-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня
Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня для НУШ
Торги відмінено
260 160.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 300.80 UAH
Період оскарження:
14.05.2024 09:16 - 22.05.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі (Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня)
Номер:
4b7d137b61ea45fea4127279fb08b289
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-14-000554-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі (Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня)
Скарга:
Оскарження дискримінаційних умов окументації у процедурі відкритих торгів процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі (Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня)
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 до Тендерної документації.pdf 18.05.2024 15:06
- Висновок ДСЕЕ на меблі.pdf 18.05.2024 15:06
- Скарга на умови закупівлі UA-2024-05-14-000554-a.pdf 18.05.2024 15:06
- Скарга на умови закупівлі UA-2024-05-14-000554-a.docx 18.05.2024 15:06
- sign.p7s 18.05.2024 15:07
- рішення від 21.05.2024 № 8879.pdf 21.05.2024 15:14
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 28.05.2024 № 842.pdf 29.05.2024 14:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2024 № 9666.pdf 04.06.2024 13:36
- рішення від 03.06.2024 № 9666.pdf 05.06.2024 18:05
- Перелiк змiн 20.05.2024.docx 22.05.2024 17:31
- Пояснення по суті скарги.docx 22.05.2024 17:31
- Перелік змін 20.05.2024.pdf 22.05.2024 17:31
- протокол про внесення змін 20.05.2024.pdf 22.05.2024 17:31
- Тендерна документація (редакція 20.05.2024).docx 22.05.2024 17:31
- Додаток 2 Технічне завдання (редакція від 20.05.2024).pdf 22.05.2024 17:31
- Тендерна документація (редакція 20.05.2024).pdf 22.05.2024 17:31
- протокол про внесення змін 20.05.24.docx 22.05.2024 17:31
- Пояснення по суті скарги.pdf 22.05.2024 17:31
- Додаток 2 Технічне завдання (редакція від 20.05.2024).docx 22.05.2024 17:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.05.2024 15:28
Дата розгляду скарги:
28.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.05.2024 15:15
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2024 18:05
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2024 18:05
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
218046d021e04868a7a5924db54e1e8b
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних вимог, що містяться у Додатку № 2 до тендерної документації у процедурі відкритих торгів процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі (Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня)
Опис заперечення:
Оскарження дискримінаційних вимог, що містяться у Додатку № 2 до тендерної документації у процедурі відкритих торгів процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі (Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня)
Додаток № 2 Тендерної документації містить таку вимогу: «Якість товару повинна підтверджуватись (Учасник надає документи в складі тендерної пропозиції) :
- належним чином завіреною копією сертифікату якості/відповідності на товар, що підтверджують відповідність вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004 «столи для навчальних закладів. Частина 1 Функціональні розміри», ДСТУ ENV 1729-2:2004. «Стільці та столи для навчальних закладів. Частина 2. Вимоги безпеки та методи випробувань» ГОСТ 11015-93 «Столи учнівські. Типи та функціональні розміри», Частина 2. Вимоги безпеки та методи випробувань», ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови»; ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови», ГОСТ 11016 -93 «Стільці учнівські. Типи та функціональні розміри», ДСТУ EN 527-2:2007 «Меблі для адміністративних приміщень. Робочі столи. Частина 2 Вимоги механічної безпеки». - копією висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, що підтверджують відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів…»
Додаток № 2 Тендерної документації містить таку вимогу: «Якість товару повинна підтверджуватись (Учасник надає документи в складі тендерної пропозиції) :
- належним чином завіреною копією сертифікату якості/відповідності на товар, що підтверджують відповідність вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004 «столи для навчальних закладів. Частина 1 Функціональні розміри», ДСТУ ENV 1729-2:2004. «Стільці та столи для навчальних закладів. Частина 2. Вимоги безпеки та методи випробувань» ГОСТ 11015-93 «Столи учнівські. Типи та функціональні розміри», Частина 2. Вимоги безпеки та методи випробувань», ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови»; ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови», ГОСТ 11016 -93 «Стільці учнівські. Типи та функціональні розміри», ДСТУ EN 527-2:2007 «Меблі для адміністративних приміщень. Робочі столи. Частина 2 Вимоги механічної безпеки». - копією висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, що підтверджують відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів…»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4 Закону).
В той же час, вважаємо, що вимога надати саме Висновок наукової санітарно – епідеміологічної експертизи є дискримінаційною, оскільки процедура отримання такого висновку займає певний час та вимагає додаткових витрат. Крім того, задля участі в закупівлі учаснику необхідно отримати документ, що за своєю природою та тлумаченням є еквівалентний, вже наявному в учасника документу. Така вимога потенційно звужує коло учасників закупівлі.
З метою приведення Тендерної документації у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі», оскаржувана вимога в Додатку 2 Тендерної документації, має бути викладена в такій формі: «якість товару повинна підтверджуватись (Учасник надає документи в складі тендерної пропозиції) копією висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, що підтверджують відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів АБО копією висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи, який підтверджує відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів.»
В той же час, вважаємо, що вимога надати саме Висновок наукової санітарно – епідеміологічної експертизи є дискримінаційною, оскільки процедура отримання такого висновку займає певний час та вимагає додаткових витрат. Крім того, задля участі в закупівлі учаснику необхідно отримати документ, що за своєю природою та тлумаченням є еквівалентний, вже наявному в учасника документу. Така вимога потенційно звужує коло учасників закупівлі.
З метою приведення Тендерної документації у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі», оскаржувана вимога в Додатку 2 Тендерної документації, має бути викладена в такій формі: «якість товару повинна підтверджуватись (Учасник надає документи в складі тендерної пропозиції) копією висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, що підтверджують відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів АБО копією висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи, який підтверджує відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів.»
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 14.05.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-05-14-000554-a на придбання товару ДК 021:2015: 39160000-1 – Шкільні меблі, Номенклатурна позиція: 39162000-5 Приладдя для навчальних закладів (Комплект меблів: стіл учнівський 1-місний + стілець учня). 17.05.2024р. Замовником було внесено зміни до тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 22.05.2024 00:00. ТОВ «РОКО ГРУП» має намір взяти участь у відповідній закупівлі та має можливість поставити необхідний товар, однак, ознайомившись з тендерною документацією, було виявлено в ній вимогу, яка не відповідає чинному ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям, обмежує конкуренцію, та позбавляє нас можливості взяти участь у відповідній закупівлі, а саме: Пункт 2 Додатку № 2 Тендерної документації містить таку вимогу: «Якість товару повинна підтверджуватись (Учасник надає документи в складі тендерної пропозиції) : - належним чином завіреною копією сертифікату якості/відповідності на товар, що підтверджують відповідність вимогам ДСТУ prEN 1729-1:2004 «столи для навчальних закладів. Частина 1 Функціональні розміри», ДСТУ ENV 1729-2:2004. «Стільці та столи для навчальних закладів. Частина 2. Вимоги безпеки та методи випробувань» ГОСТ 11015-93 «Столи учнівські. Типи та функціональні розміри», Частина 2. Вимоги безпеки та методи випробувань», ДСТУ ГОСТ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови»; ДСТУ ГОСТ 16371:2016 «Меблі. Загальні технічні умови», ГОСТ 11016 -93 «Стільці учнівські. Типи та функціональні розміри», ДСТУ EN 527-2:2007 «Меблі для адміністративних приміщень. Робочі столи. Частина 2 Вимоги механічної безпеки». - копією висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, що підтверджують відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів…» Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (висновок СЕС, гігіенічний сертифікат, санітарний висновок тощо) – документ Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів, що визначає відповідність або невідповідність об’єкта експертизи санітарно-гігієнічним і медичним вимогам. Висновок державної санітарно-епідеміологічної служби може бути виданий на будь-яку діяльність, технологію, продукцію, сировину, проекти нормативних документів, які можуть вплинути на здоров’я людини (іграшки та інші товари для дітей, одяг, взуття, матеріали, косметика, товари медичного та гігієнічного призначення , посуд, упаковка, сантехніка, промислові та господарські товари, промислове обладнання і багато іншого). Відповідно до п.1 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247 (далі – Порядок), висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Відповідно до п.4.1. Виконавцями державної санітарно-епідеміологічної експертизи є установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби України, а в особливо складних випадках (відсутність відповідних санітарних норм, вимог стосовно об'єкта експертизи - критеріїв безпеки, умов використання, гігієнічних та епідеміологічних регламентів тощо, імпортна продукція, продукція спеціального призначення або виготовлена без нормативних документів, затверджених згідно з чинним законодавством України, об'єкти, дослідження яких потребує спеціальних методів, та об'єкти, визначені головним державним санітарним лікарем України тощо) експертиза проводиться комісіями, які утворюються головним державним санітарним лікарем та які вповноважені на відповідний профіль діяльності. Відповідно до п.7 Порядку: 7.1. Державна санітарно-епідеміологічна експертиза об'єктів, на які є санітарні норми або нормативні документи, що затверджені згідно з чинним законодавством України, проводиться установами, закладами державної санітарно-епідеміологічної служби України. 7.2. Державна санітарно-епідеміологічна експертиза об'єктів, на які відсутні санітарні норми, затверджені нормативні документи та в інших особливо складних випадках, проводиться експертними комісіями, які утворені головним державним санітарним лікарем. 7.4. Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи: - звернення заявника у випадках, передбачених пунктом 7.2. цього Порядку, до Департаменту державного санітарно-епідеміологічного нагляду Міністерства охорони здоров'я України, а у випадках, передбачених пунктом 7.1., - до установ, закладів державної санітарно-епідеміологічної служби України. 7.11. Установа, заклад державної санітарно-епідеміологічної служби або експертна комісія на підставі отриманих документів проводять державну санітарно-епідеміологічну експертизу, про що складають протокол експертизи, готують проект висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (додатки 5, 6, 7) у двох примірниках. Таким чином, відповідно до Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247, державну санітарно-епідеміологічну експертизу проводять та оформлюють висновки за її результатами заклади державної санітарно-епідеміологічної служби України. З 1 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України від 6 вересня 2022 року № 2573-IX “Про систему громадського здоров’я”. Окремі положення цього Закону, а саме п. 2 розділу IX. Прикінцеві та перехідні положення скасовують дію Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”. Тим самим скасовується процедура проведення експертизи і отримання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. З цієї дати (1 жовтня 2023 р.) із переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності були виключені висновки санітарно-епідеміологічної експертизи. Таким чином проведення санітарно-епідеміологічної експертизи і отримання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на сьогодні законодавством України не передбачено. Отримання висновку Наукової санітарно-епідеміологічної експертизи не є обов’язком постачальників та виробників меблевої продукції, а є правом. Висновок державної санітарно – епідеміологічної експертизи, який підтверджує відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів є еквівалентним висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи. По своїй суті такі висновки ідентичні. ТОВ «РОКО ГРУП» має в наявності документ - висновок державної санітарно – епідеміологічної експертизи, який підтверджує відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів та який є еквівалентним висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи. Відповідно до п.29 ч.1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інструкцію з підготовки тендерних пропозицій. Згідно з ч.3 ст.11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа замовника забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4 Закону). В той же час, вважаємо, що вимога надати саме Висновок наукової санітарно – епідеміологічної експертизи є дискримінаційною, оскільки процедура отримання такого висновку займає певний час та вимагає додаткових витрат. Крім того, задля участі в закупівлі учаснику необхідно отримати документ, що за своєю природою та тлумаченням є еквівалентний, вже наявному в учасника документу. Така вимога потенційно звужує коло учасників закупівлі. З метою приведення Тендерної документації у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі», оскаржувана вимога в Додатку 2 Тендерної документації, має бути викладена в такій формі: «якість товару повинна підтверджуватись (Учасник надає документи в складі тендерної пропозиції) копією висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, що підтверджують відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів АБО копією висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи, який підтверджує відповідність товару санітарному законодавству та можливість застосування товару для облаштування навчальних закладів.» Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище. ТОВ «РОКО ГРУП» є підприємством, основним видом діяльності якої є оптова торгівля меблями, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «РОКО ГРУП» , так і інших учасників, в Процедурі закупівлі. Встановлення посадовою особою замовника дискримінаційних умов тендерної документації, орієнтованої на заздалегідь визначеного учасника, що звужує коло потенційних учасників та/або унеможливлює перемогу постачальників, які можуть запропонувати товар кращої якості за нижчу ціну є протизаконним. Ч. 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У відповідності до зазначеної норми замовники не повинні встановлювати в тендерній документації дискримінаційних умов. При цьому, органом, який уповноважений визначати дискримінаційні умови тендерної документації у відповідності до Закону та Закону України «Про антимонопольний комітет України» є Антимонопольний комітет України, в особі Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» пп.52-64 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. ПРОСИМО 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги. Додаток: Копія Додатку 2 Тендерної документації Копія Висновку ДСЕЕ Директор ТОВ «РОКО ГРУП» _____________________ Віталій КОЗАК