-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні
Завершена
2 570 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 700.00 UAH
мін. крок: 1% або 25 700.00 UAH
Період оскарження:
10.05.2024 16:36 - 17.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
df141dfb400b4be59d75457d7cd77177
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-10-010384-a.a1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог та вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг з Реєстру осіб відповідальних 4.pdf 16.05.2024 18:53
- Витяг з Реєстру осіб відповідальних 3.pdf 16.05.2024 18:53
- Витяг Реєстру осіб відповідальних 1.pdf 16.05.2024 18:53
- Витяг з реєстру осіб відповідальних.pdf 16.05.2024 18:53
- Витяг з реєстру осіб відповідальних 2.pdf 16.05.2024 18:53
- Перелік постанов які втратили чинність.pdf 16.05.2024 18:53
- Декларація, додатки_Технокомплекс.pdf 16.05.2024 18:53
- Додаток3.pdf 16.05.2024 18:53
- Скарга до АМКУ.docx 16.05.2024 18:53
- скарга.pdf 16.05.2024 18:53
- sign.p7s 16.05.2024 19:26
- рішення від 20.05.2024 № 8741.pdf 20.05.2024 16:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.05.2024 № 9313.pdf 29.05.2024 11:42
- рішення від 28.05.2024 № 9313.pdf 31.05.2024 14:11
- пояснення АМКУ.doc 22.05.2024 15:27
- Пояснення на скаргу ТОВ Технокомплекс.pdf 22.05.2024 15:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.05.2024 20:50
Дата розгляду скарги:
28.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.05.2024 16:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.05.2024 14:11
Дата виконання рішення Замовником:
26.06.2024 19:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано в тендерну документацію внесено відповідні зміни та продовжено строк подання пропозицій
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ad7abd50afd64d84b70b83270bd671d9
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація
Опис заперечення:
Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в тому числі Скаржника та встановлення вимог щодо підтвердження інформації яка містяться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник) є виробником медичних виробів та має намір взяти участь у закупівлі, але ознайомившись з тендерної Документацією вважає, що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в тому числі Скаржника та встановлення вимог щодо підтвердження інформації яка містяться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним виходячи з наступного.
Так, Замовником в п. 2 в колонці «Характеристики» таблиці Додатку 3 Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні згідно ДК 021:2015» по позиціях товару з 1- 12, а саме:
- Комплект одягу та покриттів операційних нейрохірургічний для операцій на головному мозку, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриття ортопедичного, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів хірургічних, нейрохірургічний, для операцій на головному мозку, одноразового використання;
- Комплект покриттів операційних для гінекологічних операцій (лапароскопія та гістероскопія) одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для артроскопії, одноразового використання;
- Комплект одягу хірургічного для операцій на тазостегновому суглобі, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для ортопедії (стегновий), одноразового використння;
- Комплект одягу та покриттів, для лапароскопії, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для лапароскопії, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для лапаротомії, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційний, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів хірургічний, одноразового використання
встановлено вимоги, що з метою підтвердження, що продукція, яка є предметом закупівлі, введена в обіг як медичний виріб, Учасник повинен надати номер запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Для встановлення факту відповідності характеристик, визначених Замовником, Учасник, в своїй тендерній пропозиції, повинен підтвердити державну реєстрацію медичного виробу із зазначенням складу та матеріалів.
Відповідно до п. 28 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних,
яке затверджене постановою КМУ від 21 жовтня 2015 р. № 835 ( надалі Положення), яким визначено вимоги до формату і структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, періодичність оновлення та порядок їх оприлюднення, а також перелік таких наборів даних.
П. 3 Положення передбачено, що розпорядники інформації згідно з цим Положенням завантажують у формі відкритих даних набір даних, визначений у переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, згідно з додатком.
Згідно до п.31 Положення, оприлюднення набору даних передбачає можливість їх перегляду і завантаження безоплатно та без проведення додаткової реєстрації, ідентифікації, авторизації, проходження автоматизованого тесту для розрізнення користувачів чи інших обмежень.
Так, відповідно до Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних (Додаток до Положення), розпорядником інформації Держлікслужби оприлюдненню у формі відкритих даних Реєстр осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, і медичних виробів для діагностики in vitro в обіг.
Окрім того, Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10 лютого 2017 року №122 ( у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 21 грудня 2022 року за № 2311) затверджено Порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них ( надалі Порядок ведення Реєстру осіб), відповідно до якого доступ до Реєстру осіб надається через офіційний вебсайт Держлікслужби у вигляді табличного набору даних з можливістю пошуку та вивантаження даних за параметрами у машинозчитувальному форматі ( пункт 2 розділу IV. Доступ та захист інформації в Реєстрі осіб Порядку).
Тобто, інформація яка вимагається Замовником в п. 2 характеристиках по позиціях товару з 1- 12 Додатку 3 ТД, а саме надання номеру запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками міститься у формі відкритих даних доступ до яких є вільним та яку Замовник може перевірити самостійно.
Дії Замовника в частині встановлення у п. 2 характеристиках по позиціях товару з 1- 12 Додатку 3 ТД наведених вище вимог порушують положення частини четвертої статті 22 та принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо підтвердження державної реєстрації медичного виробу із зазначенням складу та матеріалів.
Порядок державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення, затверджений постановою КМУ від 9 листопада 2004 р. № 1497, який передбачав державну реєстрацію медичних виробів з видачою свідоцтва про державну реєстрацію медичного виробу – втратив чинність з 01.07.2015 року на підставі постанови КМУ від 2 жовтня 2013 р. № 753. Порядок зберігання Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України 16.07.2012 № 533 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2012 р. за № 1301/21613), який передбачав одержання підтвердження про державну реєстрацію медичних виробів - втратив чинність з 02.02.2018 року на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 1690 від 22.12.2017.
Введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів регулюється Технічним регламентом щодо медичних виробів затвердженого постановою КМУ від 02.10.2013 № 753 ( надалі – Технічний регламент »).
У відповідності до п. 18 Технічного регламенту, для нанесення знаку відповідності технічним регламентам на медичні вироби, що відносяться до класу I (крім медичних виробів, виготовлених на замовлення або призначених для клінічних досліджень), виробник повинен дотримуватися процедури, зазначеної в додатку 8, і скласти декларацію про відповідність, що є необхідним для введення медичного виробу в обіг.
Тобто відповідно до чинного законодавства України для введення в обіг медичного виробу класу І виробник повинен скласти декларацію про відповідність.
Окрім того, у відповідності до п. 31 Технічного регламенту, будь-який виробник, який під власним іменем вводить медичні вироби в обіг, згідно з процедурами, зазначеними у пунктах 18 і 19 цього Технічного регламенту, а також будь-яка інша фізична особа - підприємець або юридична особа, яка провадить діяльність, зазначену в пунктах 27-30 цього Технічного регламенту, зобов’язана повідомити Держлікслужбі щодо свого місцезнаходження і надати перелік та опис відповідних виробів.
Порядком ведення Реєстру осіб, передбачено що відомості до Реєстру осіб вносяться реєстратором на підставі повідомлення від створювачів про введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro (далі - вироби), в обіг, в якому міститься інформація, зазначена в абзаці першому пункту 31 Технічного регламенту щодо медичних виробів, абзацах першому - п’ятому пункту 23 Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, а також пункті 33 Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують ( п. 1 розділу II Засади ведення Реєстру осіб).
Пунктом 2 розділу II Порядку ведення Реєстру осіб передбачено, що у Реєстрі осіб містяться такі відомості:
1) про особу, відповідальну за введення виробів в обіг:
найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця, відповідальної за введення виробів в обіг (виробник або уповноважений представник) код ЄДРПОУ або індивідуальний податковий номер;
місцезнаходження (місце реєстрації) особи, відповідальної за введення виробів в обіг (адреса, телефон, електронна адреса);
виробник (українською мовою та англійською мовою (за наявності));
місцезнаходження виробника (адреса, телефон, факс, електронна адреса, країна);
поточний рахунок особи, відповідальної за введення виробів в обіг (за наявності).
2) про медичні вироби або активні медичні вироби, які імплантують, або медичні вироби для діагностики in vitro:
відомості про особу, відповідальну за введення виробів в обіг (ідентифікатор);
вироби їх назви та за наявності інформація щодо типу, виду, марки, моделі, коду за каталогом, відомості про реагенти (українською мовою та англійською мовою (за наявності));
опис виробів (характеристика, призначення);
декларація про відповідність та у разі наявності сертифікат відповідності;
код та назва виробів, відповідно до Національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 (за наявності);
код виробів згідно ДСТУ EN ISO 9999:2021 Засоби допоміжні для осіб з обмеженням життєдіяльності (далі - ISO 9999) (за наявності);
статус.
Отже, керуючись пунктом 2 розділу II Порядку ведення Реєстру осіб, не передбачено зазначення в Реєстрі складу та матеріалів медичного виробу, які вимагаються Замовником в підтвердження відповідності характеристик.
За таких обставин, у Скаржника, у якого в реєстрі міститься інформація щодо його медичних виробів, які є предметом закупівлі, відсутні в реєстрі відомості щодо складу та матеріалу відповідного медичного виробу, оскільки вони не передбачені відповідно до Порядку ведення Реєстру осіб. Як приклад, скаржник надає скріншоти.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які наддадуть підтвердження медичного виробу в реєстрі відповідальних осіб із зазначенням його складу та матеріалу, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.
Статтею 9 Конституції України встановлено, що чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
У частині першій Закону України «Про ратифікацію Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, Першого протоколу та протоколів №2, 4, 7, 11 до Конвенції» прямо зазначається, що Україна повністю визнає дію на своїй території статті 46 Конвенції щодо визнання обов’язковою і без укладення спеціальної угоди юрисдикції Суду з прав людини в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.
У практиці Європейського суду дискримінація розглядається як несправедливе, нічим не обґрунтоване порушення принципу рівності.
В п. 49 справи «Пічкур проти України» (заява № 10441/06, остаточне рішення від 07.02.2014 року) Європейський суд визначив, що таке дискримінація.
Відмінність у ставленні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного та розумного обґрунтування, іншими словами, якщо вона не переслідує легітимну ціль або якщо немає розумного співвідношення між застосованими засобами та переслідуваною ціллю.
Явна дискримінація має місце в тих випадках, коли одно особа стикається з менш сприятливим ставленням до себе, ніж інша в аналогічній ситуації.
В ст. 32 Господарського Кодексу України встановлено, що недобросовісною конкуренцією визнаються будь-які дії у конкуренції, що суперечать правилам, торговим та іншим чесним звичаям у підприємницькій діяльності.
Недобросовісною конкуренцією є створення перешкод суб'єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції.
Дискримінаційними умовами тендеру є умови придбання, продажу, іншої передачі товару, при яких суб'єкта господарювання поставлено в нерівне становище порівняно з іншим господарюючим суб'єктом або іншими господарюючими суб'єктами.
Обґрунтованість такої позиції підтверджується іноземним досвідом антимонопольного регулювання, зокрема, американським. Статтю 13 (а) Закону Клейтона (The Clayton Antitrust Act, 1914), що доповнив Закон Шермана (The Sherman Antitrust Act, 1890), який заклав основи антимонопольного регулювання в США, містить дуже детальне визначення дискримінації, згідно з яким дискримінація дії які призводить до обмеження конкуренції або створення монополії.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники не мають права вимагати інформацію яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним ( ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Дії Замовника в частині встановлення вимог щодо надання номеру запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та підтвердження Учасником в своїй тендерній пропозиції встановлення факту відповідності характеристик, визначених Замовником, державної реєстрації медичного виробу із зазначенням складу та матеріалів порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі; принципи здійснення публічних закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи вищевикладене Замовник повинен внести зміни до п. 2 в колонці «Характеристики» таблиці Додатку 3 Тендерної документації по позиціях товару з 1- 12.
Так, Замовником в п. 2 в колонці «Характеристики» таблиці Додатку 3 Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні згідно ДК 021:2015» по позиціях товару з 1- 12, а саме:
- Комплект одягу та покриттів операційних нейрохірургічний для операцій на головному мозку, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриття ортопедичного, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів хірургічних, нейрохірургічний, для операцій на головному мозку, одноразового використання;
- Комплект покриттів операційних для гінекологічних операцій (лапароскопія та гістероскопія) одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для артроскопії, одноразового використання;
- Комплект одягу хірургічного для операцій на тазостегновому суглобі, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для ортопедії (стегновий), одноразового використння;
- Комплект одягу та покриттів, для лапароскопії, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для лапароскопії, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційних для лапаротомії, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів операційний, одноразового використання;
- Комплект одягу та покриттів хірургічний, одноразового використання
встановлено вимоги, що з метою підтвердження, що продукція, яка є предметом закупівлі, введена в обіг як медичний виріб, Учасник повинен надати номер запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Для встановлення факту відповідності характеристик, визначених Замовником, Учасник, в своїй тендерній пропозиції, повинен підтвердити державну реєстрацію медичного виробу із зазначенням складу та матеріалів.
Відповідно до п. 28 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних,
яке затверджене постановою КМУ від 21 жовтня 2015 р. № 835 ( надалі Положення), яким визначено вимоги до формату і структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, періодичність оновлення та порядок їх оприлюднення, а також перелік таких наборів даних.
П. 3 Положення передбачено, що розпорядники інформації згідно з цим Положенням завантажують у формі відкритих даних набір даних, визначений у переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, згідно з додатком.
Згідно до п.31 Положення, оприлюднення набору даних передбачає можливість їх перегляду і завантаження безоплатно та без проведення додаткової реєстрації, ідентифікації, авторизації, проходження автоматизованого тесту для розрізнення користувачів чи інших обмежень.
