-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Чернівецької області (ДК 021:2015 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)
Торги відмінено
926 052 258.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 260 522.58 UAH
мін. крок: 1% або 9 260 522.58 UAH
Період оскарження:
15.05.2024 17:53 - 16.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
7d759775f15a41c78493e88dc5c0130c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-15-012618-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація_ 2024-2026_ЕУ зміна 1.docx 26.05.2024 15:30
- Скарга.doc 26.05.2024 15:30
- Скарга.pdf 26.05.2024 15:30
- sign.p7s 26.05.2024 15:31
- рішення від 28.05.2024 № 9280.pdf 28.05.2024 18:23
- Інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації від 04.06.2024 № 878.pdf 04.06.2024 15:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.06.2024 № 10057.pdf 07.06.2024 18:26
- Рішення від 07.06.2024 № 10057.pdf 12.06.2024 11:40
- Пояснення АМКУ.pdf 29.05.2024 16:55
- Пояснення АМКУ.docx 29.05.2024 16:55
- Рекомендації Р В.3.2-218-03449261-306-2004.pdf 05.06.2024 14:17
- Інформація АМКУ_05.06.2024.pdf 05.06.2024 14:19
- Інформація АМКУ_05.06.2024.docx 05.06.2024 14:21
- Протокольне рішення УО про внесення змін_32-ЕУ.pdf 13.06.2024 17:05
- Перелік змін_32-ЕУ.docx 13.06.2024 17:05
- Тендерна документація_ 2024-2026_ЕУ зміна 2.docx 13.06.2024 17:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.05.2024 15:42
Дата розгляду скарги:
04.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.05.2024 18:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.06.2024 11:40
Дата виконання рішення Замовником:
13.06.2024 17:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 10057-р/пк-пз від 07.06.2024 Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Чернівецькій області уповноваженою особою Протокольним рішенням №32-ЕУ від 13.06.2024 внесені відповідні зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – "Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Чернівецької області (ДК 021:2015 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-15-012618-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d8f7c624632a48d1bb0d542dd264f8a1
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Чернівецькій області (далі – Замовник) проводиться процедури закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Чернівецької області (ДК 021:2015 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту».
ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНО - ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО» (далі - ТОВ «ЕДБ») займається господарською діяльністю у сфері дорожнього будівництва та ремонту (код КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад (основний)) та з цією метою приймає участь у закупівлях, а також у публічній закупівлі згідно з оголошенням Замовника про проведення процедури закупівлі – відкриті торги, оприлюдненим на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-05-15-012618-a.
Ознайомившись зі змістом тендерної документації по вказаній закупівлі, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, зокрема ТОВ «ЕДБ» (далі – Скаржник). Також, Замовником встановлені вимоги, що не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень законодавства України з питань здійснення державних закупівель, слід зазначити таке.
Щодо дискримінаційних умов Тендерної документації Замовника процедури закупівлі.
Так відповідно до п. 1.2. Додатку 1 тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційним критеріям, відповідно до ст. 16 Закону» Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо) згідно нижченаведеної форми Таблиці 1.2.
Згідно із п. 1.2. тендерної документації «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо) згідно нижченаведеної форми Таблиці 1.2.
Наявною матеріально-технічною базою Учасник процедури закупівлі повинен забезпечити стале, безперебійне функціонування дорожнього комплексу Чернівецької області: автомобільних доріг загального користування державного значення протяжністю 846,7 км та штучних споруд на них.
Експлуатаційне утримання повинно здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства України, нормативно-правових актів, норм та стандартів у сфері дорожнього господарства та відповідати ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», ПГ.1-218-118_2005 «Єдині правила зимового утримання автомобільних доріг», РВ.3.2-218-03449261-306-2004 «Рекомендації з удосконалення системи експлуатаційного утримання автомобільних доріг України… Учасник процедури закупівлі у Інформаційній довідці про наявність матеріально-технічної бази (Таблиця 1.2) повинен підтвердити наявність не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць».
Разом з тим, встановлення вимоги щодо підтвердження наявності у Учасника не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежує коло учасників закупівлі, спрямована заздалегідь на визначення окремого учасника закупівлі, виконати яку може лише учасник, котрий має у складі своєї структури лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційних дільниць.
З метою уточнення вказаної вимоги тендерної документації було надано наступне запитання Замовнику: «Шановний Замовник. Відповідно до умов тендерної документації Учасник процедури закупівлі у Інформаційній довідці про наявність матеріально-технічної бази (Таблиця 1.2) повинен підтвердити наявність не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць. Це має бути 4 комплекти виробничих баз або офісних приміщень? Просимо Вас надати роз’яснення, що саме та в якій кількості маємо надати для підтвердження зазначеної кваліфікаційної вимоги»
Замовником у відповідь було надане роз’яснення наступного характеру: «Учасник тендерної процедури повинен забезпечувати стале, безперебійне функціонування дорожнього комплексу Чернівецікої області, із додержанням мінімально необхідного рівня експлуатаційних вимог.
Експлуатаційне утримання повинно здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства України, нормативно-правових актів, норм та стандартів та іншого нормативно-правового регулювання у сфері дорожнього господарства.
Для забезпечення мінімально допустимого рівня експлуатаційного утримання згідно з Р В.3.2-218-03449261-306-2004 учасник процедури закупівлі повинен мати структуру лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць (основні лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційної служби прийняті дорожньо-експлуатаційні дільниці. Дорожньо-експлуатаційна дільниця здійснює виробничу, технічну і господарчу діяльність направлену на забезпечення експлуатаційного утримання та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку ). Відповідно до розрахунку кількості дорожньо-експлуатаційних дільниць в областях до протяжності мережі доріг яка обслуговується, на мережу автомобільних доріг загального користування державного значення Чернівецької області, учасник процедури закупівлі повинен мати не менше 4 дорожньо-експлуатаційних дільниць (із розрахунку 1 дільниця не менше ніж на 200 км приведеної протяжності автомобільних доріг). Кількість лінійного персоналу кожної дільниці має відповідати таблиці 2 Р В.3.2-218-03449261-306-2004. Кількість спеціалізованої техніки має відповідати таблиці 7 та таблиці 9 Р В.3.2-218-03449261-306-2004.
Згідно з пунктом 13.2 ДБН В.2.3.-4:2015 для виконання робіт з утримання та ремонту автомобільних доріг необхідно передбачати будів-ництво: адміністративно-побутових корпусів та виробничих корпусів з ремонту та технічного обслуговування дорожніх машин, механізмів та транспортних засобів;місця для зберігання рухомого складу парку машин (холодні та теплі); цехи з ремонту технічних засобів організації дорожнього руху; бази для приготування та зберігання протиожеледних матеріалів. А відповідно до п 8.2.4 П Г.1-218-118 «ЕПЗУ» хімічні тверді протиожеледні матеріали зберігаються в критих складських приміщеннях.
Крім того відповідно до пункту 13.5 ДБН В.2.3.-4:2015 Місця для зберігання рухомого складу парку машин (холодні та теплі), бази для приготування та зберігання протиожеледних матеріалів та інше».
Слід одразу звернути увагу шановної Колегії на посилання Замовника у своїй відповіді на рекомендації Укравтодору Р В.3.2-218-03449261-306-2004.
Відповідно до п. 1.2. даних рекомендацій метою розробки цих рекомендацій є удосконалення організації структури експлуатаційного утримання автодоріг загального користування, упорядкування кількості дорожньо-експлуатаційних дільниць (ДЕД) та їх внутрішньої структури, розрахунку кількості мосто-експлуатаційних дільниць (МЕД) тощо.
Замовником було зазначено що «Дорожньо-експлуатаційна дільниця здійснює виробничу, технічну і господарчу діяльність направлену на забезпечення експлуатаційного утримання та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку».
Таким чином у тендерній документації Замовник вимагає, що учасник у своїй структурі має мати підрозділ, що має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку, тобто ФІЛІЮ, Представництво. Тобто, вимоги у тендерній документації Замовника встановлюють до учасників вимогу мати певну внутрішню структуру підприємства.
Відповідно до Статті 64 Господарського кодексу України «Організаційна структура підприємства»
«1. Підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо).
2. Функції, права та обов'язки структурних підрозділів підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, визначеному статутом підприємства або іншими установчими документами.
Відповідно до ч. 3. Цитованої статті «Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис».
Звертаю увагу шановної Колегії, що жоден Закон України не зобов’язує юридичну особу мати у своїй структурі як відокремлені підрозділи - філії.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань єдиним підприємством котре має у своїй структурі лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційних дільниць зареєстровані як філії є Державне агентство автомобільних доріг України.
Таким чином, враховуючи надані Замовником роз’яснення у своїй відповіді на запитання, виконати вимоги тендерної документації щодо наявності лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць зможуть підприємства, у структурі яких наявні відокремлені підрозділи (наприклад підрозділи Державного агентства автомобільних доріг України). Рекомендації Укравтодору Р В.3.2-218-03449261-306-2004 є рекомендаціями а не нормативно-правовим актом, рекомендаціями виключно для Укравтодору.
Слід звернути увагу шановної Колегії на той факт, що наявність у своїй структурі відокремлених підрозділів жодним чином не впливає на ресурсоспроможність підприємства вцілому, ні на його досвід з надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Ключовим фактором у даному разі є наявність саме матеріально-технічної бази, що дає можливість надавати послуги за предметом закупівлі кожному учаснику, а ні наявність у своїй структурі підприємства відокремлених підрозділів.
Враховуючи дану вимогу у тендерній документації складається таке враження що Замовником було спеціально визначено наперед учасника, котрий має стати переможцем закупівлі в порушення принципів захисту економічної конкуренції та конкурентного законодавства.
ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНО - ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО» (далі - ТОВ «ЕДБ») займається господарською діяльністю у сфері дорожнього будівництва та ремонту (код КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад (основний)) та з цією метою приймає участь у закупівлях, а також у публічній закупівлі згідно з оголошенням Замовника про проведення процедури закупівлі – відкриті торги, оприлюдненим на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-05-15-012618-a.
Ознайомившись зі змістом тендерної документації по вказаній закупівлі, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, зокрема ТОВ «ЕДБ» (далі – Скаржник). Також, Замовником встановлені вимоги, що не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень законодавства України з питань здійснення державних закупівель, слід зазначити таке.
Щодо дискримінаційних умов Тендерної документації Замовника процедури закупівлі.
Так відповідно до п. 1.2. Додатку 1 тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційним критеріям, відповідно до ст. 16 Закону» Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо) згідно нижченаведеної форми Таблиці 1.2.
Згідно із п. 1.2. тендерної документації «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо) згідно нижченаведеної форми Таблиці 1.2.
Наявною матеріально-технічною базою Учасник процедури закупівлі повинен забезпечити стале, безперебійне функціонування дорожнього комплексу Чернівецької області: автомобільних доріг загального користування державного значення протяжністю 846,7 км та штучних споруд на них.
Експлуатаційне утримання повинно здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства України, нормативно-правових актів, норм та стандартів у сфері дорожнього господарства та відповідати ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», ПГ.1-218-118_2005 «Єдині правила зимового утримання автомобільних доріг», РВ.3.2-218-03449261-306-2004 «Рекомендації з удосконалення системи експлуатаційного утримання автомобільних доріг України… Учасник процедури закупівлі у Інформаційній довідці про наявність матеріально-технічної бази (Таблиця 1.2) повинен підтвердити наявність не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць».
Разом з тим, встановлення вимоги щодо підтвердження наявності у Учасника не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежує коло учасників закупівлі, спрямована заздалегідь на визначення окремого учасника закупівлі, виконати яку може лише учасник, котрий має у складі своєї структури лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційних дільниць.
З метою уточнення вказаної вимоги тендерної документації було надано наступне запитання Замовнику: «Шановний Замовник. Відповідно до умов тендерної документації Учасник процедури закупівлі у Інформаційній довідці про наявність матеріально-технічної бази (Таблиця 1.2) повинен підтвердити наявність не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць. Це має бути 4 комплекти виробничих баз або офісних приміщень? Просимо Вас надати роз’яснення, що саме та в якій кількості маємо надати для підтвердження зазначеної кваліфікаційної вимоги»
Замовником у відповідь було надане роз’яснення наступного характеру: «Учасник тендерної процедури повинен забезпечувати стале, безперебійне функціонування дорожнього комплексу Чернівецікої області, із додержанням мінімально необхідного рівня експлуатаційних вимог.
Експлуатаційне утримання повинно здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства України, нормативно-правових актів, норм та стандартів та іншого нормативно-правового регулювання у сфері дорожнього господарства.
Для забезпечення мінімально допустимого рівня експлуатаційного утримання згідно з Р В.3.2-218-03449261-306-2004 учасник процедури закупівлі повинен мати структуру лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць (основні лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційної служби прийняті дорожньо-експлуатаційні дільниці. Дорожньо-експлуатаційна дільниця здійснює виробничу, технічну і господарчу діяльність направлену на забезпечення експлуатаційного утримання та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку ). Відповідно до розрахунку кількості дорожньо-експлуатаційних дільниць в областях до протяжності мережі доріг яка обслуговується, на мережу автомобільних доріг загального користування державного значення Чернівецької області, учасник процедури закупівлі повинен мати не менше 4 дорожньо-експлуатаційних дільниць (із розрахунку 1 дільниця не менше ніж на 200 км приведеної протяжності автомобільних доріг). Кількість лінійного персоналу кожної дільниці має відповідати таблиці 2 Р В.3.2-218-03449261-306-2004. Кількість спеціалізованої техніки має відповідати таблиці 7 та таблиці 9 Р В.3.2-218-03449261-306-2004.
Згідно з пунктом 13.2 ДБН В.2.3.-4:2015 для виконання робіт з утримання та ремонту автомобільних доріг необхідно передбачати будів-ництво: адміністративно-побутових корпусів та виробничих корпусів з ремонту та технічного обслуговування дорожніх машин, механізмів та транспортних засобів;місця для зберігання рухомого складу парку машин (холодні та теплі); цехи з ремонту технічних засобів організації дорожнього руху; бази для приготування та зберігання протиожеледних матеріалів. А відповідно до п 8.2.4 П Г.1-218-118 «ЕПЗУ» хімічні тверді протиожеледні матеріали зберігаються в критих складських приміщеннях.
Крім того відповідно до пункту 13.5 ДБН В.2.3.-4:2015 Місця для зберігання рухомого складу парку машин (холодні та теплі), бази для приготування та зберігання протиожеледних матеріалів та інше».
Слід одразу звернути увагу шановної Колегії на посилання Замовника у своїй відповіді на рекомендації Укравтодору Р В.3.2-218-03449261-306-2004.
Відповідно до п. 1.2. даних рекомендацій метою розробки цих рекомендацій є удосконалення організації структури експлуатаційного утримання автодоріг загального користування, упорядкування кількості дорожньо-експлуатаційних дільниць (ДЕД) та їх внутрішньої структури, розрахунку кількості мосто-експлуатаційних дільниць (МЕД) тощо.
Замовником було зазначено що «Дорожньо-експлуатаційна дільниця здійснює виробничу, технічну і господарчу діяльність направлену на забезпечення експлуатаційного утримання та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку».
Таким чином у тендерній документації Замовник вимагає, що учасник у своїй структурі має мати підрозділ, що має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку, тобто ФІЛІЮ, Представництво. Тобто, вимоги у тендерній документації Замовника встановлюють до учасників вимогу мати певну внутрішню структуру підприємства.
Відповідно до Статті 64 Господарського кодексу України «Організаційна структура підприємства»
«1. Підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо).
2. Функції, права та обов'язки структурних підрозділів підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, визначеному статутом підприємства або іншими установчими документами.
Відповідно до ч. 3. Цитованої статті «Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис».
Звертаю увагу шановної Колегії, що жоден Закон України не зобов’язує юридичну особу мати у своїй структурі як відокремлені підрозділи - філії.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань єдиним підприємством котре має у своїй структурі лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційних дільниць зареєстровані як філії є Державне агентство автомобільних доріг України.
Таким чином, враховуючи надані Замовником роз’яснення у своїй відповіді на запитання, виконати вимоги тендерної документації щодо наявності лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць зможуть підприємства, у структурі яких наявні відокремлені підрозділи (наприклад підрозділи Державного агентства автомобільних доріг України). Рекомендації Укравтодору Р В.3.2-218-03449261-306-2004 є рекомендаціями а не нормативно-правовим актом, рекомендаціями виключно для Укравтодору.
Слід звернути увагу шановної Колегії на той факт, що наявність у своїй структурі відокремлених підрозділів жодним чином не впливає на ресурсоспроможність підприємства вцілому, ні на його досвід з надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Ключовим фактором у даному разі є наявність саме матеріально-технічної бази, що дає можливість надавати послуги за предметом закупівлі кожному учаснику, а ні наявність у своїй структурі підприємства відокремлених підрозділів.
Враховуючи дану вимогу у тендерній документації складається таке враження що Замовником було спеціально визначено наперед учасника, котрий має стати переможцем закупівлі в порушення принципів захисту економічної конкуренції та конкурентного законодавства.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Чернівецькій області (далі – Замовник) проводиться процедури закупівлі послуг: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Чернівецької області (ДК 021:2015 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту». ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНО - ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО» (далі - ТОВ «ЕДБ») займається господарською діяльністю у сфері дорожнього будівництва та ремонту (код КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад (основний)) та з цією метою приймає участь у закупівлях, а також у публічній закупівлі згідно з оголошенням Замовника про проведення процедури закупівлі – відкриті торги, оприлюдненим на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-05-15-012618-a. Ознайомившись зі змістом тендерної документації по вказаній закупівлі, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, зокрема ТОВ «ЕДБ» (далі – Скаржник). Також, Замовником встановлені вимоги, що не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. У зв’язку з цим, з метою недопущення дискримінації учасників, а також недопущення порушень законодавства України з питань здійснення державних закупівель, слід зазначити таке. Щодо дискримінаційних умов Тендерної документації Замовника процедури закупівлі. Так відповідно до п. 1.2. Додатку 1 тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційним критеріям, відповідно до ст. 16 Закону» Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо) згідно нижченаведеної форми Таблиці 1.2. Згідно із п. 1.2. тендерної документації «Учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо) згідно нижченаведеної форми Таблиці 1.2. Наявною матеріально-технічною базою Учасник процедури закупівлі повинен забезпечити стале, безперебійне функціонування дорожнього комплексу Чернівецької області: автомобільних доріг загального користування державного значення протяжністю 846,7 км та штучних споруд на них. Експлуатаційне утримання повинно здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства України, нормативно-правових актів, норм та стандартів у сфері дорожнього господарства та відповідати ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», ПГ.1-218-118_2005 «Єдині правила зимового утримання автомобільних доріг», РВ.3.2-218-03449261-306-2004 «Рекомендації з удосконалення системи експлуатаційного утримання автомобільних доріг України… Учасник процедури закупівлі у Інформаційній довідці про наявність матеріально-технічної бази (Таблиця 1.2) повинен підтвердити наявність не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць». Разом з тим, встановлення вимоги щодо підтвердження наявності у Учасника не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць є дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежує коло учасників закупівлі, спрямована заздалегідь на визначення окремого учасника закупівлі, виконати яку може лише учасник, котрий має у складі своєї структури лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційних дільниць. З метою уточнення вказаної вимоги тендерної документації було надано наступне запитання Замовнику: «Шановний Замовник. Відповідно до умов тендерної документації Учасник процедури закупівлі у Інформаційній довідці про наявність матеріально-технічної бази (Таблиця 1.2) повинен підтвердити наявність не менше 4 лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць. Це має бути 4 комплекти виробничих баз або офісних приміщень? Просимо Вас надати роз’яснення, що саме та в якій кількості маємо надати для підтвердження зазначеної кваліфікаційної вимоги» Замовником у відповідь було надане роз’яснення наступного характеру: «Учасник тендерної процедури повинен забезпечувати стале, безперебійне функціонування дорожнього комплексу Чернівецікої області, із додержанням мінімально необхідного рівня експлуатаційних вимог. Експлуатаційне утримання повинно здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства України, нормативно-правових актів, норм та стандартів та іншого нормативно-правового регулювання у сфері дорожнього господарства. Для забезпечення мінімально допустимого рівня експлуатаційного утримання згідно з Р В.3.2-218-03449261-306-2004 учасник процедури закупівлі повинен мати структуру лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць (основні лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційної служби прийняті дорожньо-експлуатаційні дільниці. Дорожньо-експлуатаційна дільниця здійснює виробничу, технічну і господарчу діяльність направлену на забезпечення експлуатаційного утримання та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку ). Відповідно до розрахунку кількості дорожньо-експлуатаційних дільниць в областях до протяжності мережі доріг яка обслуговується, на мережу автомобільних доріг загального користування державного значення Чернівецької області, учасник процедури закупівлі повинен мати не менше 4 дорожньо-експлуатаційних дільниць (із розрахунку 1 дільниця не менше ніж на 200 км приведеної протяжності автомобільних доріг). Кількість лінійного персоналу кожної дільниці має відповідати таблиці 2 Р В.3.2-218-03449261-306-2004. Кількість спеціалізованої техніки має відповідати таблиці 7 та таблиці 9 Р В.3.2-218-03449261-306-2004. Згідно з пунктом 13.2 ДБН В.2.3.-4:2015 для виконання робіт з утримання та ремонту автомобільних доріг необхідно передбачати будів-ництво: адміністративно-побутових корпусів та виробничих корпусів з ремонту та технічного обслуговування дорожніх машин, механізмів та транспортних засобів;місця для зберігання рухомого складу парку машин (холодні та теплі); цехи з ремонту технічних засобів організації дорожнього руху; бази для приготування та зберігання протиожеледних матеріалів. А відповідно до п 8.2.4 П Г.1-218-118 «ЕПЗУ» хімічні тверді протиожеледні матеріали зберігаються в критих складських приміщеннях. Крім того відповідно до пункту 13.5 ДБН В.2.3.-4:2015 Місця для зберігання рухомого складу парку машин (холодні та теплі), бази для приготування та зберігання протиожеледних матеріалів та інше». Слід одразу звернути увагу шановної Колегії на посилання Замовника у своїй відповіді на рекомендації Укравтодору Р В.3.2-218-03449261-306-2004. Відповідно до п. 1.2. даних рекомендацій метою розробки цих рекомендацій є удосконалення організації структури експлуатаційного утримання автодоріг загального користування, упорядкування кількості дорожньо-експлуатаційних дільниць (ДЕД) та їх внутрішньої структури, розрахунку кількості мосто-експлуатаційних дільниць (МЕД) тощо. Замовником було зазначено що «Дорожньо-експлуатаційна дільниця здійснює виробничу, технічну і господарчу діяльність направлену на забезпечення експлуатаційного утримання та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку». Таким чином у тендерній документації Замовник вимагає, що учасник у своїй структурі має мати підрозділ, що має свій баланс і розрахунковий рахунок у банку, тобто ФІЛІЮ, Представництво. Тобто, вимоги у тендерній документації Замовника встановлюють до учасників вимогу мати певну внутрішню структуру підприємства. Відповідно до Статті 64 Господарського кодексу України «Організаційна структура підприємства» «1. Підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо). 2. Функції, права та обов'язки структурних підрозділів підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, визначеному статутом підприємства або іншими установчими документами. Відповідно до ч. 3. Цитованої статті «Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис». Звертаю увагу шановної Колегії, що жоден Закон України не зобов’язує юридичну особу мати у своїй структурі як відокремлені підрозділи - філії. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань єдиним підприємством котре має у своїй структурі лінійні підрозділи дорожньо-експлуатаційних дільниць зареєстровані як філії є Державне агентство автомобільних доріг України. Таким чином, враховуючи надані Замовником роз’яснення у своїй відповіді на запитання, виконати вимоги тендерної документації щодо наявності лінійних підрозділів дорожньо-експлуатаційних дільниць зможуть підприємства, у структурі яких наявні відокремлені підрозділи (наприклад підрозділи Державного агентства автомобільних доріг України). Рекомендації Укравтодору Р В.3.2-218-03449261-306-2004 є рекомендаціями а не нормативно-правовим актом, рекомендаціями виключно для Укравтодору. Слід звернути увагу шановної Колегії на той факт, що наявність у своїй структурі відокремлених підрозділів жодним чином не впливає на ресурсоспроможність підприємства вцілому, ні на його досвід з надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Ключовим фактором у даному разі є наявність саме матеріально-технічної бази, що дає можливість надавати послуги за предметом закупівлі кожному учаснику, а ні наявність у своїй структурі підприємства відокремлених підрозділів. Враховуючи дану вимогу у тендерній документації складається таке враження що Замовником було спеціально визначено наперед учасника, котрий має стати переможцем закупівлі в порушення принципів захисту економічної конкуренції та конкурентного законодавства.