-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ноутбуки
Завершена
127 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 637.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 637.50 UAH
Період оскарження:
06.05.2024 14:11 - 19.05.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерно
Номер:
55c3ad5abceb47f59f60cbb736633197
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-06-004366-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерно
Скарга:
06 травня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА» СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ вул. М.Вовчок, 2, м. Суми, 40007, Код ЄДРПОУ 01981498 оприлюднив оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-05-06-004366-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Ноутбуки (код 30213000-5 національного класифікатора України ДК 021:2015 - «Єдиний закупівельний словник»)
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 14 травня 2024 00:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОРТАЛ АРЕНА» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, пункту 4, до тендерної документації: У складі пропозиції учасник повинен надати: Якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 004366/2024 від «06» травня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 004366 від 09.05.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002FRA) у кількості 5 (п’ять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 004366.1 від 09.05.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року), ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002FRA) у кількості 5 (п’ять) штук.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 004366/2024 від «06» травня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 004366 від 09.05.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 004366.1 від 09.05.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-05-06-004366-a.docx 10.05.2024 22:37
- Скарга на умови UA-2024-05-06-004366-a.pdf 10.05.2024 22:38
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ.pdf 10.05.2024 22:38
- UA-2024-05-06-004366-a ВИРОБНИК.pdf 10.05.2024 22:38
- UA-2024-05-06-004366-a ПРЕДСТАВНИК.pdf 10.05.2024 22:39
- лист № б.н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited.pdf 10.05.2024 22:39
- sign.p7s 10.05.2024 22:40
- рішення від 14.05.2024 № 8478.pdf 14.05.2024 16:39
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.05.2024 № 9022.pdf 23.05.2024 11:59
- рішення від 22.05.2024 № 9022.pdf 24.05.2024 16:33
- Лист від 15.05.2024 року.pdf 15.05.2024 11:09
- ТД зі змінами від 13.05.2024 року.docx 15.05.2024 11:10
- Зміни від 13.05.2024 року.docx 15.05.2024 11:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.05.2024 22:43
Дата розгляду скарги:
22.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2024 16:39
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.05.2024 16:33
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.05.2024 16:33
Пункт скарги
Номер:
8e0345c10ffb4d63ae035f51870092d0
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення:
Тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
06 травня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА» СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ вул. М.Вовчок, 2, м. Суми, 40007, Код ЄДРПОУ 01981498 оприлюднив оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-05-06-004366-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Ноутбуки (код 30213000-5 національного класифікатора України ДК 021:2015 - «Єдиний закупівельний словник»)
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 14 травня 2024 00:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОРТАЛ АРЕНА» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, пункту 4, до тендерної документації: У складі пропозиції учасник повинен надати: Якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 004366/2024 від «06» травня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 004366 від 09.05.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002FRA) у кількості 5 (п’ять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 004366.1 від 09.05.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року), ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002FRA) у кількості 5 (п’ять) штук.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 004366/2024 від «06» травня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 004366 від 09.05.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 004366.1 від 09.05.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 14 травня 2024 00:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОРТАЛ АРЕНА» (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, пункту 4, до тендерної документації: У складі пропозиції учасник повинен надати: Якщо учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованих ноутбуків, необхідно надати лист від їх виробника (або його офіційного представника в Україні) до Замовника із зазначенням найменування Замовника, права учасника на розповсюдження продукції (ноутбуків) в Україні, номера тендеру в системі публічних закупівель та відомостей про наявність/відсутність партнерських відносин з учасником.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 004366/2024 від «06» травня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 004366 від 09.05.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002FRA) у кількості 5 (п’ять) штук.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 004366.1 від 09.05.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року), ноутбук Lenovo V15 G4 IAH (83FS002FRA) у кількості 5 (п’ять) штук.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 004366/2024 від «06» травня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 004366 від 09.05.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 004366.1 від 09.05.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.