Так, відповідно до Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних (Додаток до Положення), розпорядником інформації Держлікслужби оприлюдненню у формі відкритих даних Реєстр осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, і медичних виробів для діагностики in vitro в обіг.
Окрім того, Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10 лютого 2017 року №122 ( у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 21 грудня 2022 року за № 2311) затверджено Порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них ( надалі Порядок ведення Реєстру осіб), відповідно до якого доступ до Реєстру осіб надається через офіційний вебсайт Держлікслужби у вигляді табличного набору даних з можливістю пошуку та вивантаження даних за параметрами у машинозчитувальному форматі ( пункт 2 розділу IV. Доступ та захист інформації в Реєстрі осіб Порядку).
Тобто, інформація яка вимагається Замовником в п. 2 характеристиках по позиціях товару з 1- 12 Додатку 3 ТД, а саме надання номеру запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками міститься у формі відкритих даних доступ до яких є вільним та яку Замовник може перевірити самостійно.
Дії Замовника в частині встановлення у п. 2 характеристиках по позиціях товару з 1- 12 Додатку 3 ТД наведених вище вимог порушують положення частини четвертої статті 22 та принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо підтвердження державної реєстрації медичного виробу із зазначенням складу та матеріалів.
Порядок державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення, затверджений постановою КМУ від 9 листопада 2004 р. № 1497, який передбачав державну реєстрацію медичних виробів з видачою свідоцтва про державну реєстрацію медичного виробу – втратив чинність з 01.07.2015 року на підставі постанови КМУ від 2 жовтня 2013 р. № 753. Порядок зберігання Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України 16.07.2012 № 533 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2012 р. за № 1301/21613), який передбачав одержання підтвердження про державну реєстрацію медичних виробів - втратив чинність з 02.02.2018 року на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 1690 від 22.12.2017.
Введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів регулюється Технічним регламентом щодо медичних виробів затвердженого постановою КМУ від 02.10.2013 № 753 ( надалі – Технічний регламент »).
У відповідності до п. 18 Технічного регламенту, для нанесення знаку відповідності технічним регламентам на медичні вироби, що відносяться до класу I (крім медичних виробів, виготовлених на замовлення або призначених для клінічних досліджень), виробник повинен дотримуватися процедури, зазначеної в додатку 8, і скласти декларацію про відповідність, що є необхідним для введення медичного виробу в обіг.
Тобто відповідно до чинного законодавства України для введення в обіг медичного виробу класу І виробник повинен скласти декларацію про відповідність.
Окрім того, у відповідності до п. 31 Технічного регламенту, будь-який виробник, який під власним іменем вводить медичні вироби в обіг, згідно з процедурами, зазначеними у пунктах 18 і 19 цього Технічного регламенту, а також будь-яка інша фізична особа - підприємець або юридична особа, яка провадить діяльність, зазначену в пунктах 27-30 цього Технічного регламенту, зобов’язана повідомити Держлікслужбі щодо свого місцезнаходження і надати перелік та опис відповідних виробів.
Порядком ведення Реєстру осіб, передбачено що відомості до Реєстру осіб вносяться реєстратором на підставі повідомлення від створювачів про введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro (далі - вироби), в обіг, в якому міститься інформація, зазначена в абзаці першому пункту 31 Технічного регламенту щодо медичних виробів, абзацах першому - п’ятому пункту 23 Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, а також пункті 33 Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують ( п. 1 розділу II Засади ведення Реєстру осіб).
Пунктом 2 розділу II Порядку ведення Реєстру осіб передбачено, що у Реєстрі осіб містяться такі відомості:
1) про особу, відповідальну за введення виробів в обіг:
найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця, відповідальної за введення виробів в обіг (виробник або уповноважений представник) код ЄДРПОУ або індивідуальний податковий номер;
місцезнаходження (місце реєстрації) особи, відповідальної за введення виробів в обіг (адреса, телефон, електронна адреса);
виробник (українською мовою та англійською мовою (за наявності));
місцезнаходження виробника (адреса, телефон, факс, електронна адреса, країна);
поточний рахунок особи, відповідальної за введення виробів в обіг (за наявності).
2) про медичні вироби або активні медичні вироби, які імплантують, або медичні вироби для діагностики in vitro:
відомості про особу, відповідальну за введення виробів в обіг (ідентифікатор);
вироби їх назви та за наявності інформація щодо типу, виду, марки, моделі, коду за каталогом, відомості про реагенти (українською мовою та англійською мовою (за наявності));
опис виробів (характеристика, призначення);
декларація про відповідність та у разі наявності сертифікат відповідності;
код та назва виробів, відповідно до Національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 (за наявності);
код виробів згідно ДСТУ EN ISO 9999:2021 Засоби допоміжні для осіб з обмеженням життєдіяльності (далі - ISO 9999) (за наявності);
статус.
Отже, керуючись пунктом 2 розділу II Порядку ведення Реєстру осіб, не передбачено зазначення в Реєстрі складу та матеріалів медичного виробу, які вимагаються Замовником в підтвердження відповідності характеристик.
За таких обставин, у Скаржника, у якого в реєстрі міститься інформація щодо його медичних виробів, які є предметом закупівлі, відсутні в реєстрі відомості щодо складу та матеріалу відповідного медичного виробу, оскільки вони не передбачені відповідно до Порядку ведення Реєстру осіб. Як приклад, скаржник надає скріншоти.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які наддадуть підтвердження медичного виробу в реєстрі відповідальних осіб із зазначенням його складу та матеріалу, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.
Статтею 9 Конституції України встановлено, що чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
У частині першій Закону України «Про ратифікацію Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, Першого протоколу та протоколів №2, 4, 7, 11 до Конвенції» прямо зазначається, що Україна повністю визнає дію на своїй території статті 46 Конвенції щодо визнання обов’язковою і без укладення спеціальної угоди юрисдикції Суду з прав людини в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.
У практиці Європейського суду дискримінація розглядається як несправедливе, нічим не обґрунтоване порушення принципу рівності.
В п. 49 справи «Пічкур проти України» (заява № 10441/06, остаточне рішення від 07.02.2014 року) Європейський суд визначив, що таке дискримінація.
Відмінність у ставленні є дискримінаційною, якщо вона не має об’єктивного та розумного обґрунтування, іншими словами, якщо вона не переслідує легітимну ціль або якщо немає розумного співвідношення між застосованими засобами та переслідуваною ціллю.
Явна дискримінація має місце в тих випадках, коли одно особа стикається з менш сприятливим ставленням до себе, ніж інша в аналогічній ситуації.
В ст. 32 Господарського Кодексу України встановлено, що недобросовісною конкуренцією визнаються будь-які дії у конкуренції, що суперечать правилам, торговим та іншим чесним звичаям у підприємницькій діяльності.
Недобросовісною конкуренцією є створення перешкод суб'єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції.
Дискримінаційними умовами тендеру є умови придбання, продажу, іншої передачі товару, при яких суб'єкта господарювання поставлено в нерівне становище порівняно з іншим господарюючим суб'єктом або іншими господарюючими суб'єктами.
Обґрунтованість такої позиції підтверджується іноземним досвідом антимонопольного регулювання, зокрема, американським. Статтю 13 (а) Закону Клейтона (The Clayton Antitrust Act, 1914), що доповнив Закон Шермана (The Sherman Antitrust Act, 1890), який заклав основи антимонопольного регулювання в США, містить дуже детальне визначення дискримінації, згідно з яким дискримінація дії які призводить до обмеження конкуренції або створення монополії.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники не мають права вимагати інформацію яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним ( ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Дії Замовника в частині встановлення вимог щодо надання номеру запису у Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та підтвердження Учасником в своїй тендерній пропозиції встановлення факту відповідності характеристик, визначених Замовником, державної реєстрації медичного виробу із зазначенням складу та матеріалів порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі; принципи здійснення публічних закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи вищевикладене Замовник повинен внести зміни до п. 2 в колонці «Характеристики» таблиці Додатку 3 Тендерної документації по позиціях товару з 1- 12.
×
-
Назва доказу:
Перелік постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
-
Опис доказу:
Про втрату чинності постанов, які передбачали державну реєстрацію медичних виробів одержання
-
Повʼязаний документ:
Перелік постанов які втратили чинність.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот з реєстру осіб відповідальних
-
Опис доказу:
Про наявну інформацію в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками щодо покриття операційне для гінекологічних операцій(лапароскопія та гістероскопія) №5 «Славна®» стерильне
-
Повʼязаний документ:
Витяг з Реєстру осіб відповідальних 4.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот з реєстру осіб відповідальних
-
Опис доказу:
Про наявну інформацію в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками щодо Комплект одягу та покриттів операційних длялапаротомії №2/В «Славна®» стерильний
-
Повʼязаний документ:
Витяг з Реєстру осіб відповідальних 3.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот з реєстру осіб відповідальних
-
Опис доказу:
Про наявну інформацію в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками щодо Комплекту одягу та покриттів операційних для лапароскопії №1/В «Славна®» стерильний
-
Повʼязаний документ:
Витяг з реєстру осіб відповідальних 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот з реєстру осіб відповідальних
-
Опис доказу:
Про наявну інформацію в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками щодо Комплект одягу та покриттів операційних нейрохірургічний для операцій на головному мозку№1/А «Славна®» стерильний
-
Повʼязаний документ:
Витяг Реєстру осіб відповідальних 1.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот з реєстру осіб відповідальних
-
Опис доказу:
Про наявну інформацію в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів в обіг, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками щодо комплекту одягу та покриттів операційних нейрохірургічний для операцій на головному мозку №7 «Славна®» стерильний
-
Повʼязаний документ:
Витяг з реєстру осіб відповідальних.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларації про відповідність
-
Опис доказу:
про відповідність вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів та введення в обіг медичних виробів
-
Повʼязаний документ:
Декларація, додатки_Технокомплекс.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 до ТД
-
Опис доказу:
Про встановлення Замовником дискримінаційних вимог та вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним
-
Повʼязаний документ:
Додаток3.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» - внести зміни до Тендерної документації на закупівлю: ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, за процедурою закупівлі - відкриті торги (з особливостями) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-10-010384-a
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
7f3d7fb9c6b64961b8be158f4dd4e94d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-10-010384-a.c2
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол про відміну рішення..pdf 14.08.2024 14:14
- протокол про відміну рішення..pdf 14.08.2024 14:05
- пояснення.pdf 18.07.2024 18:17
- Пояснення.docx 18.07.2024 18:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.07.2024 № 12488.pdf 23.07.2024 13:50
- рішення від 22.07.2024 № 12488.pdf 24.07.2024 18:08
- рішення від 15.07.2024 № 12090.pdf 15.07.2024 19:05
- Скарга до АМКУ відміна.docx 11.07.2024 16:39
- Інформація ел. майданчика щодо реєстрації пропозиції.pdf 12.07.2024 16:49
- Протокол відміна.docx 11.07.2024 16:39
- Скарга.pdf 11.07.2024 16:39
- рішення від 28.05.2024 № 9313.pdf 11.07.2024 16:39
- sign.p7s 11.07.2024 16:53
- Річний план Замовника.pdf 11.07.2024 16:39
- Постанова Верховного суду.pdf 11.07.2024 16:39
- Знімок екрана 2024-07-11 121242.png 11.07.2024 16:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.07.2024 18:33
Дата розгляду скарги:
22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 19:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.07.2024 18:09
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2024 14:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12488-р/пк-пз від 22.07.2024 виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
adb2bb93c1c84c7d8c45c5caef4fa0b3
Заголовок пункту скарги:
Безпідставне і необґрунтоване рішення Замовника про відміну закупівлі UA-2024-05-10-010384-a порушує право ТОВ «Фірма «Технокомплекс» на прийняття участі в аукціоні та за результатами аукціону бути обраним переможцем закупівлі та відсутність обґрунтування та документального підтвердження відсутності подальшої потреби у закупівлі UA-2024-05-10-010384-a
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
01.07.2024 року об 18:04 год. в системі електронних закупівель Prozorro ДЕРЖАВНОЮ УСТАНОВОЮ «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» ( надалі- Замовник) було оприлюднено повідомлення про відміну торгів у процедурі закупівлі ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні у процедурі закупівлі оголошення № UA-2024-05-10-010384-a, за процедурою закупівлі - відкриті торги (з особливостями)
Згідно до рішення уповноваженої особи Замовника ( протокол №01-07/3) від 01.07.2024 року відмінено процедуру закупівлі на підставі пп1 п. 50 Особливостей (Постанови №1178 КМУ) з підстав відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів.
ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник), вважає, що рішення уповноваженої особи Замовника, яке оформлене протоколом №01-07/3 від 01.07.2024 року є необґрунтованим, зокрема не має документального підтвердження відсутності подальшої потреби у закупівлі, та таким що порушує принципи закупівлі виходячи з наступного:
21.03.2024р. було оприлюднено оголошення № UA-2024-05-10-010384-a на закупівлю: ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, за процедурою закупівлі - відкриті торги (з особливостями), шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua.
Рішенням уповноваженої особи Замовника ( протокол №157) від 10.05.2024 року затверджено тендерну документацію.
Не погоджуючись з тендерною документацією ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» звернулось зі скаргою до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ( надалі – АМКУ).
Рішенням АМКУ №9313 -р/пк-пз від 28.05.2024 зобов’язано ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» внести зміни до тендерної документації.
Через 29 календарних днів після винесення рішення АМКУ, а саме 26.06.2024 року Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Відповідно до тендерної Документації Замовника Кінцевий строк подання тендерних пропозицій —- 02 липня 2024 р. 00:00. (п.1 Розділ ІV Подання та розкриття тендерної пропозиції ).
З метою прийняття участі в даній закупівлі Скаржник, як виробник медичних виробів в тому числі предмету закупівлі 01.07.2024 року подав свою тендерну пропозицію розраховуючи взяти участі в аукціоні та за результатами аукціону бути обраним переможцем закупівлі.
Але, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 01.07.2024 року за №01-07/3, у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі вищезазначена товару, керуючись пп.1 п. 50 Особливостей (Постанови №1178 КМУ), було відмінено процедуру закупівлі UA-2024-05-10-010384-a.
З інформації про відміну, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, вбачається причина відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; коментар щодо відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Пунктом 14 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ( надалі- Особливості), закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (надалі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Зазначена закупівля була оголошена відповідно до річного плану Замовника на 2024 рік, який розміщено за адресою https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-05-10-012978-a. Скріншот додається.
Як, вбачається з інформації опублікованій на веб-порталі Prozorro, що процедура закупівлі № UA-2024-05-10-010384-a була запланована Замовником у річному плані закупівель на 2024 рік, UA-P-2024-05-10-012978-a та має статус «Оголошено тендер».
Згідно з інформацією наявною на веб-порталі Уповноваженого органу, станом на 11.07.2024 року Замовником не було внесено змін до річного плану.
Відповідно до п.п.1 п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Тобто, у Замовник наявна можливість відмінити тендер у разі відсутності потреби подальшої закупівлі предмету закупівлі, але ця можливість не може бути необґрунтовано дискреційною.
Дане твердження підтверджується правовим висновком викладеним у п. 34 Постанові Верховного у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 01 вересня 2022 року по справі №640/23977/21.
Замовник, обираючи підставу для відміни відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей, повинен дотримуватися основних умов:
наявність обґрунтування відсутності потреби у товарах, які закуповуються замовником;
наявність документального підтвердження;
не проведення закупівлі на ці ж товари, роботи чи послуги в поточному році.
Як, вбачається із зазначеного вище, у Замовника відсутнє обґрунтування та документальне підтвердження відсутності подальшої потреби у закупівлі UA-2024-05-10-010384-a.
Слід зазначити, що кожне рішення уповноваженої особи, якщо вона проводить тендер, у разі його відміни має бути документально обґрунтоване та підтверджене відповідними документами, оскільки учасники в силу статті 18 Закону № 922-VIII мають право його оскаржити.
Дане твердження підтверджується правовим висновком викладеним у п. 37 Постанови Верховного у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 01 вересня 2022 року по справі №640/23977/21.
Безпідставне і необґрунтоване рішення Замовника про відміну закупівлі UA-2024-05-10-010384-a порушує право ТОВ «Фірма «Технокомплекс» на прийняття участі в аукціоні та за результатами аукціону бути обраним переможцем закупівлі, що свідчить про порушення принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а відсутність обґрунтування та документального підтвердження відсутності подальшої потреби у закупівлі UA-2024-05-10-010384-a свідчить про порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відсутність обґрунтування необхідності відміни процедури закупівлі UA-2024-05-10-010384-a може свідчить про не прозорість процедури закупівлі та порушення Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, рішення Замовника про відміну торгів у межах процедури закупівлі UA-2024-05-10-010384-a, оформлене протоколом Замовника від 01.07.2024 року за №01-07/3, суперечить принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема щодо прозорості та відкритості процедури закупівлі на всіх стадіях і об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, та порушує право Скаржника на отримання перемоги в процедурі закупівлі.
Згідно до рішення уповноваженої особи Замовника ( протокол №01-07/3) від 01.07.2024 року відмінено процедуру закупівлі на підставі пп1 п. 50 Особливостей (Постанови №1178 КМУ) з підстав відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів.
ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник), вважає, що рішення уповноваженої особи Замовника, яке оформлене протоколом №01-07/3 від 01.07.2024 року є необґрунтованим, зокрема не має документального підтвердження відсутності подальшої потреби у закупівлі, та таким що порушує принципи закупівлі виходячи з наступного:
21.03.2024р. було оприлюднено оголошення № UA-2024-05-10-010384-a на закупівлю: ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, за процедурою закупівлі - відкриті торги (з особливостями), шляхом розміщення на сайті prozoro.gov.ua.
Рішенням уповноваженої особи Замовника ( протокол №157) від 10.05.2024 року затверджено тендерну документацію.
Не погоджуючись з тендерною документацією ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» звернулось зі скаргою до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ( надалі – АМКУ).
Рішенням АМКУ №9313 -р/пк-пз від 28.05.2024 зобов’язано ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» внести зміни до тендерної документації.
Через 29 календарних днів після винесення рішення АМКУ, а саме 26.06.2024 року Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Відповідно до тендерної Документації Замовника Кінцевий строк подання тендерних пропозицій —- 02 липня 2024 р. 00:00. (п.1 Розділ ІV Подання та розкриття тендерної пропозиції ).
З метою прийняття участі в даній закупівлі Скаржник, як виробник медичних виробів в тому числі предмету закупівлі 01.07.2024 року подав свою тендерну пропозицію розраховуючи взяти участі в аукціоні та за результатами аукціону бути обраним переможцем закупівлі.
Але, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 01.07.2024 року за №01-07/3, у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі вищезазначена товару, керуючись пп.1 п. 50 Особливостей (Постанови №1178 КМУ), було відмінено процедуру закупівлі UA-2024-05-10-010384-a.
З інформації про відміну, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, вбачається причина відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; коментар щодо відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Пунктом 14 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ( надалі- Особливості), закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (надалі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Зазначена закупівля була оголошена відповідно до річного плану Замовника на 2024 рік, який розміщено за адресою https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-05-10-012978-a. Скріншот додається.
Як, вбачається з інформації опублікованій на веб-порталі Prozorro, що процедура закупівлі № UA-2024-05-10-010384-a була запланована Замовником у річному плані закупівель на 2024 рік, UA-P-2024-05-10-012978-a та має статус «Оголошено тендер».
Згідно з інформацією наявною на веб-порталі Уповноваженого органу, станом на 11.07.2024 року Замовником не було внесено змін до річного плану.
Відповідно до п.п.1 п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Тобто, у Замовник наявна можливість відмінити тендер у разі відсутності потреби подальшої закупівлі предмету закупівлі, але ця можливість не може бути необґрунтовано дискреційною.
Дане твердження підтверджується правовим висновком викладеним у п. 34 Постанові Верховного у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 01 вересня 2022 року по справі №640/23977/21.
Замовник, обираючи підставу для відміни відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей, повинен дотримуватися основних умов:
наявність обґрунтування відсутності потреби у товарах, які закуповуються замовником;
наявність документального підтвердження;
не проведення закупівлі на ці ж товари, роботи чи послуги в поточному році.
Як, вбачається із зазначеного вище, у Замовника відсутнє обґрунтування та документальне підтвердження відсутності подальшої потреби у закупівлі UA-2024-05-10-010384-a.
Слід зазначити, що кожне рішення уповноваженої особи, якщо вона проводить тендер, у разі його відміни має бути документально обґрунтоване та підтверджене відповідними документами, оскільки учасники в силу статті 18 Закону № 922-VIII мають право його оскаржити.
Дане твердження підтверджується правовим висновком викладеним у п. 37 Постанови Верховного у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 01 вересня 2022 року по справі №640/23977/21.
Безпідставне і необґрунтоване рішення Замовника про відміну закупівлі UA-2024-05-10-010384-a порушує право ТОВ «Фірма «Технокомплекс» на прийняття участі в аукціоні та за результатами аукціону бути обраним переможцем закупівлі, що свідчить про порушення принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а відсутність обґрунтування та документального підтвердження відсутності подальшої потреби у закупівлі UA-2024-05-10-010384-a свідчить про порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відсутність обґрунтування необхідності відміни процедури закупівлі UA-2024-05-10-010384-a може свідчить про не прозорість процедури закупівлі та порушення Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, рішення Замовника про відміну торгів у межах процедури закупівлі UA-2024-05-10-010384-a, оформлене протоколом Замовника від 01.07.2024 року за №01-07/3, суперечить принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема щодо прозорості та відкритості процедури закупівлі на всіх стадіях і об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, та порушує право Скаржника на отримання перемоги в процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Річний план Замовника
-
Повʼязаний документ:
Річний план Замовника.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова Верховного суду
-
Повʼязаний документ:
Постанова Верховного суду.pdf
-
-
Назва доказу:
Знімок екрана про подання пропозиції у закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Знімок екрана 2024-07-11 121242.png
-
-
Назва доказу:
рішення від 28.05.2024 № 9313
-
Повʼязаний документ:
рішення від 28.05.2024 № 9313.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відміну закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Протокол відміна.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобов’язати Замовника – ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ «ГОЛОВНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» - скасувати рішення уповноваженої особи, яке оформлено протоколом від 01.07.2024 року за №01-07/3, яким відмінено закупівлю: ДК 021:2015 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, за процедурою закупівлі - відкриті торги (з особливостями) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-10-010384-a.