-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт. Заміна вікон на енергозберігаючі та дверей в місцях загального користування в житловому будинку ОСББ «Магнат» за адресою: м. Київ, вул. Ю. Шумського, буд. 1А (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
заходи з енергозбереження здійснюються відповідно до рішення Київської міської ради «Про Програму економічного і соціального розвитку м. Києва на 2024-2026 роки» від 14.12.2023 № 7530/7571 та переліку робіт затвердженого наказом Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.05.2024 року № 53-ОД «Про виконання робіт в рамках проєктів, які перемогли у 2024 році у конкурсі проєктів з реалізації енергоефективних заходів у житлових будинках міста Києва, в яких створені об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, а також у кооперативних будинках» Обсяг та місце виконання робіт відповідно до відомості обсягів робіт, матеріалів і устаткування з схемами (технічні вимоги Додаток 4) місце: м. Київ, вул. Ю. Шумського, буд. 1А . Усі документи, що готуються учасником, складаються українською мовою та відповідно до умов пункту 7 розділу І Тендерної документації. Строк виконання робіт до 30.08.2024
мін. крок: 0.5% або 20 851.37 UAH
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
- Рішення від 17.10.2023.pdf 26.07.2024 15:57
- Протокол відхилення Глорія.pdf 26.07.2024 15:57
- Рішення від 03.10.2023.pdf 26.07.2024 15:57
- Рішення від 22.09.2023.pdf 26.07.2024 15:57
- Рішення від 25.07.2023.pdf 26.07.2024 15:57
- Скарга.docx.p7s.zip 26.07.2024 15:57
- sign.p7s 26.07.2024 15:58
- рішення від 30.07.2024 № 12966.pdf 30.07.2024 18:09
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.08.2024 № 13437.pdf 08.08.2024 11:04
- рішення від 07.08.2024 № 13437.pdf 12.08.2024 11:09
- 1 Протокол відхилення Глорія.doc 06.08.2024 19:32
- Протокол відхилення Глорія.pdf 06.08.2024 19:32
- U_30_ДЦ_ДЦ_2-Данькевича-12.rtf 06.08.2024 19:32
- U_31_ДЦ_ДЦ_2 4 сезони.rtf 06.08.2024 19:32
- 5-8. Кошторис.PDF 06.08.2024 19:32
- 2 ТД- вікна-двері-Магнат (нова редакція) 27.05.doc 06.08.2024 19:32
- 2 ТД- вікна-двері-Магнат (нова редакція) 27.05.pdf 06.08.2024 19:32
- Пояснення АМКУ.pdf 06.08.2024 19:32
- Пояснення та інформація Замовника АМКУ Магнат.doc 06.08.2024 19:32
- Відповідь на рішення АМКУ.pdf 14.08.2024 16:16
Пункт скарги
В Протоколі про відхилення тендерної пропозиції Скаржника вказано як підставу для відхилення наступне: «Ціна тендерної пропозиції Учасника розрахована не у відповідності до п.5.3 Настанови з визначення вартості будівництва, а саме: Учасником враховано невірний показник середньомісячної норми тривалості робочого часу що діє з 14.05.2024 по 12.08.2024 з урахуванням продовження строку дії воєнного стану (ЗУ від 08.05.2024 №36484-IX), у розмірі 170,25 люд.-год., замість 172,33 люд.-год. Таким чином, ціна пропозиції Учасника розрахована не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва (вимога п.1.5 Додатку 5 «Технічні вимоги» тендерної документації)» – детальніше у Протоколі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «Глорія-В» та вважає рішення Замовника неправомірним та прийнятим з порушенням Закону та Особливостей з огляду на наступне.
1. Відповідно до п.1.5. Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» (надалі – Додаток 4) ціна тендерної пропозиції означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника та повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (далі – Настанова), з урахуванням усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, інших витрат.
Ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них. Та визначається відповідно до вимог проекту щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
Ціна пропозиції учасника формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках передбачених п. 4.40 Настанови (з урахуванням п. 5.31 Настанови), кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з урахуванням п. 5.33 Настанови), кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.
Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Договірна ціна, що пропонується за умовами конкурсних торгів, є динамічною та повинна бути складена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва.
Таким чином, п.1.5. Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» не містить окремих вимог щодо надання підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до пунктів 5.3 Настанови або конкретних вимог до розміру показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, або механізму розрахунку розміру кошторисної заробітної плати та середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Крім цього, відповідно до п.5.3. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова) заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. 34 Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою
Тобто, пункт 5.3. Настанови, як і тендерна документація, не містить конкретного показника середньомісячної норми тривалості робочого часу у розмірі 172,33 люд.-год, який зазначений Замовником у Протоколі.
Таким чином, твердження Замовника про те, що Скаржником враховано невірний показник середньомісячної норми тривалості робочого часу – не відповідає дійсності. Оскільки, ні тендерна документація, ні Настанова не містять показника середньомісячної норми тривалості робочого часу у розмірі 172,33 люд.-год.
2. Згідно із ч.1 ст.50 КЗпП України нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Підприємства і організації при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено в частині першій цієї статті.
Відповідно до ст.52 КЗпП України для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. При п'ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, які затверджує роботодавець за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації з додержанням установленої тривалості робочого тижня (статті 50 і 51).
На тих підприємствах, в установах, організаціях, де за характером виробництва та умовами роботи запровадження п'ятиденного робочого тижня є недоцільним, встановлюється шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем. При шестиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи не може перевищувати 7 годин при тижневій нормі 40 годин, 6 годин при тижневій нормі 36 годин і 4 годин при тижневій нормі 24 години.
Відповідно до ст.6 Закону України N2136-IX від 15 березня 2022 року “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану” (зі змінами):
1. Нормальна тривалість робочого часу у період дії воєнного стану може бути збільшена до 60 годин на тиждень для працівників, зайнятих на об’єктах критичної інфраструктури (в оборонній сфері, сфері забезпечення життєдіяльності населення тощо).
2. Для працівників, зайнятих на об’єктах критичної інфраструктури (в оборонній сфері, сфері забезпечення життєдіяльності населення тощо), яким відповідно до законодавства встановлюється скорочена тривалість робочого часу, тривалість робочого часу у період дії воєнного стану не може перевищувати 40 годин на тиждень.
3. П’ятиденний або шестиденний робочий тиждень встановлюється роботодавцем.
4. Час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) визначається роботодавцем.
5. Тривалість щотижневого безперервного відпочинку може бути скорочена до 24 годин.
Тобто, саме роботодавець встановлює норму тривалості робочого часу враховуючи встановлені на підприємстві тривалість робочого тижня, вихідні дні, тривалість щоденної роботи, що встановлені правилами внутрішнього трудового розпорядку або колективного договору.
Така норма тривалості робочого часу не повинна перевищувати межі робочого часу встановлені ст.50 КЗпП України та ст.6 Закону України N2136-IX від 15 березня 2022 року “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану” (зі змінами).
Проте, підприємство має повне право встановити меншу норму тривалості робочого часу.
Тому, твердження Замовника про те, що Скаржником враховано невірний показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, у розмірі 170,25 люд.-год., замість 172,33 - є помилковим та необгрунтованим.
Таким чином, враховуючи все вищевикладане, Замовник не довів та не підтвердив, що надана Скаржником Ціна тендерної пропозиції розрахована не у відповідності до вимог тендерної документації чи Настанови з визначення вартості будівництва.
З даною позицією погоджується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своїх Рішеннях № 16605-р/пк-пз від від 17.10.2023, № 15761-р/пк-пз від від 03.10.2023, № 11386-р/пк-пз від від 25.07.2023, № 16490-р/пк-пз від від 16.10.2023.
Вважаємо, що своїми діями Замовник порушив Конституцію України, а також принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, безпідставно відхиливши найбільш економічно вигідну тендерну пропозиції ТОВ «Глорія-В», Замовник порушив охоронювані законом права та інтереси Скаржника, зокрема, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
ТОВ «Глорія-В» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі № UA-2024-05-14-005963-a відмінити рішення оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ про відхилення тендерної пропозиції від 23.07.2024 року, про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «Глорія-В».
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 25.07.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 22.09.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 17.10.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 03.10.2023.pdf
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.07.2024 № 12234.pdf 17.07.2024 14:41
- рішення від 16.07.2024 № 12234.pdf 19.07.2024 15:00
- рішення від 09.07.2024 № 11847.pdf 09.07.2024 18:03
- рішення від 10.06.2024 № 10120.pdf 05.07.2024 17:00
- Рішення від 10.06.2024 № 10136.pdf 05.07.2024 17:00
- Скарга.docx.p7s (6).zip 05.07.2024 17:00
- Протокол відміна Магнат.jpg 05.07.2024 17:00
- sign.p7s 05.07.2024 17:01
- Проект договору.pdf 11.07.2024 16:27
- Доповідна записка антикорупціонер.pdf 11.07.2024 16:32
- Наказ №53-ОД від 07.05.2024.pdf 11.07.2024 16:27
- Лист ДЖКІ від 17.06.2024.pdf 11.07.2024 16:27
- Пояснення та інформція Замовника АМКУ Магнат.pdf 11.07.2024 16:27
- Протокол відміна Магнат.jpg 11.07.2024 16:27
- 2 ТД- вікна-двері-Магнат (нова редакція) 27.05.pdf 11.07.2024 16:27
Пункт скарги
В Протоколі про відміну Замовником вказано як підставу для відміни п.п 2 п.50 Особливостей – неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, а саме:
Неможливість внесення змін в тендерну документацію, а саме у Додаток 5 «Проект Договору» (враховуючи лист головного розпорядника від 17.06.2024 № 058/15-3812 та вимог уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції додається новий розділ з метою запобігання можливих корупційних ризиків при проведенні публічних закупівель та укладенні договору), що суттєво впливають на умови закупівлі, відсутність яких не дає можливості Учасникам у повній мірі оцінити умови закупівлі (у тому числі виконання робіт) та надати відповідні пропозиції.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі та вважає рішення Замовника неправомірним та прийнятим з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (надалі – Особливості) з огляду на наступне.
1. Процедуру закупівлю було оголошено 14.05.2024, кінцевий строк для подачі пропозицій визначено до 03.06.2024. Таким чином, Замовник мав достатньо часу для внесення змін до умов тендерної документації та включення в умови Проекту Договору «нового розділу з метою запобігання можливих корупційних ризиків при проведенні публічних закупівель та укладенні договору».
Таким чином, не включення розділу про який вказано Замовником у Протоколі, на етапі подання пропозицій є відповідальністю Замовника та результатом його бездіяльності.
2. Відповідно до ч.1 ст.41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей визначених Законом.
Відповідно до норм ст.638 Цивільного кодексу України, ст.180 Господарського кодексу України, п.5 ЗАГАЛЬНИХ УМОВ укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджених Постановою КМУ від 01 серпня 2005 р. № 668, Закону, Особливостей, «розділ з метою запобігання можливих корупційних ризиків при проведенні публічних закупівель та укладенні договору», про який вказує Замовник у Протоколі, не є істотною умовою Договору про закупівлю.
Тобто, даний «розділ з метою запобігання можливих корупційних ризиків при проведенні публічних закупівель та укладенні договору» за необхідності можна було включити до Договору або на етапі укладення Договору або внесенням змін до Договору шляхом підписання додаткової угоди.
Крім цього, Скаржник не погоджується з твердженням Замовника про те, що не включення до Проекту Договору нового «розділу з метою запобігання можливих корупційних ризиків при проведенні публічних закупівель та укладенні договору», суттєво впливає на умови закупівлі, відсутність яких не дає можливості Учасникам у повній мірі оцінити умови закупівлі (у тому числі виконання робіт) та надати відповідні пропозиції.
Відповідно до п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Замовником не доведено неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Також, зі змісту вимог пп.2 п.50 Особливостей випливає, що порушення мають стосуватись виключно вимог Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим нормативних актів у сфері публічних закупівель.
Тобто, Замовником не доведено, що вказані у Протоколі порушення стосуються вимог Особливостей, Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим підзаконних актів у сфері публічних закупівель
Враховуючи все вищевикладене, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та такими, що сталися не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Аналогічна позиція міститься у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10136-р/пк-пз від 10.06.2024 та Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10120-р/пк-пз від 10.06.2024.
Вважаємо, що Замовник порушив Конституцію України, а також принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, безпідставно відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив охоронювані законом права та інтереси Скаржника, зокрема, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
ТОВ «Глорія-В» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі № UA-2024-05-14-005963-a відмінити рішення оформлене ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 25 червня 2024 року, про відміну процедури закупівлі.
-
Назва доказу:
Рішення
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 10.06.2024 № 10136.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення
-
Повʼязаний документ:
рішення від 10.06.2024 № 10120.pdf
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі