• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

нaдaння пocлуг cуб’єктiв oхopoннoї дiяльнocтi

Завершена

317 420.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 587.10 UAH
Період оскарження: 12.05.2024 13:31 - 02.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 55479662e5b84b76ab3db2a92a4d7259
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-12-000063-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції згідно Протоколу №03-07 від 03 липня 2024 року. Замовником було невірно застосовано норму, наведену в абзаці 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей як підставу для відхилення пропозиції Скаржника.
Дата розгляду скарги: 18.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2024 20:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.07.2024 14:57
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 17:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №12385-р/пк-пз від 18.07.2024 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником 23 липня 2024 року було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ІРБІС 2001".
Автор: ТОВ "ІРБІС 2001", Мамчур Валентина В'ячеславівна +380667576497 irbis_2001@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f21b78fd289042c5a04ec971184aa8e0
Заголовок пункту скарги: Невірне застосування Замовником абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Публічні закупівлі здійснюються в порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей, встановлених в постанові Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі – Особливості).
Відповідно до п.24 Особливостей, в електронній системі закупівель було оприлюднено інформацію про проведення процедури відкритих торгів за оголошенням UA-2024-05-12-000063-a на закупівлю суб'єктів охоронної діяльності.
Кінцевий строк подачі пропозицій призначено: 05 червня 2024 року о 00:00.
Аукціон і розкриття тендерних пропозицій відбулося 05 червня 2024 року.
За результатами електронного аукціону тендерна пропозиція ТОВ "ІРБІС 2001" (далі – Скаржник), визнана як найбільш економічна вигідна.
При розгляді пропозиції Скаржника Замовник виявив невідповідності в інформації та документах наданих Скаржником в складі тендерної пропозиції – відсутність в складі пропозиції Скаржника деяких документів, передбачених пунктом 4.5. Додатку 2 до тендерної документації. Однак Замовник допустив порушення процедури закупівлі не надавши Скаржнику можливість виправити виявлені невідповідності, чим і порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. У зв’язку з наведеним пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена, що було встановлено Органом оскарження в рішенні №11107-р/пк-пз від 26.06.2024.
Пунктом 4.5. Додатку 2 до тендерної документації вимагалося надати наступні документи:
«4.5. Для підтвердження відповідності запропонованих послуг Учасник надає:
- список працівників (охоронців), які перебувають у штаті на посадах (мінімум 3 (три) особи),, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, (прізвище, ім’я та по батькові, дата народження). До Списків мають додаватися витяги з трудових книжок працівників Учасника та письмові згоди працівників Учасника про надання їх персональних даних;
- копії документів на кожного з працівників, що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені п. 17 Ліцензійних умов (документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку; документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої, в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів; документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку; копії свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації “охоронник”, встановленого державного зразка (для всіх працівників Учасника зазначених у Списку) не нижче 3-го розряду.);
- знаходження працівників під час виконання Договору на території, на якій розташоване Майно Замовника, в спецодязі (уніформі), з обов’язковою наявністю на одязі працівника Учасника ознак належності до Учасника, як суб'єкта охоронної діяльності, згідно з його статутними документами та службовою документацією (надати фотографічне зображення спецодягу (уніформі) працівників Учасника зазначених у Списку ).
- наявність у працівників Виконавця, під час виконання службових обов’язків з охорони за Договором, власного посвідчення з фотокарткою, в якому зазначаються прізвище, ім'я, по батькові особи, дата видачі і термін дії посвідчення, засвідчене підписом керівника Учасника (надати скановану копію документів працівників зазначених у Списку.
- Замовник не несе відповідальності за травми, каліцтва або смерть будь-якого працівника Учасника (що знаходиться в момент отримання травми, каліцтва або смерті на Об'єкті Замовника) не з вини Замовника, а також в разі порушення, особами правил техніки безпеки та пожежної безпеки (надати Договір/поліс добровільного страхування працівників Учасника зазначених у Списку)
- контроль за пересуванням охоронця по Об’єкту Замовника проводиться з використанням персональних супутникових GРS трекерів (з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронців), що здійснює запис і архівацію даної інформації на строк не менше 3-х (трьох) місяців (надати інформацію та документи, що підтверджуються наявність обладнання у працівників Учасника зазначених у Списку)».
На виконання рішення Органу оскарження №11107-р/пк-пз від 26.06.2024 Замовник 01.07.2024 о 13:40 оприлюднив повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей:
«Для усунення виявлених порушень Учасник ТОВ "ІРБІС 2001" повинен надати:
1. Документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку, документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку та документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої, в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів.
2. Скановану копію документів працівників зазначених у Списку.
3. Фотографічне зображення спецодягу (уніформі) працівників Учасника зазначених у Списку.
4. Договір/поліс добровільного страхування працівників Учасника зазначених у Списку…».
02.07.2024 о 10:17 ТОВ «ІРБІС 2001» завантажило в електронну систему закупівель файл «Виправлені документи», в якому містяться всі документи, передбачені пунктом 4.5. Додатку 2 до тендерної документації, у тому числі й ті, що вимагалися Замовником у вищенаведеній вимозі, а саме:
Таблиця 1
Вимога Замовника Виправлення невідповідностей, здійснені Скаржником
1. Документи, які підтверджують
-проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку,


- документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку та

- документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої, в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів.

- Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (сторінки 8, 14, 19 файлу «Виправлені документи»).

-Медичні довідки про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника (сторінки 10, 11, 16, 21 файлу «Виправлені документи»).

-Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (сторінки 9, 15, 20 файлу «Виправлені документи»).

2. Скановану копію документів працівників зазначених у Списку (мова йде про посвідчення охоронника з фотокарткою). Посвідчення працівників з фотокартками надано на сторінці 27 файлу «Виправлені документи».
3. Фотографічне зображення спецодягу (уніформі) працівників Учасника зазначених у Списку. Фотографічне зображення спецодягу (уніформі) працівників Учасника надане у файлі під назвою «Виправлені документи.pdf» сторінка 24-26, що підтверджується самим Замовником (пункт 3 на сторінці 5 Протоколу № 03/07).
4. Договір/поліс добровільного страхування працівників Учасника зазначених у Списку Договір добровільного страхування від нещасних випадків (сторінки 28-37 файлу «Виправлені документи»).

Отже Скаржник належним чином виконав вимогу Замовника і у відповідності до п. 43 Особливостей усунув невідповідності в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією.

03.07.2024 Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника на підставі «абзацу 5 пункту 1 частини 44 Особливостей - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, шо подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей» (це рішення Замовника міститься в Протоколі № 03/07 від 03 липня 2024 року, далі – Протокол № 03/07).
На думку Замовника Скаржник не виправив невідповідності, оскільки не надав документи на одного з працівників – Коваля Григорія Івановича. При цьому Замовник в оприлюдненому повідомленні про виправлення невідповідностей від 01.07.2024 жодного разу не зазначив на яких саме працівників які саме документи має надати Скаржник.

Що стосується працівника Коваля Г.І., який зазначався у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 17 травня 2024 року № 170524-9, то вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що станом на дату розкриття тендерних пропозицій і на дату оприлюднення Замовником повідомлення про виправлення невідповідностей, Коваль Г.І. вже не працював на підприємстві Скаржника, тому Скаржник не мав можливості надати документи на особу, яка не є працівником.

Скаржник при усуненні невідповідностей на виконання оприлюдненого відповідного повідомлення Замовника надав уточнену довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 02 липня 2024 року № 020724-1 (сторінка 1 файлу «Виправлені документи»), в котрій містився актуальний станом на 02.07.2024 Список працівників (охоронців), що вимагався Замовником. Зазначена довідка від 02 липня 2024 року № 020724-1 не містила інформації про наявність Коваля Г.І., оскільки станом на 02.07.2024 Коваль Г.І. не працював у Скаржника.
Але інформація про наявність працівників в довідці від 02 липня 2024 року № 020724-1 в іншому повністю дублює відповідну інформацію, що містилася у довідці від 17 травня 2024 року № 170524-9, іншими словами 02.07.2024 Скаржник уточнив, як того вимагали умови тендерної документації, наявність в нього «у штаті на посадах (мінімум 3 (три) особи), безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони»: .Мелащенко Віталій Володимирович (дата народження – 04.04.1968 року); Патуткін Ігор Іванович (дата народження – 19.11.1961 року); Ткаченко Серій Миколайович (дата народження – 08.12.1982 року).
Крім того, в абз. 2 п. 4.5. Додатку 2 до тендерної документації вимагалося надати «список працівників (охоронців), які перебувають у штаті на посадах (мінімум 3 (три) особи), безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, (прізвище, ім’я та по батькові, дата народження)», тобто Замовником чітко встановлено, що учасник має підтвердити наявність не менше 3 (трьох) працівників (охоронців).
Скаржник дану вимогу не порушив і підтвердив в довідці від 02 липня 2024 року № 020724-1 наявність мінімум 3 (трьох) працівників: Мелащенка В.В., Патуткіна І.І. і Ткаченка С.М., а також надав на них всі документи, що вимагалися в п. 4.5 Додатку 2 до тендерної документації.
З наведеного вбачається, що інформація про всіх трьох зазначених працівників (Мелащенка В.В., Патуткіна І.І. і Ткаченка С.М.) надавалася Скаржником в складі тендерної пропозиції і, надавши Замовнику 02.07.2024 всю інформацію та документи, що вимагалися в повідомленні Замовника оприлюдненому 01.07.2024 о 13:40, на зазначених працівників, Скаржник, таким чином, усунув всі виявлені Замовником невідповідності в інформації та документах, що подавалися Скаржником у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією.
Враховуючи, що Замовник в оприлюдненому повідомленні про виправлення невідповідностей від 01.07.2024 навів перелік документів, які мав надати Скаржник, і Скаржник такі документи надав, що вбачається з таблиці 1 цієї скарги, то вважаємо, що рішення Замовника від 03 липня 2024 року про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним та прийнятим з порушенням Закону, Особливостей і процедури закупівлі, оскільки відхилення тендерної пропозиції на підставі абз. 5 п.п 1 п. 44 Особливостей підлягає застосуванню у випадках якщо учасник процедури закупівлі «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Вищезазначене демонструє, що Скаржник, по-перше, виправив у відповідності з вимогами Замовника всі виявлені ним невідповідності в інформації та документах, що подавалися Скаржником у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією; по-друге, здійснив таке виправлення протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель відповідного повідомлення; по-третє, під час виправлення таких невідповідностей Скаржник не змінював предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо). Ненадання документів на особу, яка не є працівником Скаржника не може вважатися невиправленням невідповідностей, оскільки жоден учасник не має права надавати недостовірну інформацію.
Отже у Замовника відсутні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 185a1cc7fa0a484ba7fa2ec38d70ff74
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-12-000063-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції згідно Протоколу №12-06/24 від 12 червня 2024 року. Замовником було порушено положення пункту 43 Особливостей та неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2024 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.07.2024 11:50
Дата виконання рішення Замовником: 01.07.2024 13:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №11107-р/пк-пз від 26.06.2024 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником 01 липня 2024 року було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ІРБІС 2001".
Автор: ТОВ "ІРБІС 2001", Мамчур Валентина В'ячеславівна +380667576497 irbis_2001@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e428a4591b5b413e91793b6d43ce5691
Заголовок пункту скарги: Порушення Замовником вимог пункту 43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника (зазначеним у Протоколі №12-06/24 від 12 червня 2024 року – далі Протокол) про відхилення його тендерної пропозиції оскільки вважає його безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням принципів закупівель, визначених статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 43 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).

Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації:
«Тeндepнa пpoпoзицiя пoдaєтьcя в eлeктpoннiй фopмi чepeз eлeктpoнну cиcтeму зaкупiвeль шляхoм зaпoвнeння eлeктpoнних фopм з oкpeмими пoлями, у яких зaзнaчaєтьcя iнфopмaцiя пpo цiну, iншi кpитepiї oцiнки (у paзi їх вcтaнoвлeння зaмoвникoм), iнфopмaцiя вiд учacникa пpoцeдуpи зaкупiвлi пpo йoгo вiдпoвiднicть квaлiфiкaцiйним (квaлiфiкaцiйнoму) кpитepiям (у paзi їх (йoгo) вcтaнoвлeння, нaявнicть/вiдcутнicть пiдcтaв, уcтaнoвлeних у пунктi 47 цих ocoбливocтeй i в тeндepнiй дoкумeнтaцiї, тa шляхoм зaвaнтaжeння нeoбхiдних дoкумeнтiв, щo вимaгaютьcя зaмoвникoм у тeндepнiй дoкумeнтaцiї, зaвaнтaжeння фaйлiв з:
- пiдтвepджeнням вiдпoвiднocтi пpoпoзицiї Учacникa нeoбхiдним тeхнiчним, якicним тa кiлькicним хapaктepиcтикaм пpeдмeтa зaкупiвлi, у тoму чиcлi вiдпoвiднiй тeхнiчнiй cпeцифiкaцiї (у paзi пoтpeби – плaнaм, кpecлeнням, мaлюнкaм чи oпиcу пpeдмeтa зaкупiвлi) згiднo вимoг Дoдaтку 2 дo тeндepнoї дoкумeнтaцiї».
На підтверження зазначеного Скаржник надав:
- довідку від 03 червня 2024 року № 030624-306 про відповідність його тендерної пропозиції нeoбхiдним тeхнiчним, якicним тa кiлькicним хapaктepиcтикaм пpeдмeтa зaкупiвлi, у тoму чиcлi вiдпoвiднiй тeхнiчнiй cпeцифiкaцiї встановленим Замовником в Дoдaтку 2 дo тeндepнoї дoкумeнтaцiї (ст. 1-2 файлу «Інші документи»);
- Інформацію (від 03 червня 2024 року № 030624-307) про нeoбхiдні тeхнiчні, якicні тa кiлькicні хapaктepиcтики пpeдмeтa зaкупiвлi – технічні вимоги до предмета закупівлі (ст. 3-4 файлу «Інші документи»).

Відповідно пункту 4.5 Додатку 2 Тендерної документації для підтвердження відповідності запропонованих послуг Учасник повинен надати:
«- список працівників (охоронців), які перебувають у штаті на посадах (мінімум 3 (три) особи),, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, (прізвище, ім’я та по батькові, дата народження). До Списків мають додаватися витяги з трудових книжок працівників Учасника та письмові згоди працівників Учасника про надання їх персональних даних;
- копії документів на кожного з працівників, що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені п. 17 Ліцензійних умов (документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку; документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої, в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів; документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку; копії свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації “охоронник”, встановленого державного зразка (для всіх працівників Учасника зазначених у Списку) не нижче 3-го розряду.);
- знаходження працівників під час виконання Договору на території, на якій розташоване Майно Замовника, в спецодязі (уніформі), з обов’язковою наявністю на одязі працівника Учасника ознак належності до Учасника, як суб'єкта охоронної діяльності, згідно з його статутними документами та службовою документацією (надати фотографічне зображення спецодягу (уніформі) працівників Учасника зазначених у Списку).
- наявність у працівників Виконавця, під час виконання службових обов’язків з охорони за Договором, власного посвідчення з фотокарткою, в якому зазначаються прізвище, ім'я, по батькові особи, дата видачі і термін дії посвідчення, засвідчене підписом керівника Учасника (надати скановану копію документів працівників зазначених у Списку.
- Замовник не несе відповідальності за травми, каліцтва або смерть будь-якого працівника Учасника (що знаходиться в момент отримання травми, каліцтва або смерті на Об'єкті Замовника) не з вини Замовника, а також в разі порушення, особами правил техніки безпеки та пожежної безпеки (надати Договір/поліс добровільного страхування працівників Учасника зазначених у Списку)
- контроль за пересуванням охоронця по Об’єкту Замовника проводиться з використанням персональних супутникових GРS трекерів (з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронців), що здійснює запис і архівацію даної інформації на строк не менше 3-х (трьох) місяців (надати інформацію та документи, що підтверджуються наявність обладнання у працівників Учасника зазначених у Списку)».

Скаржник в складі пропозиції випадково не надав частину з вищезазначених документів.
Однак, такі помилки (ненадання частини документів передбачених пунктом 4.5 Додатку 2 Тендерної документації) є помилками, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

1. Виправлення помилок пов’язаних з відсутністю документів передбачених абзацом 3 пункту 4.5 Додатку 2 Тендерної документації (а саме: копії документів на кожного з працівників, що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені п. 17 Ліцензійних умов (документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку; документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку) НЕ ПРИЗВОДИТЬ ДО ЗМІНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність у складі пропозиції Скаржника документів, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку та документів, що підтверджують відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку, не означає, що Скаржник змінює предмет закупівлі, його технічні, якісні, кількісні та інші характеристики.
Всі працівники Скаржника відповідають вимогам Закону України «Про охоронну діяльність» та п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960. Скаржник допускає працівників до виконання службових обов’язків з охорони за Договором лише після отримання вказаних документів.

2. Виправлення помилок пов’язаних з відсутністю документів передбачених абзацом 4 пункту 4.5 Додатку 2 Тендерної документації (а саме: відсутність фотографічних зображень спецодягу (уніформі) працівників Учасника зазначених у Списку) НЕ ПРИЗВОДИТЬ ДО ЗМІНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, запропонованого Скаржником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність у складі пропозиції Скаржника фотографічних зображень спецодягу (уніформі) працівників не означає, що працівники під час виконання Договору не будуть «знаходитись на території, на якій розташоване Майно Замовника, в спецодязі (уніформі), з обов’язковою наявністю на одязі працівника Учасника ознак належності до Учасника, як суб'єкта охоронної діяльності, згідно з його статутними документами та службовою документацією».
Скаржник має в наявності обладнання, матеріально-технічну базу та технології необхідні для надання послуг у відповідності до технічного завдання Замовника, в тому числі і спецодяг (уніформу), з обов’язковою наявністю на одязі працівника ознак належності до Скаржника, як суб'єкта охоронної діяльності, згідно з його статутними документами та службовою документацією.

3. Виправлення помилок пов’язаних з відсутністю документів передбачених абзацом 5 пункту 4.5 Додатку 2 Тендерної документації (відсутність сканованих копій документів працівників зазначених у Списку, а саме, власного посвідчення з фотокарткою, в якому зазначаються прізвище, ім'я, по батькові особи, дата видачі і термін дії посвідчення, засвідчене підписом керівника Учасника) НЕ ПРИЗВОДИТЬ ДО ЗМІНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, запропонованого Скаржником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Відсутність такого документу у складі пропозиції, не означає відсутність у працівників Скаржника, під час виконання службових обов’язків з охорони за Договором, власного посвідчення з фотокарткою, в якому зазначаються прізвище, ім'я, по батькові особи, дата видачі і термін дії посвідчення, засвідчене підписом керівника Скаржника.
Працівники Скаржника під час виконання службових обов’язків з охорони мають власні посвідчення з фотокарткою, в якому зазначаються прізвище, ім'я, по батькові особи, дата видачі і термін дії посвідчення, засвідчене підписом керівника Скаржника.

4. Виправлення помилок пов’язаних з відсутністю документів передбачених абзацом 6 пункту 4.5 Додатку 2 Тендерної документації (відсутність Договору/полісу добровільного страхування працівників Учасника зазначених у Списку) НЕ ПРИЗВОДИТЬ ДО ЗМІНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, запропонованого Скаржником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Відсутність у складі Пропозиції Скаржника зазначеного документу не означає, що Замовник нестиме відповідальність за травми, каліцтва або смерть будь-якого працівника Скаржника (що знаходиться в момент отримання травми, каліцтва або смерті на Об'єкті Замовника) не з вини Замовника, а також в разі порушення, особами правил техніки безпеки та пожежної безпеки.
Скаржник підтверджує, що послуги надаватимуться працівниками, які застраховані згідно відповідного договору добровільного страхування.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищезазначене, Замовник зобов’язаний був надати Скаржнику змогу виправити невідповідності в тендерній пропозиції протягом 24 годин, адже незважаючи на те, що ненадані Скаржником документи вимагається Замовником у додатку де зазначені технічні характеристики, проте такі документи не підтверджують жодних технічних вимог, тож виправлення такої невідповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Скаржник повністю відповідає умовам технічної специфікації.
Однак, Замовник, виявивши вищезазначені невідповідності, не виконав вимоги пункту 43 Особливостей та не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Виходячи зі змісту опублікованого Протоколу, рішення про відхилення Пропозиції Скаржника – є неправомірним, таким що порушує право останнього на визначення переможцем закупівлі та укладення договору за її результатом. Таке рішення Замовника порушує права Скаржника участі в процедурі закупівлі на принципах передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Для підтвердження змоги усунення вищезазначених невідповідностей Скаржник надає уточнені та нові документи (файл «Документи охоронників»).

Слід зазначити, що підтвердженням позиція Скаржника також є практика Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду аналогічних порушень (Наприклад, Рішення №9212-р/пк-пз від 27.05.2024, файл «Рішення АМКУ»).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 82b2647cbe1f4221a62153f0111ec0ce
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-12-000063-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.05.2024 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.05.2024 08:01
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2024 20:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9338-р/пк-пз від 28.05.2024 шляхом внесення змін до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРИВАТНА СЛУЖБА ОХОРОНИ", Скиба Іван +380958347297 2293180@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 68a396e8d40f4c93a2918b71e3a161a7
Заголовок пункту скарги: 1 Оскарження положень абзаців 4 і 5 пункту 4.5. Додатку 2 до тендерної документації та щодо необхідності надання документів на охоронників про проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці і пожежної безпеки.
Опис заперечення: Абзацами 4 і 5 пункту 4.5. Додатку 2 до Тендерної документації встановлені дискримінаційні вимоги, а саме: «Для підтвердження відповідності запропонованих послуг Учасник надає:
…- копії документів на кожного працівника Учасника зазначених у Списку (витяг з протоколу засідання комісії), підтверджуючі проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці;
- копії документів на кожного працівника Учасника зазначених у Списку (витяг з протоколу засідання комісії, посвідчення), підтверджуючі проходження навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Пунктом 4.5. (абзаци 4, 5 цього пункту) Додатку 2 до тендерної документації встановлено «Для підтвердження відповідності запропонованих послуг Учасник надає:
…- копії документів на кожного працівника Учасника за-значених у Списку (витяг з протоколу засідання комісії), підтверджуючі проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці;
- копії документів на кожного працівника Учасника за-значених у Списку (витяг з протоколу засідання комісії, посвідчення), підтверджуючі проходження навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки».

Під працівниками, зазначеними у Спису, розуміються охоронники, наявність яких учасники мають підтвердити шляхом надання списку працівників, які перебувають у штаті на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони.
Наше підприємство має достатньо висококваліфікованих охоронників (не нижче 3 розряду), щоб належним чином надати послуги Замовнику, але наведені вимоги дискримінують Скаржника і суперечать положенням чинного законодавства.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 24 жовтня 2014 р. № 1209 затверджено ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014 «Державний стандарт професійно-технічної освіти» з професії «охоронник» від 1 по 4 кваліфікаційний розряд включно (далі – ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014).
З пояснювальної записки до ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014 вбачається, що Державний стандарт професійно-технічної освіти для підготовки (підвищення кваліфікації) робітників за професією 5169 «Охоронник» 1 - 4 розрядів розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 №1238, ст. 7, 32 Закону України «Про професійно-технічну освіту» (103/98 - ВР) та наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Методики розроблення державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних робітничих професій» від 15.05.2013 № 511, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.05.2013 за № 832/23364 і є обов’язковим для виконання усіма професійно-технічними навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями, що здійснюють або забезпечують підготовку (підвищення кваліфікації) кваліфікованих робітників, незалежно від їх підпорядкування та форми власності.
Державний стандарт професійно-технічної освіти містить:
 освітньо-кваліфікаційну характеристику випускника професійно-технічного навчального закладу;
 типовий навчальний план;
 типові навчальні програми з навчальних предметів, виробничого навчання, передбачених типовим навчальним планом;
 критерії кваліфікаційної атестації випускників;
 перелік основних обов’язкових засобів навчання.
Освітньо-кваліфікаційними вимогами до професії «Охо-ронник» 1 - 4 розрядів встановлений обов’язок знати правила та норми з охорони праці, екологічної та пожежної безпеки.
Типові навчальні програми професії «Охоронник» 1 – 4 розрядів передбачають викладання предмету «Охорона праці», до складу котрого входить досить широке коло навчальних тем, серед яких:
1) Правові та організаційні питання охорони праці.
2) Охорона праці у сфері надання послуг, пов’язаних з охороною державної та іншої власності. Основи гігієни праці та виробничої санітарії.
3) Основи пожежної безпеки.
4) Основи електробезпеки
5) Надання домедичної допомоги потерпілим при нещасних випадках.
При навчанні або підвищенні кваліфікації по професії «Охоронник» від 1 до 4 розряду включно студенти вивчають предмет «Охорона праці» і застосовують отриманні знання на практиці при проходженні виробничого навчання і виробничої практики, що здійснюється в межах проходження предмету «Професійно-практична підготовка», який також передбачений типовими навчальними планами ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014.
За результатами навчання або підвищення кваліфікації особи, що здобули професійно-технічну освіту за професією «Охоронник» отримують документ, форма якого затверджена Міністерством освіти України – свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, разом з яким надається додаток, де наводиться перелік предметів, що охоронник вивчав, та відповідна кількість годин.
В якості доказу Скаржник надає скан-копію свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації «Охоронник 4-го розряду» від 2 березня 2020 р. КВ № 52056939 разом із додатком на одного із своїх працівників-охоронників Ковальова В.Ю. Додаток до вказаного свідоцтва серед предметів, які вивчав Ковальов В.Ю., щоб отримати кваліфікацію «Охоронник 4-го розряду», міститься предмет «Охорона праці», який він вивчав протягом 8 (восьми) годин, а також «Ви-робниче навчання» та «Виробнича практика», які, як вбачається із положень ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014, також висвітлюють теоретичні та практичні питання охорони праці. Останні два предмети Ковальов В.Ю. вивчав протягом 30 (тридцяти) і 32 (тридцяти двох) годин відповідно.

Отже при отриманні професійно-технічної освіти за професією «Охоронник» 1 – 4 розряду охоронники проходять навчання із питань охорони праці та пожежної безпеки.

Також на підприємстві Скаржника відповідальною особою з питань охорони праці та пожежної безпеки є директор ТОВ «ПРИВАТНА СЛУЖБА ОХОРОНИ» Скиба І.Г.
Директор пройшов відповідне навчання з питань охорони праці та пожежної безпеки в організаціях, що наділені правом такі навчання проводити. На підтвердження надаємо:
1) Витяг з протоколу № 096-331-22-ОП засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 10 листопада 2022 р.;
2) Посвідчення № 096-331-22-ОП/10 про проходження навчання і перевірку знань законодавчих актів з Загального курсу з охорони праці (ОП);
3) Протокол № 47/21 від 14 травня 2021 р. засідання комісії по прийому заліків по результатах проходження на-вчання з питань пожежної безпеки «13-14» травня 2021 року;
4) Посвідчення про проходження навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки № 250425 від 14 травня 2021 р. (у зв’язку із закінченням терміну дії наведеного посвідчення Скиба І.Г. станом на дату подання цієї Скарги проходить відповідне навчання, тому Скаржник не має можливості надати актуальне посвідчення).
Директор Скиба І.Г. як відповідальна особа на підприємстві з питань охорони праці та пожежної безпеки на виконання вимог Закону України «Про охорону праці» та інших актів чинного законодавства з питань охорони праці та пожежної безпеки проводить інструктажі з працівниками підприємства (у т.ч. з охоронниками) відповідні інструктажі з питань охорони праці і з питань пожежної безпеки. На підтвердження надаємо:
1) Скан-копії окремих аркушів Журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці.
2) Скан-копії окремих аркушів Журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки.
Вимоги до працівників, у тому числі персоналу охорони (охоронників), суб’єктів охоронної діяльності встановлені у розділі III Закону України «Про охоронну діяльність», в п. 14-18 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (далі – Ліцензійні умови). Зазначені нормативно-правові акти не встановлюють жодних вимог до інструктажів або навчання охоронників з питань охорони праці та пожежної безпеки.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про охорону праці» працівники, які не пройшли інструктажів і перевірки знань з охорони праці. не допускаються до роботи. А пунктом 15 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказів Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417 усі працівники при прийнятті на роботу на робочому місці повинні проходити інструктажі з питань пожежної безпеки (далі - протипожежні інструктажі).

Таким чином, працівники охорони підприємства Скаржника належним чином і у відповідності до вимог чинного в Україні законодавства (Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки в Україні тощо) пройшли відповідне навчання та періодично проходять, передбачені законом, інструктажі з питань охорони праці та пожежної безпеки.
Отже такі вимоги абзаців 4 і 5 п. 4.5. Додатку 2 до тендерної документації є дискримінаційними і направленими на звуження кола учасників, оскільки прийняти участь в цій процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які заздалегідь оформили документи, які не передбачені і не вимагаються ані законодавством, що регламентує відносини у сфері охоронної діяльності (Законом України «Про охоронну діяльність», Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, тощо), ані нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у сфері охорони праці і пожежної безпеки.
З наведеного вбачається, що зазначені умови тендерної документації порушують права Скаржника на участь в цій процедурі закупівлі на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації, на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0fe95e8566fd46e3bafa75aed27888d0
Заголовок пункту скарги: 2 Оскарження положень абзацу 3 пункту 4.5. Додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення: 2. Абзацем 3 пункту 4.5. Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу: «Для підтвердження відповідності запропонованих послуг Учасник надає:
- копії документів на кожного з працівників, що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені п. 17 Ліцензійних умов (документи, які підтверджують проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, які видані в установленому порядку; документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої, в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів; документ, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який видається в установленому порядку; копії свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації “охоронник”, встановленого державного зразка (для всіх працівників Учасника зазначених у Списку) не нижче 3-го класу. Дані документи по-винні бути завірені належним чином та дійсні до 31 грудня 2024 року)».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2.1. Вимога Замовника про те, що документи зазначені в абз. 3 п. 4.5 Додатку 2 до тендерної документації «повинні бути завірені належним чином та дійсні до 31 грудня 2024 року)» суперечить положенню п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності.
В п. 17 Ліцензійних умов зазначено: «Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професій-ну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності). Під час прийняття на роботу ліцензіат зо-бов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме…». Отже документи зазначені в абз. 3 п. 4.5 Додатку 2 до тендерної документації мають бути дійсними лише на дату прийняття охоронників (персоналу охорону) на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а не на дату, яку захотілася Замовник. При цьому Замовник не обґрунтував необхідність дійсності наведених документів саме на 31 грудня 2024 року, чим не виконав вимоги ст.ст. 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» і не навів належним чином обґрунтованої інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

2.2. Крім того, документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої, в установленому законом порядку, судимості за скоєння умисних злочинів, в принципі не містить інформації про строки (терміни) його дійсності.
Відповідно до п. 15 Порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної систе-ми «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 березня 2022 року № 207 (далі – Порядок № 207): «Легітимність Витягу може бути перевірена через офіційний вебсайт МВС або з використанням сервісної послуги єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ, у формі прикладного програмного інтерфейсу, Єдиного державного вебпорталу електронних послуг або електронного кабінету».
В якості прикладу надаємо Витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" на одного з охоронників, що працює в ТОВ «ПРИВАТНА СЛУЖБА ОХОРОНИ» Ковальова В.Ю. ВР-003157826.
Перевірка зазначеного витягу через офіційний веб-сайт МВС України (https://vytiah.mvs.gov.ua) демонструє відсутність визначення термінів (строків) дійсності такого витягу: «Витяг за №ВР-003157826 видавався особі з датою народження 06.11.1967 станом на 15.05.2024». Тобто в самому витязі і на сайті МВС за результатами його перевір-ки зазначається лише про дату, станом на котру такий витяг видавався – 15.04.2024р. (іншими словами, такий витяг дійсний станом саме на 15.04.2024), тому встановити чи буде цей витяг дійсним до 31 грудня 2024 року немає можливості.

2.3. Не дивлячись не те, що п. 17 Ліцензійних вимог не зобов’язує охоронні підприємства направляти працівників на медичний огляд після прийняття їх на роботу, охоронники-працівники підприємства Скаржника періодично проходять медичні огляди, у тому числі у нарколога й психіатра.
Так, наприклад, охоронник Ковальов В.Ю. проходив медичний огляд 26.08.2023 р. та отримав відповідну медичну довідку, форма якої встановлена додатком 8 до пункту 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій. Зазначена довідка дійсна до 26.08.2024 р.
Також 26.12.2023 р. охоронник Ковальов В.Ю. пройшов психіатричний огляд, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, за результатами якого отримав довідку № 644 за формою № 100-2/о, яка затверджена наказом МОЗ України від 18.04.2022 № 651. Згідно з п. 14 наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651: «Строк дії довідки за формою первинної облікової документації № 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ______», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18 квітня 2022 року № 651, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 червня 2022 року за № 650/37986, становить один рік з дати проведення огляду».
З наведеного вбачається, що охоронники Скаржника мають медичні документи, які є актуальними і дійсними на дату подання тендерних пропозицій і, навіть, на дату аукціону і розкриття тендерних пропозицій. Охоронники, як наприклад Ковальов В.Ю., до дати закінчення строку дії їх медичних документів пройдуть відповідні медичні огляди й актуалізують відповідні медичні довідки, які Скаржник готовий надати Замовнику у випадку укладення договору про закупівлю.

Таким чином, вимога Замовника щодо дійсності наведених вище документів саме до 31 грудня 2024 року є незаконною, оскільки суперечить положенням п. 17 Ліцензійних умов, Порядку № 207 і встановлює вимоги, виконати які неможливо – як у випадку із документом про відсутність судимості. Встановлення Замовником такої вимоги свідчить про зловживання ним своїми правами з формування умов тендерної документації та направлене на звуження кола потенційних учасників, що є порушенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже вимоги абзацу 3 п. 4.5. Додатку 2 до тендерної документації є незаконними, оскільки Замовник вимагає від Скаржника надати документи з таким строком дійсності, який взагалі не передбачений чинним в Україні законодавством.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 195344d68ee149e5b9e308e875aceb78
Заголовок пункту скарги: 3 Оскарження положень абзацу 3 пункту 4.5. Додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення: 3. Вимога Замовника надати «копії свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації “охоронник”, встановленого державного зразка (для всіх працівників Учасника зазначених у Списку) не нижче 3-го класу» є такою, що суперечить чинному законодавству.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вимога Замовник надати «копії свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації “охоронник”, встановленого державного зразка (для всіх працівників Учасника зазначених у Списку) не нижче 3-го класу» є такою, що суперечить чинному законодавству.

Відповідно до освітніх та кваліфікаційних характеристик професії "Охоронник", ви-значених ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014 та наказом Міністерства соціальної політики України від 25.09.2013 N 621 «Про внесення змін до кваліфікаційної характеристики професії "Охоронник"» відповідно, встановлюється 4 розряди для професії «Охоронник», тобто нормативними актами не встановлено інших кваліфікаційних градацій для професії «Охоронник» у вигляді класів, рангів тощо. Тому вимога Замовника щодо надання копій свідоцтв про присвоєння робітничої кваліфікації “охоронник” не нижче 3-го класу є незаконною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 177561efbc6c4076a6c1ee7950906f2a
Заголовок пункту скарги: 4. Оскарження положення абзацу 3 рoздiлу 3 «Iнcтpукцiя з пiдгoтoвки тeндepнoї пpoпoзицiї» Тендерної документації .
Опис заперечення: 4. Абзацем 3 рoздiлу 3 «Iнcтpукцiя з пiдгoтoвки тeндepнoї пpoпoзицiї» Тендерної до-кументації встановлено вимогу надати: «iнфopмaцiю, cклaдeнoю зa фopмoю «Тeндepнa пpoпoзицiя» вiдпoвiднo дo Дoдaтку 1 цiєї Дoкумeнтaцiї (нaдaєтьcя пepeмoжцeм пpoцeдуpи зaкупiвлi, шляхoм зaвaнтaжeння в eлeктpoннiй cиcтeмi зaкупiвeль нe пiзнiшe нiж чepeз 15 днiв з дaти пpийняття piшeння пpo нaмip уклacти дoгoвip пpo зaкупiвлю вiдпoвiднo дo вимoг тeндepнoї дoкумeнтaцiї тa тeндepнoї пpoпoзицiї пepeмoжця пpoцeдуpи зaкупiвлi, тa у випaдку oбґpунтoвaнoї нeoбхiднocтi cтpoку для уклaдeння дoгoвopу Зaмoвникoм, тepмiн пoдaння зa фopмoю Дoдaтку 1 мoжe бути пpoдoвжeний дo 60 днiв. Вiдcутнicть тeндepнoї пpoпoзицiї зa Фopмoю Дoдaтку 1 цiєї тeндepнoї дoкумeнтaцiї, у визнaчeнi cтpoки, poзглядaєтьcя Зaмoвникoм як вiдмoвa вiд пiдпиcaння дoгoвopу пpo зaкупiвлю вiдпoвiднo дo вимoг тeндepнoї дoкумeнтaцiї aбo уклaдeння дoгoвopу пpo зaкупiвлю, тa йoгo пpoпoзицiя будe вiдхилeнa нa пiдcтaвi пiдпункту 3 пункту 44 Ocoбливocтeй)».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Публічні закупівлі здійснюються в порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, встановлених в постанові Кабінету Міні-стрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі – Особливості).
Процедура «відкриті торги з особливостями» передбачає декілька випадків надання учасниками документів Замовнику через електронну систему закупівель:
1) до електронного аукціону: при поданні тендерної пропозиції, що подається до ви-значеного кінцевого строку подання тендерних пропозиції;
2) після електронного аукціону:
- при обґрунтуванні аномально низької ціни;
- при виправлені невідповідностей згідно п. 43 Особливостей;
- при наданні документів переможця (у випадку прийняття замовником рішення про намір укласти договір з конкретним учасником).
Згідно з п. 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не переви-щує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до п. 49 Особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. З метою забезпе-чення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Підпунктом 3 пункту 44 Особливостей встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: «Переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджу-ють відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Отже законодавством, що регулює питання з проведення публічних щакупівель не встановлено вимог щодо обов’язку учасників надавати такий документ як фopма «Тeндepнa пpoпoзицiя» на стадії укладення договору про закупівлю, крім того сума остаточної пропозиції фіксується в електронній системі закупівель за результатами електронного аукціону і розкриття тендерних пропозиції.

Таким чином, вимога абзацу 3 розділу 3 Тендерної документації суперечить про-цедурі проведення публічних закупівель, що встановлена і визначена в положеннях Закону України «Про публічні закупівлі» і Особливостях.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації