-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Пальне (Бензин А-95, дизельне пальне)
Завершена
293 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 935.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 935.00 UAH
Період оскарження:
08.05.2024 15:14 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
477cdb994e274934985e92bc8156bb39
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-08-008452-a.c2
Назва:
СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника: ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ внести зміни до тендерної документації, оприлюдненої у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-08-008452-a, за предметом Бензин А-95, дизельне пальне згідно з ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Пов'язані документи:
Учасник
- АВІАС СС-НТК.pdf 28.05.2024 18:32
- Зразки Талонів Авіас.pdf 28.05.2024 18:32
- 28.05 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ.docx.pdf 28.05.2024 18:32
- Гарантійний лист ТОВ НТК (авіас).pdf 28.05.2024 18:32
- 28.05 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ.docx 28.05.2024 18:32
- sign.p7s 28.05.2024 18:32
- рішення від 30.05.2024 № 9463.pdf 30.05.2024 16:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.06.2024 № 10020.pdf 10.06.2024 10:38
- рішення від 07.06.2024 № 10020.pdf 12.06.2024 11:25
- Скарга Синергія Систем.pdf 03.06.2024 14:47
- Відповідь по Скарзі.doc 03.06.2024 14:47
- Пояснення по скарзі 03.06.24.PDF 03.06.2024 14:47
- Перелік змін від 12.06.2024.docx 12.06.2024 16:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.05.2024 20:55
Дата розгляду скарги:
07.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.05.2024 16:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.06.2024 11:25
Дата виконання рішення Замовником:
12.06.2024 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ № 10020-р/пк-пз від 07.06.2024 до тендерної документації були внесені зміни згідно з протоколом уповноваженої особи №08-17/01/158 від 12.06.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1c05735e080e49d8a1044f770ad92ef9
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документацїі
Опис заперечення:
Вивчивши умови тендерної документації в редакції від 27.05.2024 року, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості),
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
порушено ст. 5 Закону та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 11 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
«Якщо Учасник не є емітентом довірчих документів, що ним пропонуються для поставки і отримання Замовником нафтопродуктів, надається довідка у довільній формі, що містить інформацію (повне найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, контактний телефон, а також зображення знаків для товарів та послуг (торговельної марки, бренду), який міститься на талонах та платіжних картках) про емітента довірчих документів на пальне, а також копія документа (договору чи іншого правочину) укладеного між Учасником та емітентом цих довірчих документів, що свідчить про право Учасника на їх використання при здійсненні діяльності з реалізації нафтопродуктів через мережу АЗС. Довідка має бути датована не раніше дня оприлюднення оголошення про цю процедуру закупівлі.»
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають відносин з емітентами талонів. Скаржник є власником талонів, але ні Скаржник, ні партнер Скаржника не є емітентами талонів, які Скаржник постачає Замовникам за укладеними договорами.
Емітентом талонів, які ми пропонуємо Замовнику є мережа АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням скретч-карток, талонів тощо, емітентом яких є не учасник, а мережа АЗС - не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів, емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з продавцем талонів мережі АЗС на умовах партнерського договору та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути емітентом талонів або мати прямі відносини з емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення палива на АЗС.
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам – емітентів талонів або учасниками, які мають прямі відносини з емітентами талонів0, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимагаючи від учасників наявність саме емітованих Учасниками талонів – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС розташованих АЗС у межах м. Кременчук та в кожному регіоні України, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС(АНП) на підставі партнерського договору, укладеного з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ»;
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС. На відповідній мережі АЗС введено в обіг здійснення відпуску палива за талонами, емітовані мережею АЗС.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
Отже, зазначений вище партнерський договір, укладений з продавцем талонів мережі АЗС Авіас - з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому ні партнер Скаржника, ні Скаржник не є емітентом відповідних талонів.
Відповідно до пункту 10 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
Якщо АЗС не перебувають у власності Учасника, до цієї інформації (довідки) надаються у якості документального підтвердження:
а) скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС, зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського договору або іншого правочину, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024;
б) для гарантування учасником здійснення заправлення автотранспорту Замовника суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, запропонованими учасником (зазначеним учасником у відповідній довідці), учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінал листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії довірчих документів, запропонованих учасником в даному тендері (Лист повинен бути виданий на адресу Замовника та повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, місцезнаходження кожної АЗС (адресу) та зразок довірчих документів, за якими буде здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС).»
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від суб'єкта господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС у випадку, якщо Учасник не є власником АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії довірчих документів, запропонованих учасником в даному тендері (Лист повинен бути виданий на адресу Замовника та повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, місцезнаходження кожної АЗС (адресу) та зразок довірчих документів, за якими буде здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС)». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, тобто з власником АЗС.
Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником АЗС. Окрім того, змістом такого листа Замовник вимагає надання листа на ім’я Замовника. Скаржник не має можливості отримати лист, що адресований іншому суб’єкту господарювання – Замовнику.
Умовами тендерної документації дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (ВЛАСНИКА АЗС).
Скаржник не має власних АЗС та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Партнеру на праві власності. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори з продавцем талонів мережі АЗС, а отже НЕ може надати Гарантійний лист від власника АЗС, оскільки має партнерські відносини не з власником АЗС, а з партнером -продавцем талонів мережі АЗС.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС розташованих АЗС у межах м. Кременчук та в кожному регіоні України, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС(АНП) на підставі партнерського договору, укладеного з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ»;
Скаржник має партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Авіас/АНП/Мавекс, який передбачає обов’язок передати Покупцю (Скаржнику) бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця (Скаржника) на таких АЗС. Для здійснення постачання палива Замовником, компанія Скаржника має партнерські відносини з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС АНП/Мавекс
Зазначене підтверджується Партнерським договором №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні.
Відповідно до п. 1.1. В порядку і на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс»» зразка (далі – «Товар») які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента на одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов‘язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до пункту 7.2.1 Продавець зобов’язаний забезпечити передачу пального через АЗС Покупцеві або уповноваженому ним Користувачу/Контрагенту в наступному режимі – безперервно та цілодобово, за винятком випадків, коли роботу АЗС припинено в наслідок технічної перерви, технічної аварії або дії форс-мажорних обставин, у відповідності до кількості та номенклатури пального, визначеного в пред`явлених Бланках;
«Якщо Учасник не є емітентом довірчих документів, що ним пропонуються для поставки і отримання Замовником нафтопродуктів, надається довідка у довільній формі, що містить інформацію (повне найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, контактний телефон, а також зображення знаків для товарів та послуг (торговельної марки, бренду), який міститься на талонах та платіжних картках) про емітента довірчих документів на пальне, а також копія документа (договору чи іншого правочину) укладеного між Учасником та емітентом цих довірчих документів, що свідчить про право Учасника на їх використання при здійсненні діяльності з реалізації нафтопродуктів через мережу АЗС. Довідка має бути датована не раніше дня оприлюднення оголошення про цю процедуру закупівлі.»
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають відносин з емітентами талонів. Скаржник є власником талонів, але ні Скаржник, ні партнер Скаржника не є емітентами талонів, які Скаржник постачає Замовникам за укладеними договорами.
Емітентом талонів, які ми пропонуємо Замовнику є мережа АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням скретч-карток, талонів тощо, емітентом яких є не учасник, а мережа АЗС - не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів, емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з продавцем талонів мережі АЗС на умовах партнерського договору та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути емітентом талонів або мати прямі відносини з емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення палива на АЗС.
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам – емітентів талонів або учасниками, які мають прямі відносини з емітентами талонів0, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимагаючи від учасників наявність саме емітованих Учасниками талонів – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС розташованих АЗС у межах м. Кременчук та в кожному регіоні України, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС(АНП) на підставі партнерського договору, укладеного з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ»;
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС. На відповідній мережі АЗС введено в обіг здійснення відпуску палива за талонами, емітовані мережею АЗС.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
Отже, зазначений вище партнерський договір, укладений з продавцем талонів мережі АЗС Авіас - з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому ні партнер Скаржника, ні Скаржник не є емітентом відповідних талонів.
×
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Опис доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки Талонів Авіас.pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Опис доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
АВІАС СС-НТК.pdf
Відповідно до пункту 10 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
Якщо АЗС не перебувають у власності Учасника, до цієї інформації (довідки) надаються у якості документального підтвердження:
а) скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС, зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського договору або іншого правочину, строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024;
б) для гарантування учасником здійснення заправлення автотранспорту Замовника суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, запропонованими учасником (зазначеним учасником у відповідній довідці), учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінал листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії довірчих документів, запропонованих учасником в даному тендері (Лист повинен бути виданий на адресу Замовника та повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, місцезнаходження кожної АЗС (адресу) та зразок довірчих документів, за якими буде здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС).»
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від суб'єкта господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС у випадку, якщо Учасник не є власником АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії довірчих документів, запропонованих учасником в даному тендері (Лист повинен бути виданий на адресу Замовника та повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, місцезнаходження кожної АЗС (адресу) та зразок довірчих документів, за якими буде здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС)». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, тобто з власником АЗС.
Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником АЗС. Окрім того, змістом такого листа Замовник вимагає надання листа на ім’я Замовника. Скаржник не має можливості отримати лист, що адресований іншому суб’єкту господарювання – Замовнику.
Умовами тендерної документації дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (ВЛАСНИКА АЗС).
Скаржник не має власних АЗС та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Партнеру на праві власності. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори з продавцем талонів мережі АЗС, а отже НЕ може надати Гарантійний лист від власника АЗС, оскільки має партнерські відносини не з власником АЗС, а з партнером -продавцем талонів мережі АЗС.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС розташованих АЗС у межах м. Кременчук та в кожному регіоні України, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС(АНП) на підставі партнерського договору, укладеного з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ»;
Скаржник має партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Авіас/АНП/Мавекс, який передбачає обов’язок передати Покупцю (Скаржнику) бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця (Скаржника) на таких АЗС. Для здійснення постачання палива Замовником, компанія Скаржника має партнерські відносини з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС АНП/Мавекс
Зазначене підтверджується Партнерським договором №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні.
Відповідно до п. 1.1. В порядку і на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс»» зразка (далі – «Товар») які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента на одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов‘язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до пункту 7.2.1 Продавець зобов’язаний забезпечити передачу пального через АЗС Покупцеві або уповноваженому ним Користувачу/Контрагенту в наступному режимі – безперервно та цілодобово, за винятком випадків, коли роботу АЗС припинено в наслідок технічної перерви, технічної аварії або дії форс-мажорних обставин, у відповідності до кількості та номенклатури пального, визначеного в пред`явлених Бланках;
×
-
Назва доказу:
лист від партнера
-
Опис доказу:
лист від партнера
-
Повʼязаний документ:
Гарантійний лист ТОВ НТК (авіас).pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Опис доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
АВІАС СС-НТК.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника: ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ внести зміни до тендерної документації, оприлюдненої у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-08-008452-a, за предметом Бензин А-95, дизельне пальне згідно з ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
9926ba986e4e4d35b454e5a3a1110255
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-08-008452-a.a1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника: ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ внести зміни до тендерної документації, оприлюдненої у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-08-008452-a, за предметом Бензин А-95, дизельне пальне згідно з ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Пов'язані документи:
Учасник
- Синергія СУЯ 2018.pdf 12.05.2024 19:36
- АВІАС СС-НТК.pdf 12.05.2024 19:36
- Зразки Талонів Авіас.pdf 12.05.2024 19:36
- 12.05 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ .pdf 12.05.2024 19:36
