• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підгузки для дорослих

Завершена

189 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 890.00 UAH
Період оскарження: 07.05.2024 10:51 - 02.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: 85ab1efea9064d30b4b264c593ca9692
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-07-002497-a.b1
Назва: скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2024 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.05.2024 11:34
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2024 15:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ТЕЛОС КОМПАНІ", Наталя Кулик +380973061043 telos_manger2@ukr.net

Пункт скарги

Номер: b1ed0234b3bb46eeaa51e446a48e1bb6
Заголовок пункту скарги: Замовником визначені умови тендерної документації (далі – документація), в тому числі Додатку 2 такі, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Опис заперечення: В Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» вказані наступні дискримінаційні вимоги.

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі

№ з/п
Найменування товару
Опис Одиниця виміру Кількість
1 Підгузки для дорослих, розмір L
Підгузки для дорослих ТМ «Білосніжка» або еквівалент*
У разі якщо учасник пропонує еквівалент, допустимі розміри становлять:
Обхват талії та 100-150 см, +-5 см
шт 6600
2 Підгузки для дорослих, розмір XL
Підгузки для дорослих ТМ «Білосніжка» або еквівалент*
У разі якщо учасник пропонує еквівалент, допустимі розміри становлять:
Обхват талії та стегон 110-160 см, +-5 см шт 300
*Під еквівалентом слід розуміти товар, технічні та якісні характеристики якого є аналогічними або не гіршими ніж ті, що є у підгузках для дорослих ТМ «Білосніжка». У разі якщо учасник пропонує еквівалент, то у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань еквіваленту, що пропонується та підгузків ТМ «Білосніжка», яким підтверджується еквівалентність запропонованого учасником товару в частині розмірів, поглинальної здатності, зовнішнім виглядом. Протокол випробувань повинен бути виданий акредитованим НААУ випробувальним центром або лабораторією. Учасники в праві подавати будь-які підгузки для дорослих, що відповідають вимогам, зазначеним у цій тендерній документації.

Поставка товару здійснюється партіями згідно заявок. Розмір заявки не обмежується у мінімальній кількості та залежить від поточної потреби Замовника.
Для підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам замовника у складі тендерної пропозиції надати:
- декларацію про відповідність технічному регламенту щодо медичних виробів на запропонований Учасником товар.
- сертифікат, що посвідчує що система управління якістю учасника за кодом ДКПП 47.0076 або іншим, відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
- оригінал листа виробника скріплений підписом та печаткою (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
- сертифікат відповідності на запропонований товар виданий органом з сертифікації продукції. Сертифікат має бути чинним на момент поставки продукції, тобто терміном дії не менше ніж до 15.12.2024 року. Якщо сертифікат видано не учаснику закупівлі, додатково надати лист-дозвіл від власника сертифіката на право учасника закупівлі щодо його використання у цій закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".


Проте, Замовником посилання на конкретну торгову марку не обґрунтовано у додатку 2 до тендерної документації, чим порушує вимоги чинного законодавства.

Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що
на ринку не існує жодного підгузника, який відповідав би в сукупності всім ознакам з обхватом талії, зазначеним Замовником у технічних характеристиках підгузника Розміру XL навіть з похибкою, чим порушує принципи, зазначені у ЗУ «Про публічні закупівлі».

Наводимо Вам порівняльну характеристику вказаних підгузників на відповідність вимогам замовника:
№ п/п Найменування Вимоги замовника Технічна характеристика SENI Технічна характеристика
ID SLIP Extra Plus Технічна характеристика
TENA SLIP Plus Технічна характеристика
Dailee Технічна характеристика
Білосніжка
1 Підгузки для дорослих ТМ «Білосніжка» або еквівалент*
У разі якщо учасник пропонує еквівалент, допустимі розміри становлять:
Обхват талії та стегон 110-160 см, +-5 см Обхват талії та стегон 110-160 см Обхват талії та стегон
130-170 см
Не відповідає Обхват талії та стегон
120-170 см
Не відповідає Обхват талії та стегон
120-160 см
Не відповідає Обхват талії та стегон
120-170 см
Не відповідає 110-160 см



Таким чином, жодні з перелічених у таблиці підгузників торгових марок, не відповідають в сукупності по обох позиціям товару усім вимогам Замовника щодо технічних характеристик таких як обхват талії, вказаних у Додатку 2, крім ТМ «Білосніжка».

Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише певній ТМ, жоден з учасників не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузники торгової марки «DAILEE».

Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника та торгової марки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Повідомляємо про те, що Скаржник є потенційним учасником, який спроможний поставити товар за договором про закупівлю у повному обсязі.
Проте, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо технічних вимог до предмету закупівлі не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника через невідповідність умовам технічної специфікації.
Скаржник у даній закупівлі може запропонувати товар торгової марки «Dailee» провідного європейського виробника - Drylock Technologies s.r.o.(країна виготовлення - Чеська Республіка, офіційним представником виробника в Україні є ТОВ «Бі-Трейдинг»), що відповідають як стандартам України так і міжнародним стандартам, але в зв’язку із тим, що замовник виклав технічні характеристики таким чином, що жоден з учасників не може запропонувати будь-який товар, окрім ТМ «Білосніжка», скаржник позбавлений права участі у даній закупівлі, а замовник окрім потенційних учасників, обмежує і кінцевих отримувачів товару в можливості отримати якісний європейський продукт, оскільки відсутність обґрунтування визначення торгової марки свідчить про те, що вказані отримувачі не брали участі у формуванні технічних характеристик предмету закупівлі.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене та те, що немає жодних підгузників інших виробників та торгових марок, які б відповідали усім в сукупності вимогам зазначених Замовником у Додатку 2, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. Водночас, звертаємо увагу Колегії на те, що одним із підтвердження того, що еквіваленту товару, який вимагає замовник не існує, можуть бути додатки до даної скарги, які отримані шляхом аналізу сайтів мережі інтернет, зокрема офіційних сайтів виробників товару, маркетплейсів та моніторингу системи прозорро.
В якості доказів Скаржник надає Технічні характеристики підгузників за наведеними позиціями, згідно яких можна встановити розбіжності щодо встановлених цифрових показників характеристики обхвату талії та стегон підгузників, що вказав замовник та підгузників інших торгових марок.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 4011b43355ce4bbf903b25dc6cdd63df
Заголовок пункту скарги: В Додатку 2 до тендерної документації Замовником вказана дискримінаційна вимога.
Опис заперечення: В Додатку 2 Замовник вимагає:
«*Під еквівалентом слід розуміти товар, технічні та якісні характеристики якого є аналогічними або не гіршими ніж ті, що є у підгузках для дорослих ТМ «Білосніжка». У разі якщо учасник пропонує еквівалент, то у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань еквіваленту, що пропонується та підгузків ТМ «Білосніжка», яким підтверджується еквівалентність запропонованого учасником товару в частині розмірів, поглинальної здатності, зовнішнім виглядом. Протокол випробувань повинен бути виданий акредитованим НААУ випробувальним центром або лабораторією. Учасники в праві подавати будь-які підгузки для дорослих, що відповідають вимогам, зазначеним у цій тендерній документації.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Учасник не має можливості та не зобов’язаний під кожну закупівлю проводити окрему експертизу на предмет еквівалентності товару, оскільки це займе більше часу, ніж термін подачі тендерних пропозицій, а також здорожує товар, а одна з основних задач замовника – керуватись принципом економії коштів та недискримінації учасників.
Крім того, вимога щодо надання «протоколу випробувань еквіваленту, що пропонується та підгузків ТМ «Білосніжка», яким підтверджується еквівалентність запропонованого учасником товару в частині розмірів, поглинальної здатності, зовнішнім виглядом» вказана виключно для обмеження кола потенційних учасників. Оскільки, вказані характеристики можна підтвердити шляхом надання в складі тендерної пропозиції порівняльної таблиці та/або файлу «Технічні характеристики товару (карта технічних даних, тощо)», який видається виробником та/або представником виробника товару та який містить усі характеристики продукту.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 98ddd5e96e6b4732922a9aa285457964
Заголовок пункту скарги: В Додатку 2 до тендерної документації Замовником вказана дискримінаційна вимога.
Опис заперечення: В пункті Додатку 2 Замовник вимагає для підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам замовника у складі тендерної пропозиції надати, зокрема:
- сертифікат, що посвідчує що система управління якістю учасника за кодом ДКПП 47.0076 або іншим, відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. В Україні аналогом цього стандарту є ДСТУ ISO 9001:2015. Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на виробництві. Це мінімізує ризик отримання продукції невідповідної якості та перетворює роботу з поліпшення якості на фундамент виробничого процесу.
Скаржник не є виробником товару, який хоче запропонувати у складі своєї тендерної пропозиції, тому немає підстав та не зобов’язаний отримувати зазначений сертифікат, а також не має права впливати на замовника з вимогою про отримання будь-яких документів, що стосуються акредитації чи сертифікації виробничого процесу, якщо такі документи не є обов’язковими.
Крім того, такий сертифікат жодним чином не впливає на технічні характеристики запропонованого товару, я також не є обов’язковим для здійснення продажу товарів даної категорії, а тому є дискримінаційною вимогою замовника, що штучно звужує коло учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: c691d3fb6ad648fbb8025e2e5f242aca
Заголовок пункту скарги: В Додатку 2 до тендерної документації Замовником вказана дискримінаційна вимога.
Опис заперечення: В пункті Додатку 2 Замовник вимагає для підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам замовника у складі тендерної пропозиції надати, зокрема:
- сертифікат відповідності на запропонований товар виданий органом з сертифікації продукції. Сертифікат має бути чинним на момент поставки продукції, тобто терміном дії не менше ніж до 15.12.2024 року. Якщо сертифікат видано не учаснику закупівлі, додатково надати лист-дозвіл від власника сертифіката на право учасника закупівлі щодо його використання у цій закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В зв’язку із втратою чинності з 01.01.2018 року Декрету КМУ України від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» та «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 року №28, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 року за №466/10746, підгузники для дорослих, обов’язковій сертифікації в Державній системі сертифікації України не підлягає, а також зазначений товар не підлягає оцінці відповідності, для якої необхідно проводити випробування відповідності та отримати всі необхідні протоколи випробувань та сертифікат відповідності.
Проте, даний товар, як виріб медичного призначення підлягає оцінці відповідності за вимогами Технічних регламентів, що підтверджується Декларацією про відповідність Технічному регламенту.
Враховуючи викладене, дана вимога є дискримінуючою та незаконною, оскільки учасник не може впливати на виробника вимогою про отримання будь-яких документів на товар.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації