• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з управління відходами, ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, Лот №1 - Перевезення та видалення 18 01 03* Відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (відходи категорії В) Перевезення та видалення 18 01 06*Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (відходи категорії С) Перевезення та видалення 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (прострочені лікарські засоби), код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот №2 - 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи, код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Торги не відбулися

795 667.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 39.22 UAH
Період оскарження: 16.05.2024 13:30 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тенденої документації

Номер: b313bfadd08c45369169384858f21a2d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-16-006107-a.c1
Назва: Скарга на умови тенденої документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.05.2024 14:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.05.2024 15:57
Дата виконання рішення Замовником: 10.06.2024 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення АМКУ №9435-р/пк-пз від 29.05.2024 року КНП БМР "Білоцерківська міська лікарня №2" було внесено зміни до Тендерної документації по предмету закупівлі: Послуги з управління відходами, ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, Лот №1 - Перевезення та видалення 18 01 03* Відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (відходи категорії В) Перевезення та видалення 18 01 06*Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (відходи категорії С) Перевезення та видалення 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (прострочені лікарські засоби), код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот №2 - 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи, код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-16-006107-a) відповідно до протоколу Уповноваженої особи №158 від 10.06.2024р.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8a2c768c556f481181573b306c69bfac
Заголовок пункту скарги: Послуги з управління відходами, ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, Лот №1 - Перевезення та видалення 18 01 03* Відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (відходи категорії В) Перевезення та видалення 18 01 06*Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (відходи категорії С) Перевезення та видалення 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (прострочені лікарські засоби), код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот №2 - 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи, код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Опис заперечення: Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 2 п.8 Замовник вимагає:
«8. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць оброблення або видалення. (Надати гарантійний лист у довільній формі, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).»

Згідно статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" частина 4 :
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Згідно Наказу №325 МОЗУ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами»
Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами:
9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.

Відповідно до Додатку 1 Наказу №325 МОЗУ:


з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції

Виходячи з вищезазначеного у Наказі №325 МОЗУ відсутнє чітке визначення розмірів пакування та щільність у мікронах. А отже вимагання надання конкретної тари є дискримінаційною та незаконною.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.

Скаржник має пакування яке повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ розмірами 500*1000 з щільністю 100 та 130 мікрон. На підтвердження надаємо копії видаткових накладних на покупку паковання, сертифікат відповідності, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.

Пунктом 1.6. Додатку 1 Документації Замовник вимагає наступне:
«1.6. Наявність чинного свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.

Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:

- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL

- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.

Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».

Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).

У пункті 5 розділу 4 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»

Скаржник є постійним учасником на ринку з управління небезпечними відходами та є надавачем послуг з управління небезпечними відходами, відповідно до чинного законодавства, постійно проходить атестації та сертифікації свого підприємства. Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, де зазначено:
«СЕРТИФIКАТ НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГIЧНОГО УПРАВЛIННЯ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; - iнша дiяльнiсть щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 39.00)».
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, де зазаначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛIННЯ ЯКIСТЮ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; Інша діяльність щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, З8.12,38.21, 38.22,39.00)
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, де зазначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ стосовно - збирання безпечних вiдходiв (ДКПП 38.11); - збирання небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.12); - оброблення та видалення безпечних вiдходiв (ДКПП 38.21); . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.22).

Встановлення вимоги, у формулюванні саме: «. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не є контролюючим органом, для того щоб встановлювати вимоги сфери сертифікації за якою проводиться сертифікація підприємства, в тому числі Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги. Чим дискримінує та обмежує участь у публічній закупівлі Учасників, в тому числі Скаржника.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 2 п.8 Замовник вимагає:
«8. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць оброблення або видалення. (Надати гарантійний лист у довільній формі, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).»

Згідно статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" частина 4 :
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Згідно Наказу №325 МОЗУ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами»
Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами:
9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.

Відповідно до Додатку 1 Наказу №325 МОЗУ:


з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції

Виходячи з вищезазначеного у Наказі №325 МОЗУ відсутнє чітке визначення розмірів пакування та щільність у мікронах. А отже вимагання надання конкретної тари є дискримінаційною та незаконною.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.

Скаржник має пакування яке повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ розмірами 500*1000 з щільністю 100 та 130 мікрон. На підтвердження надаємо копії видаткових накладних на покупку паковання, сертифікат відповідності, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.

Пунктом 1.6. Додатку 1 Документації Замовник вимагає наступне:
«1.6. Наявність чинного свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів на всі транспортні засоби зазначені в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.

Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:

- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL

- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.

Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».

Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).

У пункті 5 розділу 4 Додатку 1 до Документації Замовник вимагає:
«5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «5. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.»

Скаржник є постійним учасником на ринку з управління небезпечними відходами та є надавачем послуг з управління небезпечними відходами, відповідно до чинного законодавства, постійно проходить атестації та сертифікації свого підприємства. Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, де зазначено:
«СЕРТИФIКАТ НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГIЧНОГО УПРАВЛIННЯ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; - iнша дiяльнiсть щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, 38.12, 38.21, 38.22, 39.00)».
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, де зазаначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛIННЯ ЯКIСТЮ стосовно - збирання безпечних вiдходiв; - збирання небезпечних вiдходiв; - оброблення та видалення безпечних вiдходiв; . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв; Інша діяльність щодо поводження з вiдходами: рекультивування та очищування (коди ДКПП 38.11, З8.12,38.21, 38.22,39.00)
Скаржник має сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, де зазначено:
СЕРТИФІКАТ НА СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ стосовно - збирання безпечних вiдходiв (ДКПП 38.11); - збирання небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.12); - оброблення та видалення безпечних вiдходiв (ДКПП 38.21); . - оброблення та видалення небезпечних вiдходiв (ДКПП 38.22).

Встановлення вимоги, у формулюванні саме: «. Копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції: • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами; • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Замовник не є контролюючим органом, для того щоб встановлювати вимоги сфери сертифікації за якою проводиться сертифікація підприємства, в тому числі Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги. Чим дискримінує та обмежує участь у публічній закупівлі Учасників, в тому числі Скаржника.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на систему екологічного управління, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації