-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 30022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35)
Торги відмінено
823 918.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 239.18 UAH
мін. крок: 1% або 8 239.18 UAH
Період оскарження:
06.05.2024 18:31 - 09.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
b009f06944df416ea645e62c2f6e934e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-06-007062-a.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЙДІА ТЕХ» (далі також ТОВ «АЙДІА ТЕХ», Скаржник) має намір взяти участь у процедурі Закупівлі та вважає, що встановленими вимогами тендерної документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель КНП «КФПЦ» протокол № 117 від 06 травня 2024 р. (далі за текстом – ТД, Тендерна документація), здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 04.04.2024 №6108.pdf 10.05.2024 17:22
- Рішення від 26.09.2023 № 15349.pdf 10.05.2024 17:22
- СКАРГА.docx.p7s 10.05.2024 17:22
- СКАРГА.pdf 10.05.2024 17:22
- рішення від 25.04.2023 №5386.pdf 10.05.2024 17:22
- рішення від 15.11.2022 _ 6756.pdf 10.05.2024 17:22
- sign.p7s 10.05.2024 17:35
- рішення від 14.05.2024 №8453.pdf 14.05.2024 16:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.05.2024 №9003.pdf 23.05.2024 12:56
- рішення від 22.05.2024 №9003.pdf 27.05.2024 12:56
- Відповідь на рішення АМКУ від 14.05.2024 №8453.pdf 16.05.2024 17:37
- ТД +Нова редакція.doc 16.05.2024 17:37
- Відповідь на рішення АМКУ від 14.05.2024 №8453.docx 16.05.2024 17:37
- 122. Відповідь на рішення АМКУ №9003 від 22.05.2024.pdf 07.06.2024 11:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.05.2024 21:12
Дата розгляду скарги:
22.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2024 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.05.2024 12:58
Дата виконання рішення Замовником:
07.06.2024 11:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ №9003-р/пк-пз від 22.05.2024, Замовником внесено зміни в Додаток 4 та Додаток 2 до тендерної документації та викладено в новій редакції до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35)
Пункт скарги
Номер:
ed3340b3dbf5431cb8e0ce47d8ca8aaa
Заголовок пункту скарги:
Порушення прав та законних інтересів Скаржника, принципів здійснення публічних закупівель в процесі проведення закупівлі, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням у зв'язку із встановленням дискимінаційних умов тендерної документації
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 7 Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35), серед іншого, встановлено наступну вимогу:
7. Підрядник зобов’язаний
- інформувати Замовника про:
хід виконання своїх зобов’язань,
фактичну дату початку робіт офіційним письмовим повідомленням,
про готовність до здачі об’єкта.
- ознайомитись з об’єктом до початку підготовки цінової пропозицій в термін періоду уточнень. Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2).
Витрати, пов'язані з такою поїздкою, несе учасник. При цьому замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов'язані з цією поїздкою.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Протоколу обстеження та огляду об’єкту, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження об’єкту потенційним учасником разом із Замовником та надання акту обстеження за підписом останнього до проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного акту до моменту розкриття їх тендерних пропозицій є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги щодо надання учасником акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника, до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового огляду об’єкту та документального оформлення такого огляду, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 13.12.2019 №18550, Рішення від 13.05.2020 № 9264, Рішення від 29.05.2020 № 10669, Рішення від 03.08.2020 № 14872, Рішення від 13.10.2022 №19212, Рішення від 22.08.2023 №13225-р/пк-пз, Рішення від 04.04.2024 №6108-р/пк-пз.
Враховуючи вище зазначене, ця вимога (Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2)) має бути виключена з Документації.
7. Підрядник зобов’язаний
- інформувати Замовника про:
хід виконання своїх зобов’язань,
фактичну дату початку робіт офіційним письмовим повідомленням,
про готовність до здачі об’єкта.
- ознайомитись з об’єктом до початку підготовки цінової пропозицій в термін періоду уточнень. Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2).
Витрати, пов'язані з такою поїздкою, несе учасник. При цьому замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов'язані з цією поїздкою.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Протоколу обстеження та огляду об’єкту, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження об’єкту потенційним учасником разом із Замовником та надання акту обстеження за підписом останнього до проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного акту до моменту розкриття їх тендерних пропозицій є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги щодо надання учасником акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника, до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового огляду об’єкту та документального оформлення такого огляду, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 13.12.2019 №18550, Рішення від 13.05.2020 № 9264, Рішення від 29.05.2020 № 10669, Рішення від 03.08.2020 № 14872, Рішення від 13.10.2022 №19212, Рішення від 22.08.2023 №13225-р/пк-пз, Рішення від 04.04.2024 №6108-р/пк-пз.
Враховуючи вище зазначене, ця вимога (Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2)) має бути виключена з Документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 7 Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35), серед іншого, встановлено наступну вимогу:
7. Підрядник зобов’язаний
- інформувати Замовника про:
хід виконання своїх зобов’язань,
фактичну дату початку робіт офіційним письмовим повідомленням,
про готовність до здачі об’єкта.
- ознайомитись з об’єктом до початку підготовки цінової пропозицій в термін періоду уточнень. Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2).
Витрати, пов'язані з такою поїздкою, несе учасник. При цьому замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов'язані з цією поїздкою.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Протоколу обстеження та огляду об’єкту, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження об’єкту потенційним учасником разом із Замовником та надання акту обстеження за підписом останнього до проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного акту до моменту розкриття їх тендерних пропозицій є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги щодо надання учасником акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника, до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового огляду об’єкту та документального оформлення такого огляду, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 13.12.2019 №18550, Рішення від 13.05.2020 № 9264, Рішення від 29.05.2020 № 10669, Рішення від 03.08.2020 № 14872, Рішення від 13.10.2022 №19212, Рішення від 22.08.2023 №13225-р/пк-пз, Рішення від 04.04.2024 №6108-р/пк-пз.
Враховуючи вище зазначене, ця вимога (Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2)) має бути виключена з Документації.
7. Підрядник зобов’язаний
- інформувати Замовника про:
хід виконання своїх зобов’язань,
фактичну дату початку робіт офіційним письмовим повідомленням,
про готовність до здачі об’єкта.
- ознайомитись з об’єктом до початку підготовки цінової пропозицій в термін періоду уточнень. Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2).
Витрати, пов'язані з такою поїздкою, несе учасник. При цьому замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов'язані з цією поїздкою.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Протоколу обстеження та огляду об’єкту, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження об’єкту потенційним учасником разом із Замовником та надання акту обстеження за підписом останнього до проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного акту до моменту розкриття їх тендерних пропозицій є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги щодо надання учасником акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника, до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового огляду об’єкту та документального оформлення такого огляду, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 13.12.2019 №18550, Рішення від 13.05.2020 № 9264, Рішення від 29.05.2020 № 10669, Рішення від 03.08.2020 № 14872, Рішення від 13.10.2022 №19212, Рішення від 22.08.2023 №13225-р/пк-пз, Рішення від 04.04.2024 №6108-р/пк-пз.
Враховуючи вище зазначене, ця вимога (Кожен учасник спрощеної закупівлі повинен відвідати об’єкт виконання робіт, оцінити для себе весь обсяг робіт та разом з представником замовника підписати «Протокол обстеження та огляду об’єкту» (Додаток № 1.2)) має бути виключена з Документації.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Опис доказу:
рішення аналогічного питання при практиці АМКУ, що підтвержує, що вказана вимога Замовника є дискримінаційною
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 04.04.2024 №6108.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство «Київський фтизіопульмонологічний центр» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) – внести зміни до тендерної документації, з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги
Номер:
fb36204aef0f438d9b64fb530f14465d
Заголовок пункту скарги:
договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 8 Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35), серед іншого, встановлено наступну вимогу:
7. Перелік документів, необхідних для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі для відповідності пропозиції умовам спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі:
- договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт
Вважаємо зазначену вимогу необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною. Маємо намір повідомити, що послуги, які є предметом закупівлі, відповідно до Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 № 1909-IX не залежить до переліку видів обов’язкового страхування.
Виходячи зі Закону України «Про страхування» страхування відповідальності перед третіми особами є виключно добровільним.
7. Перелік документів, необхідних для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі для відповідності пропозиції умовам спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі:
- договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт
Вважаємо зазначену вимогу необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною. Маємо намір повідомити, що послуги, які є предметом закупівлі, відповідно до Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 № 1909-IX не залежить до переліку видів обов’язкового страхування.
Виходячи зі Закону України «Про страхування» страхування відповідальності перед третіми особами є виключно добровільним.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник не має права вимагати наявності в учасника такого виду страхування. Встановлюючи цю вимогу до Учасників Замовник незаконно та навмисно зменшує потенційне коло учасників. Оскільки, за таких умов, участь у процедурі за купівлі можуть брати лише ті учасники, які зможуть надати договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Разом з тим, вказана вимога тягне за собою додаткові фінансові витрати від учасників, у яких відсутній такий договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як обов'язковий. В підтвердження сказаного та як доказ надаємо рішення № 6756-р/пк-пз від 15.11.2022 року та рішення № 15349-р/пк-пз від 26.09.2023 року.
Враховуючи вищезазначене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити незаконну та дискримінаційну вимогу в частині надання у складі пропозиції договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт.
Разом з тим, вказана вимога тягне за собою додаткові фінансові витрати від учасників, у яких відсутній такий договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як обов'язковий. В підтвердження сказаного та як доказ надаємо рішення № 6756-р/пк-пз від 15.11.2022 року та рішення № 15349-р/пк-пз від 26.09.2023 року.
Враховуючи вищезазначене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити незаконну та дискримінаційну вимогу в частині надання у складі пропозиції договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами за нанесення шкоди під час здійснення господарської діяльності, чинний кінця виконання робіт.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Опис доказу:
рішення аналогічного питання при практиці АМКУ, що підтвержує, що вказана вимога Замовника є дискримінаційною
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 26.09.2023 № 15349.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство «Київський фтизіопульмонологічний центр» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) – внести зміни до тендерної документації, з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги
Номер:
1ac8c9f9dc3e425aaaa97562d2a926ff
Заголовок пункту скарги:
Порушення прав та законних інтересів Скаржника, принципів здійснення публічних закупівель в процесі проведення закупівлі, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням у зв'язку із встановленням дискимінаційних умов тендерної документації
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШІ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА, а саме – наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід серед іншого, встановлено наступну вимогу:
1) довідка за Формою 1, яка повинна містити інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з урахуванням предмета закупівлі, які будуть залучені та мають необхідні знання та досвід.
Обов’язкова наявність у Учасника:
• не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації»
• не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення економії енергії щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2/СС3»
• не менше одного Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму. (відповідальності) СС2/СС3»;
2) оригінали чи нормативно завірених копій кваліфікаційних сертифікатів за відповідною кваліфікаційною категорією та свідоцтв про підвищення кваліфікації (у разі необхідності отримання останніх згідно з чинним законодавством).
3) Учасник повинен підтвердити факт працевлаштування сертифікованого(их) працівника(ків) шляхом надання у складі пропозиції копій наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів) або копій трудових книжок (перша, передостання і остання із заповнених сторінок) або інших документів, що підтверджують трудові відносини на кожного працівника зазначеного в довідці.
Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35), встановлено загальні вимоги при здійсненні робіт:
1. Загальні відомості:
1.1. Підстава: Проєктно-кошторисна документація «Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35»
1.2. Мета: забезпечення споживачів КНП «КФПЦ» незалежним джерелом електроживлення в разі відключення основних джерел.
1.3. Місце надання послуг: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35.
2. Обсяги послуг: 1 робота (Додаток 1.1.)
Встановлення та експлуатація дизельної електростанції (ДЕС) передбачається на території КНП “КФПЦ” в зоні існуючої забудови. Територія має спокійний рельєф.
Робочим проектом передбачено:
1. Розміщення згідно діючих норм на земельній ділянці, що належить КНП "КФПЦ" дизельної електростанції (ДЕС) потужністю на 55 кВт.
2. Прокладання відкритим способом електричного кабелю по з/б опорам до електрощитової, що розташована в існуючій будівлі харчоблоку.
3. Влаштування блискавкозахисту.
4. Влаштування огорожі та навісу навколо ДЕС.
5. Заходи по благоустрою на прилеглій території до ДЕС.
Зазначаємо, що у технічних вимогах до предмета закупівлі відсутні проектувальні роботи.
Зауважуємо, що обов'язки інженера-проектувальника – робити на основі проекту, розробленого архітекторами, повний комплект креслень майбутньої будівельної конструкції. Проектувальники інженерних комунікацій розробляють схеми розташування в будівлі конкретних інженерних систем, виконують відповідні креслення, узгоджують їх з іншими проектувальниками. В обов'язки інженера-кошторисника входять складання і перевірка кошторисів, складання актів виконаних робіт, розрахунок та узгодження договірних цін на різні види робіт. Товариство з обмеженою відповідальністю «АЙДІА ТЕХ» має сертифікованого інженера-кошторисника, який має змогу забезпечити розрахунки та всі вимоги Замовника щодо забезпечення вимог в цій частині тендерних умов, а саме – складання та виконання всіх актів виконаних робіт відповідно до виконуваних РОБІТ!
Відповідно до довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджений Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 № 249:
Інженер-проектувальник:
Завдання та обов'язки. Розробляє окремі розділи (частини) проекту відповідно до виданого йому завдання. Бере участь у розробленні пропозицій щодо проектних рішень, які готує головний спеціаліст відділу, у збиранні вихідних даних для проектування, вирішенні технічних питань, що виникають протягом усього періоду проектування об'єктів, їх будівництва, введення в дію й освоєння проектних потужностей. Пов'язує проектні рішення виданого йому завдання з проектними рішеннями інших розділів (частин) проекту. Проводить патентні дослідження з метою забезпечення патентної чистоти нових проектних рішень та їх патентоспроможності. Забезпечує відповідність проектних рішень і документації, що розробляються, стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам з проектування та будівництва. Здійснює авторський нагляд за будівництвом запроектованих об'єктів з питань, що 12 входять до його компетенції, аналіз й узагальнення досвіду проектування й впровадження у будівництво прийнятих проектних рішень; готує на цій основі пропозиції щодо доцільності коригування прийнятих загальних і принципових напрямів проектування. Бере участь у складанні заявок на винаходи та підготовці висновків з раціоналізаторських пропозицій та винаходів, проектів стандартів, технічних умов та інших нормативних документів, у роботі семінарів і конференцій.
Інженер з проектно-кошторисної роботи:
Завдання та обов'язки. Забезпечує одержання комплектної проектно-кошторисної документації на будівництво об'єктів від замовників та передачу її за призначенням для виконання будівельно-монтажних робіт. Здійснює перевірку правильності складання кошторисної документації проектними організаціями, відповідність її діючим нормативним документам. Стежить за своєчасним внесенням до проектно-кошторисної документації необхідних змін, що пов'язані з впровадженням нових нормативів, цін, прейскурантів, каталогів, збірників одиничних розцінок тощо. Бере участь у підготовці висновків підрядної організації щодо проектно-кошторисної документації. Готує необхідну інформацію щодо проектно-кошторисної документації. Забезпечує архівне збереження проектно-кошторисної документації.
Враховуючи вищезазначене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити незаконну та дискримінаційну вимогу в частині надання у складі пропозиції документів щодо наявності не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації»; не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення економії енергії щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2/СС3»; не менше одного Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму. (відповідальності) СС2/СС3».
1) довідка за Формою 1, яка повинна містити інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з урахуванням предмета закупівлі, які будуть залучені та мають необхідні знання та досвід.
Обов’язкова наявність у Учасника:
• не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації»
• не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення економії енергії щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2/СС3»
• не менше одного Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму. (відповідальності) СС2/СС3»;
2) оригінали чи нормативно завірених копій кваліфікаційних сертифікатів за відповідною кваліфікаційною категорією та свідоцтв про підвищення кваліфікації (у разі необхідності отримання останніх згідно з чинним законодавством).
3) Учасник повинен підтвердити факт працевлаштування сертифікованого(их) працівника(ків) шляхом надання у складі пропозиції копій наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів) або копій трудових книжок (перша, передостання і остання із заповнених сторінок) або інших документів, що підтверджують трудові відносини на кожного працівника зазначеного в довідці.
Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35), встановлено загальні вимоги при здійсненні робіт:
1. Загальні відомості:
1.1. Підстава: Проєктно-кошторисна документація «Реконструкція лінії електропостачання з встановленням та підключенням дизель-генератора за адресою: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35»
1.2. Мета: забезпечення споживачів КНП «КФПЦ» незалежним джерелом електроживлення в разі відключення основних джерел.
1.3. Місце надання послуг: 03022, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 35.
2. Обсяги послуг: 1 робота (Додаток 1.1.)
Встановлення та експлуатація дизельної електростанції (ДЕС) передбачається на території КНП “КФПЦ” в зоні існуючої забудови. Територія має спокійний рельєф.
Робочим проектом передбачено:
1. Розміщення згідно діючих норм на земельній ділянці, що належить КНП "КФПЦ" дизельної електростанції (ДЕС) потужністю на 55 кВт.
2. Прокладання відкритим способом електричного кабелю по з/б опорам до електрощитової, що розташована в існуючій будівлі харчоблоку.
3. Влаштування блискавкозахисту.
4. Влаштування огорожі та навісу навколо ДЕС.
5. Заходи по благоустрою на прилеглій території до ДЕС.
Зазначаємо, що у технічних вимогах до предмета закупівлі відсутні проектувальні роботи.
Зауважуємо, що обов'язки інженера-проектувальника – робити на основі проекту, розробленого архітекторами, повний комплект креслень майбутньої будівельної конструкції. Проектувальники інженерних комунікацій розробляють схеми розташування в будівлі конкретних інженерних систем, виконують відповідні креслення, узгоджують їх з іншими проектувальниками. В обов'язки інженера-кошторисника входять складання і перевірка кошторисів, складання актів виконаних робіт, розрахунок та узгодження договірних цін на різні види робіт. Товариство з обмеженою відповідальністю «АЙДІА ТЕХ» має сертифікованого інженера-кошторисника, який має змогу забезпечити розрахунки та всі вимоги Замовника щодо забезпечення вимог в цій частині тендерних умов, а саме – складання та виконання всіх актів виконаних робіт відповідно до виконуваних РОБІТ!
Відповідно до довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджений Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999 № 249:
Інженер-проектувальник:
Завдання та обов'язки. Розробляє окремі розділи (частини) проекту відповідно до виданого йому завдання. Бере участь у розробленні пропозицій щодо проектних рішень, які готує головний спеціаліст відділу, у збиранні вихідних даних для проектування, вирішенні технічних питань, що виникають протягом усього періоду проектування об'єктів, їх будівництва, введення в дію й освоєння проектних потужностей. Пов'язує проектні рішення виданого йому завдання з проектними рішеннями інших розділів (частин) проекту. Проводить патентні дослідження з метою забезпечення патентної чистоти нових проектних рішень та їх патентоспроможності. Забезпечує відповідність проектних рішень і документації, що розробляються, стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам з проектування та будівництва. Здійснює авторський нагляд за будівництвом запроектованих об'єктів з питань, що 12 входять до його компетенції, аналіз й узагальнення досвіду проектування й впровадження у будівництво прийнятих проектних рішень; готує на цій основі пропозиції щодо доцільності коригування прийнятих загальних і принципових напрямів проектування. Бере участь у складанні заявок на винаходи та підготовці висновків з раціоналізаторських пропозицій та винаходів, проектів стандартів, технічних умов та інших нормативних документів, у роботі семінарів і конференцій.
Інженер з проектно-кошторисної роботи:
Завдання та обов'язки. Забезпечує одержання комплектної проектно-кошторисної документації на будівництво об'єктів від замовників та передачу її за призначенням для виконання будівельно-монтажних робіт. Здійснює перевірку правильності складання кошторисної документації проектними організаціями, відповідність її діючим нормативним документам. Стежить за своєчасним внесенням до проектно-кошторисної документації необхідних змін, що пов'язані з впровадженням нових нормативів, цін, прейскурантів, каталогів, збірників одиничних розцінок тощо. Бере участь у підготовці висновків підрядної організації щодо проектно-кошторисної документації. Готує необхідну інформацію щодо проектно-кошторисної документації. Забезпечує архівне збереження проектно-кошторисної документації.
Враховуючи вищезазначене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити незаконну та дискримінаційну вимогу в частині надання у складі пропозиції документів щодо наявності не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації»; не менше одного інженера-проектувальника сертифікованого за напрямом «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення економії енергії щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2/СС3»; не менше одного Інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму. (відповідальності) СС2/СС3».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги:
Зауважуємо, що обов'язки інженера-проектувальника – робити на основі проекту, розробленого архітекторами, повний комплект креслень майбутньої будівельної конструкції. Проектувальники інженерних комунікацій розробляють схеми розташування в будівлі конкретних інженерних систем, виконують відповідні креслення, узгоджують їх з іншими проектувальниками. В обов'язки інженера-кошторисника входять складання і перевірка кошторисів, складання актів виконаних робіт, розрахунок та узгодження договірних цін на різні види робіт. Товариство з обмеженою відповідальністю «АЙДІА ТЕХ» має сертифікованого інженера-кошторисника, який має змогу забезпечити розрахунки та всі вимоги Замовника щодо забезпечення вимог в цій частині тендерних умов, а саме – складання та виконання всіх актів виконаних робіт відповідно до виконуваних РОБІТ!
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство «Київський фтизіопульмонологічний центр» Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) – внести зміни до тендерної документації, з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги