• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Сукні напіввовняні, сукні жіночі фланелеві, спідниці напіввовняні, кофти жіночі в'язані, светри жіночі напіввовняні зимові(код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV) 18230000-0 Верхній одяг різний)

код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV) 18230000-0 - Верхній одяг різний; Городнянський психоневрологічний інтернат; Україна, 15100, Чернігівська обл., м. Городня, вул. Шевченка, 108-А ; 03189920; юридична особа , яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.

Завершена

265 240.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 652.00 UAH
Період оскарження: 14.05.2024 15:58 - 19.05.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: b92eb6ffac744a4f98e5d1d01a33e81a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-14-010437-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Городнянському психоневрологічному Інтернату Департаменту соціального захисту населення Чернігівської ОДА ВИМОГА Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно пунктів 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації (далі – Додатку) учасник для участі у закупівлі має надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію та скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України. Звертаємо увагу, що отримання сертифіката відповідності систем екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є дискримінаційною вимогою, оскільки законодавчо не є обов’язковою процедурою. У відповідності до принципу свободи господарювання (ст. 6 ГК України), принципу самостійного формування підприємцем програми діяльності (ст. 44 ГК України), у зв'язку з необов'язковістю сертифікації за стандартами ДСТУ ISO 14001:2015«Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ст. 23 ЗУ "Про стандартизацію») вимога щодо надання сертифікату є дискримінаційною та незаконною. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язковість отримання учасниками процедури закупівлі сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Згідно з розділом "НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП" національного стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічну політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги. Звертаємо увагу, що застосування стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 або ISO 14001:2015 носить рекомендаційних характер, а його отримання є не обов’язковим. Відтак вимога Замовника щодо надання скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження в учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України є втручанням в господарську діяльність Учасника та призводить до дискримінації учасника публічної закупівлі. Оскільки в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» йдеться про вимоги, які повинен виконати учасник публічної закупівлі, на нашу думку Замовник в тендерній документації може лише розміщувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені для учасника, без якої він не може здійснювати свою діяльність як суб’єкт господарювання (юридична особа, фізична особа – підприємець, фізична особа), а саме наявність відповідних дозволів та ліцензій, або сертифікатів відповідності, які необхідно отримувати згідно з вимогами Технічних регламентів. Окрім цього, враховуючи те, що Замовник вимагає надання копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі) вимога щодо надання Учасником закупівлі скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) є завищеною та призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі є документом, що підтверджує безпеку продукції або виробу для людини та навколишнього середовища, видається після проведення експертизи відповідними акредитованими установами та є достатнім для підтвердження безпеки виробу для людини та навколишнього середовища. Також вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію є завищеною та необґрунтованою, оскільки враховуючи те, що Замовник вимагає надання Переможцем зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах для оцінки відповідності технічним критеріям, що планується до поставки. Враховуючи те, що оцінка Замовником зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах є достатньою умовою для оцінки якості запропонованого товару вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) є дискримінаційною та необґрунтованою. Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Також, відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", вказано, що Документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Опис подібних дискримінаційних вимог та позитивні висновки щодо їх оскарження наведено в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України: від 15.03.2013 № 357-р/пк-пз; від 01.12.2016 № 2165-р/пк-пз. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити пункти 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації. В разі неусунення Замовником дискримінаційних положень Тендерної документації, будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України та повідомити про порушення Державну аудиторську службу України.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 15.05.2024 15:23
Автор: Фізична особа-підприємець Єремчук Андрій Олегович, Андрій Єремчук 380634708264 andrii.eremchuk@gmail.com

Пункт скарги

Номер: d3a1c4f015a44e6582b91f3e749782b7
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис заперечення: Городнянському психоневрологічному
Інтернату Департаменту соціального
захисту населення Чернігівської ОДА

ВИМОГА
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пунктів 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації (далі – Додатку) учасник для участі у закупівлі має надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію та скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України.
Звертаємо увагу, що отримання сертифіката відповідності систем екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є дискримінаційною вимогою, оскільки законодавчо не є обов’язковою процедурою.
У відповідності до принципу свободи господарювання (ст. 6 ГК України), принципу самостійного формування підприємцем програми діяльності (ст. 44 ГК України), у зв'язку з необов'язковістю сертифікації за стандартами ДСТУ ISO 14001:2015«Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ст. 23 ЗУ "Про стандартизацію») вимога щодо надання сертифікату є дискримінаційною та незаконною.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язковість отримання учасниками процедури закупівлі сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно з розділом "НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП" національного стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічну політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги. Звертаємо увагу, що застосування стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 або ISO 14001:2015 носить рекомендаційних характер, а його отримання є не обов’язковим.
Відтак вимога Замовника щодо надання скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження в учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України є втручанням в господарську діяльність Учасника та призводить до дискримінації учасника публічної закупівлі. Оскільки в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» йдеться про вимоги, які повинен виконати учасник публічної закупівлі, на нашу думку Замовник в тендерній документації може лише розміщувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені для учасника, без якої він не може здійснювати свою діяльність як суб’єкт господарювання (юридична особа, фізична особа – підприємець, фізична особа), а саме наявність відповідних дозволів та ліцензій, або сертифікатів відповідності, які необхідно отримувати згідно з вимогами Технічних регламентів.
Окрім цього, враховуючи те, що Замовник вимагає надання копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі) вимога щодо надання Учасником закупівлі скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) є завищеною та призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі є документом, що підтверджує безпеку продукції або виробу для людини та навколишнього середовища, видається після проведення експертизи відповідними акредитованими установами та є достатнім для підтвердження безпеки виробу для людини та навколишнього середовища.
Також вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію є завищеною та необґрунтованою, оскільки враховуючи те, що Замовник вимагає надання Переможцем зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах для оцінки відповідності технічним критеріям, що планується до поставки.
Враховуючи те, що оцінка Замовником зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах є достатньою умовою для оцінки якості запропонованого товару вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) є дискримінаційною та необґрунтованою. Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Також, відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", вказано, що Документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Опис подібних дискримінаційних вимог та позитивні висновки щодо їх оскарження наведено в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України: від 15.03.2013 № 357-р/пк-пз; від 01.12.2016 № 2165-р/пк-пз.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити пункти 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації.
В разі неусунення Замовником дискримінаційних положень Тендерної документації, будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України та повідомити про порушення Державну аудиторську службу України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Городнянському психоневрологічному
Інтернату Департаменту соціального
захисту населення Чернігівської ОДА

ВИМОГА
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пунктів 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації (далі – Додатку) учасник для участі у закупівлі має надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію та скан-копію документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України.
Звертаємо увагу, що отримання сертифіката відповідності систем екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є дискримінаційною вимогою, оскільки законодавчо не є обов’язковою процедурою.
У відповідності до принципу свободи господарювання (ст. 6 ГК України), принципу самостійного формування підприємцем програми діяльності (ст. 44 ГК України), у зв'язку з необов'язковістю сертифікації за стандартами ДСТУ ISO 14001:2015«Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ст. 23 ЗУ "Про стандартизацію») вимога щодо надання сертифікату є дискримінаційною та незаконною.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язковість отримання учасниками процедури закупівлі сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно з розділом "НАЦІОНАЛЬНИЙ ВСТУП" національного стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічну політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги. Звертаємо увагу, що застосування стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 або ISO 14001:2015 носить рекомендаційних характер, а його отримання є не обов’язковим.
Відтак вимога Замовника щодо надання скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» підтверджує впровадження в учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) виданий органом акредитованим Національним агентством акредитації України є втручанням в господарську діяльність Учасника та призводить до дискримінації учасника публічної закупівлі. Оскільки в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» йдеться про вимоги, які повинен виконати учасник публічної закупівлі, на нашу думку Замовник в тендерній документації може лише розміщувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені для учасника, без якої він не може здійснювати свою діяльність як суб’єкт господарювання (юридична особа, фізична особа – підприємець, фізична особа), а саме наявність відповідних дозволів та ліцензій, або сертифікатів відповідності, які необхідно отримувати згідно з вимогами Технічних регламентів.
Окрім цього, враховуючи те, що Замовник вимагає надання копії документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі, наявність яких передбачена чинним законодавством (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі) вимога щодо надання Учасником закупівлі скан-копії документа (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) підтверджує впровадження у учасника (або виробника) системи екологічного управління вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) є завищеною та призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі є документом, що підтверджує безпеку продукції або виробу для людини та навколишнього середовища, видається після проведення експертизи відповідними акредитованими установами та є достатнім для підтвердження безпеки виробу для людини та навколишнього середовища.
Також вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) підтверджуючий поверхневу густину (щільність), розривне навантаження виробу по довжині, розривне навантаження виробу по ширині, стійкість до стирання, стійкість фарбування до прання, стійкість до сухого тертя та стійкість до мокрого тертя відповідно технічних вимог на продукцію є завищеною та необґрунтованою, оскільки враховуючи те, що Замовник вимагає надання Переможцем зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах для оцінки відповідності технічним критеріям, що планується до поставки.
Враховуючи те, що оцінка Замовником зразків товару по кожному найменуванню в усіх розмірах є достатньою умовою для оцінки якості запропонованого товару вимога Замовника надати копію документу уповноваженого органу (акредитований Національним агентством акредитації України) є дискримінаційною та необґрунтованою. Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Також, відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України "Про публічні закупівлі", вказано, що Документи, які не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Опис подібних дискримінаційних вимог та позитивні висновки щодо їх оскарження наведено в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України: від 15.03.2013 № 357-р/пк-пз; від 01.12.2016 № 2165-р/пк-пз.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити пункти 2.5 та 2.7. Додатку 3 до Тендерної документації.
В разі неусунення Замовником дискримінаційних положень Тендерної документації, будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України та повідомити про порушення Державну аудиторську службу України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації