• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт вул.Сагайдачного в с.Верчани Стрийського району Львівської області

Завершена

487 344.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 436.72 UAH
Період оскарження: 13.05.2024 10:07 - 18.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії Замовника щодо неправомірного відхилення пропозиції

Номер: 1b24a56aac7d4aad8bab15ba84721cf8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-13-001400-a.c1
Назва: СКАРГА на дії Замовника щодо неправомірного відхилення пропозиції
Скарга:
13.05.2024 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів на надання послуг: «Поточний ремонт вул.Сагайдачного в с.Верчани Стрийського району Львівської області» за процедурою відкритих торгів з особливостями (у порядку, визначеному Особливостями) (надалі - Закупівля), а також оприлюднено Тендерну документацію на закупівлю послуг із додатками, що затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.05.2024 року (надалі - Тендерна документація). Період оскарження умов закупівлі по 30-05-2024, 00:00 Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі - Пропозиції) для участі у процедурі закупівлі подали наступні учасники: • Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД" (далі – Скаржник); • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШЛЯХБУДСЕРВІС - Д"." 24.05.2024 року Замовником було опубліковано протокол №24 від 24.05.2024р. про відхилення пропозиції Скаржника. ТОВ «БМБУД» уважно вивчивши Протокол, не погоджується з рішеннями Замовника. Вважаємо, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника порушено основні принципи здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що є підставою для визнання дій Замовника неправомірним. Наше твердження ґрунтується на наступному. Замовник у протокольному рішення №24 від 24.05.2024 року про відхилення пропозиції Скаржника, вказує на те, що згідно п.4 ч.3.7 Розділу 3 тендерної документації у складі пропозиції Учасники повинні надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: технологічні транспортні засоби. Окрім того, в протоколі Замовником вказано, що учасником не подано відповідного документу у складі пропозиції. Тому згідно пп.2 пункту 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозиції оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Скаржник підтверджує відсутність такого документу в складі пропозиції. Проте, вимога про надання документу містилася у Розділі 3 «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації: «- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: технологічні транспортні засоби. Дана декларація повинна бути видана на ім’я Учасника цих торгів.». Додаток №2 «Технічна специфікація на закупівлю» тендерної документації, не містить вимоги про надання вищевказаного документу. Таким чином, Скаржником не порушено умови надання документів, що стосуються та містяться у технічній специфікації закупівлі. Більше того, Замовник на вказану невідповідність не скористався правом скаржника на усунення невідповідностей (у будь-якому випадку) відповідно до пункту 40 Особливостей, у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності в електронній системі закупівель, а не відхиляти Пропозицію з незаконних підстав. Відповідно до пункту 40 Особливостей: «40. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.» Відповідно до частини 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «9. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Зважаючи на вищезазначене, Замовник, порушив законодавчо визначене право учасника на можливість виправлення невідповідностей, чим порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Зважаючи на це Замовник упереджено оцінив пропозицію учасника, порушив процедуру проведення закупівлі та неправомірно відхилив пропозицію. Вважаємо, що Замовник при оцінці пропозиції Скаржника в цій частині порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
Дата розгляду скарги: 07.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.05.2024 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.06.2024 12:03
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2024 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ і скасовано рішення про визначення переможця та про відхилення пропозиції Учасника
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД", Носик Валерій Вікторович 380959389724 bmbtov@gmail.com http://bmbud.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 43355b820911492ba5124913823ec280
Заголовок пункту скарги: Порушення замовником законодавчо визначеного права учасника на можливість виправлення невідповідностей
Опис заперечення: Замовник у протокольному рішення №24 від 24.05.2024 року про відхилення пропозиції Скаржника, вказує на те, що згідно п.4 ч.3.7 Розділу 3 тендерної документації у складі пропозиції Учасники повинні надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: технологічні транспортні засоби.
Окрім того, в протоколі Замовником вказано, що учасником не подано відповідного документу у складі пропозиції. Тому згідно пп.2 пункту 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозиції оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.

Скаржник підтверджує відсутність такого документу в складі пропозиції.
Проте, вимога про надання документу містилася у Розділі 3 «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації: «- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: технологічні транспортні засоби. Дана декларація повинна бути видана на ім’я Учасника цих торгів.».
Додаток №2 «Технічна специфікація на закупівлю» тендерної документації, не містить вимоги про надання вищевказаного документу. Таким чином, Скаржником не порушено умови надання документів, що стосуються та містяться у технічній специфікації закупівлі.

Більше того, Замовник на вказану невідповідність не скористався правом скаржника на усунення невідповідностей (у будь-якому випадку) відповідно до пункту 40 Особливостей, у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності в електронній системі закупівель, а не відхиляти Пропозицію з незаконних підстав.
Відповідно до пункту 40 Особливостей:
«40. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Відповідно до частини 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«9. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник, порушив законодавчо визначене право учасника на можливість виправлення невідповідностей, чим порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.


Зважаючи на це Замовник упереджено оцінив пропозицію учасника, порушив процедуру проведення закупівлі та неправомірно відхилив пропозицію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: Замовник у протокольному рішення №24 від 24.05.2024 року про відхилення пропозиції Скаржника, вказує на те, що згідно п.4 ч.3.7 Розділу 3 тендерної документації у складі пропозиції Учасники повинні надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: технологічні транспортні засоби.
Окрім того, в протоколі Замовником вказано, що учасником не подано відповідного документу у складі пропозиції. Тому згідно пп.2 пункту 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозиції оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.

Скаржник підтверджує відсутність такого документу в складі пропозиції.
Проте, вимога про надання документу містилася у Розділі 3 «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації: «- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: технологічні транспортні засоби. Дана декларація повинна бути видана на ім’я Учасника цих торгів.».
Додаток №2 «Технічна специфікація на закупівлю» тендерної документації, не містить вимоги про надання вищевказаного документу. Таким чином, Скаржником не порушено умови надання документів, що стосуються та містяться у технічній специфікації закупівлі.

Більше того, Замовник на вказану невідповідність не скористався правом скаржника на усунення невідповідностей (у будь-якому випадку) відповідно до пункту 40 Особливостей, у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності в електронній системі закупівель, а не відхиляти Пропозицію з незаконних підстав.
Відповідно до пункту 40 Особливостей:
«40. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Відповідно до частини 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«9. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник, порушив законодавчо визначене право учасника на можливість виправлення невідповідностей, чим порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.


Зважаючи на це Замовник упереджено оцінив пропозицію учасника, порушив процедуру проведення закупівлі та неправомірно відхилив пропозицію.
Вважаємо, що Замовник при оцінці пропозиції Скаржника в цій частині порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника