• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виготовлення проектно-кошторисної документації-корегування по об’єкту: Нове будівництво водогону для водозабезпечення с. Іваново, с. Першотравневе, смт.Доброслав Одеського району Одеської області

Торги відмінено

4 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
Період оскарження: 10.05.2024 18:25 - 22.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: ecfc6fc90b1e4358b02d06797f43666d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-10-010897-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2024 20:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2024 10:45
Дата виконання рішення Замовником: 22.08.2024 21:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання вищевказаного Рішенням (Протоколом) Замовника від 21.08.2024року №21/08/24-01ВТ було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС" за процедурою закупівлі — "Виготовлення проектно-кошторисної документації-корегування по об’єкту: Нове будівництво водогону для водозабезпечення с. Іваново, с. Першотравневе, смт.Доброслав Одеського району Одеської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-10-010897-a
Автор: ТОВ "ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС", Євген Лапін +380673212167 ugn_best@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 14dda0e699f44ff49a297b7a4e4d06fc
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Першим пунктом відхилення Замовник вказує, «Учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції подано Статут файл «3.Юнібуд Енергосервіс Статут зі змінами». Статутом підприємства або змінами, чи іншим установчим документом не передбачено право власника на безпосереднє управління підприємством – інформація відсутня.»
Дана причина відхилення є неправомірною.
Дана причина відхилення нам незрозуміла, та здається безглуздою. Документацією торгів передбачено, що Учасником надається «Статут або інший установчий документ в останній редакції або код доступу до сканкопії установчого документу учасника на офіційному сайті Міністерства юстиції України».
Учасником ТОВ "ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС" на виконання даної вимоги надано файл «3.Юнібуд Енергосервіс Статут зі змінами».
Тендерною документацією не передбачалося жодних вимог, щодо того яка інформація повинна міститися в Статуті, або іншому установчому документі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 33573756404045f7a955cbf6a2ca743a
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Другою причиною відхилення Замовник вказує, «Учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції надано файл «2.Протокол і Наказ про призначення директора», однак Протокол №3 Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС» не засвідчений нотаріально, що не відповідає нормам чинного законодавства України»
Дана причина відхилення також є неправомірною.
По перше: Документація не містила окремих вимог, щодо того що протокол Загальних зборів повинен бути нотаріально завірений.
По друге: Нотаріальне завірення Протоколів Загальних зборів, передбачено Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» від 06.10.2016 р. № 1666-VІІІ. Даний Закон набув чинності 02.11.2016 року.
Відповідно до статті 58 Конституції України передбачено «Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи»
Тобто дія даного закону поширюється на Протоколи котрі складалися після 02.11.2016 року.
Протокол наданий в складі пропозиції складений 18 лютого 2014 року, коли не існувало законодавчої вимоги посвідчувати Протоколи засновників нотаріально.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України передбачено «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»

Уповноважена особа Замовника, Оксана ДЕМ’ЯНЕНКО, будучи посадовою особою, органу місцевого самоврядування, даним протоком вчиняє порушення Конституції України. Так як дана причина відхилення прямо суперечить статті 58 Конституції України, та має бути притягнена до відповідальності за перевищення службових повноважень.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3486a4f403f84674836d58460166eba8
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Третьою причиною відхилення замовник вказує, «Учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції подано банківську гарантію файл «Гарантія 3190-24», в якій міститься посилання на договір про надання гарантії, а саме: «Відомості про договір, відповідно до якого видається гарантія банком, страховою організацією, фінансовою установою (у разі наявності): Договір про надання гарантії № 3190-24 від «24» травня 2024 р.». Також Учасником надано вказаний договір про надання гарантії, однак договір не містить підписів сторін та відбитків печаток. Інформація щодо підпису сторонами договору № 3190-24 від «24» травня 2024 р. шляхом накладення КЕП (кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки) за допомогою он-лайн сервісу Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України відсутня.
При перевірці файлу «Договор № 3190-24.pdf.p7s.p7s» за допомогою он-лайн сервісу Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України, відповідно до Протоколу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису, з’ясувалося, що вказаний файл містить кваліфікований електронний підпис та кваліфіковану електронну печатку лише однієї Сторони договору, а саме: АТ "БАНК АЛЬЯНС".
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»
З даною причиною відхилення не погоджуємося та аргументуємо це наступним:
По перше: на тендерну пропозицію Учасника ТОВ "ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС" накладено кваліфікований електронний підпис.
В складі пропозиції міститься файл sign.p7s при перевірці даного файлу за допомогою он-лайн сервісу Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України, відповідно до Протоколу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису вказано:
Результат перевірки підпису (файл «1.sign_Validation_Report»):
Підпис створено та перевірено успішно. Цілісність даних підтверджено
Підписувач: ГАЙВОРОНСЬКИЙ ЮРІЙ ВІКТОРОВИЧ
П.І.Б.: ГАЙВОРОНСЬКИЙ ЮРІЙ ВІКТОРОВИЧ
Країна: Україна
РНОКПП: 2947614117
Організація (установа): ТОВ ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС
Код ЄДРПОУ: 35676598
Посада: ДИРЕКТОР
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для даних від Надавача): 21:44:40
24.05.2024
Сертифікат виданий: КНЕДП ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер: 047FEC0700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа: ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 338
Серійний номер носія особистого ключа: Не визначено
Алгоритм підпису: ДСТУ 4145
Тип підпису: Кваліфікований
Тип контейнера: Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису: Базовий (CAdES-BES)
Сертифікат: Кваліфікований
Тобто усі документи тендерної пропозиції підписані директором ТОВ "ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС" – Гайворонським Юрієм Вікторовичем. В тому числі і підписано документ Договор № 3190-24.pdf
По друге: Замовник вказує «Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації»
Нам не зрозуміло, яке відношення, договір про надання гарантії має до технічних характеристик.
По третє: Якщо замовник вважав що даний договір не підписаний Учасником, він повинен був звернутися до учасника з вимогою про усунення невідповідності.
Особливостями передбачено, що лише відсутність гарантії є підставою відхилення пропозиції. В складі тендерної пропозиції ТОВ "ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС", наявна гарантія оформлена відповідно до вимог тендерної документації
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Неправомірна відміна закупівлі

Номер: 58a6ce5f173d426ab94f562600e4e5f5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-10-010897-a.c2
Назва: Неправомірна відміна закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2024 16:57
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.09.2024 16:41
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.09.2024 16:41
Автор: ТОВ "ЮНІБУД ЕНЕРГОСЕРВІС", Євген Лапін +380673212167 ugn_best@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a160f0f114d74a78b96910a46c4ee449
Заголовок пункту скарги: Відсутність порушень законодавства в сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 22.08.2024 року Протоколом Уповноваженої особи №21/08/24-03ВТ 21.08.2024 р. Замовником було відмінено процедуру закупівлі.
В електронній системі закупівель Замовником зазначено:
Причини скасування: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
З рішенням Замовника не погоджуємося та аргументуємо це наступним.

Підпунктом 2 пункту 50 Особливостей передбачено таку причину відміни закупівлі «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;»
По перше: По даному пункту Особливостей можна відмінити закупівлю, тільки якщо порушено САМЕ ЗАКОНОДАВСТВО У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ.
По друге: повинен міститися опис таких порушень (тобто Замовник повинен обґрунтувати яку саме статтю чи який пункт законодавства ним було порушено).
Даний протокол не містить ні посилання на норми законодавства у сфері публічних закупівель, ні опису такого порушення.
В Протоколі Замовник лише вказує «Після оприлюднення вищезазначеного оголошення, виникли розбіжності в інформації стосовно фінансування предмета закупівлі.»
Проте Замовник жодним чином не вказує що це за розбіжності, між якими документами тендерної документації є розбіжності.

Проаналізувавши тендерну документацію Замовника, а саме Додаток 3, вбачається, що:
Джерело фінансування – місцевий бюджет.
Проаналізувавши план даної закупівлі за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-05-10-013516-a, також бачимо що «Джерело фінансування – місцевий бюджет».

Тобто, як ми бачимо під час проведення даної закупівлі, Замовник і в плані закупівлі і в самій закупівлі зазначив однакове джерело фінансування а саме – місцевий бюджет. Тому твердження Замовника про наявність розбіжностей в інформації щодо фінансування предмета закупівлі є НЕПРАВДИВОЮ.
Далі по тексту в Протоколі скасування, Замовник перелічує статті Цивільного та Господарського кодексу України. Але нам не зрозуміло, яким чином дані статті відносяться до порушень САМЕ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ.
Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив, що в тендерній документації містяться порушення САМЕ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ.
Також Замовник вказує, що Уповноважена особа прийняла рішення про відміну закупівлі, на підставі Службової записки начальника відділу житлово-комунального господарства, взаємодії з правоохоронними органами, НС та оборонної роботи.
НАГОЛОШУЄМО, що в Законі України «Про публічні закупівлі» не передбачено такої можливості, як відміна закупівлі на підставі службової записки.
Підсумовуючи вище викладене, наголошуємо: що Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив, необхідність відміни торгів, та жодним чином не вказав, яка саме норма і якого нормативно правового акту в сфері публічних закупівель була порушена.
Причиною відміни процедури закупівлі очевидно є небажання Замовника здійснити чесну та неупереджена кваліфікацію учасників процедури закупівлі.
Дані дії Замовника вказують на порушення ним наступних принципів здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Враховуючи викладене вище, на підставі статей 4, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів та 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)