- 12.05 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ.docx 12.05.2024 19:36
- sign.p7s 12.05.2024 19:37
- рішення від 14.05.2024 №8443.pdf 14.05.2024 17:15
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.05.2024 №8993.pdf 23.05.2024 11:53
- рішення від 22.05.2024 №8993.pdf 24.05.2024 16:52
- Відповідь на скаргу.PDF 16.05.2024 18:09
- Відповідь по Скарзі.doc 16.05.2024 18:09
- Лист від ТОВ Інкам Фінанс.pdf 16.05.2024 18:09
- Відповідь на скаргу.PDF 16.05.2024 18:11
- Відповідь по Скарзі.doc 16.05.2024 18:11
- Лист від ТОВ Інкам Фінанс.pdf 16.05.2024 18:11
- Протокол №08-17-1-131.PDF 28.05.2024 17:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.05.2024 20:00
Дата розгляду скарги:
22.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2024 17:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.05.2024 16:53
Дата виконання рішення Замовником:
28.05.2024 17:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ №8993-р/пк-пз від 22.05.2024 до тендерної документації були внесені зміни згідно з протоколом уповноваженої особи №131 від 27.05.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e1f962ff03c54a9aa82374bbee2a1850
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови документації
Опис заперечення:
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
порушено ст. 5 Закону
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам— згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Відповідно до пункту 10 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
«* довірчі документи (талони, скретч-картки та інші документи емітовані Учасником, згідно яких можна отримати товар)»
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
«Учасник підтверджує можливість заправлення автомобілів замовника на АЗС в кожному регіоні України, окрім тимчасово окупованих територій, на власних, орендованих АЗС, або АЗС іншої компанії, що приймає до обслуговування довірчі документи (талони, скречт-карти та інші документи, емітовані Учасником, згідно з якими можна отримати товар, надалі по тексту – довірчі документи) учасника. Наявність декількох АЗС в м. Кременчуці обов’язкова.»
Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на використання найменувань (торгових марок) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання торгових марок/найменувань, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
На підставі наявних у нас партнерських догорів плануємо постачати Замовникові паливо через наступні АЗС: АЗС АНП.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо копію укладеного договору партнерства з ТОВ «НТК» №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку і на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс»» зразка (далі – «Товар») які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента на одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов‘язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до пункту 7.2.1 Продавець зобов’язаний забезпечити передачу пального через АЗС Покупцеві або уповноваженому ним Користувачу/Контрагенту в наступному режимі – безперервно та цілодобово, за винятком випадків, коли роботу АЗС припинено в наслідок технічної перерви, технічної аварії або дії форс-мажорних обставин, у відповідності до кількості та номенклатури пального, визначеного в пред`явлених Бланках;
На підтвердження вищезазначеної дискримінаційної умови надаємо зразки талонів АЗС Авіас, які емітовані нашим партнером.
Отже, зазначений вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), за зразками мережі АВІАС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Отже, просимо Комісію, з метою усунення дискримінаційної умови тендерної документації, зобов’язати Замовника про наявність права використання торгової марки та виключити зазначену дискримінаційну умову.
2. Відповідно до п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Відповідно до пункту 12 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
«Учасник має надати в складі пропозиції копії Сертифікату на систему управління якістю ISO 9007:2015 та Сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001:2018 на місця базування АЗС, що надані в складі його пропозиції.»
Варто зазначити, що в переліку стандартів ISO не існує стандарту 9007:2015.
Скаржник припускає, що Замовник мав на увазі стандарт ISO 9001:2015. В такому випадку, замовником встановлена дискримінаційна умова щодо надання на підтвердження впровадження Системи управління якістю в Учасника стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним – саме ДСТУ ISO 9007:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Вважаємо за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник надає Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.
3. Відповідно до п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;»
Відповідно до пункту 10 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
«Учасник повинен підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС (для підтвердження, у складі тендерної пропозиції, подаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування на зазначених АЗС).»
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у правовій формі користування - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС по всій території України та на відстані не більше, ніж 5 км від Замовника , або в межах м. Володимира Волинської області, у праві користуванні (власність, орендоване майно, право на користування).
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
На виконання вимоги Замовника щодо місцезнаходження АЗС плануємо запропонувати мережу АЗС Авіас що знаходяться по всій території України, при цьому такі АЗС не знаходяться у праві власності/оренді/користування Скаржника.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
Отже, зазначений вище партнерський договір з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам— згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Відповідно до пункту 10 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
«* довірчі документи (талони, скретч-картки та інші документи емітовані Учасником, згідно яких можна отримати товар)»
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
«Учасник підтверджує можливість заправлення автомобілів замовника на АЗС в кожному регіоні України, окрім тимчасово окупованих територій, на власних, орендованих АЗС, або АЗС іншої компанії, що приймає до обслуговування довірчі документи (талони, скречт-карти та інші документи, емітовані Учасником, згідно з якими можна отримати товар, надалі по тексту – довірчі документи) учасника. Наявність декількох АЗС в м. Кременчуці обов’язкова.»
Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на використання найменувань (торгових марок) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання торгових марок/найменувань, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
На підставі наявних у нас партнерських догорів плануємо постачати Замовникові паливо через наступні АЗС: АЗС АНП.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо копію укладеного договору партнерства з ТОВ «НТК» №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку і на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс»» зразка (далі – «Товар») які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента на одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов‘язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до пункту 7.2.1 Продавець зобов’язаний забезпечити передачу пального через АЗС Покупцеві або уповноваженому ним Користувачу/Контрагенту в наступному режимі – безперервно та цілодобово, за винятком випадків, коли роботу АЗС припинено в наслідок технічної перерви, технічної аварії або дії форс-мажорних обставин, у відповідності до кількості та номенклатури пального, визначеного в пред`явлених Бланках;
На підтвердження вищезазначеної дискримінаційної умови надаємо зразки талонів АЗС Авіас, які емітовані нашим партнером.
Отже, зазначений вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), за зразками мережі АВІАС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Отже, просимо Комісію, з метою усунення дискримінаційної умови тендерної документації, зобов’язати Замовника про наявність права використання торгової марки та виключити зазначену дискримінаційну умову.
2. Відповідно до п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Відповідно до пункту 12 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
«Учасник має надати в складі пропозиції копії Сертифікату на систему управління якістю ISO 9007:2015 та Сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001:2018 на місця базування АЗС, що надані в складі його пропозиції.»
Варто зазначити, що в переліку стандартів ISO не існує стандарту 9007:2015.
Скаржник припускає, що Замовник мав на увазі стандарт ISO 9001:2015. В такому випадку, замовником встановлена дискримінаційна умова щодо надання на підтвердження впровадження Системи управління якістю в Учасника стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним – саме ДСТУ ISO 9007:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Вважаємо за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник надає Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.
3. Відповідно до п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;»
Відповідно до пункту 10 частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації:
«Учасник повинен підтвердити наявність розгалуженої мережі АЗС (для підтвердження, у складі тендерної пропозиції, подаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування на зазначених АЗС).»
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у правовій формі користування - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС по всій території України та на відстані не більше, ніж 5 км від Замовника , або в межах м. Володимира Волинської області, у праві користуванні (власність, орендоване майно, право на користування).
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
На виконання вимоги Замовника щодо місцезнаходження АЗС плануємо запропонувати мережу АЗС Авіас що знаходяться по всій території України, при цьому такі АЗС не знаходяться у праві власності/оренді/користування Скаржника.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
Отже, зазначений вище партнерський договір з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
сертифікат 9001-2018
-
Опис доказу:
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.
-
Повʼязаний документ:
Синергія СУЯ 2018.pdf
-
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Опис доказу:
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас
-
Повʼязаний документ:
Зразки Талонів Авіас.pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Опис доказу:
За умовами Договору: Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму. Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше). Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем.. Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
-
Повʼязаний документ:
АВІАС СС-НТК.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника: ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ внести зміни до тендерної документації, оприлюдненої у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-08-008452-a, за предметом Бензин А-95, дизельне пальне згідно з ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти.