СЕРТИФIКАТ НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГIЧНОГО УПРАВЛIННЯ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; - iнша дiяльнiсть щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 39.00)».
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, де зазаначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛIННЯ ЯКIСТЮ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; Інша діяльність щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, З8.12,38.21, 38.22,39.00)
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, де зазначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ стосовно - збирання безпечних вiдходiв (ДКПП 38.11); - збирання небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.12); - оброблення та видалення безпечних вiдходiв (ДКПП 38.21); . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.22).
Встановлення вимоги, у формулюванні саме: «. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не є контролюючим органом, для того щоб встановлювати вимоги сфери сертифікації за якою проводиться сертифікація підприємства, в тому числі Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги. Чим дискримінує та обмежує участь у публічній закупівлі Учасників, в тому числі Скаржника.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці.
1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 2 п.8 Замовник вимагає:
«8. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць оброблення або видалення. (Надати гарантійний лист у довільній формі, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).»
Згідно статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" частина 4 :
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно Наказу №325 МОЗУ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами»
Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами:
9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Відповідно до Додатку 1 Наказу №325 МОЗУ:
№
з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
Виходячи з вищезазначеного у Наказі №325 МОЗУ відсутнє чітке визначення розмірів пакування та щільність у мікронах. А отже вимагання надання конкретної тари є дискримінаційною та незаконною.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.
Скаржник має пакування яке повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ розмірами 500*1000 з щільністю 100 та 130 мікрон. На підтвердження надаємо копії видаткових накладних на покупку паковання, сертифікат відповідності, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.
Пунктом 1.6. Додатку 1 Документації Замовник вимагає наступне:
«1.6. Наявність чинного свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
У пункті 5 розділу 4 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник є постійним учасником на ринку з управління небезпечними відходами та є надавачем послуг з управління небезпечними відходами, відповідно до чинного законодавства, постійно проходить атестації та сертифікації свого підприємства. Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, де зазначено:
«СЕРТИФIКАТ НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГIЧНОГО УПРАВЛIННЯ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; - iнша дiяльнiсть щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 39.00)».
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, де зазаначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛIННЯ ЯКIСТЮ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; Інша діяльність щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, З8.12,38.21, 38.22,39.00)
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, де зазначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ стосовно - збирання безпечних вiдходiв (ДКПП 38.11); - збирання небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.12); - оброблення та видалення безпечних вiдходiв (ДКПП 38.21); . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.22).
Встановлення вимоги, у формулюванні саме: «. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не є контролюючим органом, для того щоб встановлювати вимоги сфери сертифікації за якою проводиться сертифікація підприємства, в тому числі Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги. Чим дискримінує та обмежує участь у публічній закупівлі Учасників, в тому числі Скаржника.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці.
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Опис доказу:
Підтвердження дискримінаційності вимог тендерної документації втановлених Замовником
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України, В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги. З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника, ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради "Білоцерківська міська лікарня №2". 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківська міська лікарня №2" внести зміни до умов тендерної документації