• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт спортзали та теплової рамки управління Дідівщинського ліцею Томашівської сільської ради за адресою: с.Дідівщина, вул.Незалежності, 2

Торги відмінено

1 478 618.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 393.09 UAH
Період оскарження: 03.05.2024 12:23 - 19.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення

Номер: 904a280b27e54ee48bb7fa07abe8fcb1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-004987-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне відхилення
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення
Дата розгляду скарги: 08.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.07.2024 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.07.2024 16:01
Дата виконання рішення Замовником: 19.07.2024 07:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Дане порушення усунуто
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД", ДМИТРО ПОВОРОЗНЮК 380967472111 Arhimed-BK@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c917359f02ca48cf8bbf628efeca6192
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Протоколу Замовник виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СП БК «АРХІМЕД» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, за 4 робочих дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій 20 червня 2024 року розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (ч. 9 ст. 26 Закону). Станом на 21 червня 2024 року учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД" надав сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001:2015 які були зареєстровані 21 червня 2024 року, згідно тендерної документації розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції пункту 2 п.п. 2.12. Усі документи (довідки), передбачені тендерною документацією, подаються Учасниками дійсними на дату розкриття тендерної пропозиції, зазначену в оголошенні про проведення торгів. Розкриття тендерних пропозицій відбулося 23 травня 2024 року о 15:04, на цей час сертифікати не були чинні, учасник не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів. На вимогу до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СП БК «АРХІМЕД» на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.

Згідно п. 7.3 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції додатково на підтвердження надати оригінал сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001:2015.
Відповідно до п. 5 Розділу 3 Документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника умовам Документації, відповідно до ч.3,4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Додатку 2 Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікат має бути чинним та виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво житлових і нежитлових будівель; організації будівництва будівель; будівництва доріг і автострад; споруд електропостачання та телекомунікацій; водних та інших споруд; проведення спеціалізованих будівельних робіт: знесення; підготовчих роботи на будівельному майданчику; розвідувального буріння; електромонтажних робіт; монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, будівельно-монтажних робіт; установлення столярних виробів; покриття підлоги й облицювання стін; малярних робіт та скління; покрівельних робіт та інших спеціалізованих будівельних робіт із завершення будівництва; діяльності у сфері архітектури; діяльності у сфері інжирінгу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; обслуговування систем безпеки;

Скаржник зазначає, що на виконання рішення АМКУ № 10442-р/пк-пз від 17.06.2024 Замовник надав вимогу про усунення невідповідностей із наступним формулюванням:
«1. При перевірці тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД" були виявлені невідповідності, а саме: 1.Згідно тендерної документації додатку 2 розділ 3 п.5 учасник повинен надати сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікат має бути чинним та виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) . В тендерній пропозиції учасника відсутній сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
2. Розділ 3 п.7 п.п. 7.3 тендерної документації для підтвердження відповідності вимогам Замовника щодо необхідності застосування заходів із захисту довкілля, учасником надається довідка/лист про застосування заходів із захисту довкілля в довільній формі з зазначенням учасником обов’язку застосування заходів із захисту довкілля та підтвердженням, що діяльність учасника відповідає вимогам діючого природоохоронного законодавства. Додатково на підтвердження надати оригінал сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001:2015; В тендерній пропозиції учасника відсутнє підтвердження у вигляді сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001:2015.»

Скаржником 21.06.2024 було завантажено як сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), чинний та виданий органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ), так і сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), видані на ім’я Скаржника. Обидва сертифікати зареєстровані у Peєстрі Органу з сертифікації 21 червня 2024 року.
Згідно п. 2.12 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Усі документи (довідки), передбачені тендерною документацією, подаються Учасниками дійсними на дату розкриття тендерної пропозиції, зазначену в оголошенні про проведення торгів.

Скаржник зауважує, що в п. 2.12 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник акцентує увагу, що під документами, які повинні бути дійсними на дату розкриття тендерної пропозиції, розуміються довідки, а сертифікати не є довідками! Таким чином, передбачене п. 2.12 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції правило на сертифікати ISO не поширюється. До того ж, у вимозі про усунення невідповідностей Замовник взагалі не згадує п. 2.12 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.

Відповідно до п. 31 Особливостей Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно ч. 9 ст. 26 Закону Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.

Таким чином, ТОВ "СП БК "АРХІМЕД" було повністю виконано вимогу про усунення невідповідностей (в тій редакції, в якій вона була опублікована), а отже, відхилення пропозиції Скаржника є неправомірним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скарнжика, на неправомірне визначення переможця

Номер: e0c36ecf2cc546e2b7d06e9dffc01bcb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-004987-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скарнжика, на неправомірне визначення переможця
Скарга:
ТОВ "СП БК "АРХІМЕД" було подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "СП БК "АРХІМЕД" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо прийняття Протоколу уповноваженої особи № 50 від 28.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СП БК "АРХІМЕД" та рішення Замовника щодо прийняття Протоколу уповноваженої особи № 54 від 30.05.2024 року про визначення переможною пропозиції ПРИВАТНЕ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ". ТОВ "СП БК "АРХІМЕД" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 12.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2024 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.06.2024 10:56
Дата виконання рішення Замовником: 20.06.2024 18:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуті, рішення Замовника про визначення переможця та відхилення скаржника скасоване.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД", ДМИТРО ПОВОРОЗНЮК 380967472111 Arhimed-BK@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 644c0bf691164aa7accc170127a3cc54
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скарнжика
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Протоколу пропозицію ТОВ "СП БК "АРХІМЕД" було відхилено у зв’язку з тим, що пропозиція не відповідає вимогам додатку 2 розділ 3 пункту 5 тендерної документації, а саме Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікат має бути чинним та виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). З огляду на зазначене та з урахуванням вимог Особливостей замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Відповідно до п. 5 Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації учасники повинні надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікат має бути чинним та виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ).

Скаржник зазначає, що у складі його пропозиції дійсно відсутній Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікат має бути чинним та виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ).

Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Таким чином, Замовником неправомірно було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника із посиланням на абзац 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a0471300037a4be28e3dfa72c5f9ba31
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.п. 2.2 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерна пропозиція Учасника повинна обов’язково бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП) на захищеному носії уповноваженої особи на підписання тендерної пропозиції (крім випадків коли Учасник є нерезидентом).

Скаржник зазначає, що тендерна пропозиція ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» підписана не кваліфікованим, а удосконаленим електронним підписом, що не відповідає вимогам п.п. 2.2 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3fd5ba646b5d48b4987ab3ff7c05ca1f
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1 Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації Технічна частина (кошторисна документація) пропозиції повинна містити документи у повній відповідності до технічного завдання Додаток 3. Пропозиція повинна бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» зі змінами (затверджені Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281.
Зведений кошторисний розрахунок;
Об’єктний кошторис;
Локальні кошториси;
Договірна ціна;
Пояснювальна записка;
Розрахунок 1-4 до договірної ціни;
Відомість ресурсів до локальних кошторисів;
Підсумкова відомість ресурсів (загальна) до договірної ціни;
Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.

Скаржник зазначає, що кінцевим строком прийому пропозицій було 22.05.2024 року.
У складі пропозиції ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» відсутній Зведений кошторисний розрахунок; Об’єктний кошторис; Відомість ресурсів до локальних кошторисів; Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.
Надані 31.05.2024 року кошториси не можуть бути оцінені як складова тендерної пропозиції, адже надані ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» вже в статусі переможця.
Відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога на рішення Замовника

Номер: 212df813b05b41a28db24aac0759e46c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-004987-a.b1
Назва: Вимога на рішення Замовника
Вимога:
Згідно ст. 26 ч. 11 Закону України “Про публічні закупівлі” документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. На підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024 абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено з Закону України “Про публічні закупівлі”. На підставі вищевикладеного вимагаємо усунути вказані порушення нормативних документів шляхом перегляду (скасування) Вашого рішення та визначення нас переможцем по закупівлі «Поточний ремонт спортзали та теплової рамки управління Дідівщинського ліцею Томашівської сільської ради за адресою: с.Дідівщина, вул.Незалежності, 2», UA-2024-05-03-004987-a У разі незадоволення цієї вимоги ми будемо вимушені оскаржувати Ваше рішення в Антимонопольному комітеті України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На даному етапі у замовника не має можливості відхилити своє рішення.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі

Номер: 9e31738b2119409ea66c8a233f92eeb9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-004987-a.c4
Назва: Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 08.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2024 17:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.08.2024 16:02
Дата виконання рішення Замовником: 20.08.2024 09:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення Антимонопольного комітету порушення усунуто
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД", ДМИТРО ПОВОРОЗНЮК 380967472111 Arhimed-BK@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: adea2135e1ec486d8101383437606f5c
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Протоколу під час проведення Закупівлі було допущено порушення у визначені видів робіт, зокрема Закупівлі Поточний ремонт спортзали та теплової рамки управління Дідівщинського ліцею Томашівської сільської ради за адресою: с.Дідівщина, вул.Незалежності, 2 за вимогами Держпродспоживслужби не був врахований ремонт стелі та стін спортзали та протигрибкова обробка. З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
На виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-05-03-004987-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до п. 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.

Звертаємо увагу, що рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі не містить жодного документального підтвердження чи посилання на аргументацію підстав і фактів, які свідчитимуть про виявлені порушення саме вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають.
Згідно пункту 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

Процедура закупівлі була оголошена 03 травня 2024 року, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 22 травня 2024 року.
Додаток 3 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі.
Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до ТД, замовник може внести зміни до тендерної документації навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій.
Таким чином, у Замовника був час для того, щоб переглянути технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі, в тому числі внести зміни до умов тендерної документації в разі потреби, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно.
Замовник стверджує, що ним самостійно було виявлено «порушення» на етапі кваліфікації переможця процедури закупівлі, однак вищенаведене (на думку Замовника) порушення виявлено лише 21 липня 2024 року – через 2 місяця після розкриття тендерних пропозицій, яке відбулось 23 травня 2024 року, в момент коли пропозиція Скаржника перебуває на кваліфікації.
Крім того, по даній процедурі закупівлі Замовник вже двічі НЕПРАВОМІРНО відхиляв пропозицію Скаржника, про що Комісія виносила відповідні рішення.
Більше того, розміщений Додаток 3 Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі саме в теперішній редакції був достатнім для розуміння умов технічної специфікації потенційними учасниками закупівель, ЖОДНОГО запитання та вимоги щодо роз’яснення умов тендерної документації не було поставлено.
Акцентуємо увагу Комісії на тому, що відсутній факт вчинення та/або виявлення порушення вимог законодавства саме у сфері публічних закупівель, оскільки потреба у внесенні змін до технічних вимог до предмету закупівлі в тендерній документації апріорі не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а виключно безвідповідальність самого замовника, який, у свою чергу, зазначає технічні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації згідно пункту 28 Особливостей та пункту 3 частини другої статті 22 Закону, і який, відповідно, запізно виявив, що є необхідність в потребі коригування тендерної документації та показників які стосуються технічних вимог тендерної документації.
Не зазначення в повній мірі вимог до предмета закупівлі за своєю правовою природою не може бути (стати) підставою для повноцінної відміни процедури закупівлі, оскільки б допущення оцінки такої відміни процедури закупівлі як правомірної зі сторони органу оскарження призвело б до масового зловживання замовниками права на відміну процедур закупівель з наведених више підстав, умови яких здебільшого створювались штучно.

Додатково повідомляємо, що, на думку скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю.

Також звертаємо увагу Комісії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
Повторно акцентуємо увагу Комісії на тому, що в замовника була повноцінна можливість скоригувати тендерну документації ще на стадії подання тендерних пропозицій.
Проте, на думку скаржника, замовник ототожнює порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель із запізнілим бажанням внести зміни до тендерної документації вже після розкриття тендерних пропозицій.
Підкреслюємо та наголошуємо, що дії, вчинені замовником, які призвели до описаної в протоколі ситуації – є виключно бездіяльністю замовника,
але аж ніяк не порушення, яке виникло через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, що неможливо усунути.
На думку Скаржника, Замовник міг самостійно усунути власноруч допущене (на його думку) порушення у вигляді вчасно внесених змін до тендерної документації.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис таких порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені.
З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі
є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)