• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин А-92, Бензин А-95, Дизельне паливо

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Завершена

5 428 142.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 140.71 UAH
Період оскарження: 09.05.2024 19:10 - 02.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 12aa7ed7ebf544638bc65122ce31efa1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-09-011899-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Інститут кормів та сільського господарства Поділля Національної академії аграрних наук України внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-92, Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-09-011899-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання учасником сертифікату виданого учаснику не пізніше 2023 року, який засвідчує, що підприємство було перевірено органом сертифікації та встановлено відповідність системи вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015, ITD; 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання документального підтвердження наявності у учасників документального підтвердження права користування автозаправними станціями або права власності на АЗС.
Дата розгляду скарги: 23.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.05.2024 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.05.2024 18:38
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2024 14:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії №9085-р/пк-пз від 23.05.2024, закупівля UA-2024-05-09-011899-a, Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації та продовжено строк подання тендерних пропозицій
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c55571a11e4444fa82049ce47fa3975d
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності;
Опис заперечення:
1.1. В пункті 2 Технічної специфікації Додатку 1 згідно предмету закупівлі: «Бензин А-92,Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)» до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання та наявність у учасника МТБ (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів щодо його наявності у власності:
«2. За потреби, Замовник має право під час прийому товару використовувати лічильник рідини (палива). Учасник-переможець має забезпечити наявність такого пристрою та на підтвердження Учасник надає у складі пропозиції копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання.»
«3. Для здійснення відвантаження товару в резервуари Замовника Учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів). Надати технічні характеристики та підтверджуючі документи щодо його наявності.»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що зазначені вимоги є дискримінаційними, оскільки відповідну матеріально-технічну базу мають у власності виключно учасники – власники бензовозів.

Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні бензовозів, але які при цьому мають партнерські договори з суб’єктом господарювання, який має паливний склад (нафтобазу), з якого, по замовленню Скаржника, здійснюється поставка палива наливом із залученням автомобілів партнера Скаржника (бензовозів), а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати відповідне обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання – носить обмежувальний характер по відношенню до Скаржника.
Бензовози, якими буде здійснено поставку палива Замовнику (у разі укладення із Скаржником договору) належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою АЗС та/або у резервуари Замовника.

Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно власні (орендовані/у користуванні) бензовози та мають доступ до інформації таким чином, що можуть надати вищезазначені документи на МТБ в частині обслуговування бензовозів їх власниками.
Тобто, Скаржник має партнерський договір, на умовах якого партнер скаржника здійснює поставку нафтопродуктів із залученням автотранспорту, яким користується партнер скаржника.

Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: (Скаржник має укладений договір № 1030/10/23 від 05.10.2023 року, з ПП УКРПАЛЕТСИСТЕМ, на умовах якого останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Скаржнику нафтопродукти. Умови поставки – на умовах EXW(нафтобаза покупця), CPT (пункт призначення Покупця), FCA або ін.
У разі поставки Товару транспортом Продавця, передача товару може здійснюватися на підставі належним чином оформленого доручення на особу Покупця, відповідальну за отримання Товару по кількості та якості.
Згідно п. 3.4. Договору Поставка Товару Продавцем здійснюється автоцистернами, причіпними цистернами та напівпричіпними цистернами (надалі – «автотранспорт»)
Згідно п. 3.8. Договору Прийом-передача Товару по кількості і якості здійснюється Сторонами в порядку, передбаченому Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання відпуску та обліку нафти та нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 281/171/578/158 від 20.05.2008 року) та Інструкцією з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (Наказ № 271/121 від 04.06.2007 року)).

Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

За таких умов, Замовник, встановивши вимоги щодо наявності у учасника відповідного обладнання (насос та рукав напірний довжиною не менше 15 метрів) з наданням підтверджуючих документів учасниками та копію паспорту/формуляру на лічильник рідини, що містить дату повірки, а також свідоцтво про повірку, чинне на дату подання, порушив положення пункту 29 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4dc0f45684ee4117a3d6685c215b5488
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання учасником сертифікату виданого учаснику не пізніше 2023 року, який засвідчує, що підприємство було перевірено органом сертифікації та встановлено відповідність системи вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015, ITD;
Опис заперечення: 1.2. В пункті 4 Технічної специфікації Додатку № 1 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником сертифікату виданого учаснику не пізніше 2023 року, який засвідчує, що підприємство було перевірено органом сертифікації та встановлено відповідність системи вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015, ITD:
«4. Учасник повинен забезпечити ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг ISO 9001:2015, зокрема, обов’язково на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код ДКПП 46.71) Виданий Учаснику сертифікат не пізніше 2023 року, засвідчує, що підприємство було перевірено органом сертифікації та встановлено відповідність системи вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015, ITD. Надати копії в складі тендерної пропозиції.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 2: Скаржник надає копію сертифікату на систему управління якістю, зареєстрованого в реєстрі ОС ДП «Київстандартметрологія» 06.12.2023 р. за № 8О038.СУЯ.064-23 дійсний до 05.12.2026 року, який засвідчує, що система управління якістю стосовно, в тому числі, оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, яку здійснює ТОВ «ТД «ІФС» згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 2bf91553675a4bdc9fb12c174e3de5b4
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання документального підтвердження наявності у учасників документального підтвердження права користування автозаправними станціями або права власності на АЗС.
Опис заперечення: 1.3. В пункті 6 Технічної специфікації Додатку № 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників документального підтвердження права користування автозаправними станціями або права власності на АЗС:

«6. Учасник повинен мати (у користуванні або у власності) розгалужену мережу АЗС по території Україні (крім тимчасово окупованих територій), наявні автозаправні станції по маршрутам Вінниця – Київ, Вінниця – Львів, Вінниця – Чернігівська обл. та вся Вінницька обл. та в кількості не менше ніж 3 (три) одиниці в м. Вінниці.
Адреси працюючих АЗС на видачу пального надаються Учасником у складі тендерної пропозиції у вигляді довідки у довільній формі із зазначенням їх назви, адреси, режиму роботи та правової форми управління чи користування АЗС.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо наявності у користуванні або у власності у учасника розгалуженої мережі АЗС та надання довідки з зазначення правової форми управління чи користування АЗС Учасником, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не має АЗС у праві власності та користування та не здійснює функції управління матеріально-технічним комплексом АЗС по території Україні (крім тимчасово окупованих територій), наявні автозаправні станції по маршрутам Вінниця – Київ, Вінниця – Львів, Вінниця – Чернігівська обл. та вся Вінницька обл. та в кількості не менше ніж 3 (три) одиниці в м. Вінниці, а отже умова щодо наявності АЗС у праві користуванні або у власності чи управлінні учасником, є дискримінаційна та обмежувальна.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (АЗС по території Україні (крім тимчасово окупованих територій), наявні автозаправні станції по маршрутам Вінниця – Київ, Вінниця – Львів, Вінниця – Чернігівська обл. та вся Вінницька обл. та в кількості не менше ніж 3 (три) одиниці в м. Вінниці), за наступними адресами:
м.Вінниця, Гніванське шосе, 2 км і інші...
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір не передбачає ознаки договору користування. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Також варто зазначити, що Партнер Скаржника не Власник АЗС, а компанія емітент талонів. Тому вимагаємо Замовника визначити умовами тендерної документації можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих Партнером, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.


Документальне підтвердження/докази:
Додаток 3: (Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Авіас (договір № СК 5/153 від 24.11.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р: відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скретч-картки) на отримання товару відповідно «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 р.
5.2. Місце поставки (передачі) товарів:
5.2.1. Передача товару за цим Договором здійснюється на АЗС Постачальника шляхом заправки автомобілів при пред’явленні довіреними особами Покупця скретч-картки.
5.2.2. Скретч-картка є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного об’єму і марки товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених скретч-картках вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в скрет-картці.)
Додаток 4: Зразки талонів емітовані мережею АЗС Авіас)

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації