• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливні брикети.

Завершена

726 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 260.00 UAH
Період оскарження: 03.05.2024 15:13 - 02.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: 4690060364f945b2a79524085cc22e77
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-007615-a.a1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Скарга, що стосується тендерної документації
Дата розгляду скарги: 20.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.05.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2024 10:58
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2024 15:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни внесено.
Автор: ФОП КРЮЧКОВ АРТУР ГЕННАДІЙОВИЧ, КРЮЧКОВ АРТУР 380508606051 artur-2000@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 91f96adeddc24b49b0546d64e66ca95f
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Безпідставні, дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника призводить до обмеження конкуренції і можливої дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права ФОП Крючков А.Г. на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника.
Опис заперечення: Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Рішенням Уповноваженої особи 03.05.2024 року (надалі – Документація), Скаржник вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та право ФОП Крючкова А.Г. на участь у цих відкритих торгах.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаю, що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно частини 6 Розділу 3 Документації учасники надають лист в довільній формі в якому гарантують що запропоновані товари виготовляються у відповідності до вимог чинного законодавства (Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" № 2059-VIII від 23.05.2017 року та постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107). Замовник самостійно перевіряє оприлюднену інформацію щодо виробника на порталі https://eia.menr.gov.ua/.
На мою думку, дана вимога є незаконною та дискримінаційною.
Наголошу, що згідно частини 1 статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" здійснення оцінки впливу на довкілля є обов'язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Оцінці впливу на довкілля не підлягає діяльність, прямо не передбачена частинами другою і третьою цієї статті, а також планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, відновлювальні роботи з ліквідації наслідків збройної агресії проти України під час дії воєнного стану, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України, зміна цільового призначення особливо цінних земель та інша діяльність, пов’язана з розміщенням Національного військового меморіального кладовища.
Наразі не зрозуміло чим керувався Замовник при встановлені такої вимоги, адже діяльність з виробництва брикетів, що є предметом даних торгів, прямо не передбачена частинами другою і третьою вищевказаної статті.
Такою вимогою Замовник штучно звузив коло учасників торгів тільки тими, які співпрацюють з виробниками, що внесені в реєстр https://eia.menr.gov.ua/. На мою думку, така вимога прописана під конкретного виробника з метою максимально обмежити коло учасників (і моє право на участь у цих торгах, у тому числі). Однак, такі дії не узгоджуються з нормами чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім того паливні брикети Піні-Кей з листяних порід деревини відносяться до твердого палива.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні з листяних порід деревини поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (надалі – ДСТУ 8358:2015). Зазначу, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає наявності зазначених вище документів ні у учасника , ні у виробника, таким чином вимоги Замовника про надання цих документів не узгоджуються з предметом закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 008774841106410d9a2cee0854b19b4b
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо підтвердження дотримання виробником системи екологічного управління стосовно виробництва запропонованих товарів, шляхом подання діючого сертифікату, що виданий органом з оцінки відповідності
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога щодо підтвердження дотримання виробником системи екологічного управління стосовно виробництва запропонованих товарів, шляхом подання діючого сертифікату, що виданий органом з оцінки відповідності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 6 Розділу 3 Документації товар має надходити з безпечного та екологічного виробництва, що не спричиняє шкоди довкіллю при його виробництві, тому учасник повинен підтвердити дотримання виробником системи екологічного управління стосовно виробництва запропонованих товарів, шляхом подання діючого сертифікату, що виданий органом з оцінки відповідності.
Наразі не є зрозуміло з яких підстав та як учасник повинен підтвердити дотримання третьою особою (виробником) забаганок Замовника. Чим передбачені такі документи?
Знову зазначу, що паливні брикети Піні-Кей з листяних порід деревини відносяться до твердого палива.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні з листяних порід деревини поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015. Цей стандарт не передбачає додаткового підтвердження дотримання виробником системи екологічного управління стосовно виробництва запропонованих товарів, шляхом подання діючого сертифікату, що виданий органом з оцінки відповідності.
Я не розумію чому Замовник прописує пакет документів під одного виробника. Чому для участі у даних торгах я повинен співпрацювати з окремим виробником, що має сертифікат щодо дотримання ним системи екологічного управління стосовно виробництва запропонованих товарів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 16519fc4c07c4a7c99b56364c70cf21d
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога про про наявність у власності або користуванні автотранспорту, яким буде здійснюватися поставка товару, із зазначення кількості та правової підстави, на основі якої учасник має право володіння ними. Учасник на підтвердження такого критерію має надати завірену уповноваженою особою власника копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ.
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога про про наявність у власності або користуванні автотранспорту, яким буде здійснюватися поставка товару, із зазначення кількості та правової підстави, на основі якої учасник має право володіння ними. Учасник на підтвердження такого критерію має надати завірену уповноваженою особою власника копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 2 Розділу 5 Документації учасники в складі пропозиції повинні надати інформацію в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи та завірену печаткою (у разі наявності), в якій обов'язково зазначається інформація про наявність у власності або користуванні автотранспорту, яким буде здійснюватися поставка товару, із зазначення кількості та правової підстави, на основі якої учасник має право володіння ними. Учасник на підтвердження такого критерію має надати завірену уповноваженою особою власника копію свідоцтва про реєстрацію ТЗ.
По-перше, не зрозуміло чому учасник повинен мати транспорт у власності? (право володіння – це право виключно власника). Чому я, щоб реалізувати своє право на участь у цих торгах, повинен мати право володіння транспортом? Чому я не можу залучати транспорт на договірних підставах чи орендувати?
По-друге, звертаю увагу на абзац перший пункту 29 Особливостей у частині незастосування замовниками положень пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Враховуючи положення пункту 29 Особливостей, протиправним є встановлення замовниками у тендерній документації на закупівлю твердого палива (брикетів паливних з деревинної сировини) вимог щодо підтвердження учасниками процедур закупівель їх відповідності таким кваліфікаційним критеріям як: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 1929944a0da0489a8de70c7ce9e235dd
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання сканованої копії сертифікату якості на паливні брикети, виданого уповноваженою лабораторією на ім'я учасника, сертифікат має бути чинним в продовж строку виконання поставки. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у сертифікаті. Якісні, технічні показники, та показники безпечності пропонованого товару мають відповідати І групі якості по усім показникам відповідно до таблиці 6.1 ДСТУ 8358:2015, та повинні відображатися в сертифікаті якості. Такий сертифікат має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед тендерної пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога щодо надання сканованої копії сертифікату якості на паливні брикети, виданого уповноваженою лабораторією на ім'я учасника, сертифікат має бути чинним в продовж строку виконання поставки. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у сертифікаті. Якісні, технічні показники, та показники безпечності пропонованого товару мають відповідати І групі якості по усім показникам відповідно до таблиці 6.1 ДСТУ 8358:2015, та повинні відображатися в сертифікаті якості.
Такий сертифікат має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед тендерної пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 2.1 Додатку 2 до Документації "Технічна специфікація" учасникам необхідно надати скановану копію сертифікату якості на паливні брикети, виданого уповноваженою лабораторією на ім'я учасника, сертифікат має бути чинним в продовж строку виконання поставки. Показники діаметру (ширини) та довжини мають відповідати ДСТУ 8358:2015 та мають бути відображені у сертифікаті. Якісні, технічні показники, та показники безпечності пропонованого товару мають відповідати І групі якості по усім показникам відповідно до таблиці 6.1 ДСТУ 8358:2015, та повинні відображатися в сертифікаті якості.
Такий сертифікат має бути виданий незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". Разом з тим орган з оцінки відповідності, що видав протокол випробувань, повинен мати нормативні документи на методи випробувань у власній сфері акредитації по усім переліченим показникам предмета закупівлі. Тому, якщо атестат та сфера акредитації органу з оцінки відповідності знаходиться не в публічному доступі, учасник повинен забезпечити наявність таких документів серед тендерної пропозиції. У разі якщо нормативні документи на методи випробувань до предмета закупівлі не входять до сфери акредитації органу з оцінки відповідності, дані обставини будуть розцінені, як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Зазначу, що паливні брикети Піні-Кей з листяних порід деревини відносяться до твердого палива.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні з листяних порід деревини поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (До речі відповідність цьому стандарту вимагає сам Замовник)
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ 8358:2015 кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу,
- сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
З наведеного вбачається, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає надання саме сертифікату якості, як того вимагає Замовник, як і вимог до лабораторії яка видає такий документ. Також зауважу, що товар, що є предметом даних торгів, не підлягає обов'язковій сертифікації на території України.
Жоден учасник не повинен виконувати безпідставні, надумані вимоги Замовника, у тому числі, і Скаржник. Я маю товар, що відповідає вимогам ДСТУ для даного виду товару і маю документи щодо якості такого товару, але вони складені у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, а не у відповідності до незаконних та необґрунтованих вимог Замовника.
Такою вимогою Замовник намагається штучно і незаконно обмежити коло учасників, тільки тими, хто має такі документи, а учасники, що не отримали такі документи (хоча вони не зобов'язані отримувати їх) обмежені в участі у даних торгах (зокрема і Скаржник).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: bb32c42223e84c36a1fbd326b7367376
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо підтвердження наявності договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника.
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога щодо підтвердження наявності договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 2.2 Додатку 2 до Документації "Технічна специфікація" учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника.
Паливні брикети Піні-Кей з листяних порід деревини відносяться до твердого палива.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні з листяних порід деревини поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови". Цей стандарт не визначає необхідності підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження Товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: dafd982b446a4a1dbf5dd5e0752ec484
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога, що учасник повинен підтвердити дотримання системи управління охороною здоров'я та безпекою праці стосовно постачання запропонованих товарів, шляхом подання діючих сертифікатів, які видані органом з оцінки відповідності.
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога, що учасник повинен підтвердити дотримання системи управління охороною здоров'я та безпекою праці стосовно постачання запропонованих товарів, шляхом подання діючих сертифікатів, які видані органом з оцінки відповідності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 2.4 Додатку 2 до Документації "Технічна специфікація" товар має надходити з безпечного та екологічного виробництва, що не спричиняє шкоди довкіллю при його виробництві, тому учасник повинен підтвердити дотримання системи управління охороною здоров'я та безпекою праці стосовно постачання запропонованих товарів, шляхом подання діючих сертифікатів, які видані органом з оцінки відповідності.
Насамперед я не розумію яким чином сертифікати на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці підтверджують надходження товару з безпечного та екологічного виробництва, що не спричиняє шкоди довкіллю при його виробництві. Як це взаємопов'язано? Яким чином охорона та безпека праці відноситься до екологічного виробництва? Я не розумію.
Знову зазначу, що паливні брикети Піні-Кей з листяних порід деревини відносяться до твердого палива.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні з листяних порід деревини поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015. Цей стандарт не передбачає додаткового підтвердження дотримання системи управління охороною здоров'я та безпекою праці стосовно постачання запропонованих товарів, шляхом подання діючих сертифікатів, які видані органом з оцінки відповідності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 5dc093cacdab44b79160ac812d467751
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання Висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи або сертифікату відповідності, декларації виробника
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога щодо надання Висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи або сертифікату відповідності, декларації виробника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 2.5 Додатку 2 до Документації "Технічна специфікація" паливні брикети з деревини листяних порід повинні: відповідати усім діючим санітарно-епідеміологічним нормам та стандартам України. У зв'язку з чим, учасником у складі тендерної пропозиції надаються документи, які підтверджують, що паливні брикети з деревини листяних порід, а також їх поставка відповідає вимогам безпеки для здоров'я і життя людини та охорони праці і довкілля, а саме: Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи або сертифікат відповідності, декларацію виробника.
Почнемо з того, що з 01 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров'я № 2573-IX, які скасовують необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тож не зрозуміло з яких підстав Замовник вимагає такий документ від учасників. Також, ДСТУ 8358:2015 (національний стандарт для даного виду товару) не передбачає надання такого документу.
Також не зрозуміло з яких підстав Замовник вимагає сертифікат відповідності, адже предмет даних торгів не підлягає обов'язковій сертифікації.
Щодо декларації виробника, то теж не є зрозумілим правові підстави такої вимоги, адже ДСТУ 8358:2015 не відокремлює такого документу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 7b1cb3d9fa3b4ae5a3fe951a4be2f1af
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання авторизаційного листа від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(сертифікати, техпаспорти, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога щодо надання авторизаційного листа від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(сертифікати, техпаспорти, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 2.6 Додатку 2 до Документації "Технічна специфікація" учасник, що є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо: надає авторизаційний лист від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(сертифікати, техпаспорти, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Паливні брикети Піні-Кей з листяних порід деревини відносяться до твердого палива.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На брикети паливні з листяних порід деревини поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015. Цей стандарт не передбачає надання учасником, що є офіційним представником, дилером, дистриб'ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо: надає авторизаційний лист від виробника товару щодо права використовувати документи що посвідчують якісні та технічні характеристики товару(сертифікати, техпаспорти, висновки державної санітарно епідеміологічної експертизи) на ім'я замовника та із зазначенням ідентифікатора закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: f2d6c954e0194c0d98b1de423b01bd43
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо надання інформаційної довідки з переліком власної або залученої вантажно-підіймальної техніки та підтвердження права володіння або користування технікою.
Опис заперечення: Дискримінаційна вимога щодо надання інформаційної довідки з переліком власної або залученої вантажно-підіймальної техніки та підтвердження права володіння або користування технікою.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 3 Додатку 2 до Документації "Технічна специфікація" Постачальник забезпечує навантаження та розвантаження товару із транспортного засобу до складу Замовника власними силами. Учасники надають інформаційну довідку з переліком власної або залученої вантажно-підіймальної техніки. Та підтвердження права володіння або користування технікою Зважаючи на це Замовник самостійно перевіряє через інформаційну систему "Реєстр дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки" (http://dozvil.ndiop.kiev.ua/) інформацію щодо надавача послуг із навантаження/розвантаження товару, а саме: наявність у нього чинного дозволу, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт підвищеної небезпеки (вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів).
Звертаю увагу на абзац перший пункту 29 Особливостей у частині незастосування замовниками положень пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Враховуючи положення пункту 29 Особливостей, протиправним є встановлення замовниками у тендерній документації на закупівлю твердого палива (брикетів паливних з деревинної сировини) вимог щодо підтвердження учасниками процедур закупівель їх відповідності таким кваліфікаційним критеріям як: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації