• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт приміщення кабінету щеплення КНП "ЦПМСД №1" Святошинського району м. Києва, за адресою: вул. Чорнобильська, 5/7

Завершена

796 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 960.00 UAH
Період оскарження: 15.05.2024 16:31 - 20.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції UA-2024-05-15-011599-a

Номер: 495cf135a03d4a4c89e4e2e060d7dc15
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-15-011599-a.b2
Назва: Скарга, щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції UA-2024-05-15-011599-a
Скарга:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
Дата розгляду скарги: 02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.06.2024 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.07.2024 16:57
Дата виконання рішення Замовником: 10.07.2024 17:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення від 17.06.2024 № 217 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ», відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.07.2024 №11465-р/пк-пз.
Автор: ТОВ "ГРАНЕЛЬ", Вадим Тищенко 0992477498 graneltov@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 90a0543473fb4a9bacc45e010147403f
Заголовок пункту скарги: Пункт 1. Щодо необ’єктивного та необґрунтованого визначення підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ»:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Учасник звертає увагу, що зазначені підстави про відхилення були не зазначені Замовником під час надання 24-годин для усунення недоліків в документах пропозиції, а учасником були надані додаткові документи на їх усунення.
Замовником було оприлюднено вимогу про усунення наступної невідповідності від 11 червня 2024 року та встановлено наступний пункт:

«Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у процедурі закупівлі № UA-2024-05-15-011599-a виявлено наступні невідповідності. 1. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації в складі пропозиції надаються наступні документи: договірна ціна; зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається з урахуванням проходження експертизи кошторисної документації, технічного нагляду 1,5 % службою замовника); локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; календарний графік виконання робіт (відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009р. №2). В наданому Учасником Зведеному кошторисному розрахунку вартості ремонту не враховано 1,5% технічного нагляду службою замовника та проходження експертизи кошторисної документації. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції, а саме у Пояснювальній записці до Договірної ціни вказав середньомісячну норму тривалості робочого часу 170,25 люд.год., однак на момент подачі пропозиції середньомісячна норма тривалості робочого часу складала 172,33 люд.год. Також не надано пояснювальної записки до Зведеного кошторисного розрахунку вартості ремонту. Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи. 2. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації, договірна ціна розраховується згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», складена у ліцензійному програмному комплексі та визначається «Сторонами», як динамічна та може коригуватись (в бік зменшення вартості надання послуг) в процесі надання послуг у наступних випадках: - зміни обсягів та складу робіт, а також зміни номенклатури та кількості, якщо такі зміни сталися не з вини «Підрядника» та погоджені «Замовником»; - виникнення обставин непереборної сили; - внесення змін до кошторисної документації, після отримання позитивного висновку експертизи кошторисної документації. - в інших випадках, передбачених діючим законодавством у сфері публічних закупівель. Договірна ціна, що запропонована Учасником не містить інформації про : «Визначено згідно з ____», та зазначено « Вид договірної ціни: тверда». Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи. 3. Відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації Учасником необхідно надати довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти. Відповідно до абзацу 3 пп. 3.2. п 3. Додатку 3 тендерної документації Учасником необхідно надати листи-відгуки про якісне виконання аналогічного/их договору/ів. Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань. В листі – відгуку, що наданий Учасником, прихована інформація про дату видачі, вихiдний номер. Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи. 4. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації, договірна ціна розраховується згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», складена у ліцензійному програмному комплексі та визначається «Сторонами», як динамічна та може коригуватись (в бік зменшення вартості надання послуг) в процесі надання послуг у наступних випадках: - зміни обсягів та складу робіт, а також зміни номенклатури та кількості, якщо такі зміни сталися не з вини «Підрядника» та погоджені «Замовником»; - виникнення обставин непереборної сили; - внесення змін до кошторисної документації, після отримання позитивного висновку експертизи кошторисної документації. - в інших випадках, передбачених діючим законодавством у сфері публічних закупівель. Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи.».

Далі протокол про прийняття рішення уповноваженою особою № 218 від 17.06.2024 встановлено наступні підстави:

«Замовник виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та о 16год. 27хв. 24сек. 11.06.2024 року розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (ч. 9 ст. 26 Закону).
Станом на 16год. 27хв. 24 сек. 12.06.2024 року учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, а саме: не надав довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти, відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації.
На вимогу до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ГРАНЕЛЬ» на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.»

Учасник закупівлі із найбільш вигідною ціною - Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕЛЬ» повідомляє, що не погоджується із такою підставою відхилення із наступного:


Учасником ТОВ «ГРАНЕЛЬ», було виконано встановлені вимоги на усунення невідповідностей протягом 24 годин та завантажено ряд документів 12 червня 2024 року в період із 16-26 по 16-27.:


Також учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ», було надано підтвердження його відповідності в довільній формі, як того вимагає Тендерна документація, та зазначено, що учасник підтверджує відповідність пропозиції технічним, кількісним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі.


Надалі, виходячи із протоколу, Замовником не враховано документи тендерної пропозиції, а тому необґрунтовано здійснив відхилення на підставі довідки( «Станом на 16год. 27хв. 24 сек. 12.06.2024 року учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, а саме: не надав довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти, відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації.»), що стосується аналогічного договору, при цьому не встановивши цю підставу для такого рішення, що і не була згадана в 24 години для усунення невідповідностей.
Крім того, наданий аналогічний договір в тендерній пропозиції укладений із Службою безпеки України, а тому відповідно він виконаний за бюджетні кошти.
В складі пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕЛЬ» надано підтверджуючі документи, що відповідає вимогам встановленим в тендерній документації, так і вимогі про аналогічний договір.
Крім того, учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» повідомляє, що надана ним інформація є достовірною, що підтверджується гарантійними листами його тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: bd51232cf9d04f5ca852f3cbd812363f
Заголовок пункту скарги: Пункт 2. Щодо неврахування вимог законодавства про неможливість відхилення тендерних пропозицій із підстави формальних помилок:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Також звертаємо увагу, що відкриті торги із особливостями проводяться із врахуванням вимог відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника:
1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
• уживання великої літери;
• уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;
• використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
• зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах;
• застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
• написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
• нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Крім того, вищенаведений перелік формальних повинен враховуватися замовником та їх допущення учасниками закупівель не повинно призвести до відхилення їх тендерних пропозицій, так як такі помилки не впливають на суть того, що учасник може виконати предмет закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 69e97854eb3b4b709e6742cfc6e33ccb
Заголовок пункту скарги: Пункт 3. Щодо відсутності законних підстав для вимоги про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 43 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Скаржником було надано документи «Аналог 27 договір та акт.pdf» та «Довідка 2.pdf» (відповідний аналогічний договір із додатками і листом-довідкою підтвердження відповідності пропозиції учасника Тендерній документації та про аналогічний досвід, що встановлена Тендерною документацією, а тому у Замовника не було законних підстав для встановлення вимоги про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a8004ae6623f4d099f08b455e52b4325
Заголовок пункту скарги: Пункт 4. Щодо наявності публічної інформації та публічних данних про аналогічний досвід скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 42 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. встановлено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Згідно з частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тому на підтвердження наявності аналогічного досвіду в аналогічних закупівлях, Скаржник надає номери та інформацію про закупівлі на онлайн майданчику «Прозорро», які наявні у відкритому – публічному доступі, де Скаржник визначений переможцем, та наявна публічна інформація про виконання таких договорів, що є відповідно аналогічними:
1) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-23-011369-a Замовник: Служба безпеки України, код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи»( що є аналогічним до закупівлі цієї Скарги) укладений на суму 343 712,07 грн. та виконаний в період 03 липня 2021 — 31 жовтня 2021 року (додається в додатках до цієї Скарги);
2) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-23-004933-aЗамовник: Державне підприємство "Український державний центр радіочастот", код ДК 021:2015:45330000-9: Водопровідні та санітарно-технічні роботи» (що є аналогічним до закупівлі цієї Скарги) укладений на суму 1 099 991,77 грн. та виконаний в період 14 вересня 2023 — 22 січня 2024 року (додається в додатках до цієї Скарги);
3) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-27-008665-a Замовник: Служба безпеки України, код ДК 021:2015: «ДК 021:2015:50720000-8: Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення» (що є аналогічним до закупівлі цієї Скарги) укладений на суму 413 811,76 грн. з пдв. . та виконаний в період 10 серпня 2023 — 31 грудня 2023 року (додається в додатках до цієї Скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: f22857dc000a42a685564a854ac95a7b
Заголовок пункту скарги: Пункт 5. Щодо необ’єктивного та необґрунтованого визначення підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ»:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Крім того, Скаржник звертає увагу, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги про аналогічний досвід за період 2021-2024 року.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які нададуть аналогічний договір, що виконувався саме в період до років до оголошення закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Також, те що таке формулювання є дискримінаційним – підтверджується позицією Антимонопольного комітету України в рішенні № 15127-р/пк-пз від 21.09.2023 року.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ», Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, у зв’язку із довідкою про аналогічної договір, що по суті не впливає на предмет закупівлі.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ», а саме – безпідставно відхиливши його тендерну пропозицію, Замовник порушив право цього учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, Замовник при перевірці тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не взяв до уваги, документи тендерної пропозиції та процедура відкритих торгів із особливостями проводяться із врахуванням вимог відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, крім того, Замовник не встановив, що вимога про аналогічний договір виконана учасником.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції, із підстави необґрунтованості та дискримінаційності такої підстави.

На підставі наведеного вище просимо Замовника на підставі цієї вимоги:
1) Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей із підстав незаконності, необґрунтованості та формальних недоліків, що використані як підстава, а також через порушення законодавчої процедури.
2) Повернутися до розгляду пропозиції ТОВ ГРАНЕЛЬ» та завершити закупівлю в встановленому законом порядку.


Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: т1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Щодо необ’єктивного та необґрунтованого визначення підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ»

Номер: d354c25b6d144afdb1de7d859ff4e87e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-15-011599-a.a1
Назва: Щодо необ’єктивного та необґрунтованого визначення підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ»
Вимога:
Доброго дня, Шановний замовнику, просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», і Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок», на підставі чого повідомляємо наступне. Рішенням Замовника – Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги №1" Святошинського району м. Києва у вигляді протоколу № 218 від 17.06.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» в закупівлі «Поточний ремонт приміщення кабінету щеплення КНП "ЦПМСД №1" Святошинського району м. Києва, за адресою: вул. Чорнобильська, 5/7» за ідентифікатором UA-2024-05-15-011599-a, було порушено принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, так як здійснено відхилення без підстав реальних підстав, і як наслідок, порушено принцип недискримінації, бо пропозиція ТОВ «ГРАНЕЛЬ» із значенням «698 911,50 грн із пдв» відповідає встановленим вимогам закупівлі. Пункт 1. Щодо необ’єктивного та необґрунтованого визначення підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ»: Учасник звертає увагу, що зазначені підстави про відхилення були не зазначені Замовником під час надання 24-годин для усунення недоліків в документах пропозиції, а учасником були надані додаткові документи на їх усунення. Замовником було оприлюднено вимогу про усунення наступної невідповідності від 11 червня 2024 року та встановлено наступний пункт: «Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у процедурі закупівлі № UA-2024-05-15-011599-a виявлено наступні невідповідності. 1. Відповідно до Додатку 2 тендерної документації в складі пропозиції надаються наступні документи: договірна ціна; зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається з урахуванням проходження експертизи кошторисної документації, технічного нагляду 1,5 % службою замовника); локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; календарний графік виконання робіт (відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009р. №2). В наданому Учасником Зведеному кошторисному розрахунку вартості ремонту не враховано 1,5% технічного нагляду службою замовника та проходження експертизи кошторисної документації. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції, а саме у Пояснювальній записці до Договірної ціни вказав середньомісячну норму тривалості робочого часу 170,25 люд.год., однак на момент подачі пропозиції середньомісячна норма тривалості робочого часу складала 172,33 люд.год. Також не надано пояснювальної записки до Зведеного кошторисного розрахунку вартості ремонту. Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи. 2. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації, договірна ціна розраховується згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», складена у ліцензійному програмному комплексі та визначається «Сторонами», як динамічна та може коригуватись (в бік зменшення вартості надання послуг) в процесі надання послуг у наступних випадках: - зміни обсягів та складу робіт, а також зміни номенклатури та кількості, якщо такі зміни сталися не з вини «Підрядника» та погоджені «Замовником»; - виникнення обставин непереборної сили; - внесення змін до кошторисної документації, після отримання позитивного висновку експертизи кошторисної документації. - в інших випадках, передбачених діючим законодавством у сфері публічних закупівель. Договірна ціна, що запропонована Учасником не містить інформації про : «Визначено згідно з ____», та зазначено « Вид договірної ціни: тверда». Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи. 3. Відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації Учасником необхідно надати довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти. Відповідно до абзацу 3 пп. 3.2. п 3. Додатку 3 тендерної документації Учасником необхідно надати листи-відгуки про якісне виконання аналогічного/их договору/ів. Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань. В листі – відгуку, що наданий Учасником, прихована інформація про дату видачі, вихiдний номер. Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи. 4. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації, договірна ціна розраховується згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», складена у ліцензійному програмному комплексі та визначається «Сторонами», як динамічна та може коригуватись (в бік зменшення вартості надання послуг) в процесі надання послуг у наступних випадках: - зміни обсягів та складу робіт, а також зміни номенклатури та кількості, якщо такі зміни сталися не з вини «Підрядника» та погоджені «Замовником»; - виникнення обставин непереборної сили; - внесення змін до кошторисної документації, після отримання позитивного висновку експертизи кошторисної документації. - в інших випадках, передбачених діючим законодавством у сфері публічних закупівель. Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи.». Далі протокол про прийняття рішення уповноваженою особою № 218 від 17.06.2024 встановлено наступні підстави: «Замовник виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та о 16год. 27хв. 24сек. 11.06.2024 року розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (ч. 9 ст. 26 Закону). Станом на 16год. 27хв. 24 сек. 12.06.2024 року учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, а саме: не надав довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти, відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації. На вимогу до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ГРАНЕЛЬ» на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.» Учасник закупівлі із найбільш вигідною ціною - Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕЛЬ» повідомляє, що не погоджується із такою підставою відхилення із наступного: Учасником ТОВ «ГРАНЕЛЬ», було виконано встановлені вимоги на усунення невідповідностей протягом 24 годин та завантажено ряд документів 12 червня 2024 року в період із 16-26 по 16-27.: Надалі, виходячи із протоколу, Замовником не враховано документи тендерної пропозиції, а тому необґрунтовано здійснив відхилення на підставі довідки( «Станом на 16год. 27хв. 24 сек. 12.06.2024 року учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, а саме: не надав довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти, відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації.»), що стосується аналогічного договору, при цьому не встановивши цю підставу для такого рішення, що і не була згадана в 24 години для усунення невідповідностей. Крім того, наданий аналогічний договір в тендерній пропозиції укладений із Службою безпеки України, а тому відповідно він виконаний за бюджетні кошти. В складі пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕЛЬ» надано підтверджуючі документи, що відповідає вимогам встановленим в тендерній документації, так і вимогі про аналогічний договір. Крім того, учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» повідомляє, що надана ним інформація є достовірною, що підтверджується гарантійними листами його тендерної пропозиції. Пункт 2. Щодо неврахування вимог законодавства про неможливість відхилення тендерних пропозицій із підстави формальних помилок: Також звертаємо увагу, що відкриті торги із особливостями проводяться із врахуванням вимог відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника: 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: • уживання великої літери; • уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; • використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; • зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; • застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; • написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; • нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Крім того, вищенаведений перелік формальних повинен враховуватися замовником та їх допущення учасниками закупівель не повинно призвести до відхилення їх тендерних пропозицій, так як такі помилки не впливають на суть того, що учасник може виконати предмет закупівлі. Пункт 3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відхиливши Пропозицію учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ», Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, у зв’язку із довідкою про аналогічної договір, що по суті не впливає на предмет закупівлі. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ», а саме – безпідставно відхиливши його тендерну пропозицію, Замовник порушив право цього учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того, учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» звертає увагу, що постановлено недоліку, який є формальною помилкою, Замовник повинен був, але не надав 24 години для виправлення. Також, Замовник при перевірці тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не взяв до уваги, документи тендерної пропозиції та процедура відкритих торгів із особливостями проводяться із врахуванням вимог відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, крім того, Замовник не встановив, що вимога про аналогічний договір виконана учасником. Також, те що таке формулювання є дискримінаційним – підтверджується позицією Антимонопольного комітету України в цілому ряді рішень. Враховуючи викладене, права та законні інтереси учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції, із підстави необґрунтованості та дискримінаційності такої підстави. На підставі наведеного вище просимо Замовника на підставі цієї вимоги: 1) Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей із підстав незаконності, необґрунтованості та формальних недоліків, що використані як підстава, а також через порушення законодавчої процедури. 2) Повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» та завершити закупівлю в встановленому законом порядку. В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» буде вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України для скасування рішення (у вигляді протоколу № 218 від 17.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції) на підставі необґрунтованості та необ’єктивності в примусово порядку, одночасно із цим процедуру розгляду скарги в Антимонопольному комітету України створить додаткові часові періоди для закупівлі/ та або оголошення нової, тому в інтересах Замовника здійснити заходи для дотримання принципів та норм законодавства України в сфері публічних закупівель в самостійному порядку. Крім того, скарги до Антимонопольному комітету України є індикатором для подальших перевірок і моніторингу від Державної аудиторської служби України. Дякую, чекаємо на Ваше рішення по даній ситуації із врахуванням норм законодавства. З повагою, Владислав Нелін, директор ТОВ"Гранель".
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, За рішенням уповноваженої особи оголошено проведення відкритих торгів з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі «Поточний ремонт приміщення кабінету щеплення КНП "ЦПМСД №1" Святошинського району м. Києва, за адресою: вул. Чорнобильська, 5/7», згідно з ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-05-15-011599-a (далі — Закупівля). Пункт 31 Особливостей передбачає, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон), крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та о 16год. 27хв. 24сек. 11.06.2024 року розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у процедурі закупівлі № UA-2024-05-15-011599-a виявлено наступні невідповідності. Пунктом 3 Замовник зазначив наступне: «3. Відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації Учасником необхідно надати довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти. Відповідно до абзацу 3 пп. 3.2. п 3. Додатку 3 тендерної документації Учасником необхідно надати листи-відгуки про якісне виконання аналогічного/их договору/ів. Лист-відгук до аналогічного договору має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, оцінку якості виконання договірних зобов’язань. В листі – відгуку, що наданий Учасником, прихована інформація про дату видачі, вихiдний номер. Необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи.» Відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації Учасником необхідно надати довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти. Текст вимоги Замовника містить вказівку на виправлення в документах учасника - необхідно привести у відповідність до вимог тендерної документації вищевказані документи. Особливості не встановлюють вимог до такого повідомлення про виправлення невідповідностей. Варто зазначити, що частиною 16 статті 29 Закону визначено положення щодо дій замовника по формуванню повідомлення про виправлення невідповідностей. Проте за нормами Особливостей, зокрема за абзацом 2 пункту 36, абзацом 7 пункту 37 та пунктом 41 Особливостей, в період правового режиму воєнного стану при проведенні відкритих торгів положення частини 16 статті 29 Закону не застосовуються. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (ч. 9 ст. 26 Закону). Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Тендерна пропозиція Учасника з урахуванням наданих виправлень не відповідає умовам тендерної документації Станом на 16год. 27хв. 24 сек. 12.06.2024 року учасник ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, а саме: не надав довідку про виконання аналогічного/их договору/ів за бюджетні кошти, відповідно до пп. 3.1. п 3. Додатку 3 тендерної документації. На підставі розгляду документів тендерної пропозиції і документів учасника з урахуванням виправлення, Замовник оприлюднив Протокол Про прийняття рішення Уповноваженою особою № 218 від 17.06.2024 На вимогу до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ГРАНЕЛЬ» на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Абзац 3 пункту 43 Особливостей встановлює, що замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які подав учасник процедури закупівлі у складі ТП, крім випадків, пов’язаних із виконанням рішення органу оскарження. Тобто учасник має лише один шанс на усунення невідповідностей після розкриття ТП Враховуючи вищевикладене, керуючись вимогами чинного законодавства повідомляємо, що не вбачаю за необхідність задовільнити вимогу учасника.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні