• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підгузки для дорослих розмір S (1), 30 шт./уп.; розмір M (3), 30 шт./уп.; розмір L (3), 30 шт./уп.; розмір XL (4), 30 шт./уп.; Підгузки для дітей, розмір 6, 54 шт./уп.; Пелюшки одноразові, розмір 90х60 см, 30 шт./уп.

Торги не відбулися

306 090.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 6 121.80 UAH
Період оскарження: 10.05.2024 16:22 - 15.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: c27ffcdab10b497dad868230f59ff6f9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-10-010217-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 27.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.05.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.05.2024 11:09
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2024 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень: У зв’язку із відсутністю механізму усунення таких порушень, а саме: в зв’язку зі звільненням з 31.05.2024 року уповноваженої особи КНП ММР «ЦПМСД№2» Костюк Лариси Вікторівни і неможливістю завершення процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "ТЕЛОС КОМПАНІ", Наталя Кулик +380973061043 telos_manger2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5753e7e920024db9ac7f0337727ff25d
Заголовок пункту скарги: Замовником визначені умови тендерної документації (далі – документація), в тому числі Додатку 3 такі, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Опис заперечення: В Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» вказані наступні дискримінаційні вимоги, зокрема:

Для підтвердження відповідності предмета закупівлі вимогам Технічної специфікації учасник повинен надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
1) Копію Свідоцтва про державну реєстрацію предмета закупівлі.
2) Копію карти технічних даних або інший документ уповноваженого органу, який підтверджує сечопоглинальну здатність відповідно до ДСТУ ISO 11948-1-2002.
3) Копію Декларації про відповідність медичних виробів вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів.
4) Копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
5) Копію Сертифікату відповідності за ДСТУ ISO 15621-2002.
А також Замовником вказано в пункті 6 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, зокрема:
- Копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- Копію Декларації про відповідність медичних виробів вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

1) Щодо копії Свідоцтва про державну реєстрацію предмета закупівлі.
Станом на сьогодні відповідно до Переліку постанов Кабінету Міністрів Україні, що втратили чинність, затвердженого Постановою КМУ від 2.10.2013 року №753, Постанова КМУ від 9.11.2004 року №197 «Про затвердження Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення» втратила чинність.
Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 16.07.2012 року №533 «Про затвердження Порядку зберігання Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення» втратив чинність відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 22.12.2017 року за №1690 «Про визнання таким, що втратив чинність, Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 16.07.2012 року №533».
Враховуючи викладене, Реєстр медичної техніки та виробів медичного призначення був скасований, а видача свідоцтв про державну реєстрацію та реєстраційних посвідчень не здійснюється.
Вимоги до медичних виробів, їх маркування, умови введення їх в обіг та/або експлуатацію, а також проведення оцінки відповідності встановлені Технічним Регламентом щодо медичних виробів, затвердженим Постановою КМУ від 02.10.2013р. №753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів», тому саме вказаним Регламентом для введення медичного виробу в обіг передбачена необхідність складання декларації про відповідність.

2) Щодо копії карти технічних даних або інший документ уповноваженого органу, який підтверджує сечопоглинальну здатність відповідно до ДСТУ ISO 11948-1-2002

ДСТУ ISO 11948-1-2002 – це Стандарт установлює метод визначання поглинальної здатності абсорбувальної серцевини сечопоглинальних засобів, що їх носять на тілі особи з фізичними вадами.
Оскільки предмет закупівлі є як дорослі підгузники – що є медичними виробами та призначені для людей з фізичними вадами, так і дитячі підгузники, які є засобами гігієни, тому вимога щодо підтвердження сечопоглинальної здатності саме відповідно до ДСТУ ISO 11948-1-2002 – є дискримінаційною.

3) Щодо копії Декларації про відповідність медичних виробів вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів.


Оскільки предмет закупівлі є як дорослі підгузники – що є медичними виробами та призначені для людей з фізичними вадами, так і дитячі підгузники, які є засобами гігієни, тому вимога щодо надання Декларації про відповідність медичних виробів вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів є дискримінаційною.
Відповідно до п.9 Загальної частини Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ від 2 жовтня 2013 р. №753, Медичний виріб — будь-який апарат, пристрій, інструмент, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу) — призначене виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти.
Відповідно до вищевикладеного, дитячі підгузки, що є предметом даної закупівлі, не являються медичними виробами, а класифікуються як засоби гігієни, в зв’язку із чим не підлягають обов’язковій оцінці відповідності за вимогами Технічних регламентів, для яких необхідно проводити випробування відповідності та отримувати всі необхідні протоколи випробувань та сертифікат відповідності (сертифікат експертизи типу).

4) Щодо копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

З 1 жовтня 2023 року втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного
та епідемічного благополуччя населення», на підставі якого видавалися висновки санітарно-епідеміологічної експертизи, та набрали чинності окремі положення Закону України «Про систему громадського здоров’я», в зв’язку із чим з 1 жовтня 2023 року державна санітарно-епідеміологічна експертиза для нехарчової продукції не проводиться, а висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нехарчову продукцію не видаються. Таким чином, станом на сьогодні введення в обіг в Україні нехарчової продукції і забезпечення її безпечності здійснюється виключно шляхом застосування технічних регламентів (у разі їх наявності) і передбачених ними процедур оцінки відповідності, наслідком якого є видача Декларації про відповідність технічному регламенту.

5) Щодо копії Сертифікату відповідності за ДСТУ ISO 15621-2002.

В зв’язку із втратою чинності з 01.01.2018 року Декрету КМУ України від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» та «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 року №28, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 року за №466/10746, підгузники для дорослих та дитячі підгузники, обов’язковій сертифікації в Державній системі сертифікації України не підлягає, а також зазначений товар не підлягає оцінці відповідності, для якої необхідно проводити випробування відповідності та отримати всі необхідні протоколи випробувань та сертифікат відповідності.
Проте, підгузники для дорослих, як виріб медичного призначення підлягає оцінці відповідності за вимогами Технічних регламентів, що підтверджується Декларацією про відповідність Технічному регламенту.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9d520bcc6e684a83b9e0d648ec05353d
Заголовок пункту скарги: В Додатку 3 до тендерної документації Замовником вказана дискримінаційні вимоги.
Опис заперечення: В Додатку 3 Замовник вказує наступний опис товару:

