• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

бензин марки А-95 (09132000-3 - Бензин), дизельне паливо (09134200-9 - Дизельне паливо)

дана закупівля проводиться у відповідності до особливостей, які визначені постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 08.05.2024 16:27 - 13.05.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: 515b6758803e4022ba5bfaa371b22738
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-08-010397-a.c1
Назва: СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Замовник, який проводить закупівлю - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПЕРШОЦВІТ" ВЕЛИКОСОРОЧИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) – оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-05-08-010397-a, за предметом «код за ДК 021:2015 (CPV 2008) - 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин марки А-95, дизельне паливо)». 1. Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник повинен розмістити (завантажити) в Системі всі документи передбачені цією тендерною документацією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій; тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), та завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: з текстовим змістом - *.doc, *.docx, структуровані дані - *.pdf, графічні дані - *.jpg, *.jpeg в залежності від типу та складу документу чи інформації), а саме: 1) інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – подається учасником у відповідності до вимог наведених у Додатку 1 цієї документації; 2) інформація щодо відповідності учасника вимогам, визначеним в пункті 47 Особливостей – подається учасником відповідно вимог наведених у цій документації та Додатку 2; 3) інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника встановленим вимогам Замовника, в тому числі згідно до вимог законодавства – подається учасником відповідно вимог наведених у Додатку 3 цієї документації; 4) інформація із погодженням з проектом договору, яка повинна бути оформлене Учасниками згідно з цією документацією та Додатком 4; 5) інформація та/або документами, що має підтверджувати відповідність учасника встановленим вимогам Замовника, у тому числі відповідну технічну специфікацію – подається учасником відповідно вимог визначених у цій документації та Додатку 5; 6) форма пропозиції, яка повинна бути оформлена Учасниками згідно з цією документацією та умовами викладеними у Додатку 6; 7) документ(и), що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі); 8) інформація про субпідрядника/співвиконавця (субпідрядників/співвиконавців), якщо таке передбачено п.7 цього розділу документації. Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Товариство з обмеженою відповідальністю «САН СТРІМ СИСТЕМС» (далі – Скаржник), виявило умови, які порушують законодавство з питань публічних закупівель, зокрема Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості). Відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації, а саме Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: «1. Заправка автомобілів повинна здійснюватися за потребою Замовника в роздріб по одноразових відомостях, або бланках-дозволах (талонах), або скретч – картах тощо встановленого Учасником єдиного зразка на автозаправних станціях (власних або орендованих, або суборендованих, або партнерських) учасника по території України. У складі пропозиції надати зразок бланках-дозволах (талонах), або скретч – картах тощо.» Вимагаючи від учасників бланки-дозволи (талони), або скретч – карти тощо встановленого Учасником єдиного зразка - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Ми переконані, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути встановленого Учасником єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерські мережі АЗС, які самостійно встановлюють зразок талонів. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які пропонують бланки-дозволи (талони), або скретч – карти тощо встановленого Учасником єдиного зразка, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації, а саме Розділ II. ДОДАТКОВО У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ НЕОБХІДНО НАДАТИ: «1. Оригінал сертифікату на систему управління якістю (де в переліку повинна зазначатися нафтобаза та АЗС;» Вимагаючи від учасників Оригінал сертифікату на систему управління якістю (де в переліку повинна зазначатися нафтобаза та АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Встановлюючи такі вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь у закупівлі, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають Оригінал сертифікату на систему управління якістю (де в переліку повинна зазначатися нафтобаза та АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які його не мають, у тому числі Скаржника». Крім того, у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації, а саме Розділ II. ДОДАТКОВО У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ НЕОБХІДНО НАДАТИ: «2. Оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.» Згідно до ч.5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Однак з урахуванням вимог п. 29 Особливостей: У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Впровадження системи управління якістю Учасником не передбачені національним стандартом ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть, лише ті учасники, які зможуть надати Оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 5637 -р/пк-пз від 28.03.2024 року. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника, ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» не може прийняти участь у закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.05.2024 18:40
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САН СТРІМ СИСТЕМС", Лободіна Юлія 380676114420 sanstrimsistems@gmail.com

Пункт скарги

Номер: a8f133ac7d554beabceca377cbf848cc
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні та необґрунтовані вимоги
Опис заперечення: Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника, ТОВ «САН СТРІМ СИСТЕМС» не може прийняти участь у закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації, а саме
Розділ II. ДОДАТКОВО У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ НЕОБХІДНО НАДАТИ:

«2. Оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»

Згідно до ч.5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Однак з урахуванням вимог п. 29 Особливостей: У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Впровадження системи управління якістю Учасником не передбачені національним стандартом ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть, лише ті учасники, які зможуть надати Оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 5637 -р/пк-пз від 28.03.2024 року.
Відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації, а саме
Розділ II. ДОДАТКОВО У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ НЕОБХІДНО НАДАТИ:
«1. Оригінал сертифікату на систему управління якістю (де в переліку повинна зазначатися нафтобаза та АЗС;»

Вимагаючи від учасників Оригінал сертифікату на систему управління якістю (де в переліку повинна зазначатися нафтобаза та АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Встановлюючи такі вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь у закупівлі, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають Оригінал сертифікату на систему управління якістю (де в переліку повинна зазначатися нафтобаза та АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які його не мають, у тому числі Скаржника».
Крім того, у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним
національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета
закупівлі).
Відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації, а саме
Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:
«1. Заправка автомобілів повинна здійснюватися за потребою Замовника в роздріб по одноразових відомостях, або бланках-дозволах (талонах), або скретч – картах тощо встановленого Учасником єдиного зразка на автозаправних станціях (власних або орендованих, або суборендованих, або партнерських) учасника по території України. У складі пропозиції надати зразок бланках-дозволах (талонах), або скретч – картах тощо.»

Вимагаючи від учасників бланки-дозволи (талони), або скретч – карти тощо встановленого Учасником єдиного зразка - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Ми переконані, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною,
оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів
здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів,
то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути встановленого Учасником єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерські мережі АЗС, які самостійно встановлюють зразок талонів.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж
АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище
вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти
господарювання, які пропонують бланки-дозволи (талони), або скретч – карти тощо встановленого Учасником єдиного зразка, що є дискримінаційним по відношенню до інших
суб’єктів господарювання.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів
згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального,
природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для
комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення
пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники
не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним
національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета
закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації