-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із благоустрою населених пунктів: поточний ремонт фонтану «Каскад» у парку «Північний» (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Торги відмінено
627 229.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 272.29 UAH
мін. крок: 1% або 6 272.29 UAH
Період оскарження:
10.05.2024 15:14 - 15.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга в АМКУ
Номер:
e73cf1ef73ce4ed697c8878d72fe89bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-10-008990-a.b1
Назва:
Скарга в АМКУ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-05-10-008990-a.pdf 29.05.2024 15:19
- sign.p7s 29.05.2024 15:20
- рішення від 31.05.2024 № 9577.pdf 31.05.2024 14:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.06.2024 № 10056.pdf 07.06.2024 18:29
- Рішення від 07.06.2024 № 10056.pdf 12.06.2024 11:46
- Відповідь на скаргу №9577.pdf 04.06.2024 09:02
- Відповідь на скаргу №9577.docx 04.06.2024 09:02
- Протокол 106.pdf 17.06.2024 15:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.05.2024 15:37
Дата розгляду скарги:
07.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.05.2024 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.06.2024 11:47
Дата виконання рішення Замовником:
17.06.2024 15:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП "ПЕРЕКОПСЬКИЙ ЄВГЕН ІГОРОВИЧ" процедури закупівлі – «Послуги із благоустрою населених пунктів: поточний ремонт фонтану «Каскад» у парку «Північний» (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)" оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-10-008990-a відповідно рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.06.2024 № 10056-р/пк-пз
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9f66f51d85084c3b9aacc116399731cf
Заголовок пункту скарги:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
1. Відсутня вимога тендерної документації яку порушив Скаржник
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржника з наступної підстави:
Замовник торгів надав вимогу про усунення порушень з 21.05.2024 о 15:50. У цій вимозі було зазначено необхідність виправлення ряду недоліків, які були виявлені в поданій тендерній пропозиції. Це є стандартною процедурою, що дозволяє учасникам тендеру внести необхідні корективи для забезпечення відповідності їхніх пропозицій вимогам тендерної документації.
Вимога про усунення порушень включала декілька ключових аспектів, що потребували негайного виправлення. Зокрема, було вказано на відсутність підписів та печатки сертифікованого інженера-проектувальника на кошторисній документації. Відсутність цих підписів та печаток є серйозним порушенням, оскільки вони є необхідними для підтвердження автентичності та відповідності технічних документів.
«Відповідно до пункту 43 Особливостей: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під час розгляду документів учасника: ФОП "ПЕРЕКОПСЬКИЙ ЄВГЕН ІГОРОВИЧ", ІПН 3022922038, за предметом: Послуги із благоустрою населених пунктів: поточний ремонт фонтану «Каскад» у парку «Північний» (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)(UA-2024-05-10-008990-a) відкритих торгів з особливостями було виявлено невідповідності в поданні документів, а саме: 1. Не надано копії трудових книжок на кожного працівника (першу та останню сторінку), а саме: Волков Р.В., Поліщук С.С., Агєєв М.Б., Солодовник Д.Г. відповідно до пункту 2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: Додатку 3 «Документально підтверджена інформація, яка вимагається від учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим відповідно до пункту 28 Особливостей та ст. 16 Закону» Тендерної документації; 2. Не надано лист - згоду – для всіх фізичних осіб, а саме: Лукаш А.Ю., персональні дані якого надаються в тендерній документації відповідно до пункту 5 «ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЄ УЧАСНИК ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ЗАГАЛЬНИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» ДОДАТКУ 2 ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. 3. Не надано копії свідоцтва на реєстрацію транспортних засобів: Камазів АЕ6497КЕ, АЕ9773ОВ, АЕ9831ОТ; навантажувачів 43138АЕ, 50328АЕ відповідно до пункту 1 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази: Додатку 3 «Документально підтверджена інформація, яка вимагається від учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим відповідно до пункту 28 Особливостей та ст. 16 Закону» Тендерної документації; 4. Не надано довідку про досвід виконання аналогічного договору за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи за період 2020-2023 рр., а також на підтвердження довідки: Оригінали, або копії договорів, в зазначених в довідці про досвід виконання аналогічного договору; лист-відгук від контрагента, з яким співпрацював учасник, в якому зазначено про повне надання послуг учасником; акти наданих послуг на всю суму договору відповідно до пункту 3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору: Додатку 3 «Документально підтверджена інформація, яка вимагається від учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим відповідно до пункту 28 Особливостей та ст. 16 Закону» Тендерної документації; 5. Не корректний договір про надання транспортних засобів від 04.04.2023 року №04/04-ТТ з ФОП Лукаш А.Ю, а саме дія договору до 31.12.2023 року відповідно до пункту 1 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази: Додатку 3 «Документально підтверджена інформація, яка вимагається від учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим відповідно до пункту 28 Особливостей та ст. 16 Закону» Тендерної документації; Враховуючи вищевикладене необхідно завантажити в електронну систему протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, а саме: 1. Копії трудових книжок на кожного працівника (першу та останню сторінку), а саме: Волков Р.В., Поліщук С.С., Агєєв М.Б., Солодовник Д.Г.; 2. Лист -згоду – Лукаш А.Ю.; 3. Копії свідоцтва на реєстрацію транспортних засобів: Камазів АЕ6497КЕ, АЕ9773ОВ, АЕ9831ОТ; навантажувачів 43138АЕ, 50328АЕ. 4. Довідку про досвід виконання аналогічного договору за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи за період 2020-2023 рр., а також на підтвердження довідки: Оригінали, або копії договорів, в зазначених в довідці про досвід виконання аналогічного договору; лист-відгук від контрагента, з яким співпрацював учасник, в якому зазначено про повне надання послуг учасником; акти наданих послуг на всю суму договору 5. Корректний договір про надання транспортних засобів на Камази АЕ6497КЕ, АЕ9773ОВ, АЕ9831ОТ; навантажувачів 43138АЕ, 50328АЕ»(цитата).
На даний пункт невідповідностей учасник завантажив повний пакет документів на наступні типи автотранспорту: Камаз АЕ6497КЕ, екскаватор-навантажувач 5032А, легковий седан В АЕ9005АМ, телескопічна автовишка, автопідйомник АЕ5941ОН та автокран КЕ2534АІ. В самому протоколі зазначено, що скаржник вірно завантажив усі документи, і до них немає жодних претензій.
Таким чином, учасник виконав вимогу замовника, що відповідає умовам тендерної документації. Це не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.
Щодо зміни матеріально-технічної бази у локальному кошторисі, то це не відповідає дійсності. Кваліфікаційний критерій щодо наявності матеріально-технічної бази встановлений для того, щоб учасники могли підтвердити свою кваліфікацію та мати можливість брати участь у закупівлі. Водночас локальний кошторис та кошторисні розрахунки надаються для підтвердження спроможності учасника виконати технічне завдання замовника.
У тендерній документації відсутня вимога, що матеріально-технічна база, яка надається для підтвердження кваліфікаційного критерію, має відповідати даним, внесеним у локальні кошториси. Це розмежування має важливе значення, оскільки кваліфікаційний критерій спрямований на оцінку потенціалу учасника щодо наявності необхідних ресурсів, тоді як кошторисні документи оцінюють готовність та спроможність виконати конкретне завдання.
Таким чином, наявність усіх необхідних документів, що підтверджують матеріально-технічну базу, є достатнім для виконання вимог тендерної документації. Скарги на невідповідність у локальному кошторисі не мають обґрунтованих підстав, оскільки тендерна документація не вимагає відповідності між цими двома наборами документів. Це підтверджує відповідність пропозиції учасника встановленим критеріям та не є підставою для її відхилення.
2. Відсутня вимога тендерної документації яку плорушив Скаржник
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржника з наступної підстави:
Фактично, при складанні листа згоди було допущено формальну помилку у даті складання. Усі документи тендерної пропозиції мають дату складання 14 травня 2024 року, що свідчить про узгодженість і систематичність у поданні документації.
Водночас замовник не наводить жодних аргументів, які б забороняли скаржнику взяти згоду до прийняття на роботу, що є цілком логічним і обґрунтованим кроком з боку учасника. Формальна помилка в даті складання листа згоди не впливає на сутність і достовірність поданих документів, оскільки всі інші аспекти тендерної пропозиції були підготовлені і подані відповідно до вимог.
Таким чином, учасник виконав вимогу замовника, що відповідає умовам тендерної документації. Формальна помилка в даті складання листа згоди не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178. Важливо зазначити, що законодавство про публічні закупівлі передбачає можливість виправлення формальних помилок, які не впливають на основні технічні та кваліфікаційні вимоги.
Зважаючи на це, відхилення пропозиції учасника через формальну помилку в даті складання листа згоди є необґрунтованим і суперечить принципам справедливості і рівності, що мають бути дотримані у процесі публічних закупівель. Учасник повністю дотримався вимог тендерної документації, а відсутність суттєвих недоліків у поданих документах підтверджує відповідність його пропозиції встановленим критеріям.
Опис заперечення:
згідно додатку (файл Скарга UA-2024-05-10-008990-a)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Опис доказу:
Згідно додатку (файл Скарга UA-2024-05-10-008990-a)
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2024-05-10-008990-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією. 4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.