• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)

Завершена

32 457 711.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 324 577.11 UAH
Період оскарження: 07.05.2024 15:58 - 17.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 631cc38b860d49c28fe47ee9c5d171a6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-07-008690-a.c2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 16:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.06.2024 12:46
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2e3f5fcc2e214923a6ec8d921036a624
Заголовок пункту скарги: Не підтвердження технічних характеристик запропонованого товару.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно з вимогами тендерної документації учасники процедури закупівлі зобов’язані надати Тендерну пропозицію за формою відповідно до додатку 4 до Тендерної документації.
Згадана форма тендерної пропозиції передбачає зазначення в ній учасниками найменування товару.
У складі своєї тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬХІМ» надало Тендерну пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf»), у якій вказало найменування товару: «Коагулянт — сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий)».
Відповідно до вимог додатку 2 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам учасники повинні надати, зокрема, сертифікат якості/сертифікат аналізу/паспорт якості від виробника, що підтверджує технічні характеристики товару.
На виконання цієї вимоги ТОВ «АЛЬХІМ», у складі своєї тендерної пропозиції, надало Сертифікат аналізу (файл «Сертифікат аналізу з перекладом.pdf»).
У зазначеному сертифікаті назва продукту зазначена як: «Коагулянт-сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) 20 – 40 мм.»
Таким чином є очевидно невідповідність найменування товару (продукту), що пропонується ТОВ «АЛЬХІМ» в поданій цим учасником тендерній пропозиції за формою Додатку 4, найменування товару (продукту), зазначеному в сертифікаті аналізу, який видано виробником.
Таким чином, оскільки ТОВ «АЛЬХІМ» надало сертифікат аналізу на інший продукт ніж зазначений ним у Тендерній пропозиції, учасник в порушення вимог додатку 2 до Тендерної документації документально не підтвердив технічні характеристики запропонованого товару.
За таких обставин тендерна пропозиція ТОВ «АЛЬХІМ» не відповідає вимогам Тендерної документації у зв’язку з чим, така тендерна пропозиція повинна бути відхилена у відповідності до статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a6c79219ff1b4cbcae46f865eecce859
Заголовок пункту скарги: Не наданя документального підтвердження виду пакування запропонованої до поставки продукції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до 2 до Тендерної документації Замовником вимагається, щоб запропонований учасниками товар поставлявся у контейнерах м’яких петлевих для сипучих продуктів (біг-бег).
Однак ТОВ «АЛЬХІМ», в складі своєї тендерної пропозиції, не надало документального підтвердження виду пакування запропонованої ним до поставки продукції.
За таких обставин, Замовник не мав права визнавати ТОВ «АЛЬХІМ» переможцем закупівлі, а зобов’язаний був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fe07d2cad0674ba8bcc59eb4dac72258
Заголовок пункту скарги: Невідповідність банківської гарантії вимогам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: 3. Згідно частини 2 Розділу 3 тендерної документації вимагалося: Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції (документ, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції).
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії.
У реквізитах гарантії, зокрема: строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих днях.
Учасником ТОВ «АЛЬХІМ» надано банківську гарантію (файл «Банківська гарантія 1387.zip) в якій зазначено: «За цією гарантією гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих (банківських) днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога)».
Тобто строк сплати гарантійної суми зазначено не в робочих днях, а в робочих (банківських) днях, тобто у днях в які працює банк, а вони можуть відрізнятися від робочих днів.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що банківська гарантія яка відповідає вимогам документації не надана і пропозиція ТОВ «АЛЬХІМ» мала б бути відхилена згідно п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 70b3058dccde4706be77030774ff6931
Заголовок пункту скарги: Невідповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам вимогам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно п. 13 Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації вимагалося: Учасник повинен надати документальне підтвердження відповідності товару технічним, якісним, кількісним вимогам до предмету закупівлі відповідно до переліку наведеного в Додатку2. (надати документи передбачені Додатком 2 Тендерної документації).
В Додатку 2 до тендерної документації наведений ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, а саме:
Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасник повинен надати такі документи на товар:
- Сертифікат якості/сертифікат аналізу/паспорт якості від виробника, що підтверджує технічні характеристики товару, що зазначені Замовником в колонці 2 Таблиці 1 «Вимоги до Коагулянту — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)» цього Додатку.
Для підтвердження якості товару:
− Гарантійний лист про те, що Учасник забезпечує постійний контроль якості кожної партії товару, що поставляється та гарантує своєчасну заміну неякісного товару.
Учасник має надати довідку в довільній формі із зазначенням відомостей про виробника та країни походження товару запропонованого до постачання.
Примітки: У разі, якщо товар представлений на торгах, не відповідає технічним та якісним вимогам Замовника або Учасник не в змозі виконати умови подання документів, висунуті Замовником, пропозиція такого Учасника відхиляється.
Товар буде замовлятися (поставлятися) окремими невеликими партіями згідно заявок та потреб Покупця протягом усього строку дії договору. Під партією Товару розуміється обсяг Товару, що замовляється Покупцем та визначається у заявці останнього.
Якщо у назві предмету закупівлі , зазначеного у оголошені є посилання на конкретні торгівельні марки чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, такі найменування товару слід читати у редакції : «або еквівалент».
Ні один з наданих ТОВ «АЛЬХІМ» документів з цього переліку не підтверджує кількісні характеристики. Таким чином вимога тендерної документації не виконана і пропозиція ТОВ «АЛЬХІМ» мала б бути відхилена згідно п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 759359277d6b4a67ab1b089e240542a2
Заголовок пункту скарги: Не підтвердження кваліфікації учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Згідно розділу 3 тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Так, відповідно до додатку №1 документації Замовника, Розділ 1. Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Так, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Учасник має надати: Лист в довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків), за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за наявності) з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі (не менше одного договору), з підтверджуючими документами (копією договору; копією видаткової накладної або листа-відгуку контрагента по вказаному договору). Інформація може надаватися про договір, який виконується.
Тобто на виконання вимог тендерної документації Замовника, кожен з учасників мав підтвердити досвід виконання аналогічного договору, що є предметом закупівлі.
П. 4.1. тендерної документації Замовника зазначено:
назва предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015 — 24310000-0 – «Основні неорганічні хімічні речовини» («Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)»)».
На виконання зазначених вимог, переможець надав:
- лист № 10052024-01 від 10 травня 2024 р. (сторінка 1 файлу «Довідки 8690.pdf») щодо виконання аналогічного договору, в якому зазначено, що ТОВ «АЛЬХІМ» надає інформацію про виконання аналогічного договору зокрема:
Замовник: Акціонерне товариство “ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО”;
Предмет договору: Сульфат алюмінію Т/О ГОСТ 12966-85.
Номер та дата договору: Договір No 5010-ЗЭ-ЛаТЭС про закупівлю товару від 12.04.2022 року.
- Договір №5010-ЗЭ-ЛаЭС про закупівлю товару від 12.04.2022 року, в якому в розділі 1, предмет договору зазначено найменування товару, що є предметом даного договору, а саме: СУЛЬФАТ АЛЮМІНІЮ Т/О ГОСТ 12966-85 (файл «Договір _5010-ЗЭ-ЛаТЭС м.Ладижин з накладною.pdf»).
- Видаткову накладну №РН-0000126 від 03.05.25022 року, що свідчить про відвантаження Товару СУЛЬФАТ АЛЮМІНІЮ Т/О ГОСТ 12966-85 (сторінка 19 файлу «Договір _5010-ЗЭ-ЛаТЭС м.Ладижин з накладною.pdf»).
При цьому ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» вважає за необхідне звернути увагу на наступні факти:
- По-перше, ГОСТ 12966-85 (файл «ДСТУ 12966-85.pdf» втратив чинність у 2019 році;
- По-друге, якісні характеристики алюмінію сульфату технічного очищеного визначені у ГОСТ 12966-85 не відповідають якісним характеристикам предмету закупівлі.
З огляду на викладене, наданий у складі тендерної пропозиції договір не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та не підтверджує наявність в Учасника, якого обрано переможцем закупівлі, такого кваліфікаційного критерію як досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), обов’язкову наявність якого Замовник встановив у своїй тендерній документації.
За таких обставин, Замовник не мав права визнавати ТОВ «АЛЬХІМ» переможцем закупівлі, а зобов’язаний був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.

Виходячи із вищезазначеного, вважаємо, що Замовник, визнаючи переможцем ТОВ «АЛЬХІМ», порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників), принцип участі у процедурах закупівель на рівних умовах, які визначено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

скарга

Номер: 2cda91965e2841b29cb385579bd5ef01
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-07-008690-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 22.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2024 16:29
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.05.2024 14:14
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 27.05.2024 14:14
Автор: ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ", Віктор Двойнішніков +380734225150 zakupki@chemreagent.dp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a867876fd2144637bad9d2f369f50d75
Заголовок пункту скарги: 07 травня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-05-07-008690-a «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)» (далі – закупівля). Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства. Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Опис заперечення: Відповідно до Додатку 2 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (Технічна специфікація)» для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасник повинен надати такі документи на товар:
- Сертифікат якості/сертифікат аналізу/паспорт якості від виробника, що підтверджує основні технічні характеристики продукції, що визначені Замовником у даному технічному завданні.
Додаток 2 тендерної документації містить найменування «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (Технічна специфікація) Код ДК 021:2015 — 24310000-0 - "Основні неорганічні хімічні речовини" («Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)»), який містить табличну частину з «найменуванням товару», «технічними характеристиками», «од. виміру», «кількість».





Найменування товару Технічні характеристики Од. виміру Кількість
Коагулянт — сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) Зовнішній вигляд:
білий, кристалічний, розмір частинок 20-40 мм (+/-5%) та/або 50-150 мм (+/-5%) та/або 25-150 мм (+/-5%) та/або
Зовнішній вигляд:
однорідний сипкий матеріал, пластинки, які не злежуються, брикети, шматки невизначеної форми і різного розміру масою не більше 10 кг, білого кольору.
та/або
Зовнішній вигляд:
твердий продукт білого кольору20-40 мм


Основні показники якості:
Масова доля оксиду алюмінію, %, не менше - 17
Масова доля заліза в перерахунку на оксид заліза (III), %, не більше - 0,02
Масова доля нерозчинного у воді залишку, %, не більше - 0,3
Масова частка миш’яку (As) в перерахунку на оксид миш’яку (III): не більше 0,001% або 14мг/кг т 1300 т.

Технічні характеристики товару містять «основні показники якості» до товару.
Однак, тендерна документація не містить технічного завдання. А тому, не зрозуміло на відповідність яким показникам потрібно надавати сертифікат якості, якщо технічне завдання тендерна документація не містить.
Разом із тим, сертифікат якості/сертифікат аналізу/паспорт якості від виробника повинен підтверджувати основні технічні характеристики продукції, однак документація містить лише «основні показники якості».
Тому не зрозуміло чи є «основні показники якості» саме тими показниками про які зазначено Замовником у вимогах до сертифікату якості в Додатку 2 тендерної документації.
Таким чином, потенційні учасники, в тому числі і Скаржник, не мають можливість підготувати свої тендерні пропозиції належним чином через протиріччя в тендерній документації.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Хімреагент» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Такими доказами є:
-паспорт безпеки на алюміній сульфат технічний очищений марка 1
-протокол випробувань №18339 ПХ
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/4985 від 13.07.2022
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-2/4969 від 13.07.2022
-сертифікат якості дата виготовлення на алюміній сульфат технічний очищений
-ТУ У 20.1-44452757-004:2022
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: edf7929dc7b64290941245bd8ff2f83b
Заголовок пункту скарги: 07 травня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-05-07-008690-a «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)» (далі – закупівля). Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства. Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Опис заперечення: Відповідно до п. 7.5 проекту Договору (Додаток 3 тендерної документації) за прострочення поставки товару, вказаного в заявці, Постачальник додатково сплачує на користь Покупця штраф у розмірі 5 % від суми договору.
Отже, штраф за порушення строку поставки рахується від вартості договору.
Вважаємо, що зазначений пункт не відповідає діючому законодавству та може призвести до безпідставного збагачення Замовника.
Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України).
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України).
Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ч. 1 ст. 599 Цивільного кодексу України).
Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу України).
У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом (ч. 1 ст. 611 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Боржник, який прострочив виконання зобов'язання, відповідає перед кредитором за завдані простроченням збитки і за неможливість виконання, що випадково настала після прострочення.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення (п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів (п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи) (п. 2.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг (п. 2.5. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
За своєю правовою природою видаткові накладні є первинними документами, оскільки підтверджують факти підприємницької діяльності, що впливають на стан майна, містять відомості про господарську операцію та підтверджують її здійснення.
Отже, підписані сторонами та скріплені їх печатками видаткові накладні є первинними документами, які підтверджують факт здійснення поставки товару та засвідчують факт та дату прибуття його на склад покупця.
Пунктом 5.1 Проекту договору передбачено, що строк (термін) поставки (передачі) товару за заявкою Покупця, протягом 15 календарних днів з моменту подання заявки Покупцем.
А тому, зобов’язання з поставки виникатиме на підставі заявки, яка міститиме щомісячний об’єм поставки.
А тому, зобов’язання буде вважатись не належним чином виконаним, якщо Постачальник порушить строк поставки за заявкою і розмір штрафу може рахуватись від суми несвоєчасно поставленої партії товару, а не від суми договору.
Так, наприклад, якщо Замовником надано заявку на поставку товару на суму 1 000 000,00 грн. і постачальник поставив з порушенням строку, то буде змушений сплатити 5 % від суми договору (якщо взяти від суми закупівлі такий штраф становитиме 1 622 855,00 грн., тобто навіть більше ніж сума поставки).
При цьому, Замовник не обмежений кількістю разів застосування штрафу за порушення строку поставки по заявкам (штраф може бути застосований до кожної заявки).
А тому, положення такого пункту в тендерній документації не відповідає діючому законодавству України та ставить учасників в нерівне становище перед Замовником.
Таким чином, потенційні учасники не мають можливість підготувати свої тендерні пропозиції належним чином через протиріччя в тендерній документації.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Зазначені вище вимоги тендерної документації перешкоджають Скаржнику приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Вищевикладене свідчить про те, що Замовник, обмежив конкуренцію в даній закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі, і Скаржника, який має можливість запропонувати до поставки товар відповідно до предмету закупівлі (що підтверджується сертифікатами якості), однак об'єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі, оскільки саме таких хімічних реагентів з визначеними Замовником показниками якості та з долученням документів які хоче Замовник, Скаржник не має.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, а тому мають бути внесені зміни до тендерної документації з метою забезпечення участі більшої кількості учасників у процедурі закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Хімреагент» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Такими доказами є:
-паспорт безпеки на алюміній сульфат технічний очищений марка 1
-протокол випробувань №18339 ПХ
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/4985 від 13.07.2022
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-2/4969 від 13.07.2022
-сертифікат якості дата виготовлення на алюміній сульфат технічний очищений
-ТУ У 20.1-44452757-004:2022
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації