• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А95)

Завершена

175 119.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 875.60 UAH
Період оскарження: 08.05.2024 14:24 - 13.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Безпідставна відміна торгів

Номер: fb0e7a10e4674ddfa2701d7dd016a3ac
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-08-007082-a.c1
Назва: Безпідставна відміна торгів
Скарга:
№7 від 17.05.2024 Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник: ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Код ЄДРПОУ 03365860 Адреса: 39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, Площа Перемоги, буд. 2 Телефон380536634052 Email: irynayezerska@ukr.net Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” 61045,м. Харків, вул .Отакара Яроша, б. 18-Г Код ЄДРПОУ: 45153578 Тел. 380679879100 Email: fuelfusion01@gmail.com Інформація про закупівлю: номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-05-08-007082-a Назва предмету закупівлі: Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А95) Ідентифікатор закупівлі: 6f33c979e15b4c9aa54a2f883d91facb (надалі – Процедура закупівлі) Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника: 17 травня 2024 року СКАРГА на рішення уповноваженої особи ДЕПАРТАМЕНТУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Замовником – ДЕПАРТАМЕНТОМ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А95). Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками: 1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЛ ФЬЮЖН» (далі ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН», Скаржник) 2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНКАМ ФІНАНС" 16.05.2024 року, за результатами проведення аукціону, найбільш економічно вигідну пропозицію надало ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЛ ФЬЮЖН». 17.05.2024 року Замовник прийняв рішення про відміну закупівлі UA-2024-05-08-007082-a на підставі підпункту 2 пункту 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) - неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЛ ФЬЮЖН» зазначає, що дане рішення прийнято Замовником в супереч законодавству. Згідно з п. 59 Особливостей скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. Протокольно підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів Замовник зазначає таке порушення «Єзерська Ірина Сергіївна, уповноважена особа в Департаменті житлово-комунального господарства Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області зазначаю наступне. На етапі розгляду тендерної пропозиції учасника, ціна якого є найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації, було виявлено допущення технічної помилки під час оголошення закупівлі, а саме не зазначено в електронній системі, що очікувана вартість предмета закупівлі включає в себе і ПДВ. Закупівлю замовник проводить відповідно до річного плану (ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі»). Отже, перш ніж проводити закупівлю, потрібно скласти річний план та внести до нього зміни. Інформацію, яку має містити річний план закупівель, визначає ч. 2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі». З-поміж такої інформації, передбачено розмір бюджетного призначення. Якщо замовник є бюджетною організацією (головним розпорядником бюджетних коштів), то визначенню вартості предмета закупівлі передує визначення відповідних бюджетних асигнувань відповідно до визначенню бюджетних призначень. Зазначене твердження також висловлено у листах Мінекономіки від 10.09.2020 № 3304-04/55366-06, від 14.09.2016 № 3302-06/29640. Тож, у річному плані зазначається розмір бюджетного призначення за кошторисом на момент, що передує процедурі закупівлі. Статтею 48 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років На виконання вимог Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, Департамент ЖКГ складає кошторис на поточний рік і подає його до фінансового управління з обґрунтованим детальними розрахунками. Так, видатки управління здійснюються відповідно до затвердженого кошторису на рік. З огляду на те, що Департамент ЖКГ є бюджетною установою, вартість предмета закупівлі визначалася виключно у відповідності до бюджетних асигнувань, визначених у кошторисі, а тому, вартість закупівлі — це сума, що враховує податки та обов’язкові платежі, яку фактично планує витратити замовник На момент оголошення закупівлі у Департаменту ЖКГ була чітко визначена сума видатків на придбання ПММ, яка складала 175 119,00 грн, що зазначено у річному плані закупівель на 2024 рік, яка враховує в собі податки та обов’язкові платежі, у тому числі ПДВ. Так, на етапі розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН” та до визначення його переможцем, я виявила невідповідності у внесених даних до річного плану закупівлі на 2024 рік та оголошенні про проведення закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти», а саме: під час планування та внесення відомостей до річного плану закупівель на 2024 рік очікувана вартість предмета закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» була внесена з урахуванням усіх податків та зборів, в тому числі ПДВ. У подальшому було прийнято рішення затвердити тендерну документацію щодо закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» з усіма Додатками, в тому числі проєкт договору про закупівлю та оприлюднити оголошення щодо закупівлі закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Розміщуючи інформацію відносно вищевказаної закупівлі, шляхом заповнення електронних полів, було допущено механічну (технічну) помилку, а саме не зазначення інформації, що вартість закупівлі включає в себе ПДВ. Одразу слід зазначити, що закупівлю оголошено 08.05.2024 о 14 год. 24 хв, а о 14 год. 23 хв. було оголошено повітряну тривогу в Полтавській області, що підтверджується знімком з екрану мапи повітряних тривог. Тобто, час публікації оголошення процедури закупівлі співпадає з часом оголошення повітряної тривоги. Згідно з Правилами внутрішнього розпорядку, що є додатком до колективного договору, укладеного між адміністрацією Департаменту ЖКГ та профспілковою організацією, у Департаменті ЖКГ встановлено графік роботи з 08:00 до 17:15, перерва для відпочинку і харчування з 12:00 до 13:00 і саме цей графік діяв 08.05.2024. Тобто, посадові особи Департаменту ЖКГ виключно у робочий час повинні виконувати свої посадові обов’язки. Статтею 153 КЗпП України встановлена імперативна норма, що забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці покладається на роботодавця і що на всіх підприємствах, в установах, організаціях створюються безпечні і нешкідливі умови праці. З огляду на введений правовий режим воєнного стану по всій території України та у зв’язку з нанесенням ракетних ударів по містам в Україні, роботодавець зобов’язаний забезпечити перебування працівників під час повітряної тривоги у безпечному укритті і працівники, відповідно, зобов’язані негайно покинути своє робоче місце і пройти в безпечне укриття. Так, на виконання зазначених вимог законодавства, під час повітряних тривог, працівники Департаменту ЖКГ, у тому числі я, уповноважена особа, негайно вимикають комп’ютер та терміново переходять в укриття. З огляду на те, що час, протягом якого тривали повітряні тривоги, співпадає з робочим часом у який оприлюднювалося оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями) по предмету закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти», у зв’язку з необхідністю терміново пройти в укриття для забезпечення виконання законодавства з охорони праці та забезпечення вжиття заходів, спрямованих на збереження життя, я, заповнюючи електронні поля, допустила механічну помилку, а саме: під час внесення відомостей про очікувану вартість закупівлі, сума була помилково вказана без ПДВ. Якщо інформація, розміщена в ЕСЗ шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною є інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністрества рорзвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082). Оприлюдненням/розміщенням інформації є її наявність в ЕСЗ в інтерактивному режимі реального часу (п. 10 Порядку № 1082). При цьому, відповідно до умов тендерної документації закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду. Порядок № 1082 не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, які замовник допустив під час оприлюднення відповідної інформації в ЕСЗ. Враховуючи вищевикладене, та у зв’язку з тим, що на етапі розгляду тендерної пропозиції учасника, ціна якого є найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації, неможливо усунути виявлену механічну помилку, з метою недопущення порушень законодавства, я, Єзерська Ірина Сергіївна, уповноважена особа в Департаменті ЖКГ, ВИРІШИЛА: 1. Визначити механічною (технічною) помилкою інформацію, розміщену в електронних полях ЕСЗ щодо зазначення очікуваної вартості предмета закупівлі товару «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» без врахування ПДВ. 2. Відмінити закупівлю: відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» на підставі п.п. 2 п. 50 Особливостей. 3. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни закупівлі: відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти», а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень». При цьому, Замовник не зазначає в чому саме полягають порушення законодавства та які саме норми законодавства були порушені. Посилаючись на граничний розмір суми видатків на придбання ПММ 175 119,00 грн. з ПДВ, Замовник, по перше, не довів, що саме така сума була запланована, а по друге, пропозиція ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» в сумі 145 932,50 грн. без ПДВ не перевищує 175119,00 грн. з урахуванням ПДВ. Посилання на те, що до річного плану закупівель внесено суму на зазначену закупівлю з урахуванням ПДВ, не спричинює порушень законодавства. Замовник не позбавлений права внести зміни до річного плану закупівель. Також, безпідставними є посилання уповноваженої особи на оголошення повітряних тривог. Наявність або відсутність повітряних тривог не несе наслідку порушень законодавства в сфері закупівель. Зі змісту рішення уповноваженої особи Замовника можна встановити, що закупівля відмінена з підстав, що не передбачені Особливостями. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» витратив час та кошти на підготовку та подачу пропозиції, а замовник без законних підстав скасував закупівлю чим порушив наші права та законні інтереси та принципи закупівель щодо добросовісної конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОШУ: - встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-05-08-007082-a Замовником ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ. Код ЄДРПОУ 03365860 ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178; - зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про відміну закупівлі UA-2024-05-08-007082-a. Директор Анастасія Кравчук
Дата розгляду скарги: 28.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.05.2024 16:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.05.2024 11:39
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2024 15:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Я, Єзерська Ірина Сергіївна, уповноважена особа в Департаменті житлово-комунального господарства Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області зазначаю наступне. Учасник процедури закупівлі не погоджуючись з рішенням Замовника про відміну закупівлі скористався своїм правом на оскарження прийнятого рішення та направив до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу про порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі з проханням зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. За результатами розгляду вищевказаної скарги комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішенням від 28.05.2024 № 9323 зобов’язала Департамент ЖКГ скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А95)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-08-007082-a. Так, на виконання вимог рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішенням від 28.05.2024 № 9323 я, Єзерська Ірина Сергіївна, уповноважена особа ВИРІШИЛА: 1. Скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А95)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-08-007082-a. 2. Повідомити орган оскарження про виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішенням від 28.05.2024 № 9323.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”, Анастасія Кравчук 380679879100 fuelfusion01@gmail.com https://fuel-fusion.com/

Пункт скарги

Номер: 4cd6c34b702d4d5a83a048ebfb8deec7
Заголовок пункту скарги: безпідставне відміна торгів
Опис заперечення: Замовник не зазначає в чому саме полягають порушення законодавства та які саме норми законодавства були порушені.
Посилаючись на граничний розмір суми видатків на придбання ПММ 175 119,00 грн. з ПДВ, Замовник, по перше, не довів, що саме така сума була запланована, а по друге, пропозиція ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» в сумі 145 932,50 грн. без ПДВ не перевищує 175119,00 грн. з урахуванням ПДВ.
Посилання на те, що до річного плану закупівель внесено суму на зазначену закупівлю з урахуванням ПДВ, не спричинює порушень законодавства. Замовник не позбавлений права внести зміни до річного плану закупівель. Також, безпідставними є посилання уповноваженої особи на оголошення повітряних тривог. Наявність або відсутність повітряних тривог не несе наслідку порушень законодавства в сфері закупівель.
Зі змісту рішення уповноваженої особи Замовника можна встановити, що закупівля відмінена з підстав, що не передбачені Особливостями.
ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» витратив час та кошти на підготовку та подачу пропозиції, а замовник без законних підстав скасував закупівлю чим порушив наші права та законні інтереси та принципи закупівель щодо добросовісної конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: №7 від 17.05.2024

Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42

Замовник: ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Код ЄДРПОУ 03365860
Адреса: 39600, Україна, Полтавська область, Кременчук, Площа Перемоги, буд. 2
Телефон380536634052
Email: irynayezerska@ukr.net

Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН”
61045,м. Харків, вул .Отакара Яроша, б. 18-Г
Код ЄДРПОУ: 45153578
Тел. 380679879100
Email: fuelfusion01@gmail.com

Інформація про закупівлю:
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-05-08-007082-a
Назва предмету закупівлі: Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А95)

Ідентифікатор закупівлі: 6f33c979e15b4c9aa54a2f883d91facb (надалі – Процедура закупівлі)
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника:
17 травня 2024 року

СКАРГА
на рішення уповноваженої особи ДЕПАРТАМЕНТУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Замовником – ДЕПАРТАМЕНТОМ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А95).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЛ ФЬЮЖН» (далі ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН», Скаржник)
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНКАМ ФІНАНС"
16.05.2024 року, за результатами проведення аукціону, найбільш економічно вигідну пропозицію надало ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЛ ФЬЮЖН».
17.05.2024 року Замовник прийняв рішення про відміну закупівлі UA-2024-05-08-007082-a на підставі підпункту 2 пункту 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) - неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУЛ ФЬЮЖН» зазначає, що дане рішення прийнято Замовником в супереч законодавству.
Згідно з п. 59 Особливостей скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Протокольно підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів Замовник зазначає таке порушення «Єзерська Ірина Сергіївна, уповноважена особа в Департаменті житлово-комунального господарства Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області зазначаю наступне. На етапі розгляду тендерної пропозиції учасника, ціна якого є найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації, було виявлено допущення технічної помилки під час оголошення закупівлі, а саме не зазначено в електронній системі, що очікувана вартість предмета закупівлі включає в себе і ПДВ. Закупівлю замовник проводить відповідно до річного плану (ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі»). Отже, перш ніж проводити закупівлю, потрібно скласти річний план та внести до нього зміни. Інформацію, яку має містити річний план закупівель, визначає ч. 2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі». З-поміж такої інформації, передбачено розмір бюджетного призначення. Якщо замовник є бюджетною організацією (головним розпорядником бюджетних коштів), то визначенню вартості предмета закупівлі передує визначення відповідних бюджетних асигнувань відповідно до визначенню бюджетних призначень. Зазначене твердження також висловлено у листах Мінекономіки від 10.09.2020 № 3304-04/55366-06, від 14.09.2016 № 3302-06/29640. Тож, у річному плані зазначається розмір бюджетного призначення за кошторисом на момент, що передує процедурі закупівлі. Статтею 48 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років На виконання вимог Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228, Департамент ЖКГ складає кошторис на поточний рік і подає його до фінансового управління з обґрунтованим детальними розрахунками. Так, видатки управління здійснюються відповідно до затвердженого кошторису на рік. З огляду на те, що Департамент ЖКГ є бюджетною установою, вартість предмета закупівлі визначалася виключно у відповідності до бюджетних асигнувань, визначених у кошторисі, а тому, вартість закупівлі — це сума, що враховує податки та обов’язкові платежі, яку фактично планує витратити замовник На момент оголошення закупівлі у Департаменту ЖКГ була чітко визначена сума видатків на придбання ПММ, яка складала 175 119,00 грн, що зазначено у річному плані закупівель на 2024 рік, яка враховує в собі податки та обов’язкові платежі, у тому числі ПДВ. Так, на етапі розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН” та до визначення його переможцем, я виявила невідповідності у внесених даних до річного плану закупівлі на 2024 рік та оголошенні про проведення закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти», а саме: під час планування та внесення відомостей до річного плану закупівель на 2024 рік очікувана вартість предмета закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» була внесена з урахуванням усіх податків та зборів, в тому числі ПДВ. У подальшому було прийнято рішення затвердити тендерну документацію щодо закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» з усіма Додатками, в тому числі проєкт договору про закупівлю та оприлюднити оголошення щодо закупівлі закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Розміщуючи інформацію відносно вищевказаної закупівлі, шляхом заповнення електронних полів, було допущено механічну (технічну) помилку, а саме не зазначення інформації, що вартість закупівлі включає в себе ПДВ. Одразу слід зазначити, що закупівлю оголошено 08.05.2024 о 14 год. 24 хв, а о 14 год. 23 хв. було оголошено повітряну тривогу в Полтавській області, що підтверджується знімком з екрану мапи повітряних тривог. Тобто, час публікації оголошення процедури закупівлі співпадає з часом оголошення повітряної тривоги. Згідно з Правилами внутрішнього розпорядку, що є додатком до колективного договору, укладеного між адміністрацією Департаменту ЖКГ та профспілковою організацією, у Департаменті ЖКГ встановлено графік роботи з 08:00 до 17:15, перерва для відпочинку і харчування з 12:00 до 13:00 і саме цей графік діяв 08.05.2024. Тобто, посадові особи Департаменту ЖКГ виключно у робочий час повинні виконувати свої посадові обов’язки. Статтею 153 КЗпП України встановлена імперативна норма, що забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці покладається на роботодавця і що на всіх підприємствах, в установах, організаціях створюються безпечні і нешкідливі умови праці. З огляду на введений правовий режим воєнного стану по всій території України та у зв’язку з нанесенням ракетних ударів по містам в Україні, роботодавець зобов’язаний забезпечити перебування працівників під час повітряної тривоги у безпечному укритті і працівники, відповідно, зобов’язані негайно покинути своє робоче місце і пройти в безпечне укриття. Так, на виконання зазначених вимог законодавства, під час повітряних тривог, працівники Департаменту ЖКГ, у тому числі я, уповноважена особа, негайно вимикають комп’ютер та терміново переходять в укриття. З огляду на те, що час, протягом якого тривали повітряні тривоги, співпадає з робочим часом у який оприлюднювалося оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями) по предмету закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти», у зв’язку з необхідністю терміново пройти в укриття для забезпечення виконання законодавства з охорони праці та забезпечення вжиття заходів, спрямованих на збереження життя, я, заповнюючи електронні поля, допустила механічну помилку, а саме: під час внесення відомостей про очікувану вартість закупівлі, сума була помилково вказана без ПДВ. Якщо інформація, розміщена в ЕСЗ шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною є інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів (п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністрества рорзвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082). Оприлюдненням/розміщенням інформації є її наявність в ЕСЗ в інтерактивному режимі реального часу (п. 10 Порядку № 1082). При цьому, відповідно до умов тендерної документації закупівлі «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду. Порядок № 1082 не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, які замовник допустив під час оприлюднення відповідної інформації в ЕСЗ. Враховуючи вищевикладене, та у зв’язку з тим, що на етапі розгляду тендерної пропозиції учасника, ціна якого є найбільш економічно вигідною, на відповідність вимогам тендерної документації, неможливо усунути виявлену механічну помилку, з метою недопущення порушень законодавства, я, Єзерська Ірина Сергіївна, уповноважена особа в Департаменті ЖКГ, ВИРІШИЛА: 1. Визначити механічною (технічною) помилкою інформацію, розміщену в електронних полях ЕСЗ щодо зазначення очікуваної вартості предмета закупівлі товару «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» без врахування ПДВ. 2. Відмінити закупівлю: відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» на підставі п.п. 2 п. 50 Особливостей. 3. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни закупівлі: відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару «Пально-мастильні матеріали (талони) (Бензин А-95)» за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти», а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
При цьому, Замовник не зазначає в чому саме полягають порушення законодавства та які саме норми законодавства були порушені.
Посилаючись на граничний розмір суми видатків на придбання ПММ 175119,00 грн. з ПДВ, Замовник, по перше, не довів, що саме така сума була запланована, а по друге, пропозиція ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» в сумі 145 932,50 грн. без ПДВ не перевищує 175119,00 грн. з урахуванням ПДВ.
Посилання на те, що до річного плану закупівель внесено суму на зазначену закупівлю з урахуванням ПДВ, не спричинює порушень законодавства. Замовник не позбавлений права внести зміни до річного плану закупівель. Також, безпідставними є посилання уповноваженої особи на оголошення повітряних тривог. Наявність або відсутність повітряних тривог не несе наслідку порушень законодавства в сфері закупівель.
Зі змісту рішення уповноваженої особи Замовника можна встановити, що закупівля відмінена з підстав, що не передбачені Особливостями.
ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» витратив час та кошти на підготовку та подачу пропозиції, а замовник без законних підстав скасував закупівлю чим порушив наші права та законні інтереси та принципи закупівель щодо добросовісної конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178,

ПРОШУ:

- встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-05-08-007082-a Замовником ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Код ЄДРПОУ 03365860 ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178;
- зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про відміну закупівлі UA-2024-05-08-007082-a.



Директор Анастасія Кравчук
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)