-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Засоби для миття, чищення та прання
Завершена
283 861.98
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 419.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 419.31 UAH
Період оскарження:
10.05.2024 14:16 - 31.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
09181f5b3fff4b3fa50fd1b160c18234
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-10-007652-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Червоноград ВО Альянс-ТД..pdf 14.05.2024 22:34
- 1. Висновок TM Extreme Wash (Червоноград).pdf 14.05.2024 22:34
- sign.p7s 14.05.2024 22:37
- рішення від 16.05.2024 № 8643.pdf 16.05.2024 17:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.05.2024 № 9102.pdf 24.05.2024 14:44
- Рішення від 23.05.2024 № 9102.pdf 28.05.2024 14:26
- Відповідь АМКУ.pdf 17.05.2024 11:41
- Відповідь АМКУ.docx 17.05.2024 11:41
- Протокол про внесення змін на вимогу АМКУ.pdf 29.05.2024 14:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.05.2024 22:39
Дата розгляду скарги:
23.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.05.2024 17:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.05.2024 14:26
Дата виконання рішення Замовником:
29.05.2024 14:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВІДДІЛ ОСВІТИ ЧЕРВОНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПРОТОКОЛ
ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ
29.05.2024 р. м. Червоноград
Порядок денний:
1. Про внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015- 39830000-9 - Продукція для чищення (Засоби для миття, чищення та прання) (далі — Закупівля).
2. Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, у вигляді нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2024-05-10-007652-a
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме ― в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції.
Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Перелік змін, що вносяться до тендерної документації :
На вимогу Антимонопольного комітету Замовником вирішено внести зміни до тендерної документації, а саме:
виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару виключно висновком ДСЕЕ.
А також п. 4 Додатку 2 викласти наступним чином:
4. Термін придатності товару повинен становити не менше 24 місяці від дати поставки Замовнику, про що Учасник у складі своєї пропозиції надає гарантійний лист.
Протягом всього гарантійного терміну, у разі такої потреби, учасник гарантує заміну неякісного товару.
Перелік змін, що вносяться до оголошення про проведення відкритих торгів:
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 03.06.2024 року.
Враховуючи викладене, необхідно внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується 03.06.2024 року.
Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться.
Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства.
На підставі вищенаведеного наявні підстави для затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), в т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться, для проведення Закупівлі згідно з розглянутим проєктом.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Отже, необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації (з Додатками до неї), у т. ч. проєкту договору про закупівлю, зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, у строк, встановлений пунктом 54 Особливостей.
ВИРІШИЛА:
1. На вимогу Антимонопольного комітету Замовник вирішив внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), в т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться.
2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації, зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
Уповноважена особа
________________
підпис
Тетяна БОРИС
Пункт скарги
Номер:
69e37aec26a54a75ab2231ccb8f8cc75
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Опис заперечення:
1. Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, кількаразово вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
або підтвердити відповідність певним вимогам висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зокрема, тендерною документацією за позицією 4 Додатку 2 до ТД вимагається:
«Сфера застосування та реалізації за результатами експертної оцінки у повному обсязі повинні підтверджуватися висновком державної санітарно - епідеміологічної експертизи, що має бути наданий у складі пропозиції учасника»
тощо.
Дана вимога Замовника не може бути дотримана переважною більшістю учасників через зміни законодавства, відповідно до яких з 01.10.2023 висновки ДСЕЕ не передбачені чинним законодавством і більше не видаються.
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
або підтвердити відповідність певним вимогам висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зокрема, тендерною документацією за позицією 4 Додатку 2 до ТД вимагається:
«Сфера застосування та реалізації за результатами експертної оцінки у повному обсязі повинні підтверджуватися висновком державної санітарно - епідеміологічної експертизи, що має бути наданий у складі пропозиції учасника»
тощо.
Дана вимога Замовника не може бути дотримана переважною більшістю учасників через зміни законодавства, відповідно до яких з 01.10.2023 висновки ДСЕЕ не передбачені чинним законодавством і більше не видаються.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Відділ освіти Червоноградської міської ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-05-10-007652-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, кількаразово вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
або підтвердити відповідність певним вимогам висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зокрема, тендерною документацією за позицією 4 Додатку 2 до ТД вимагається:
«Сфера застосування та реалізації за результатами експертної оцінки у повному обсязі повинні підтверджуватися висновком державної санітарно - епідеміологічної експертизи, що має бути наданий у складі пропозиції учасника»
тощо.
Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність зазначеним вимогам, оскільки наявна у цьому висновку ДСЕЕ інформація не містить дослівного зазначення окремих об’єктів, прописаних Замовником, разом з тим, містить більш узагальнені визначення щодо таких об’єктів і не містить заборони використання на зазначених Замовником об’єктах.
При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме й виключно висновком ДСЕЕ.
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності сфери застосування засобів – виключно висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію вже наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника щодо висновків ДСЕЕ.
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару виключно
висновком ДСЕЕ,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Відділ освіти Червоноградської міської ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-05-10-007652-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, кількаразово вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи,
або підтвердити відповідність певним вимогам висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Зокрема, тендерною документацією за позицією 4 Додатку 2 до ТД вимагається:
«Сфера застосування та реалізації за результатами експертної оцінки у повному обсязі повинні підтверджуватися висновком державної санітарно - епідеміологічної експертизи, що має бути наданий у складі пропозиції учасника»
тощо.
Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність зазначеним вимогам, оскільки наявна у цьому висновку ДСЕЕ інформація не містить дослівного зазначення окремих об’єктів, прописаних Замовником, разом з тим, містить більш узагальнені визначення щодо таких об’єктів і не містить заборони використання на зазначених Замовником об’єктах.
При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме й виключно висновком ДСЕЕ.
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності сфери застосування засобів – виключно висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію вже наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника щодо висновків ДСЕЕ.
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару виключно
висновком ДСЕЕ,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
×
-
Назва доказу:
Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби, пропоновані ТОВ «Гренландія НВП»
-
Опис доказу:
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП». ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва. Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
-
Повʼязаний документ:
1. Висновок TM Extreme Wash (Червоноград).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме: виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару виключно висновком ДСЕЕ, оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.