• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з постачання програмного забезпечення системи електронного управління діяльністю Мінагрополітики

(детальна інформація, технічні, якісні та інші вимоги викладено в документації)

Торги відмінено

185 850.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.1% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2018 11:37 - 04.06.2018 12:00
Вимога
Без відповіді

Вимога про усунення порушення у процесі проведення закупівлі

Номер: d77c4d93b2a14e348921cf9f2b7061c9
Ідентифікатор запиту: UA-2018-05-30-000875-a.b2
Назва: Вимога про усунення порушення у процесі проведення закупівлі
Вимога:
30 травня 2018 р., на вебсайті https://prozorro.gov.ua, опубліковано оголошення UA-2018-05-30-000875-a (375bc47f5a16468d8f765ff90a8911ee) про проведення допорогової закупівлі «Послуги з постачання програмного забезпечення системи електронного управління діяльністю Мінагрополітики», код згідно національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням. У зв’язку з викладеним, нами було розпочато аналіз Документації з метою підготовки необхідних документів для участі у закупівлі. Однак, виявилося, що Документація, по вказаній закупівлі, містить умови які не відповідають принципам здійснення закупівель, що визначені в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та пп. 6.2 п. 6 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого Наказом ДП "Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35 ”. На підставі вище викладених законодавчих норм, з метою припинення правопорушення та можливих негативних правових наслідків, породженим його вчиненням, вважаємо зазначити наступне. Відповідно до п. 6 Додатку 1 до Документації по закупівлі UA-2018-05-30-000875-a визначено, що … Базове ліцензійне програмне забезпечення СЕУД (крім програмного забезпечення мобільних пристроїв), повинне мати чинний експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку України, який засвідчує що комплекс засобів захисту програмного забезпечення відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні з рівнем гарантій Г2 коректності їх реалізації згідно з НД ТЗІ 2.5–004-99. За таких обставин, необхідно відмітити, що з вказаного пункту Документації, вбачається, що будь-яка СЕУД яка має в своєму складі програмне забезпечення для мобільних пристроїв на базі операційних систем Android, iOS та Windows буде відповідати вимогам тендерної документації, навіть якщо у вказаному програмному забезпеченні відсутній рівень гарантій захисту Г2. Однак, зазначена умова тендерної документації, не відповідає імперативним вимогам діючого законодавства України, які ставлять особливі вимоги до програмного забезпечення, що використовується у державних органах. Так, зокрема, статтею 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» від 31.05.2005 року № 2594-IV для державних інформаційних ресурсів існує вимога щодо захисту інформації та засобів захисту інформації які можуть використовуватися в цих системах – дозволено для використання лише засоби які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного та/або криптографічного захисту інформації. Підтвердження відповідності та проведення державної експертизи цих засобів здійснюються в порядку, встановленому законодавством. Частина 1 ст. 9 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» від 31.05.2005 року № 2594-IV вказує, що відповідальність за забезпечення захисту інформації в системі покладається на власника системи. Крім викладеного необхідно відмітити, що з початку 2018 року, вимога щодо захисту інформації в системах електронного документообігу, закріплюється на всіх рівнях системи законодавства України. Доказом чого слугує той факт, що Кабінет Міністрів України своєю Постановою від 17 січня 2018 р. № 55 затвердив «Типову інструкцію з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну» (надалі – Постанова від 17 січня 2018 р. № 55). Відповідно до п. 6 Постанова від 17 січня 2018 р. № 55 визначено, що Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади в тримісячний строк привести власні нормативно-правові акти, зокрема про затвердження інструкцій з діловодства для підприємств, що належать до сфери їх управління, у відповідність із цією постановою. За таких обставин, необхідно зазначити, що п.11 «Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну», яка затверджена вказаною Постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55, в імперативній формі визначає, що система електронного документообігу установи повинна відповідати вимогам законодавства до форматів даних, сервісу інтеграції до системи взаємодії та вимогам нормативно-правових актів у сфері захисту інформації. Виходячи з вищенаведеного, мобільні додатки (застосунки) для мобільних пристроїв (планшетів і мобільних телефонів), що функціонують без застосування web-браузерів у середовищі сучасних версій операційних систем Android, iOS та Windows також повинні мати експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку України, який засвідчує що комплекс засобів захисту програмного забезпечення відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні. З огляду на той факт, що документація по суті вимагає наявності в тендерній пропозиції учасника програмного продукту, який не відповідає вимогам чинного законодавства, наявні підстави для зміни умов Документації. Крім викладеного, слід відмітити, що правову оцінку вказаній умові Документації надав Антимонопольний комітету України, в рамках тендерної закупівлі UA-2017-10-13-002697-a «Послуги з користування та обслуговування системи електронного документообігу Мінагрополітики», код згідно національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 72510000-3: Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями. 25 жовтня 2017 р. Скаржник звернувся до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зі скаргою в якій звернув увагу органу оскарження на той факт, що умови тендерної документації по закупівлі UA-2017-10-13-002697-a є протиправними, у зв’язку тим, що: - СЕД не повинна мати у своєму складі фінансово-бухгалтерський модуль; - вимогами закону прямо заборонено використовувати мобільні застосунки без рівня гарантій захисту Г2 коректності їх реалізації згідно з НД ТЗІ 2.5–004-99. 15 листопада 2017 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прийнято рішення № 8036-р/пк-пз, яким зобов’язано Міністерство аграрної політики та продовольства України усунути зазначені дискримінаційні умови тендерної документації. При цьому необхідно відмітити, що в рамках закупівлі UA-2017-10-13-002697-a Замовник виконав вимоги рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та вніс відповідні зміни в тендерну документацію, згодом відмінивши закупівлю. Однак, проводячи допорогову закупівлю, Замовник, знову свідомо встановлює умови, які були визнані дискримінаційними. Вважаємо за необхідне звернути увагу на Порядок здійснення допорогових закупівель затверджено наказом ДП "Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35 (надалі – Наказ № 35 вiд 13.04.2016) Відповідно до пп. 6.2 п. 6 Наказу № 35 від 13.04.201, під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до пп. 7.1 п. 7 Наказу № 35 від 13.04.2016 Замовник має право вносити зміни в інформацію та документи щодо оголошеної Закупівлі до початку прийому пропозицій. Уся історія змін документів, внесених у цей період, зберігається і доступна для перегляду Користувачам Системи. Якщо Замовник вносить зміни до документів, він зобов'язаний дозавантажити такі зміни у вигляді окремого файлу. Згідно пп. 14.1 п. 14 Наказу № 35 від 13.04.2016 визначено, що у випадку виявлення порушення протягом періоду уточнень та на рішення Замовника по кваліфікації, ми маємо право звернутися до Замовника із Вимогою про усунення порушення у процесі проведення Закупівлі через відповідну електронну форму. В силу приписів пп. 14.2 п. 14 Наказу № 35 від 13.04.2016 визначено, що замовник протягом 3 днів розглядає Вимогу, приймає і оприлюднює рішення щодо неї. За цей період Замовник повинен опублікувати відповідь на Вимогу і (у випадку задоволення Вимоги) внести відповідні зміни до умов Закупівлі або переглянути рішення про дискваліфікацію та/або рішення про визначення Переможця. Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору. Після обрання статусу рішення щодо Вимоги "Задоволено", "Відхилено" або "Не задоволено" Замовник в обов'язковому порядку оприлюднює обґрунтування щодо свого рішення. Після розміщення відповіді щодо Вимоги Замовником, Вимога набуває статусу "розглянуто Замовником", та ініціатор Вимоги протягом 3 днів оцінює відповідь "Вимога задоволена" / "Вимога не задоволена": - "Вимога задоволена" - відповідь ініціатора Вимоги задовольнила; - "Вимога не задоволена" - відповідь ініціатора не задовольнила. Разом з викладеним, наголошуємо на тому, що закупівля неякісного програмного продукту може завдати значної шкоди інтересам держави, в особі Міністерства аграрної політики та продовольства України, адже наслідком зламу незахищеного продукту неминуче стануть додаткові витрати. Статтею 113 Бюджетного кодексу України встановлено, що до повноважень органів державного фінансового контролю з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить здійснення контролю за цільовим та ефективним використанням коштів державного бюджету та місцевих бюджетів (включаючи проведення державного фінансового аудиту). Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Відповідно до пп. 13.1 п. 13 Наказу № 35 від 13.04.2016 усі спори між Учасником та Замовником, що виникли при проведенні Закупівлі, вирішуються згідно з положеннями, наведеними у цьому Порядку, або згідно діючого законодавства України. На підставі вище викладеного та з метою уникнення спорів, керуючись приписами Наказу ДП "Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35, ПРОШУ - усунути дискримінаційні умови документації та внести відповідні зміни (в частині незахищених мобільних додатків) до умов допорогової Закупівлі «Послуги з постачання програмного забезпечення системи електронного управління діяльністю Мінагрополітики», код згідно національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-05-30-000875-a Додаток: 1. рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.11.2017 р. № 8036-р/пк-пз
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога про усунення порушення у процесі проведення закупівлі

Номер: a80fcf361cc540c1b36ff798b9d54113
Ідентифікатор запиту: UA-2018-05-30-000875-a.b1
Назва: Вимога про усунення порушення у процесі проведення закупівлі
Вимога:
30 травня 2018 р., на вебсайті https://prozorro.gov.ua, опубліковано оголошення UA-2018-05-30-000875-a (375bc47f5a16468d8f765ff90a8911ee) про проведення допорогової закупівлі «Послуги з постачання програмного забезпечення системи електронного управління діяльністю Мінагрополітики», код згідно національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням. У зв’язку з викладеним, нами було розпочато аналіз Документації з метою підготовки необхідних документів для участі у закупівлі. Однак, виявилося, що Документація, по вказаній закупівлі, містить умови які не відповідають принципам здійснення закупівель, що визначені в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та пп. 6.2 п. 6 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого Наказом ДП "Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35 ”. На підставі вище викладених законодавчих норм, з метою припинення правопорушення та можливих негативних правових наслідків, породженим його вчиненням, вважаємо зазначити наступне. Відповідно до п. 6 Додатку 1 до Документації по закупівлі UA-2018-05-30-000875-a визначено, що … Базове ліцензійне програмне забезпечення СЕУД (крім програмного забезпечення мобільних пристроїв), повинне мати чинний експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку України, який засвідчує що комплекс засобів захисту програмного забезпечення відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні з рівнем гарантій Г2 коректності їх реалізації згідно з НД ТЗІ 2.5–004-99. За таких обставин, необхідно відмітити, що з вказаного пункту Документації, вбачається, що будь-яка СЕУД яка має в своєму складі програмне забезпечення для мобільних пристроїв на базі операційних систем Android, iOS та Windows буде відповідати вимогам тендерної документації, навіть якщо у вказаному програмному забезпеченні відсутній рівень гарантій захисту Г2. Однак, зазначена умова тендерної документації, не відповідає імперативним вимогам діючого законодавства України, які ставлять особливі вимоги до програмного забезпечення, що використовується у державних органах. Так, зокрема, статтею 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» від 31.05.2005 року № 2594-IV для державних інформаційних ресурсів існує вимога щодо захисту інформації та засобів захисту інформації які можуть використовуватися в цих системах – дозволено для використання лише засоби які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного та/або криптографічного захисту інформації. Підтвердження відповідності та проведення державної експертизи цих засобів здійснюються в порядку, встановленому законодавством. Частина 1 ст. 9 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» від 31.05.2005 року № 2594-IV вказує, що відповідальність за забезпечення захисту інформації в системі покладається на власника системи. Крім викладеного необхідно відмітити, що з початку 2018 року, вимога щодо захисту інформації в системах електронного документообігу, закріплюється на всіх рівнях системи законодавства України. Доказом чого слугує той факт, що Кабінет Міністрів України своєю Постановою від 17 січня 2018 р. № 55 затвердив «Типову інструкцію з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну» (надалі – Постанова від 17 січня 2018 р. № 55). Відповідно до п. 6 Постанова від 17 січня 2018 р. № 55 визначено, що Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади в тримісячний строк привести власні нормативно-правові акти, зокрема про затвердження інструкцій з діловодства для підприємств, що належать до сфери їх управління, у відповідність із цією постановою. За таких обставин, необхідно зазначити, що п.11 «Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну», яка затверджена вказаною Постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55, в імперативній формі визначає, що система електронного документообігу установи повинна відповідати вимогам законодавства до форматів даних, сервісу інтеграції до системи взаємодії та вимогам нормативно-правових актів у сфері захисту інформації. Виходячи з вищенаведеного, мобільні додатки (застосунки) для мобільних пристроїв (планшетів і мобільних телефонів), що функціонують без застосування web-браузерів у середовищі сучасних версій операційних систем Android, iOS та Windows також повинні мати експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку України, який засвідчує що комплекс засобів захисту програмного забезпечення відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні. З огляду на той факт, що документація по суті вимагає наявності в тендерній пропозиції учасника програмного продукту, який не відповідає вимогам чинного законодавства, наявні підстави для зміни умов Документації. Крім викладеного, слід відмітити, що правову оцінку вказаній умові Документації надав Антимонопольний комітету України, в рамках тендерної закупівлі UA-2017-10-13-002697-a «Послуги з користування та обслуговування системи електронного документообігу Мінагрополітики», код згідно національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 72510000-3: Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями. 25 жовтня 2017 р. Скаржник звернувся до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зі скаргою в якій звернув увагу органу оскарження на той факт, що умови тендерної документації по закупівлі UA-2017-10-13-002697-a є протиправними, у зв’язку тим, що: - СЕД не повинна мати у своєму складі фінансово-бухгалтерський модуль; - вимогами закону прямо заборонено використовувати мобільні застосунки без рівня гарантій захисту Г2 коректності їх реалізації згідно з НД ТЗІ 2.5–004-99. 15 листопада 2017 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прийнято рішення № 8036-р/пк-пз, яким зобов’язано Міністерство аграрної політики та продовольства України усунути зазначені дискримінаційні умови тендерної документації. При цьому необхідно відмітити, що в рамках закупівлі UA-2017-10-13-002697-a Замовник виконав вимоги рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та вніс відповідні зміни в тендерну документацію, згодом відмінивши закупівлю. Однак, проводячи допорогову закупівлю, Замовник, знову свідомо встановлює умови, які були визнані дискримінаційними. Вважаємо за необхідне звернути увагу на Порядок здійснення допорогових закупівель затверджено наказом ДП "Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35 (надалі – Наказ № 35 вiд 13.04.2016) Відповідно до пп. 6.2 п. 6 Наказу № 35 від 13.04.201, під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до пп. 7.1 п. 7 Наказу № 35 від 13.04.2016 Замовник має право вносити зміни в інформацію та документи щодо оголошеної Закупівлі до початку прийому пропозицій. Уся історія змін документів, внесених у цей період, зберігається і доступна для перегляду Користувачам Системи. Якщо Замовник вносить зміни до документів, він зобов'язаний дозавантажити такі зміни у вигляді окремого файлу. Згідно пп. 14.1 п. 14 Наказу № 35 від 13.04.2016 визначено, що у випадку виявлення порушення протягом періоду уточнень та на рішення Замовника по кваліфікації, ми маємо право звернутися до Замовника із Вимогою про усунення порушення у процесі проведення Закупівлі через відповідну електронну форму. В силу приписів пп. 14.2 п. 14 Наказу № 35 від 13.04.2016 визначено, що замовник протягом 3 днів розглядає Вимогу, приймає і оприлюднює рішення щодо неї. За цей період Замовник повинен опублікувати відповідь на Вимогу і (у випадку задоволення Вимоги) внести відповідні зміни до умов Закупівлі або переглянути рішення про дискваліфікацію та/або рішення про визначення Переможця. Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору. Після обрання статусу рішення щодо Вимоги "Задоволено", "Відхилено" або "Не задоволено" Замовник в обов'язковому порядку оприлюднює обґрунтування щодо свого рішення. Після розміщення відповіді щодо Вимоги Замовником, Вимога набуває статусу "розглянуто Замовником", та ініціатор Вимоги протягом 3 днів оцінює відповідь "Вимога задоволена" / "Вимога не задоволена": - "Вимога задоволена" - відповідь ініціатора Вимоги задовольнила; - "Вимога не задоволена" - відповідь ініціатора не задовольнила. Разом з викладеним, наголошуємо на тому, що закупівля неякісного програмного продукту може завдати значної шкоди інтересам держави, в особі Міністерства аграрної політики та продовольства України, адже наслідком зламу незахищеного продукту неминуче стануть додаткові витрати. Статтею 113 Бюджетного кодексу України встановлено, що до повноважень органів державного фінансового контролю з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить здійснення контролю за цільовим та ефективним використанням коштів державного бюджету та місцевих бюджетів (включаючи проведення державного фінансового аудиту). Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, здійснюють Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Відповідно до пп. 13.1 п. 13 Наказу № 35 від 13.04.2016 усі спори між Учасником та Замовником, що виникли при проведенні Закупівлі, вирішуються згідно з положеннями, наведеними у цьому Порядку, або згідно діючого законодавства України. На підставі вище викладеного та з метою уникнення спорів, керуючись приписами Наказу ДП "Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35, ПРОШУ - усунути дискримінаційні умови документації та внести відповідні зміни (в частині незахищених мобільних додатків) до умов допорогової Закупівлі «Послуги з постачання програмного забезпечення системи електронного управління діяльністю Мінагрополітики», код згідно національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-05-30-000875-a Додаток: 1. рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.11.2017 р. № 8036-р/пк-пз
Опис причини скасування: зміни
Дата скасування: 04.06.2018 11:02