• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту та технічного обслуговування автомобіля VOLKSVAGEN PASSAT (згідно ДК 021:2015 код 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)

Завершена

285 195.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 425.98 UAH
Період оскарження: 09.05.2024 15:02 - 29.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження умов тендерної документації

Номер: ae145bb486ea4c3686ec45f60b54f7dd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-09-008470-a.c1
Назва: Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Просимо прийняти до розгляду скаргу щодо дискримінаційних вимог тендерної документації, яка містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства. ТОВ «АВТОСОЮЗ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства. Відповідно Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію. Згідно п. 1 Додатку №1 до тендерної документації заявлено, що Учасником для підтвердження кваліфікації та матеріально-технічної бази надається: «1.1. Довідка в довільній формі про наявність станції технічного обслуговування в Дарницькому районі м. Києва з зазначенням адреси та контактних даних.» Відповідно пп. 6 п. 4 Додатку № 1 до тендерної документації заявлено, що Учасником для підтвердження кваліфікації та матеріально-технічної бази надається: «Чинний на момент подання пропозиції сертифікат, виданий на систему управління якістю стосовно надання послуг з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів; сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації систем менеджменту, що акредитований згідно з Реєстром НААУ на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1; сертифікат повинен засвідчувати, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», разом зі сканованою копією атестату про акредитацію такого органу сертифікації.»
Дата розгляду скарги: 22.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.05.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.05.2024 16:40
Дата виконання рішення Замовником: 27.05.2024 14:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано. Відповідні зміни внесено до тендерної документації
Автор: ТОВ АВТОСОЮЗ, Шепталіна Алла Олегівна +380930558921 alla.sheptalina@avtosojuz.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7842f84ef14a4947816dad85dc3cc4a8
Заголовок пункту скарги: Заперечення: проти викладення п. 1 Додатку №1 до тендерної документації та пп. 6 п. 4 Додатку № 1 до тендерної документації в запропонованій замовником редакції
Опис заперечення: Просимо прийняти до розгляду скаргу щодо дискримінаційних вимог тендерної документації, яка містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
ТОВ «АВТОСОЮЗ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
Відповідно Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію.
Згідно п. 1 Додатку №1 до тендерної документації заявлено, що Учасником для підтвердження кваліфікації та матеріально-технічної бази надається:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність станції технічного обслуговування в Дарницькому районі м. Києва з зазначенням адреси та контактних даних.»
Відповідно пп. 6 п. 4 Додатку № 1 до тендерної документації заявлено, що Учасником для підтвердження кваліфікації та матеріально-технічної бази надається:
«Чинний на момент подання пропозиції сертифікат, виданий на систему управління якістю стосовно надання послуг з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів; сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації систем менеджменту, що акредитований згідно з Реєстром НААУ на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1; сертифікат повинен засвідчувати, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», разом зі сканованою копією атестату про акредитацію такого органу сертифікації.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: 1. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 2. Зобов’язати Замовника, Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Дарницького району» м. Києва, код ЄДРПОУ: 31722818, усунути дискримінаційні умови, шляхом внесення змін до Тендерної документації.
Опис суті пункту скарги: Замовником у п. 1 Додатку №1 до тендерної документації заявлено, що Учасником для підтвердження кваліфікації та матеріально-технічної бази надається:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність станції технічного обслуговування в Дарницькому районі м. Києва з зазначенням адреси та контактних даних.»

Зазначене обмеження кола потенційних учасників за районним поділом, невідворотно матиме наслідком обмеження конкуренції.
Оскільки обраний Замовником радіус потенційних учасників, зменшує конкуренцію та матиме наслідком участі лише одного-двох учасників у процедурі Закупівлі.
На думку скаржника, обмеження надання послуг Дарницьким районом м. Києва - є безпідставним та необґрунтованим.
У зв’язку з зазначеним, просимо комісію зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до умов тендерної документації, шляхом їх викладення в наступній редакції:
«1.1. Довідка в довільній формі про наявність станції технічного обслуговування в м. Києві з зазначенням адреси та контактних даних.»

09 травня 2024 року о 17:38 год. після виявлення необґрунтованих вимог Замовника у тендерній документації, Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОСОЮЗ», яке в тому числі є офіційною станцією технічного обслуговування було подано пропозицію до зазначеного тендеру, що наявна за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-09-008470-a щодо внесення змін до зазначених умов в тендерній документації.
10 травня 2024 року о 12:20 год. Замовником повідомлено «Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації».
Проте, запропоновані зміни потенційного учасника не були внесені до тендерної документації, що має наслідком не лише позбавлення можливості сертифікованих СТО надати свої цінові пропозиції, а й що найголовніше може мати наслідком збільшення витрат грошових коштів з державного бюджету України у період воєнного стану в Україні по зазначеній тендерній закупівлі.

ІІ.
Замовником у пп. 6 п. 4 Додатку № 1 до тендерної документації заявлено, що Учасником для підтвердження кваліфікації та матеріально-технічної бази надається:
«Чинний на момент подання пропозиції сертифікат, виданий на систему управління якістю стосовно надання послуг з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів; сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації систем менеджменту, що акредитований згідно з Реєстром НААУ на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1; сертифікат повинен засвідчувати, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», разом зі сканованою копією атестату про акредитацію такого органу сертифікації.»

Зазначена вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників з огляду на наступне:
1.1. ДСІУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який введено у дію Наказом Державного підприємства «Українського науково-дослідного і навчального центру проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ» ), яке згідно із розпорядженням КМ України від 26.11.2014 № 1163, виконує функції національного органу стандартизації (Наказ ДП «УкрНДНЦ» «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» — № 203 від 21.12.2015р. (із змінами внесеними наказом ДП «УкрНДНЦ» від 31 грудня 2015 р. № 221), та
1.2. ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», також введено у дію Наказом ДП «УкрНДНЦ» «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів» № 454 від 30.11.2018р — який є чинним.
1.3. Зазначені стандарти приймались в Україні методом перекладу та підтвердження міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Quality managemet systems - Requirements», а також методом підтвердження європейського стандарту EN ISO 9001:2015 «Quality managemet systems Requirements» із забезпеченням відповідності вимог наведених національних стандартів, вимогам прийнятих міжнародних стандартів із ступенем відповідності - ідентичний, про що свідчить позначка «IDT» у офіційній назві ДСТУ.
Так само, текст ISO 9001:2015 був схвалений CEN (Європейський комітет зі стандартизації) як EN ISO 9001:2015 без будь-яких змін.
Таким чином, в Україні діють два національні стандарти «Системи управління якістю. Вимоги» з ідентичними вимогами.
З огляду на що, будь-якого додаткового та/або повторного підтвердження відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, з видачею або без видачі відповідного сертифікату відповідності, система управління якості, сертифікована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, - не потребує. На підтвердження викладеного надаємо копію листа ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ» (акредитованого Національним агентством з акредитації України) №455/і від 16.04.2024 щодо ідентичності вимог національних та міжнародних стандартів.
Для підтвердження викладеного Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОСОЮЗ» надає:
1. Копію Сертифікату UA.MQ.240103.04-24 на систему управління якістю, виданого ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ» 06.02.2024, дійсного до 05.02.2027, яким підтверджено відповідність, згідно чинними в Україні нормативними документами, технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів ТОВ «АВТОСОЮЗ» вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) на відповідність вимог ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT, Система управління якістю) «Системи управління якістю. Вимоги.»
2. Копію атестату про акредитацію №8О095 ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ», виданого Національним агентством з акредитації України 29 листопада 2023 року.
3. Копію листа ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ» (акредитованого Національним агентством з акредитації України) №455/і від 16.04.2024 щодо ідентичності вимог національних та міжнародних стандартів

Оскільки ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 9001:2015 є ідентичними та не вимагають будь-якого додаткового та/або повторного підтвердження відповідності систем управління якістю вимогам одна відносно іншої. Тому скаржником було запропоновано внести відповідні зміни до умов тендерної документації, проте зазначені зміни не були внесеними.
У зв’язку з зазначеним, просимо комісію зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до умов тендерної документації, шляхом їх викладення в наступній редакції:
«Чинний на момент подання пропозиції сертифікат, виданий на систему управління якістю стосовно надання послуг з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів; сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації систем менеджменту, що акредитований згідно з Реєстром НААУ на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1; сертифікат повинен засвідчувати, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) АБО EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», разом зі сканованою копією атестату про акредитацію такого органу сертифікації.».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації