• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська

Завершена

742 368.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 349.44 UAH
Період оскарження: 13.05.2024 16:11 - 18.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дії замовника

Номер: 731f700b8c694f9c9d0215196e383cc0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-13-009289-a.a1
Назва: Скарга на дії замовника
Скарга:
Неправомірне відхилення
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2024 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.06.2024 18:20
Дата виконання рішення Замовником: 19.06.2024 12:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою виконання вимог встановлених частиною 22 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", анулювати рішення УО про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ ‘‘ЕКОВІН ТМ’’ на суму 199 260,00 грн.
Автор: ТОВ ЕКОВІН ТМ, Смірнов Петро Іванович +380675052150 smirnoff0529@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 536f68d23f5d4bbb95b809c935c3ec3e
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: вих. № 06/01/24-1
від _ 01.06.2024__

Орган оскарження:
Комісія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита В. Липківського, 45
м. Київ, 03035
Суб'єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ЕКОВІН ТМ»
Код ЄДРПОУ 41426106
вул. Волошкова, буд.8/85.,м. Вінниця 21034
телефон (097)8922438, (067)5052150.
ecovintm@gmail.com

Замовник: Національний військово-медичний клінічний центр
«Головний військовий клінічний госпіталь»
вул. Госпітальна, 18 м. Київ, 01133
Контактна особа: Нікітюк Аліна Володимирівна
Старший офіцер Фармацевтичного центру НВМКЦ «ГВКГ», тел. (044) 529-00-94 nikituk_nmmcc@post.mil.gov.ua

Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-13-009289-a
Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу)
Скарга на дії Замовника
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги), опублікувавши оголошення № UA-2024-05-13-009289-a в електронній системі закупівель.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОВІН ТМ» (далі по тексту – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері. Згідно ТД Скаржник подав тендерну пропозицію. Предмет закупівлі: «Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу)»
20.05.2024 року Скаржником було надано (завантажено) свою пропозицію . № 05/20-8 від 20.05.2024 року щодо участі у процедурі електронних торгів за предметом закупівлі «Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу)», яка відповідає вимогам ст. 25 Закону порядку подання тендерних пропозицій. . Тендерну пропозицію подано в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність / відсутність підстав визначених пунктом 47 Особливостей та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації
За результатами розкриття цінова пропозиція Скаржника була мінімальною – 199 260,00грн.
27.05.2024 року Замовником в електронній системі закупівель було розміщено Протокол № 219 /в/мед від 27.05.2024 р. про дискваліфікацію Скаржника.
Відповідно до Протоколу № 219 /в/мед від 27.05.2024 р. причиною відхилення пропозиції Скаржника у вищевказаних торгах стало наступне:
Пропозиція ТОВ «ЕКОВІН ТМ» була відхилена на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»., а саме:
«Замовником не підтверджено відповідність запропонованого учасником товару, низькопінного лужного засобу вимогам визначеним у пп.11 медико-технічних вимог Додатку 4 вимог тендерної документації Замовника»

Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника не тільки безпідставними а ще й неправомірними, такими, що порушують його права та інтереси.
Скаржник відповідально стверджує, що його тендерна пропозиція відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, в т.ч. вимогам визначеним у пп.11 медико-технічних вимог Додатку 4 вимог тендерної документації Замовника.
А саме:
Медико-технічні вимоги
№ п/п Медико – технічні вимоги Відповідність (так/ні) з обов‘язковим посиланням на конкретну сторінку технічного документу*
1 Склад засобу: комплекс ферментів: амілаза, глюконаза, ліпаза, маннаназа, протеаза; іонні поверхньо-активні речовини;
Допоміжні речовини: хелатна та гідротропна речовини, регулятор рН, консервант, барвник, вода – до 100,0 Так (стор. 2 Інструкції з використання)
2 Засіб не повинен містити: ЧАСи, аміни, альдегіди, гуанідіни, спирти, окисники. Так (стор. 2 Інструкції з використання)
3 Значення рН концентрату (20°С) 7,0-9,0 Так (стор. 2 Інструкції з використання)
4 Термін зберігання невикористаних робочих розчинів не менше 7 діб (повинно бути вказано в інструкції). Так (стор. 2 Інструкції з використання)
5 Засіб повинен добре змочувати поверхні та розчиняти органічні забруднення, білкові, жирові, залишки крові із зовнішніх та внутрішніх поверхонь гнучких та жорстких ендоскопів, інструментів до них. Так (стор. 1 Інструкції з використання)
6 Засіб повинен зберігати свої властивості незалежно від жорсткості води Так (стор. 1 Інструкції з використання)
7 Засіб не повинен мати корозійну дію щодо виробів із нержавіючої сталі, алюмінію, латуні, титану, олова, скла, тефлону, полімерних матеріалів, гуми Так (стор. 1 Інструкції з використання)
8 Засіб застосовується для очищення, достеризаційного очищення ВМП, в.т.ч. жорстких та гнучких ендоскопів, а також для очищення поверхонь, в.т.ч. забруднених біологічними виділеннями. Так (стор. 1 Інструкції з використання)
9 Концентрація робочого розчину не повинна перевищувати 0,5% наявність при максимальному органічному навантаженні. (режим застосування повинні бути вказані а Інструкціях) Так (стор. 2 Інструкції з використання)
10 Можливість використання засобу в різних типах автоматичних мийних машинах та ультразвукових ваннах Так (стор. 1, 2 Інструкції з використання)
11 Наявніть режимів застосування: при використанні в автоматичних мийних машинах – час експозиції не більше 5 хв. ; при використані в ультразвукових ваннах – час експозиції не більше 1 хв. (повинно бути вказано в інструкції) Так (стор. 2, 5 Інструкції з використання)
12 Робочі розчини засобу класифікуватися як безпечні для здоров’я людей та навколишнього середовища (повинно бути вказано в Інструкціях) Так (стор. 6 Інструкції з використання)
13 Робочі розчини засобу повинні мати бактеріостатичні та фунгістатичні властивості, які запобігають розмноженню мікроорганізмів в процесі зберігання та застосування Так (стор. 1 Інструкції з використання)
14 Засіб повинен проявляти активність по відношенню до бактеріальної біоплівки, запобігати її утворенню та знищувати біоплівку при концентрації 0,5 % протягом 5 хв. (режими застосування повинні бути вказані в Інструкції) Так (стор. 4 Інструкції з використання)
15 Засіб біологічно розпадається (повинно бути вказано в інструкції) Так (стор. 1, 7 Інструкції з використання)
16 Можливість застосування засобу в присутності осіб, не причетних до проведення робіт дезінфекції (повинно бути вказано в інструкціях) Так (стор. 5 Інструкції з використання)
17 Засіб повинен бути виготовлений на підприємстві , яке сертифіковане за ISO 9001-2015 Так (наявний сертифікат в складі тендерної пропозиції)

На підтвердження наявності режимів застосування: при використанні в автоматичних мийних машинах – час експозиції не більше 5 хв. ; при використані в ультразвукових ваннах – час експозиції не більше 1 хв. (повинно бути вказано в інструкції) надані посилання виключно на сторінку 2 та сторінку 5 документу «Інструкція з використання»( в складі пропозиції Скаржника), де відповідно чітко зазначено:

Стор. 2
«3.1. Очищення виробів медичного призначення в автоматичних та напівавтоматичних мийних машинах проводять згідно з інструкціями по експлуатації обладнання та при температурі не нижче 15 °С. Концентрація робочого розчину при цьому становить 0,5 %, час витримки 4–5 хв.»
Стор.5
«Таблиця 4
Етапи достерилізаційного очищення оглядових, хірургічних (включаючи інструменти для ендоскопів), стоматологічних інструментів (включаючи ті, що обертаються) і матеріалів механізованим способом*
Етапи очищення Концентрація робочого розчину, % Час витримки / обробки, хв Температура робочого розчину, С
1. Ультрозвукова обробка
Проводиться при повному зануренні виробів в робочий розчин і заповненні ним порожнин і каналів. 0,05–0,5 1 не нижче 15
2. Ополіскування
Проводиться проточною питною водою (за межами установки – не нормується) не нормується 1 не нормується
…»

Скаржник, як саме виробник предмету закупівлі, зазначає що час експозиції (тобто обробки витримкою) ніяким чином не є часом робочого циклу мийної машини чи ультразвукової ванни. Витримка відбувається в робочому розчині до початку автоматизованого або механізованого процесу очищення, який , в свою чергу триває десятками хвилин і суттєво різниться по тривалості в залежності від ступеню забруднення.
В якості доказу додаємо до Скарги інструкцію з використання автоматичної мийної машини MELAtherm® 10 Evolution . Сторінка 36 цієї інструкції передбачє 4 різних за тривалістю режими роботи машини. Час витримки 5хвилин з інструкції Скаржника відповідає третьому режиму роботи мийної машини «Для особливо сильно забруднених інструментів».

В свою чергу, п.16 Медико- технічних вимог замовника передбачає ( і це підтверджено інструкцією Скаржника):

«Можливість застосування засобу в присутності осіб, не причетних до проведення робіт дезінфекції»

Тобто доставка брудних інструментів до мийної машини, яка зазвичай знаходиться у окремому приміщені, може здійснюватись некваліфікованим персоналом. При цьому не виключаються форс-мажорні обставини - додаткове забруднення ( у випадку падіння, розсипання інструменту) будь-якими речовинами ( наприклад - смола і т.п.).
Для цього в інструкції Скаржника і надані примітки про додатковий час витримки та збільшення концентрації робочого розчину при витримці.

Щодо незатвердження інструкції Скаржника санітарно – епідеміологічною експертизою Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

По перше, в ТД така вимога відсутня.
По друге, станом на момент оголошення закупівлі, Висновки Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів щодо санітарно – епідеміологічних експертиз законодавчо відмінено.

Щодо використання засобу в автоматичних мийних машинах та наявності дезінфікуючого ефекту у робочих розчинах.
В інструкції Скаржника доведено:
«1.1. Засіб застосовується для очищення, достеризаційного очищення виробів медичного призначення (ВМП), в т.ч. жорстких та гнучких ендоскопів, а також для очищення поверхонь, в т.ч. забруднених біологічними виділеннями. Можливе використання засобу в різних типах автоматичних мийних машинах та ультразвукових ваннах. Засіб виготовлений на основі комплексу з 5 ферментів та іонних поверхньо-активних речовин (ПАР) і має такі особливості:
• стабільність як самого засобу, так і його водних розчинів;
• не має корозійної дії щодо виробів із нержавіючої сталі, алюмінію, латуні, титану, олова, скла, тефлону, полімерних матеріалів, гуми;
• добре змочує поверхні та розчиняє органічні забруднення, білкові, жирові, залишки крові із зовнішніх та внутрішніх поверхонь гнучких та жорстких ендоскопів, інструментів до них;
• робочі розчини засобу мають бактеріостатичні та фунгістатичні властивості, які запобігають розмноженню мікроорганізмів в процесі зберігання та застосування;
• відносно безпечний при використанні (негорючий, не містить їдких та токсичних речовин, практично без запаху та не викликає алергію, біологічно розпадається);
• легко змивається, не залишаючи розводів;
• зберігає свої властивості незалежно від жорсткості води.
………..
Очищення (в т.ч. достерилізаційне) виробів медичного призначення проводять ручним способом, в автоматичних та напівавтоматичних мийних машинах, а також в ультразвукових ваннах, виготовлених із нержавіючої сталі. Концентрація робочого розчину не перевищує 0,5 % та наявна при максимальному органічному навантаженні.
3.1. Очищення виробів медичного призначення в автоматичних та напівавтоматичних мийних машинах проводять згідно з інструкціями по експлуатації обладнання та при температурі не нижче 15 °С.»

Щодо 3-го класу шкідливості засобу для пацієнтів та персоналу.
Скаржник рахує таке трактування безпідставним.
По перше, пацієнти не користуються засобом.
По друге, визначення класу небезпеки (шкідливості) тендерною документацією не вимагалось.
По третє, В інструкції Скаржника чітко зазначено:

«5.3. Засіб за параметрами гострої токсичності згідно ГОСТ 12.1.007 відноситься до ІІІ класу небезпеки (помірно небезпечні речовини) при введенні в шлунок, до IV класу небезпеки (малонебезпечні речовини) при потраплянні на шкіру, при інгаляційній дії і при введенні в черевну порожнину. Засіб не має шкірно-резорбтивної та сенсибілізуючої дії. Робочі розчини засобу класифікуються як безпечні для здоров’я людей (IV клас небезпеки) та навколишнього середовища, при їх використанні у випадку нанесення вручну (протирання чи занурення) не потребують захисту дихальних шляхів.
5.4. Засіб повинен зберігатись в критих, сухих та провітрюваних складських приміщеннях за температури не нижче плюс 5 °С у щільно закритій оригінальній тарі виробника подалі від прямих сонячних променів та джерел теплового випромінювання.».

Тобто, якщо персонал набере засіб у склянку та вип’є його, то життя пацієнтів – точно в небезпеці!

Висновки Замовника щодо невідповідності тендерної пропозиції Скаржника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, хибні, безпідставні і не можуть бути використані як привід для застосування положень абз. 1пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.

Враховуючи вищенаведене, ПРОСИМО:

1.Прийняти скаргу до розгляду.
2.Прийняти рішення про встановлення порушень в діях Замовника при здійсненні процедури закупівлі Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу) Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-13-009289-a
3.Зобов’язати Замовника - Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» скасувати Протокол № 219 /в/мед від 27.05.2024 р. про дискваліфікацію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОВІН ТМ» код ЄДРПОУ 41426106 .




Додатки:

1.ІНСТРУКЦІЯз використання низькопінного лужного засобу ТУ У 20.4-41426106-001:2017 (зі змінами)
2.ІНСТРУКЦІЯ з використання автоматичної мийної машини
MELAtherm® 10 Evolution







З повагою, директор ТОВ «ЕКОВІН ТМ» Т.С.Тітов
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дії Замовника

Номер: 13bda774cda94fb69ef17094d41193a5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-13-009289-a.c2
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Неправомірна відміна Закупівлі
Дата розгляду скарги: 15.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 19:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.07.2024 15:03
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2024 11:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оприлюднено на сайті уповноваженого органу від 15.07.2024 року №12158-р/пк-пз, щодо скасування рішення Замовника про відміну процедури закупівлі. З метою виконання вимог встановлених частиною 22 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", анулювати рішення уповноваженої особи згідно протоколу від 25.06.2024 року № 239/в/мед.
Автор: ТОВ ЕКОВІН ТМ, Смірнов Петро Іванович +380675052150 smirnoff0529@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a10ca55648b343b4a439efc243d13cdf
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга на дії Замовника
Неправомірна відміна Закупівлі

Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі «Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу)» (надалі- Закупівля), опублікувавши оголошення № UA-2024-05-13-009289-a в електронній системі закупівель.
20.05.2024 року Скаржником було надано (завантажено) свою пропозицію № 05/20-8 від 20.05.2024 року із додатками ( надалі – Пропозиція) щодо участі у процедурі електронних торгів за Закупівлею. Зміст Пропозиції відповідає вимогам ст. 25 Закону порядку подання тендерних пропозицій. Пропозицію подано в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність / відсутність підстав визначених пунктом 47 Особливостей та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації .
За результатами розкриття цінова пропозиція Скаржника була мінімальною – 199 260,00грн.
27.05.2024 року Замовником в електронній системі закупівель було розміщено Протокол № 219 /в/мед від 27.05.2024 р. про дискваліфікацію Скаржника.
01.06.2024 Скаржником було оскаржено ( скарга ID: UA-2024-05-13-009289-a.a1 до АМКУ) рішення Замовника про дискваліфікацію.
13.06.2024 Рішенням №10309 -р/пк-п Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановила : «Зобов'язати НАЦІОНАЛЬНИЙ ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР "ГОЛОВНИЙ ВІЙСЬКОВИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОВІН ТМ" за процедурою закупівлі — "Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-13-009289-a.»
26.06.2024. Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 239/в/мед від 25.06.2024 з рішенням про відміну Закупівлі.
Відповідно до Протоколу № 239 /в/мед від 25.06.2024 р. Замовник
- в якості підстави відміни Закупівлі послався на частину другу п.50 Особливостей:
«2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог
законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;»
- в якості таких порушень послався на необхідність зміни умов тендерної документації з наступним описом:
«19.06.2024 року уповноваженою особою було направлено звернення ініціатору закупівлі щодо здійснення повторної оцінки тендерних пропозицій учасників на відповідність медико - технічним вимогам Замовника.
Відповідно до звернення уповноваженої особи ініціатором надано рапорт, де вказано: запропонований низькопінний лужний засіб ТУ У 20.4-41426106-001:2017 від ТОВ «ЕКОВІН» не відповідає вимогам, а саме відсутнє заключення Санітарно-епідеміологічної служби), тому просимо припинити встановлені торги та провести корекцію медико-технічних вимог».

Скаржник вважає відміну Закупівлі неправомірною, дискримінаційною, такою, що порушує його законні права і не погоджується з рішенням Замовника про відміну Закупівлі з наступних причин:

І. Щодо невідповідності Протоколу предмету закупівлі.

В протоколі № 239/в/мед від 25.06.2024 Замовник стверджує:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення, а саме за процедурою відкритих торгів з особливостями па закупівлю дезінфікуючих засобів, згідно з предметом закупівлі Агрохімічна продукція, код 24450000-3 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Дезінфекційні засоби, код 24455000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 47530 за НК 024:2023 - Засіб для дезінфекції та очищення поверхонь, обладнання з чутливих матеріалів), ідентифікатор закупівлі UА-2024-03-05-014616-а, 01.06.2024 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКОВІН ТМ» подана скарга UА-2024-05-13- 009289-а.а1, що стосується оскарження рішення Замовника щодо відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКОВІН ТМ.»
Скаржник не погоджується з цим ствердженням:
Скаржник не брав участі в закупівлі «Агрохімічна продукція, код 24450000-3 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Дезінфекційні засоби, код 24455000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 47530 за НК 024:2023 - Засіб для дезінфекції та очищення поверхонь, обладнання з чутливих матеріалів)», ідентифікатор закупівлі UА-2024-03-05-014616-а.

ІІ. В протоколі № 239/в/мед від 25.06.2024 Замовник описує наступну причину порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель:
«З метою виконання вимог встановлених частиною 22 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", анулювати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОВІН ТМ» на суму 199 260.00 грн.
19.06.2024 року уповноваженою особою було направлено звернення ініціатору закупівлі щодо здійснення повторної оцінки тендерних пропозицій учасників на відповідність медико - технічним вимогам Замовника.
Відповідно до звернення уповноваженої особи ініціатором надано рапорт, де вказано: запропонований низькопінний лужний засіб ТУ У 20.4-41426106-001:2017 від ТОВ «ЕКОВІН» не відповідає вимогам, а саме відсутнє заключення Санітарно-епідеміологічної служби), тому просимо припинити встановлені торги та провести корекцію медико-технічних вимог.
Відповідно до пункту 54 Особливостей надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та/або оголошення про проведення відкритих торгів ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ замовником відповідно до цього пункту.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення ЗМІН до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Відповідно до абзацу 2 статі 24 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Станом на 25.06.2024 рік дана процедура закупівлі знаходиться на етапі кваліфікації переможця закупівлі, що унеможливлює внесення змін до вимог тендерної документації замовника.
Керуючись підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Враховуючи викладене. Закупівля підлягає відміні.»
Скаржник не погоджується з цим ствердженням і вважає що
По-перше:
Пункт 54 Особливостей та абзац 2 статі 24 Закону стосуються змін умов тендерної документації, які можуть бути внесени Замовником виключно до початку торгів.
По-друге:
Опис єдиної (на думку Замовника) причини порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель – не зрозумілий.
Замовник не пояснив, що таке «заключення Санітарно-епідеміологічної служби».
Якщо це якась служба Замовника – то, на нашу думку, наявність такої вимоги в тендерній документації – геть дискримінаційна.
Якщо Замовник має на увазі вимогу щодо обов'язку надання учасниками в складі тендерних пропозицій Висновків санітарно-епідеміологісної експертизи виданих Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, то Скаржник вважає, що неправомірність такої обов'язкової вимоги має бути розглянута в межах цієї Скарги.
Замовник , в межах Закупівлі, а саме в Протоколі відхилення пропозиції Скаржника та в Поясненнях Замовника по суті скарги шодо цього відхилення та Поясненнях відповідних посадових осіб ( документи- в складі Закупівлі) вже вимагав від Скаржника затвердження Інструкції з використання предмету закупівлі Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів ( що не є законним навіть за наявністю відповідного висновку від цієї служби). Але ж відхилення Замовником пропозиції Скаржника взнано Органом оскарження неправомірним.
До речі, у Скаржника є відповідний Висновок ДСЕЕ № 12.2-18-1/2551 виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів 13.02.2020 року. Але, виконуючи вимоги Закону України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX, на підтвердження відповідності предмету закупівлі медико-технічним вимогам Замовника Скаржником надано в складі пропозиції чинні Декларація про відповідність Технічному регламенту мийних засобів та Сертифікат відповідності № UA.P. 000374-24 видані незалежною акредитованою за міжнародним стандартом ISO/IEC 17025 випробувальною лабораторією ( Атестат про акркдитацію та сфера акредитації – в складі пропозиції).
З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX, ( надалі – Закон) якими скасовано необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції ( мийні засоби, як предмет Закупівлі – в т.ч.). Законом передбачено застосовування оцінювання відповідності предмету закупівлі нормам токсикологічних, епідеміологічних та гігієнічних властивостей шляхом засвідчення не державними МСЕК (за допомогою незалежних лабораторій, що акредитовані за міжнародним стандартом ISO/IEC 17025), а безпосередньо самими цими лабораторіями.
Таким чином намір Замовника додатково внести до тендерної документації вимогу про обов'язкове надання Висновків санітарно-епідеміологісної експертизи виданих Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів протиречить законодавству, а відносно учасників, які зовсім не мають цього висновку така вимога є дискримінаційною.

Враховуючи вищенаведене, ПРОСИМО:

1.Прийняти скаргу до розгляду.
2.Прийняти рішення про встановлення порушень в діях Замовника при здійсненні процедури закупівлі Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу) Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-13-009289-a
3.Зобов’язати Замовника - Національний військово-медичний клінічний центр «Головний військовий клінічний госпіталь» скасувати Протокол № 239 /в/мед від 25.06.2024 р про відміну Закупівлі UA-2024-05-13-009289-a «Продукція для чищення, код 39830000-9 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Мийні засоби, код 39831200-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код 63385 за НК 024:2023 – Засіб для очищення медичного виробу)»

Примітка:
Обгрунтування ціни предмету закупівлі – в складі пропозиції Скаржника




З повагою, директор ТОВ «ЕКОВІН ТМ» Т.С.Тітов


Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)