-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму)
Завершена
2 193 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 965.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 965.00 UAH
Період оскарження:
15.05.2024 15:16 - 13.06.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі
Номер:
7e3736ee40364869be006f91f8aeb1e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-15-009367-a.c2
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ-2 Єдиний закупівельний словник.pdf 12.06.2024 22:18
- Іванов_Скарга Луцьк_Визначення предмету закупівлі .pdf 12.06.2024 22:18
- Іванов:Скарга Луцьк:Визначення предмету закупівлі .docx 12.06.2024 22:18
- Доказ-3.pdf 12.06.2024 22:18
- Доказ 1 -Додаток 2 до тендерної документації із змінами.docx 12.06.2024 22:18
- sign.p7s 12.06.2024 22:19
- рішення від 14.06.2024 № 10328.pdf 14.06.2024 14:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.06.2024 22:20
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2024 14:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
38130cc940dc44048582acf88775e57d
Заголовок пункту скарги:
Порушення Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Комунальне підприємство "Волинська обласна клінічна лікарня" Волинської обласної ради (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
Фізична особа-підприємець «Іванов Володимир Вадимович» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону, а також вимог Порядку визначення предмета закупівлі, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
По-перше:
Згідно Тендерної документації предметом закупівлі є: «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму).
У Додатку 2 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) зазначено інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до п. 22, ч. 1, ст. 1 Закону:
«У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;»
Предмет закупівлі визначається згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708). Окремі умови стосовно інформації щодо окремих предметів закупівлі, окреслені у Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082). Обидва цих нормативних документа визначають окремі вимоги до закупівлі лікарських препаратів та медичних виробів.
Предмет закупівлі товарів визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник у тендерній документації об'єднав усі предмети закупівлі медичні вироби, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри, під одним кодом ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму.
Таке об'єднання є неправомірним, адже фактично предмет закупівлі складається з декількох груп товарів з різними кодами Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-2 додається). Далі наводжу таблицю із зазначенням відповідності медичного виробу показникам Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-3 додається)
Враховуючи вище зазначене, вважаю, що Замовник грубо порушив Порядок № 708 та Порядок № 1082 об’єднавши в один лот товари, які відносяться до різних кодів ДК 021:2015.
Щодо порушення прав та законних інтересів Скаржника:
Введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичних виробів на території України, здійснюється за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту (з урахуванням вимог Постанов КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів», або від 02.10.2013 №754 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики invitro», або від 02.10.2013 №755 «Про затвердження Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують».
У разі успішного проведення процедури оцінки відповідності, призначений орган з оцінки відповідності видає Сертифікат відповідності. Процедура проведення оцінки відповідності досить тривала (від 2 до 6 місяців) та доволі коштовна.
Відповідно до пункту 14 Технічного регламенту затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. № 753 (надалі – Технічний регламент №753): Медичні вироби поділяються на класи ризику I, IIа, IIб і III. Відповідно до такого поділу призначений орган з оцінки відповідності видає Сертифікат відповідності.
Як було вже зазначено вище, Замовник неправомірно об'єднав усі медичні вироби в один предмет закупівлі, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри, під одним кодом ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму.
Окрім того, що медичні вироби, з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, так вони ще й відносяться до різних класів згідно Технічного регламенту №753.
Наприклад, позиції 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 згідно Додатку 2 до Тендерної документації, відносяться до класу ризику ІІб, позиція 10 відноситься до класу ризику ІІа, позиції 3 та 12 відносяться до класу ризику ІІІ.
Відповідно до пункт 2 Загальних вимог Додатку 2 Тендерної документації Учасник повинен надати копію свідоцтва про державну реєстрацію медичного виробу, що свідчить про наявності медичного виробу в державному реєстрі медичної техніки та виробів медичного призначення або копію декларації про відповідність, або копію документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту (з урахуванням вимог Постанов КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів», або від 02.10.2013 №754 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики invitro», або від 02.10.2013 №755 «Про затвердження Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують»).
Тобто, потенційному учаснику необхідно мати декілька Сертифікатів відповідності, аби відповідати усім вимогам Замовника.
Скаржник у своїй діяльності здійснює реалізацію медичних виробів, які підпадають під клас ризику ІІІ, до якого відносяться позиції виробів 3 та 12 згідно додатку 2, та клас ризику ІІа, до якого відноситься позиція 10, та які в свою чергу відносяться за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника до коду 33697110-6.
ФОП «Іванов В.В.» може запропонувати медичні вироби згідно позицій 3, 10 та 12, проте не може запропонувати увесь перелік виробів, які включені до предмету закупівлі.
Одночасно наводжу декілька прикладів державних закупівель, у яких позиції 3, 10 та 12 згідно додатку 2 до Тендерної документації віднесено за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника до коду 33697110-6:
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-26-012023-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-003749-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-009482-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-009162-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-006688-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-006899-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-22-007957-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-13-009311-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-22-015568-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-16-013249-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-01-004341-a
Разом із тим, не поділ предмета закупівлі на окремі лоти за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника призводить до:
1. Обмеження доступу до участі в закупівлях: Неподіл предмета закупівлі на окремі лоти створює умови, при яких малі та середні підприємства, які спеціалізуються на окремих видах товарів, не можуть взяти участь у тендері через неможливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це призводить до обмеження доступу до тендеру широкого кола потенційних учасників і порушує їхні права на рівні умови участі.
2. Несправедливі умови конкуренції: Консолідація предмета закупівлі в один великий лот створює нерівні умови для учасників ринку, особливо для малих і середніх підприємств, які не мають ресурсів для участі в таких великих тендерах. Це порушує принципи справедливої конкуренції і надає перевагу великим компаніям, що призводить до дискримінації інших учасників ринку.
3. Зменшення конкуренції: Неподіл закупівлі на окремі лоти знижує кількість учасників тендеру, що призводить до зменшення конкуренції. Це може призвести до підвищення цін та зниження якості товарів або послуг, оскільки відсутність конкуренції послаблює стимул для учасників надавати кращі пропозиції.
4. Монополізація ринку: Об'єднання закупівлі в один великий лот сприяє монополізації ринку великими компаніями, які мають можливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це обмежує можливості для розвитку малих та середніх підприємств і створює загрозу монополії, що суперечить принципам вільного ринку.
5. Відсутність прозорості: Неподіл закупівлі на окремі лоти ускладнює процес контролю та моніторингу закупівель, що може призвести до зловживань і корупційних ризиків. Прозорість і відкритість закупівельного процесу є ключовими принципами, які забезпечують справедливість та довіру до системи закупівель.
6. Невідповідність законодавчим нормам: Згідно з чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, розподіл предмета закупівлі на окремі лоти є рекомендованим підходом для забезпечення максимальної конкуренції та ефективності використання бюджетних коштів. Невиконання цієї норми може розглядатися як порушення законодавства, що захищає права та законні інтереси учасників ринку.
Таким чином, неподіл предмета закупівлі на окремі лоти за показником 1-4 цифри ЄЗС порушує права та законні інтереси потенційних учасників закупівлі, обмежує їхні можливості для участі в тендері, створює несправедливі умови конкуренції, зменшує конкуренцію, сприяє монополізації ринку та підвищує корупційні ризики. Це суперечить принципам прозорості, відкритості та рівності, закріпленим у законодавстві про публічні закупівлі.
Оскільки медичні вироби з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника, предмет закупівлі необхідно поділити на наступні лоти:
1. Лот-1: ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали:
- Шпиця з нержавіючої сталі Φ1.5*250, Φ 2.0*250;
- Дріт Φ0.8, 1.0, 1.2, довжиною 5м;
- Голка для вертебропластики, MDL, одноразова, не конусна без отворів з 2-ма контрольними канюлями Розмір: 11G X 150 мм,16°
2. Лот-2: ДК 021:2015- 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму:
- PEEK Інтерферентний гвинт канюльований, довжина 20, 25, 30мм, діаметр: 7, 8, 9, 10, 11 мм;
- Регульована дуга (Титан), шовні лінії з 1 сторони та 2 сторони;
- Титановий анкер, 3.5мм, з голкою;
- Титановий анкер, 5.0мм, з голкою;
- Peek+peek Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий;
- Зовнішній фіксатор для переломів універсальний.
3. Лот-3: ДК 021:2015- 33690000-3 - Лікарські засоби різні (33697110-6 Цементи для реконструкції кісток):
- Акриловий кістковий цемент;
- Система для введення цементу для вертебропластики з пластмасовою рукояткою;
- Цемент для вертебропластики.
Вважаю, що Замовником під час підготовки Тендерної документації порушено вимоги Закону та Особливостей, і ці порушення повинні бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію.
Фізична особа-підприємець «Іванов Володимир Вадимович» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону, а також вимог Порядку визначення предмета закупівлі, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
По-перше:
Згідно Тендерної документації предметом закупівлі є: «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму).
У Додатку 2 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) зазначено інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до п. 22, ч. 1, ст. 1 Закону:
«У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;»
Предмет закупівлі визначається згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708). Окремі умови стосовно інформації щодо окремих предметів закупівлі, окреслені у Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082). Обидва цих нормативних документа визначають окремі вимоги до закупівлі лікарських препаратів та медичних виробів.
Предмет закупівлі товарів визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник у тендерній документації об'єднав усі предмети закупівлі медичні вироби, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри, під одним кодом ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму.
Таке об'єднання є неправомірним, адже фактично предмет закупівлі складається з декількох груп товарів з різними кодами Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-2 додається). Далі наводжу таблицю із зазначенням відповідності медичного виробу показникам Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-3 додається)
Враховуючи вище зазначене, вважаю, що Замовник грубо порушив Порядок № 708 та Порядок № 1082 об’єднавши в один лот товари, які відносяться до різних кодів ДК 021:2015.
Щодо порушення прав та законних інтересів Скаржника:
Введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичних виробів на території України, здійснюється за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту (з урахуванням вимог Постанов КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів», або від 02.10.2013 №754 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики invitro», або від 02.10.2013 №755 «Про затвердження Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують».
У разі успішного проведення процедури оцінки відповідності, призначений орган з оцінки відповідності видає Сертифікат відповідності. Процедура проведення оцінки відповідності досить тривала (від 2 до 6 місяців) та доволі коштовна.
Відповідно до пункту 14 Технічного регламенту затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. № 753 (надалі – Технічний регламент №753): Медичні вироби поділяються на класи ризику I, IIа, IIб і III. Відповідно до такого поділу призначений орган з оцінки відповідності видає Сертифікат відповідності.
Як було вже зазначено вище, Замовник неправомірно об'єднав усі медичні вироби в один предмет закупівлі, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри, під одним кодом ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму.
Окрім того, що медичні вироби, з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, так вони ще й відносяться до різних класів згідно Технічного регламенту №753.
Наприклад, позиції 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 згідно Додатку 2 до Тендерної документації, відносяться до класу ризику ІІб, позиція 10 відноситься до класу ризику ІІа, позиції 3 та 12 відносяться до класу ризику ІІІ.
Відповідно до пункт 2 Загальних вимог Додатку 2 Тендерної документації Учасник повинен надати копію свідоцтва про державну реєстрацію медичного виробу, що свідчить про наявності медичного виробу в державному реєстрі медичної техніки та виробів медичного призначення або копію декларації про відповідність, або копію документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту (з урахуванням вимог Постанов КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів», або від 02.10.2013 №754 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики invitro», або від 02.10.2013 №755 «Про затвердження Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують»).
Тобто, потенційному учаснику необхідно мати декілька Сертифікатів відповідності, аби відповідати усім вимогам Замовника.
Скаржник у своїй діяльності здійснює реалізацію медичних виробів, які підпадають під клас ризику ІІІ, до якого відносяться позиції виробів 3 та 12 згідно додатку 2, та клас ризику ІІа, до якого відноситься позиція 10, та які в свою чергу відносяться за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника до коду 33697110-6.
ФОП «Іванов В.В.» може запропонувати медичні вироби згідно позицій 3, 10 та 12, проте не може запропонувати увесь перелік виробів, які включені до предмету закупівлі.
Одночасно наводжу декілька прикладів державних закупівель, у яких позиції 3, 10 та 12 згідно додатку 2 до Тендерної документації віднесено за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника до коду 33697110-6:
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-26-012023-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-003749-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-009482-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-009162-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-006688-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-27-006899-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-22-007957-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-13-009311-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-22-015568-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-16-013249-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-01-004341-a
Разом із тим, не поділ предмета закупівлі на окремі лоти за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника призводить до:
1. Обмеження доступу до участі в закупівлях: Неподіл предмета закупівлі на окремі лоти створює умови, при яких малі та середні підприємства, які спеціалізуються на окремих видах товарів, не можуть взяти участь у тендері через неможливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це призводить до обмеження доступу до тендеру широкого кола потенційних учасників і порушує їхні права на рівні умови участі.
2. Несправедливі умови конкуренції: Консолідація предмета закупівлі в один великий лот створює нерівні умови для учасників ринку, особливо для малих і середніх підприємств, які не мають ресурсів для участі в таких великих тендерах. Це порушує принципи справедливої конкуренції і надає перевагу великим компаніям, що призводить до дискримінації інших учасників ринку.
3. Зменшення конкуренції: Неподіл закупівлі на окремі лоти знижує кількість учасників тендеру, що призводить до зменшення конкуренції. Це може призвести до підвищення цін та зниження якості товарів або послуг, оскільки відсутність конкуренції послаблює стимул для учасників надавати кращі пропозиції.
4. Монополізація ринку: Об'єднання закупівлі в один великий лот сприяє монополізації ринку великими компаніями, які мають можливість забезпечити весь обсяг закупівлі. Це обмежує можливості для розвитку малих та середніх підприємств і створює загрозу монополії, що суперечить принципам вільного ринку.
5. Відсутність прозорості: Неподіл закупівлі на окремі лоти ускладнює процес контролю та моніторингу закупівель, що може призвести до зловживань і корупційних ризиків. Прозорість і відкритість закупівельного процесу є ключовими принципами, які забезпечують справедливість та довіру до системи закупівель.
6. Невідповідність законодавчим нормам: Згідно з чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, розподіл предмета закупівлі на окремі лоти є рекомендованим підходом для забезпечення максимальної конкуренції та ефективності використання бюджетних коштів. Невиконання цієї норми може розглядатися як порушення законодавства, що захищає права та законні інтереси учасників ринку.
Таким чином, неподіл предмета закупівлі на окремі лоти за показником 1-4 цифри ЄЗС порушує права та законні інтереси потенційних учасників закупівлі, обмежує їхні можливості для участі в тендері, створює несправедливі умови конкуренції, зменшує конкуренцію, сприяє монополізації ринку та підвищує корупційні ризики. Це суперечить принципам прозорості, відкритості та рівності, закріпленим у законодавстві про публічні закупівлі.
Оскільки медичні вироби з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника, предмет закупівлі необхідно поділити на наступні лоти:
1. Лот-1: ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали:
- Шпиця з нержавіючої сталі Φ1.5*250, Φ 2.0*250;
- Дріт Φ0.8, 1.0, 1.2, довжиною 5м;
- Голка для вертебропластики, MDL, одноразова, не конусна без отворів з 2-ма контрольними канюлями Розмір: 11G X 150 мм,16°
2. Лот-2: ДК 021:2015- 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму:
- PEEK Інтерферентний гвинт канюльований, довжина 20, 25, 30мм, діаметр: 7, 8, 9, 10, 11 мм;
- Регульована дуга (Титан), шовні лінії з 1 сторони та 2 сторони;
- Титановий анкер, 3.5мм, з голкою;
- Титановий анкер, 5.0мм, з голкою;
- Peek+peek Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий;
- Зовнішній фіксатор для переломів універсальний.
3. Лот-3: ДК 021:2015- 33690000-3 - Лікарські засоби різні (33697110-6 Цементи для реконструкції кісток):
- Акриловий кістковий цемент;
- Система для введення цементу для вертебропластики з пластмасовою рукояткою;
- Цемент для вертебропластики.
Вважаю, що Замовником під час підготовки Тендерної документації порушено вимоги Закону та Особливостей, і ці порушення повинні бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
×
-
Назва доказу:
Таблиця із зазначенням відповідності медичних виробів за показником Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015.
-
Повʼязаний документ:
Доказ-3.pdf
-
-
Назва доказу:
Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015. Перелік кодів Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015
-
Повʼязаний документ:
Доказ-2 Єдиний закупівельний словник.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до Тендерної документації. Інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1 -Додаток 2 до тендерної документації із змінами.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме: визначити предмет закупівлі згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 та виділити предмет закупівлі в окремі лоти відповідно до Єдиного закупівельного словника.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі та усунення дискримінаційних вимог
Номер:
c867bff880104868bbe60870a56bb065
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-15-009367-a.c1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі та усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 19.05.2024 20:51
- Доказ-3.pdf 19.05.2024 20:51
- Єдиний закупівельний словник.pdf 19.05.2024 20:51
- Додаток 2 до тендерної документації.docx 19.05.2024 20:51
- Скарга.pdf 19.05.2024 20:51
- sign.p7s 19.05.2024 20:53
- Пояснення Фаст.pdf 28.05.2024 20:32
- Пояснення ФАСТ.docx 28.05.2024 20:32
- Рішення від 21.05.2024 № 8870.pdf 21.05.2024 17:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.05.2024 № 9429.pdf 30.05.2024 14:20
- Рішення від 29.05.2024 № 9429.pdf 31.05.2024 16:08
- Пояснення по суті скарги 1587.pdf 23.05.2024 17:24
- витяги.docx 23.05.2024 17:24
- Пояснення по суті скарги 1587.docx 23.05.2024 17:24
- Перелік змін.docx 11.06.2024 16:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.05.2024 20:54
Дата розгляду скарги:
29.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.05.2024 17:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.05.2024 16:09
Дата виконання рішення Замовником:
11.06.2024 16:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до ТД.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9662f4302be1424981f68098b05969b6
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порядку визначення предмета закупівлі та усунення дискримінаційних вимог
Опис заперечення:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАСТ ТРАНС 2022» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, а також вимог Порядку визначення предмета закупівлі, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Тип порушення:
Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно Тендерної документації предметом закупівлі є: «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму).
У Додатку 2 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) зазначено інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до п. 22, ч. 1, ст. 1 Закону:
«У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;»
Предмет закупівлі визначається згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708). Окремі умови стосовно інформації щодо окремих предметів закупівлі, окреслені у Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082). Обидва цих нормативних документа визначають окремі вимоги до закупівлі лікарських препаратів та медичних виробів.
Предмет закупівлі товарів визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник у тендерній документації об'єднав у Предметі закупівлі медичні вироби, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника, під одним кодом ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму
Однак таке об'єднання є неправомірним, адже фактично предмет закупівлі складається з декількох груп товарів з різними кодами Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-2 додається). Далі наводимо таблицю із зазначенням відповідності медичного виробу показникам Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-3 додається).
Враховуючи вище зазначене, вважаємо, що Замовник грубо порушив Порядок № 708 та Порядок № 1082 об’єднавши в один лот товари, які відносяться до різних кодів ДК 021:2015.
Оскільки медичні вироби з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника, предмет закупівлі необхідно поділити на наступні лоти:
1. Лот-1: ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали:
- Шпиця з нержавіючої сталі Φ1.5*250, Φ 2.0*250;
- Дріт Φ0.8, 1.0, 1.2, довжиною 5м;
- Голка для вертебропластики, MDL, одноразова, не конусна без отворів з 2-ма контрольними канюлями Розмір: 11G X 150 мм,16°
2. Лот-2: ДК 021:2015- 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму:
- PEEK Інтерферентний гвинт канюльований, довжина 20, 25, 30мм, діаметр: 7, 8, 9, 10, 11 мм;
- Регульована дуга (Титан), шовні лінії з 1 сторони та 2 сторони;
- Титановий анкер, 3.5мм, з голкою;
- Титановий анкер, 5.0мм, з голкою;
- Peek+peek Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий;
- Зовнішній фіксатор для переломів універсальний.
3. Лот-3: ДК 021:2015- 33690000-3 - Лікарські засоби різні (33697110-6 Цементи для реконструкції кісток):
- Акриловий кістковий цемент;
- Система для введення цементу для вертебропластики з пластмасовою рукояткою Set Subiton VTP;
- Цемент для вертебропластики VТР.
2. Стосовно дискримінаційних вимог.
Згідно Додатку 2 до Тендерної документації (Доказ 1), предмет закупівлі включає наступні медичні вироби: позиція 10 - Система для введення цементу для вертебропластики з пластмасовою рукояткою Set Subiton VTP; позиція 12 - Цемент для вертебропластики VТР.
Звертаємо увагу шановної Колегії, що Subiton являється торговельною маркою – виробником медичних виробів, а VTP являється торгівельною назвою для медичних виробів для вертебропластики (кістковий цемент, системи змішування та введення кісткового цементу).
Ознайомитись з медичними виробами цього виробника можна на його офіційному сайті за посиланням https://subiton.com/en/producto/set-subiton-vtp-en/
Відповідно до пункту 4, статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Звертаємо увагу на те, що у даному випадку посилання на торговельну марку не є необхідним, і Замовником таке посилання не обгрунтоване, чим порушено вимоги Закону.
Вважаємо, що Замовником під час підготовки Тендерної документації порушено вимоги Закону та Особливостей, і ці порушення повинні бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
У Додатку 2 до Тендерної документації (Доказ-1 додається) зазначено інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до п. 22, ч. 1, ст. 1 Закону:
«У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;»
Предмет закупівлі визначається згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708). Окремі умови стосовно інформації щодо окремих предметів закупівлі, окреслені у Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082). Обидва цих нормативних документа визначають окремі вимоги до закупівлі лікарських препаратів та медичних виробів.
Предмет закупівлі товарів визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник у тендерній документації об'єднав у Предметі закупівлі медичні вироби, які відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника, під одним кодом ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму
Однак таке об'єднання є неправомірним, адже фактично предмет закупівлі складається з декількох груп товарів з різними кодами Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-2 додається). Далі наводимо таблицю із зазначенням відповідності медичного виробу показникам Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (Доказ-3 додається).
Враховуючи вище зазначене, вважаємо, що Замовник грубо порушив Порядок № 708 та Порядок № 1082 об’єднавши в один лот товари, які відносяться до різних кодів ДК 021:2015.
Оскільки медичні вироби з яких складається предмет закупівлі, відносяться до різних кодів Єдиного закупівельного словника, предмет закупівлі необхідно поділити на наступні лоти:
1. Лот-1: ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали:
- Шпиця з нержавіючої сталі Φ1.5*250, Φ 2.0*250;
- Дріт Φ0.8, 1.0, 1.2, довжиною 5м;
- Голка для вертебропластики, MDL, одноразова, не конусна без отворів з 2-ма контрольними канюлями Розмір: 11G X 150 мм,16°
2. Лот-2: ДК 021:2015- 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму:
- PEEK Інтерферентний гвинт канюльований, довжина 20, 25, 30мм, діаметр: 7, 8, 9, 10, 11 мм;
- Регульована дуга (Титан), шовні лінії з 1 сторони та 2 сторони;
- Титановий анкер, 3.5мм, з голкою;
- Титановий анкер, 5.0мм, з голкою;
- Peek+peek Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий;
- Зовнішній фіксатор для переломів універсальний.
3. Лот-3: ДК 021:2015- 33690000-3 - Лікарські засоби різні (33697110-6 Цементи для реконструкції кісток):
- Акриловий кістковий цемент;
- Система для введення цементу для вертебропластики з пластмасовою рукояткою Set Subiton VTP;
- Цемент для вертебропластики VТР.
2. Стосовно дискримінаційних вимог.
Згідно Додатку 2 до Тендерної документації (Доказ 1), предмет закупівлі включає наступні медичні вироби: позиція 10 - Система для введення цементу для вертебропластики з пластмасовою рукояткою Set Subiton VTP; позиція 12 - Цемент для вертебропластики VТР.
Звертаємо увагу шановної Колегії, що Subiton являється торговельною маркою – виробником медичних виробів, а VTP являється торгівельною назвою для медичних виробів для вертебропластики (кістковий цемент, системи змішування та введення кісткового цементу).
Ознайомитись з медичними виробами цього виробника можна на його офіційному сайті за посиланням https://subiton.com/en/producto/set-subiton-vtp-en/
Відповідно до пункту 4, статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Звертаємо увагу на те, що у даному випадку посилання на торговельну марку не є необхідним, і Замовником таке посилання не обгрунтоване, чим порушено вимоги Закону.
Вважаємо, що Замовником під час підготовки Тендерної документації порушено вимоги Закону та Особливостей, і ці порушення повинні бути усунені шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
×
-
Назва доказу:
Таблиця із зазначенням відповідності медичних виробів за показником Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015
-
Опис доказу:
Таблиця із зазначенням відповідності медичних виробів за показником Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015
-
Повʼязаний документ:
Доказ-3.pdf
-
-
Назва доказу:
Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015
-
Опис доказу:
Перелік кодів Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015
-
Повʼязаний документ:
Єдиний закупівельний словник.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до Тендерної документації
-
Опис доказу:
Інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити з Тендерної документації посилання на торговельні назви виробників медичних виробів як такі, що не є необхідними, і є необґрунтованими.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виділити предмет закупівлі в окремі лоти відповідно до Єдиного закупівельного словника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника визначити предмет закупівлі згідно вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.