• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області

Завершена

1 297 364.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 486.82 UAH
Період оскарження: 07.05.2024 11:01 - 12.05.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 963f77e7674c4925ae7013fbf3eeea8b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-07-002755-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.05.2024 17:26
Автор: ТОВ "АЛЬФА ГАРАНТ ЛЛС", Альфа Гарант ЛЛС +380676565201 alfa.garant.lls@gmail.com

Пункт скарги

Номер: b9947130dbcb8c049a32d57de82657a9
Заголовок пункту скарги: Замовником у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (від 07.05.2024 року), встановлено дискримінаційні вимоги
Опис заперечення: Виконавчий комітет Червоноградської міської ради (далі – Замовник) проводить процедуру закупівлі послуг: Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (від 07.05.2024 року), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі послуг Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області.
На нашу думку, вимога, викладена у тендерній документації, є дискримінаційною та такою, що суперечить положенням Закону, виходячи з наступного.
Згідно вимог частини 3.8 розділу 3 ТД, Замовником встановлено наступну вимогу до Учасників процедури закупівлі: «Учасник у складі пропозиції повинні надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів (з особливостями) не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Виконавчий комітет Червоноградської міської ради. Довідка повинна включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.»
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно частини 1 статті 12 ЗУ «Про публічні закупівлі» Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій

Скаржник не розуміє, яка конфіденційність можлива під час підготовки та подання тендерних пропозицій, якщо Замовник володіє інформацією про Учасників процедури закупівлі до моменту кінцевого строку подання пропозицій та проведення їх оцінки.
Більше того, Замовник на власний розсуд має можливість вирішувати чи підписувати довідку про співпрацю конкретному Учаснику процедури закупівлі чи ні.
Встановивши вище неведену вимогу, Замовник грубо порушує положення підпункту 2 пункту 45 Особливостей, оскільки згідно вимог Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена

Згідно ЗУ «Про Антимонопольний комітет України» Основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині сприяння розвитку добросовісної конкуренції
Встановлені Замовником вимоги, щодо обов’язкового надання у складі пропозиції довідки у довільній формі, видану Замовником відкритих торгів (з особливостями) не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником є нічим іншим, як порушень УСІХ ПРИНЦИПІВ закупівлі та така вимога суперечать самій СУТНОСТІ публічних закупівель, а також СУПЕРЕЧИТЬ положенням Особливостей.

Хочемо наголосити, що Антимонопольний Комітету України у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує наступне:
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.

Скаржник вимагає зобов’язати Замовника усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства, а також усунути дискримінаційну вимогу, яка наведена у частині 3.8 розділу 3 ТД, шляхом виключення наступної вимоги:
«Учасник у складі пропозиції повинні надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів (з особливостями) не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Виконавчий комітет Червоноградської міської ради. Довідка повинна включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник не розуміє, яка конфіденційність можлива під час підготовки та подання тендерних пропозицій, якщо Замовник володіє інформацією про Учасників процедури закупівлі до моменту кінцевого строку подання пропозицій та проведення їх оцінки.
Більше того, Замовник на власний розсуд має можливість вирішувати чи підписувати довідку про співпрацю конкретному Учаснику процедури закупівлі чи ні.
Встановивши вище неведену вимогу, Замовник грубо порушує положення підпункту 2 пункту 45 Особливостей, оскільки згідно вимог Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
Права Скаржника порушені тим, що Замовником було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі.

Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником, в частині встановлення дискримінаційних вимог

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації