• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливна деревина (твердої породи)

Завершена

753 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 769.00 UAH
Період оскарження: 02.05.2024 09:44 - 11.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: e399dae8ce894b51a4a7b2a1b95d0307
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-02-001111-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Дата розгляду скарги: 31.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.05.2024 15:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.06.2024 12:14
Дата виконання рішення Замовником: 07.06.2024 11:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі Рішення № 9588-р/ пк-пз Комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері Публічних Закупівель від 31.05.2024, КУСОР хмелівський психоневрологічний інтернат скасовує рішення про визначення Державного підприємства "Ліси України" в особі філії "Сумське лісове господарство" переможцем процедури закупівлі - "Паливна деревина (твердої породи)",оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-02-001111-а.
Автор: ФОП Деревянко Ян Олександрович, Деревянко Ян 380668951492 der_yan@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 9b53e451661d45ed82a7bd71c7a2549b
Заголовок пункту скарги: СКАРГА
Опис заперечення: про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: До Антимонопольного комітету України
03035, вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35

Скаржник (суб’єкт оскарження):
Фізична особа-підприємець Деревянко Ян Олександрович
реєстраційний номер облікової картки платника податків: 3662409479
адреса місцезнаходження:
Україна, 03058, місто Київ, вул. Голего Миколи, будинок 7А, кімната 303Б
тел.: +38 (066) 89-51-492, адреса ел. пошти: der_yan@ukr.net


Замовник: Комунальна установа Сумської обласної ради Хмелівський психоневрологічний інтернат
ідентифікаційний код юридичної особи – 03189400, адреса місцезнаходження:
42034, Сумська область, Роменський район, с. Хмелів, вул. Вовни, 69
тел.: +38 0544 89 16 91
адреса ел. пошти: xmeliv-pi@dszn.sm.gov.ua



Процедура закупівлі: відкриті торги з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і
послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178

Предмет закупівлі: «Деревина дров’яна непромислового використання твердої породи (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 03410000-7 Деревина)»
Номер оголошення про проведення процедури закупівлі:

UA-2024-05-02-001111-a

Очікувана вартість: 753 800,00 UAН


СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Фізична особа-підприємець Деревянко Ян Олександрович є учасником процедури закупівлі за предметом «Деревина дров’яна непромислового використання твердої породи (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 03410000-7 Деревина)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-02-001111-a. Замовником даної публічної закупівлі виступає Комунальна установа Сумської обласної ради Хмелівський психоневрологічний інтернат.
20 травня 2024 року уповноваженою особою Замовника С. А. Чорнобук було прийнято рішення, оформлене протоколом (без номера), відповідно до якого було прийнято рішення визнати філія «Сумське лісове господарство» ДП «Ліси України» переможцем процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі Паливна деревина (твердої породи) ДК 021:2015:03410000-7 – Деревина.
Як вбачається з положень ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом можливе вжиття терміну «Закон»), органом оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі є Антимонопольний комітет України і рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від його імені.
Згідно абз. 3 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
В той же час, згідно абз. 3 п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі за тестом – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Вищевказаний протокол рішення уповноваженої особи замовника від 20 травня 2024 року було оприлюднено в електронній системі на веб-порталі Уповноваженого органу 20.05.2024 року о 15:31 год. Таким чином, кінцевий строк подання скарги на рішення Замовника – 25 травня 2024 р.

1. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження.
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до ст. 5 вищевказаного Закону до принципів здійснення закупівель відносяться: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
З вищевказаної норми вбачається, що даний Закон наділяє учасника процедури закупівлі таким правом, як право на об’єктивну і неупереджену оцінку його тендерної пропозиції, а також правом вимоги від Замовника об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій всіх інших учасників.
Крім того, з норми ч. 6 ст. 11 та ст. 32 Закону вбачається, що законодавець наділяє учасника процедури закупівлі такими правами як право на забезпечення рівних умов для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця та право на визнання переможцем і укладення договору про закупівлю.
Як зазначив у своєму рішенні від 01.12.2004 р. № 18-рп/2004 Конституційний Суд України (справа № 1-10/2004) поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Господарська діяльність ФОП Деревянко Ян Олександрович здійснюється з метою отримання прибутку, що підтверджується обраними ним видами діяльності, серед яких наявні: код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний); код КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад; код КВЕД 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
Законний інтерес Скаржника в процедурі закупівлі, що проводиться Замовником, полягає в укладенні договору про закупівлю товарів (найменування товару: ДК 021:2015 – 03410000-7 « Деревина» (деревина дров’яна непромислового використання (дрова твердої породи) та отримання прибутку за результатом виконання умов вищевказаного договору.
В той же час, Замовник, діючи упереджено і не об’єктивно без детального аналізу тендерної пропозиції прийняв рішення про визнання переможцем іншого учасника публічних торгів без законних на те підстав та всупереч Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки тендерна пропозиція філія «Сумське лісове господарство» ДП «Ліси України» не відповідає умовам тендерної документації. Тобто, Замовник необґрунтовано визнав даного учасника переможцем публічних торгів, незважаючи на наявність визначених Законом України «Про публічні закупівлі» підстав до відхилення тендерної пропозиції даного учасника, позбавивши таким чином Скаржника законного права на розгляд його тендерної пропозиції, яка за ціновою пропозицією була визначена наступною після пропозиції філія «Сумське лісове господарство» ДП «Ліси України».
Такі дії Замовника порушують передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників і недискримінації учасників. Крім того, прийняте уповноваженою особою Замовника рішення, порушує право Скаржника на об’єктивну на неупереджену оцінку його тендерної пропозиції, а також порушує його законний інтерес бути визначеним переможцем торгів та отримати прибуток в результаті укладення договору про закупівлю товарів та подальшого виконання його умов.

2. Посилання на порушення процедури закупівлі та обґрунтування вимог суб’єкта оскарження

2.1. Відповідно до пп. 2 п. 1 розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника (яким регламентовано питання змісту і способу подання тендерної пропозиції), тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: 2) копії документів на відповідність пропонованої Учасником продукції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, які встановлені Замовником та зазначені у Додатку № 1 до тендерної документації;
Відповідно до п. 6 додатку 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ на закупівлю товару ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина дров’яна непромислового використання (дрова твердої породи)» розвантаження товару має здійснюватися технікою учасника-переможця, або силами організації, яка буде залучена учасником-переможцем. Учасник має підтвердили, що має право здійснювати роботи на висоті понад 1,3 метри та право на здійснення вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин та механізмів про що надає у складі тендерної пропозиції відповідний дозвіл та/або декларації зареєстрованої в територіальному органі Держпраці про право на здійснення таких видів робіт. Такий документ має бути виданий на ім’я Учасника, субпідрядника/співвиконавця, або відповідного надавача послуг. У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, або відповідного надавача послуг Учасник також надає відповідний договір про вантажно-розвантажувальні робот за допомогою машин та механізмів з таким суб’єктом господарювання, який має бути чинним на дату розкриття тендерних пропозицій.
Таким чином, згідно вказаного пункту додатку 1 до тендерної документації, учасник процедури закупівлі повинен був в обов’язковому порядку надати відповідні дозволи та/або декларації зареєстровані в територіальному органі Держпраці про право на здійснення таких видів робіт:
1) роботи на висоті понад 1,3 метри;
2) вантажно-розвантажувальних роботи за допомогою машин та механізмів.
Альтернативою відповідного дозволу на здійснення вантажно-розвантажувальних роботи за допомогою машин та механізмів в п. 6 додатку 1 до тендерної документації вказано подання договору про вантажно-розвантажувальні робот за допомогою машин та механізмів, укладеного із суб’єктом господарювання, якого учасником залучено субпідрядником чи співвиконавцем.
Однак, учасником – філія «Сумське лісове господарство» ДП «Ліси України», в складі своєї тендерної пропозиції було подано лише один із двох обов’язкових та передбачених вище дозволі, а саме – Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (файл 2.8. Декларація з охорони праці.pdf завантажений 14 травня 2024 о 10:55). В той же час, Декларації щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання вантажно-розвантажувальних роботи за допомогою машин та механізмів даний учасник у складі своєї тендерної пропозиції не надав.
Крім того, даним учасником також не було подано і договору про вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин та механізмів з іншим суб’єктом господарювання, який би був залучений учасником як субпідрядник/співвиконавець.
Відповідно до пп. 2 п. 3 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника (яким регламентовано питання відхилення тендерних пропозицій) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а також абз. другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до абз. 2 п. 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Оскільки подання дозволу та/або декларації зареєстровані в територіальному органі Держпраці про право на здійснення вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин та механізмів входить до документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, неподання таких документів не може розцінюватись як невідповідність, усунення якої можливе відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що тендерна пропозиція учасника, якого Замовник визнав переможцем публічної закупівлі, не відповідає вимогам тендерної документації в частині технічної специфікації та інших вимога щодо предмета закупівлі тендерної документації, а тому мала бути відхилена Замовником у відповідності до пп. 2 п. 3 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника, абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а також абз. другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. В даному випадку, Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію даного учасника та перейти до розгляду тендерної пропозиції Скаржника ФОП Деревянко Яна Олександровича, яка є наступною за чергою.

3. Вимоги Суб’єкта оскарження
Відповідно до п. 4 ч. 19 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, в якому зазначаються 4) у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково – зобов’язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.
Суб’єкт оскарження вважає, що зважаючи на характер допущених Замовником порушень, а також фактичних наслідків, що зумовлені цими порушеннями, належними і відповідними заходами для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника є зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможцем публічних торгів філія «Сумське лісове господарство» ДП «Ліси України», оформленого протоколом уповноваженої особи Замовника 20 травня 2024 року.
Реалізація вищевказаного заходу матиме наслідком відновлення не лише порушених прав та законних інтересів ФОП Деревянко Яна Олександровича, а і забезпечення дотримання визначених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів здійснення закупівель.
У відповідності до абз. 2 ч. 15 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скаржник висловлює бажання бути запрошеним на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень при розгляді його скарги.
На виконання вимог пункту 6 Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 року № 292, Скаржник зазначає реквізити рахунку, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених Законом та цим Порядком:
UA103375460000026002005200171 в АТ БК «ПриватБанк» Отримувач: ФОП Деревянко Я.О. Код: 3662409479
На підставі вищевикладеного, керуючись ст., 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 52–64 Особливостей,

ПРОШУ:

1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень Замовником процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Комунальну установу Сумської обласної ради Хмелівський психоневрологічний інтернат скасувати рішення про визнання переможцем процедури закупівлі філії «Сумське лісове господарство» ДП «Ліси України», оформлене протоколом уповноваженої особи Замовника 20 травня 2024 року (без номера) за предметом закупівлі: «Деревина дров’яна непромислового використання твердої породи (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 03410000-7 Деревина)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-02-001111-a.

Додаток: 1. Копія протоколу уповноваженої особи Замовника 20 травня 2024 року (без номера) філії «Сумське лісове господарство» ДП «Ліси України»


22 травня 2024 року ФОП Деревянко Ян Олександрович
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір