-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Автомобільний бензин А-95, Дизельне паливо
Завершена
23 339 262.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 40 843.50 UAH
мін. крок: 0.2% або 40 843.50 UAH
Період оскарження:
15.05.2024 17:43 - 13.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
284de7b742614ff59dd9f68fc3e7e17d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-15-012589-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 протокол № 68 (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які є незаконними та дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Зразки талонів.pdf 17.05.2024 13:27
- Договір № 13-748-МТР ПАТ Укрнафта.pdf 17.05.2024 13:27
- Договір № МТ 1412-02-24 ТОВ Маршал-Кард.pdf 17.05.2024 13:27
- ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx 17.05.2024 13:27
- sign.p7s 17.05.2024 13:53
- Щодо пояснень замовника.docx 24.05.2024 11:40
- Щодо пояснень замовника.pdf 24.05.2024 11:40
- рішення від 21.05.2024 № 8842.pdf 21.05.2024 15:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.05.2024 № 9410.pdf 30.05.2024 12:33
- рішення від 29.05.2024 № 9410.pdf 31.05.2024 18:04
- Відповідь на скаргу до АМКУ пальне.PDF 23.05.2024 18:13
- ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.pdf 23.05.2024 18:13
- Наказ ДСНС.PDF 23.05.2024 18:13
- ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx 23.05.2024 18:13
- Відповідь на скаргу до АМКУ пальне.docx 23.05.2024 18:13
- Технічний регламент № 927.pdf 23.05.2024 18:13
- Протокол № 76 виконання рішення АМКУ.pdf 10.06.2024 15:27
- ТД зі змінами на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx 10.06.2024 15:27
- Зміни 1 до ТД ПММ.docx 10.06.2024 15:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.05.2024 16:50
Дата розгляду скарги:
29.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.05.2024 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.05.2024 18:04
Дата виконання рішення Замовником:
10.06.2024 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ від 29.05.2024 № 9410-р/пк-пз були внесені відповідні зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
698ffb244b934e02ba066615d4c5db47
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a містить умови, які є незаконними та дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Опис заперечення:
Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a містить умови, згідно з якими:
1. Відпуск бензину А-95 та дизельного палива має здійснюватися, зокрема, на підставі електронних талонів, до яких встановлені додаткові вимоги, які не передбачені чинним законодавством.
2. Учасник має надати протоколи випробувань товару.
3. Вбачається неможливою участь учасників, які для виконання вимог замовника щодо кількості та розташування АЗС, мають намір залучити більше, ніж одну мережу АЗС.
Зазначені умови є незаконними і дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a містить умови, згідно з якими:
1. Відпуск бензину А-95 та дизельного палива має здійснюватися, зокрема, на підставі електронних талонів, до яких встановлені додаткові вимоги, які не передбачені чинним законодавством.
2. Учасник має надати протоколи випробувань товару.
3. Вбачається неможливою участь учасників, які для виконання вимог замовника щодо кількості та розташування АЗС, мають намір залучити більше, ніж одну мережу АЗС.
Зазначені умови є незаконними і дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо відпуску бензину А-95 та дизельного палива на підставі електронних талонів, до яких встановлені додаткові вимоги, які не передбачені чинним законодавством.
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також згідно з вимогами тендерної документації (підпункти 4.2 та 4.3 пункту 4 Розділу «Загальні положення» Тендерної документації, Додаток № 1 «Тендерна пропозиція», Додаток № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги», Додаток № 4 «Проект договору» Тендерної документації), предметом закупівлі є «Автомобільний бензин А-95 бланки дозволів (талони), електронні талони» (Лот 1) а також «Дизельне пальне бланки дозволів (талони), електронні талони» (Лот 2).
Використаний замовником спосіб формулювання наведених вище вимог, а саме, без використання слів «або», «та/або» перед виразом «електронні талони» (у відповідних відмінках та множині), свідчить про те, що наявність в учасника можливості пропонувати «електронні талони», які повинні відповідати вимогам Тендерної документації, з точки зору замовника є обов’язковою та безальтернативною.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Також зазначеною статтею встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України регламентуються Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (далі – Інструкція).
Відповідно до вимог пункту 10.3 зазначеної Інструкції, Порядок відпуску нафтопродуктів передбачає лише такі способи відпуску нафтопродуктів:
1) Відпуск нафтопродуктів за готівку;
2) Відпуск нафтопродуктів за відомостями;
3) Відпуск нафтопродуктів за талонами;
4) Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інших способів відпуску нафтопродуктів, в тому числі, «за електронними талонами», Інструкція не передбачає.
Визначення терміну «ЕЛЕКТРОННИЙ ТАЛОН» взагалі відсутнє у законодавстві України. За таких умов, використання цього терміну (зміст якого непрозорий та незрозумілий) в тендерній документації не сприятиме відкритості та прозорості здійснення закупівлі, та за певних умов може призвести до дискримінації окремих учасників, необ’єктивного та упередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також може сприяти вчиненню корупційних дій і зловживань, і як наслідок, не узгоджується з вимогами статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, у пункті 7 Додатку № 3 до Тендерної документації (щодо Лоту 1 та щодо Лоту 2) наведено низку умов, зокрема, щодо забезпечення Замовника доступом до електронного кабінету, з нарахованими на ньому електронними талонами та можливістю додавання нових користувачів з метою подальшого перерозподілу загального нарахованого обсягу електронних талонів на інші підрозділи ДСНС України в областях; щодо перерозподілу загального обсягу електронних талонів за допомогою інстальованого Учасником програмного забезпечення на апаратні засоби Замовника; щодо надання Замовнику права на використання програмного забезпечення протягом всього часу використання електронних талонів.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ подібних вимог, які б були зобов’язані виконувати виробники, імпортери або розповсюджувачі автомобільного бензину та дизельного палива.
Таким чином, зазначені вимоги замовника, можуть штучно ОБМЕЖИТИ можливість участі у торгах для учасників, які, відповідно до вимог чинного законодавства, пропонують реалізацію пального за талонами, однак не відповідають зазначеним вище вимогам замовника.
ТОВ «Укрнафта-Постач» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Відсутність додаткового, не передбаченого чинним законодавством, функціоналу емітованих ТОВ «Укрнафта-Постач» талонів, наявність якого вимагається замовником в тендерній документації, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «Укрнафта-Постач».
Отже, встановлення замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Щодо вимог про надання учасником протоколів випробувань товару.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги» до Тендерної документації, для підтвердження відповідності палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, та ДСТУ, Учасник надає, зокрема, Протокол випробувань, виданий уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією). Така вимога встановлена як для Лоту 1, так і для Лоту 2.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
3. Щодо обмеження участі у торгах учасників, які мають намір залучити більше, ніж одну мережу АЗС.
Відповідно до вимог пункту 2 Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги» до Тендерної документації, «Учасник повинен мати (у користуванні, оренді або у власності) РОЗГАЛУЖЕНУ МЕРЕЖУ АЗС [..]».
Відповідно до вимог підпункту 2.1. пункту 2 цього ж Додатку, Учасник надає, зокрема, «Інформацію (довідку) про МЕРЕЖУ автозаправних станцій Учасника».
Згідно з умовами пункту 3.2. проекту договору, наведеного у Додатку № 4 до тендерної документації, «ринкова ціна Товару на день передачі Товару (чи його частини), не може бути вищою за рівень цін, що застосовуються для роздрібної реалізації Товару у відповідний день В МЕРЕЖІ автозаправних станцій/пунктів Постачальника».
Такі вимоги встановлені як для Лоту 1, так і для Лоту 2.
Вбачається, що зазначення замовником у виразах «мати (у користуванні, оренді або у власності) РОЗГАЛУЖЕНУ МЕРЕЖУ АЗС», «Інформацію (довідку) про МЕРЕЖУ автозаправних станцій» та «відповідний день В МЕРЕЖІ автозаправних станцій/пунктів Постачальника» слів «розгалужену мережу», «мережу» та «в мережі» саме в однині, вказує на те, що замовник вважатиме такими, що відповідатимуть зазначеним умовам, лише тих учасників, які використовують (та відповідно, зазначать в своїй пропозиції) лише ОДНУ мережу АЗС. Також вбачається, що решта учасників, які для дотримання умов тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, задіють більше, ніж одну мережу АЗС, будуть визнані замовником такими, що не відповідають зазначеним умовам тендерної документації.
Зазначені умови тендерної документації є дискримінаційними відносно учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»), які для дотримання умов тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, мають намір задіяти більше, ніж одну мережу АЗС.
Так, під час участі у закупівлі UA-2024-05-15-012589-a, для дотримання умов тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, ТОВ «Укрнафта-Постач» має намір запропонувати декілька мереж АЗС, на яких замовник зможе отримати пальне за талонами ТОВ «Укрнафта-Постач», зокрема, мережі АЗС «UKRNAFTA» та «Marshal», з якими ТОВ «Укрнафта-Постач» має договірні відносини.
Залучення ТОВ «Укрнафта-Постач» одночасно декількох мереж АЗС дозволить виконати вимоги Тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, однак, таке залучення може бути розцінене замовником як невідповідність вимогам Додатку № 3 Та Додатку № 4 до Тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 протокол № 68.
2. Зразки талонів ТОВ «Укрнафта-Постач».
3. Договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР.
4. Договір від 12.02.2024 № МТ 1412/02/24.
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також згідно з вимогами тендерної документації (підпункти 4.2 та 4.3 пункту 4 Розділу «Загальні положення» Тендерної документації, Додаток № 1 «Тендерна пропозиція», Додаток № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги», Додаток № 4 «Проект договору» Тендерної документації), предметом закупівлі є «Автомобільний бензин А-95 бланки дозволів (талони), електронні талони» (Лот 1) а також «Дизельне пальне бланки дозволів (талони), електронні талони» (Лот 2).
Використаний замовником спосіб формулювання наведених вище вимог, а саме, без використання слів «або», «та/або» перед виразом «електронні талони» (у відповідних відмінках та множині), свідчить про те, що наявність в учасника можливості пропонувати «електронні талони», які повинні відповідати вимогам Тендерної документації, з точки зору замовника є обов’язковою та безальтернативною.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Також зазначеною статтею встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України регламентуються Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (далі – Інструкція).
Відповідно до вимог пункту 10.3 зазначеної Інструкції, Порядок відпуску нафтопродуктів передбачає лише такі способи відпуску нафтопродуктів:
1) Відпуск нафтопродуктів за готівку;
2) Відпуск нафтопродуктів за відомостями;
3) Відпуск нафтопродуктів за талонами;
4) Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інших способів відпуску нафтопродуктів, в тому числі, «за електронними талонами», Інструкція не передбачає.
Визначення терміну «ЕЛЕКТРОННИЙ ТАЛОН» взагалі відсутнє у законодавстві України. За таких умов, використання цього терміну (зміст якого непрозорий та незрозумілий) в тендерній документації не сприятиме відкритості та прозорості здійснення закупівлі, та за певних умов може призвести до дискримінації окремих учасників, необ’єктивного та упередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також може сприяти вчиненню корупційних дій і зловживань, і як наслідок, не узгоджується з вимогами статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, у пункті 7 Додатку № 3 до Тендерної документації (щодо Лоту 1 та щодо Лоту 2) наведено низку умов, зокрема, щодо забезпечення Замовника доступом до електронного кабінету, з нарахованими на ньому електронними талонами та можливістю додавання нових користувачів з метою подальшого перерозподілу загального нарахованого обсягу електронних талонів на інші підрозділи ДСНС України в областях; щодо перерозподілу загального обсягу електронних талонів за допомогою інстальованого Учасником програмного забезпечення на апаратні засоби Замовника; щодо надання Замовнику права на використання програмного забезпечення протягом всього часу використання електронних талонів.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Зазначений Технічний регламент НЕ МІСТИТЬ подібних вимог, які б були зобов’язані виконувати виробники, імпортери або розповсюджувачі автомобільного бензину та дизельного палива.
Таким чином, зазначені вимоги замовника, можуть штучно ОБМЕЖИТИ можливість участі у торгах для учасників, які, відповідно до вимог чинного законодавства, пропонують реалізацію пального за талонами, однак не відповідають зазначеним вище вимогам замовника.
ТОВ «Укрнафта-Постач» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Відсутність додаткового, не передбаченого чинним законодавством, функціоналу емітованих ТОВ «Укрнафта-Постач» талонів, наявність якого вимагається замовником в тендерній документації, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «Укрнафта-Постач».
Отже, встановлення замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
2. Щодо вимог про надання учасником протоколів випробувань товару.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги» до Тендерної документації, для підтвердження відповідності палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, та ДСТУ, Учасник надає, зокрема, Протокол випробувань, виданий уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією). Така вимога встановлена як для Лоту 1, так і для Лоту 2.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
3. Щодо обмеження участі у торгах учасників, які мають намір залучити більше, ніж одну мережу АЗС.
Відповідно до вимог пункту 2 Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги» до Тендерної документації, «Учасник повинен мати (у користуванні, оренді або у власності) РОЗГАЛУЖЕНУ МЕРЕЖУ АЗС [..]».
Відповідно до вимог підпункту 2.1. пункту 2 цього ж Додатку, Учасник надає, зокрема, «Інформацію (довідку) про МЕРЕЖУ автозаправних станцій Учасника».
Згідно з умовами пункту 3.2. проекту договору, наведеного у Додатку № 4 до тендерної документації, «ринкова ціна Товару на день передачі Товару (чи його частини), не може бути вищою за рівень цін, що застосовуються для роздрібної реалізації Товару у відповідний день В МЕРЕЖІ автозаправних станцій/пунктів Постачальника».
Такі вимоги встановлені як для Лоту 1, так і для Лоту 2.
Вбачається, що зазначення замовником у виразах «мати (у користуванні, оренді або у власності) РОЗГАЛУЖЕНУ МЕРЕЖУ АЗС», «Інформацію (довідку) про МЕРЕЖУ автозаправних станцій» та «відповідний день В МЕРЕЖІ автозаправних станцій/пунктів Постачальника» слів «розгалужену мережу», «мережу» та «в мережі» саме в однині, вказує на те, що замовник вважатиме такими, що відповідатимуть зазначеним умовам, лише тих учасників, які використовують (та відповідно, зазначать в своїй пропозиції) лише ОДНУ мережу АЗС. Також вбачається, що решта учасників, які для дотримання умов тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, задіють більше, ніж одну мережу АЗС, будуть визнані замовником такими, що не відповідають зазначеним умовам тендерної документації.
Зазначені умови тендерної документації є дискримінаційними відносно учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»), які для дотримання умов тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, мають намір задіяти більше, ніж одну мережу АЗС.
Так, під час участі у закупівлі UA-2024-05-15-012589-a, для дотримання умов тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, ТОВ «Укрнафта-Постач» має намір запропонувати декілька мереж АЗС, на яких замовник зможе отримати пальне за талонами ТОВ «Укрнафта-Постач», зокрема, мережі АЗС «UKRNAFTA» та «Marshal», з якими ТОВ «Укрнафта-Постач» має договірні відносини.
Залучення ТОВ «Укрнафта-Постач» одночасно декількох мереж АЗС дозволить виконати вимоги Тендерної документації щодо кількості та розташування АЗС, однак, таке залучення може бути розцінене замовником як невідповідність вимогам Додатку № 3 Та Додатку № 4 до Тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 протокол № 68.
2. Зразки талонів ТОВ «Укрнафта-Постач».
3. Договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР.
4. Договір від 12.02.2024 № МТ 1412/02/24.
×
-
Назва доказу:
Договір від 12.02.2024 № МТ 1412/02/24, укладений з ТОВ «Маршал-Кард»
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує, що ТОВ «Укрнафта-Постач» має договірні відносини з ТОВ «Маршал-Кард», згідно з яким талони, емітентом яких є ТОВ «Укрнафта-Постач», можуть отоварюватися через мережу АЗС «Marshal», які розташовані, зокрема, у Сумській області.
-
Повʼязаний документ:
Договір № МТ 1412-02-24 ТОВ Маршал-Кард.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта»
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує, що ТОВ «Укрнафта-Постач» має договірні відносини з ПАТ «Укрнафта», згідно з яким талони, емітентом яких є ТОВ «Укрнафта-Постач», можуть отоварюватися через мережу АЗС «UKRNAFTA», а також те, що мережа АЗС має недостатню кількість АЗС для задоволення вимог Тендерної документації (зокрема, у Сумській області).
-
Повʼязаний документ:
Договір № 13-748-МТР ПАТ Укрнафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів ТОВ «Укрнафта-Постач»
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує наявність у ТОВ «Укрнафта-Постач» талонів, за якими можна здійснити відпуск бензину автомобільного А-95 та дизельного палива, які відповідають вимогам чинного законодавства, зокрема, Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155.
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 протокол № 68
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує, що в тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-05-15-012589-a, встановлені оскаржувані вимоги.
-
Повʼязаний документ:
ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 протокол № 68, а саме, усунути зазначені вище незаконні та дискримінаційні умови. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення незаконних та дискримінаційних умов Тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.