№ Найменування предмету закупівлі
Характеристики од.виміру кількість
шт 5104
2 Підгузки для дітей
16+ ( розмір 6)
ХАРАКТЕРИСТИКА
Абсорбуючий шар з целюлозної пульпи з суперабсорбентом. Розподільчий шар (EDS) білого або зеленого кольору. Бічні оборки уздовж абсорбуючої шару з еластичною пряжею запобігають витіканню рідини назовні. Еластичний Талевий пояс в тильній частині підгузка. Дві застібки у вигляді липучок для багаторазового фіксування підгузка. Різнобарвна фронтальна стрічка забезпечує багаторазову фіксацію застібок-липучок. Ізоляційний шар з паропроницаемого ламінату.
СИРОВИНА
Целюлоза, суперабсорбент, Ламінат паропроникний з візерунками - soft, Верхній нетканий матеріал гідрофільно-гідрофобний, Нетканий матеріал для оборок: гідрофобний, Нетканий матеріал розподільний - зелений, Нетканий матеріал гідрофільний для обгортки абсорбуючої шару, Папір туалетний, що закриває абсорбуючий шар, Еластомірна пряжа в промежині і волани, Застібки самоприлипаючі для багаторазового відкриття, Фронтальна стрічка з візерунками, теле пояс з гумками, клеї.
Поглинальна здатність не менше – 1000г
- кількість в упаковці: 54 шт. шт 1080
3 Підгузки
розміром S Підгузки для дорослих, розмір S, поглинальна здатність не менше 1300 мл.
- підгузки повинні бути виготовлені з гіпералергенних матеріалів, 3 - шарові повітропроникні;
- підгузки повинні мати анатомічну форму;
- зовнішня поверхня має бути вологонепроникною;
- внутрішня поверхня повинна бути виготовлена з поглинаючого матеріалу;
- повинні мати вологонепроникні бар,єри для попередження протікання;
- повинна бути система нейтралізації запаху;
- бокові поверхні повинні бути з нетканого тонкого дихаючого матеріалу;
- повинні мати документальне підтвердження того, що продукція пройшла тестування методом Rothwell, щодо стандартів сечопоглинання
- кількість в упаковці: 30 шт. шт 840
4 Підгузки для дорослих
розміром М Підгузки для дорослих, розмір М, поглинальна здатність не менше 2065 мл.
- підгузки повинні бути виготовлені з гіпералергенних матеріалів, 3 - шарові повітропроникні;
- підгузки повинні мати анатомічну форму;- зовнішня поверхня має бути вологонепроникною;
- внутрішня поверхня повинна бути виготовлена з поглинаючого матеріалу;
- повинні мати вологонепроникні бар’єри для попередження протікання;
- повинна бути система нейтралізації запаху;
- бокові поверхні повинні бути з нетканого тонкого дихаючого матеріалу;
- повинні мати документальне підтвердження того, що продукція пройшла тестування методом Rothwell, щодо стандартів сечопоглинання
- кількість в упаковці: 30 шт. шт 3330
5 Підгузки для дорослих
розмір L Підгузки для дорослих, розмір L (великі), поглинальна здатність не менше 2300 мл.
- підгузки повинні бути виготовлені з гіпералергенних матеріалів, 3 - шарові повітропроникні;
- підгузки повинні мати анатомічну форму;- зовнішня поверхня має бути вологонепроникною;
- внутрішня поверхня повинна бути виготовлена з поглинаючого матеріалу;
- повинні мати вологонепроникні бар,єри для попередження протікання;
- повинна бути система нейтралізації запаху;
- бокові поверхні повинні бути з нетканого тонкого дихаючого матері - повинні мати документальне підтвердження того, що продукція пройшла тестування методом Rothwell, щодо стандартів сечопоглинання
- кількість в упаковці: 30 шт. шт 7200
6 Підгузки для дорослих
розміром XL Підгузки для дорослих, розмір XL, поглинальна здатність не менше 2800 мл.
- підгузки повинні бути виготовлені з гіпералергенних матеріалів, 3 - шарові повітропроникні;
- підгузки повинні мати анатомічну форму;
- зовнішня поверхня має бути вологонепроникною;
- внутрішня поверхня повинна бути виготовлена з поглинаючого матеріалу;
- повинні мати вологонепроникні бар,єри для попередження протікання;
- повинна бути система нейтралізації запаху;
- бокові поверхні повинні бути з нетканого тонкого дихаючого матеріалу;
- повинні мати документальне підтвердження того, що продукція пройшла тестування методом Rothwell, щодо стандартів сечопоглинання
- кількість в упаковці: 30 шт. шт 3240
7 Одноразові пелюшки • поглинання: 950 г
• розмір: 90х60 см
• кількість в упаковці: 30 шт.
• склад: целюлоза, нетканий матеріал, плівка. шт 2250
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Вказані виділені медико-технічні вимоги вважаємо дискримінаційними, оскільки кожен виробник може по-різному описати підгузник, який виготовляє, а також враховуючи ту обставину, що на даний час існує значна кількість торгових марок та виробників підгузників для дорослих – кожен виробник продукції намагається надати своєму товару якісь особливі, нестандартні якості. Про що свідчить навіть вказані такі характеристики як:
Різнобарвна фронтальна стрічка, Нетканий матеріал розподільний – зелений, Фронтальна стрічка з візерунками, а також Застібки самоприлипаючі

Останні можуть бути як важливими, так і такими, що особливо не впливають на основні характеристики товару, але й водночас роблять свій товар «особливим», який відрізняється від більшості товару. Тому, конкуренція виробників зосереджується не тільки на ціні, а й на цих особливих якостях товару. Проте вказані ознаки жодним чином не впливають на основне цільове призначення.

Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише ТМ Seni, жоден з учасників не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузники торгової марки «DAILEE».

Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника та торгової марки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Повідомляємо про те, що Скаржник є потенційним учасником, який спроможний поставити товар за договором про закупівлю у повному обсязі.
Проте, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо технічних вимог до предмету закупівлі не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника через невідповідність умовам технічної специфікації.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене та те, що немає жодних підгузників інших виробників та торгових марок, які б відповідали усім в сукупності вимогам зазначених Замовником у Додатку 3, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. Водночас, звертаємо увагу Колегії на те, що одним із підтвердження того, що еквіваленту товару, який вимагає замовник не існує, можуть бути додатки до даної скарги, які отримані шляхом аналізу сайтів мережі інтернет, зокрема офіційних сайтів виробників товару, маркетплейсів та моніторингу системи прозорро.
В якості доказів Скаржник надає Технічні характеристики підгузників за наведеними позиціями, згідно яких можна встановити розбіжності щодо встановлених цифрових показників характеристики обхвату талії та стегон підгузників, що вказав замовник та підгузників інших торгових марок.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 417adaf9cc4d4912bcbe42b12890f6ee
Заголовок пункту скарги: В Додатку 3 до тендерної документації Замовником вказана дискримінаційна вимога.
Опис заперечення: В Додатку 3 Замовник вимагає:
«2. Запропонований Учасником товар повинен бути дозволеним до використання у медичній практиці, що підтверджується документально (сканованим оригіналом або сканованою копією, завіреною підписом та печаткою учасника (у разі використання):
o Свідоцтвом про державну реєстрацію або декларацію про відповідальність;
o Сертифікатом якості, або іншим документом, що підтверджує якість товару;
o Інструкцією з використання або паспортом. »

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.

Оскільки предмет закупівлі є як дорослі підгузники – що є медичними виробами та призначені для людей з фізичними вадами, так і дитячі підгузники, які є засобами гігієни, тому вимога щодо того, що товар повинен бути дозволеним до використання у медичній практиці, а також підтверджуватися документально є дискримінаційною та недоречною.
Замовник сформулював дану вимогу таким чином, що усі перелічені документи мають містити інформацію що товар є дозволеним до використання у медичній практиці.
Однак, законодавством не передбачено конкретна форма даних документів, яка має містити вказану замовником інформацію, а тому для можливості підтвердження даної вимоги Замовник має надати учасникам можливість надати альтернативу, у тому числі з перелічених документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 7159c76089bf4fbbb5c1ddeadb6ad633
Заголовок пункту скарги: В Додатку 4 до тендерної документації «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» Замовником вказані дискримінаційні пункти.
Опис заперечення: В Додатку 4 до тендерної документації «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» Замовником вказані дискримінаційні пункти, а саме:
2.4. Товари, що передаються Покупцю, повинні мати свідоцтва про державну реєстрацію МОЗ України з додатками, або декларацій відповідності (сертифікатів відповідності).
2.5. Товар повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку..

А також вказано умови поставки товару:
5.1. Постачальник зобов’язаний поставляти (поставити) Товар Покупцю в строк: по 31 грудня 2024 року. В разі обґрунтованої потреби Покупця Товар має бути поставлений останньому у повному обсязі достроково.

7.3. У разі не поставки Продавцем товарів, визначених даним Договором, протягом 5 (п’яти) днів без поважних причин, Покупець має право розірвати цей Договір в односторонньому порядку, повідомивши про це Продавця за 5 (п’ять) календарних днів до дати розірвання Договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Істотні умови договору
Тип порушення: Істотні умови договору
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Пункти 2.4. та 2.5. проекту договору є дискримінаційними з причин описаних вище у Запереченні №1 даної скарги.

Крім того, Замовником в пункті 7.3. проекту договору вказана відповідальність сторін за не поставку товарів протягом 5 (п’яти) днів, при цьому, в пункті 5.1. проекту договору вказаний строк поставки товару. Вказані пункти суперечать один одному.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації