-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторного типу)
Торги відмінено
1 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
Період оскарження:
02.05.2024 09:08 - 08.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
a437f0039f784376befae7456477cf2f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-02-000571-a.a3
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Протоколом від 09.08.2024 №31 було відхиллено тендерну пропозицію ПП "СПЕЦСЕРВІС".
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2024-05-02-000571-a_строк дії ТП.docx 14.08.2024 12:30
- Скарга_UA-2024-05-02-000571-a_строк дії ТП.pdf 14.08.2024 12:30
- sign.p7s 14.08.2024 12:31
- рішення від 16.08.2024 № 13904.pdf 16.08.2024 16:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.08.2024 №14247.pdf 26.08.2024 13:25
- Рішення від 23.08.2024 №14247.pdf 28.08.2024 12:04
- протокол №66.pdf 20.09.2024 16:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.08.2024 13:10
Дата розгляду скарги:
23.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.08.2024 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.08.2024 12:04
Дата виконання рішення Замовником:
20.09.2024 16:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
виконання рішення АМКУ № 14247-р/пк-пз
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4a6c5bf65c784269b08c9dda812e80ec
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту Протоколу від 09.08.2024 №31 тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була відхилена у зв’язку з тим, що строк дії тендерної пропозиції ПП «СПЕЦСЕРВІС» закінчився:
Відповідно до пункту 4 Розділу ІІІ тендерної документації, Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
Згідно пункту 31 Особливостей Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений.
До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 11 травня 2024 18:00.
Зважаючи на це строк дії тендерних пропозицій учасників до 08.08.2024 року включно.
Разом з тим, твердження Замовника про те, що Скаржник не розмістив повідомлення про продовження строку дії пропозиції через електронну систему закупівель не відповідає дійсності.
Звертаємо увагу, Комісії та Замовника на те, що 02.08.2024 року Скаржником в електронну систему закупівель було завантажено Лист-повідомлення про продовження строку дії тендерної пропозиції (файл «Лист продовження строку дії ТП.pdf»), який знаходиться в документах реєстраційної картки скарги: UA-2024-05-02-000571-a.c2.
Додатково повідомляємо, що зазначений лист-повідомлення про продовження строку дії пропозиції був завантажений у доступний спосіб.
Також, варто зауважити, що ні в тендерній документації, ні в Особливостях не передбачено вимог до оформлення такого повідомлення, його обов’язкових реквізитів, а також способу завантаження в електронну систему закупівель.
Відповідно до завантаженого листа ПП «СПЕЦСЕРВІС» продовжило строк дії пропозиції ще на 100 календарних днів, так загальний строку дії тендерної пропозиції ПП «СПЕЦСЕРВІС» становить 190 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Підсумовуючи викладене, станом на 09.08.2024 року тендерна пропозиція Скаржника є дійсна, а отже пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена, а рішення про відхилення пропозиції підлягає скасуванню.
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 4 Розділу ІІІ тендерної документації, Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
Згідно пункту 31 Особливостей Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений.
До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 11 травня 2024 18:00.
Зважаючи на це строк дії тендерних пропозицій учасників до 08.08.2024 року включно.
Разом з тим, твердження Замовника про те, що Скаржник не розмістив повідомлення про продовження строку дії пропозиції через електронну систему закупівель не відповідає дійсності.
Звертаємо увагу, Комісії та Замовника на те, що 02.08.2024 року Скаржником в електронну систему закупівель було завантажено Лист-повідомлення про продовження строку дії тендерної пропозиції (файл «Лист продовження строку дії ТП.pdf»), який знаходиться в документах реєстраційної картки скарги: UA-2024-05-02-000571-a.c2.
Додатково повідомляємо, що зазначений лист-повідомлення про продовження строку дії пропозиції був завантажений у доступний спосіб.
Також, варто зауважити, що ні в тендерній документації, ні в Особливостях не передбачено вимог до оформлення такого повідомлення, його обов’язкових реквізитів, а також способу завантаження в електронну систему закупівель.
Відповідно до завантаженого листа ПП «СПЕЦСЕРВІС» продовжило строк дії пропозиції ще на 100 календарних днів, так загальний строку дії тендерної пропозиції ПП «СПЕЦСЕРВІС» становить 190 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Підсумовуючи викладене, станом на 09.08.2024 року тендерна пропозиція Скаржника є дійсна, а отже пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена, а рішення про відхилення пропозиції підлягає скасуванню.
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторного типу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-05-02-000571-a. 3) Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради – скасувати Протокол від 09.08.2024 №31 стосовно відхилення тендерної пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС".
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірне відхилення пропозиції скаржника
Номер:
4f02992281b3411b9cd49fb18218768e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-02-000571-a.a1
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції скаржника
Скарга:
Протоколом від 22.05.2024 №331 було відхиллено тендерну пропозицію ПП "СПЕЦСЕРВІС".
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2024-05-02-000571-a.docx 27.05.2024 14:54
- Скарга_UA-2024-05-02-000571-a.pdf 27.05.2024 14:54
- sign.p7s 27.05.2024 14:55
- Додаткові пояснення_UA-2024-05-02-000571-a.pdf 05.06.2024 10:21
- рішення від 29.05.2024 № 9397.pdf 29.05.2024 16:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.06.2024 № 9962.pdf 07.06.2024 13:01
- рішення від 06.06.2024 № 9962.pdf 10.06.2024 18:10
- Пояснення АМКУ.pdf 31.05.2024 14:13
- 358.pdf 12.06.2024 10:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2024 15:12
Дата розгляду скарги:
06.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.05.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.06.2024 18:11
Дата виконання рішення Замовником:
12.06.2024 10:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Враховуючи вимоги Закону України « Про публічні закупівлі » (далі - Закон ), Положення про уповноважену особу у звʼязку з оскарженням прийнятого рішення та рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ВИРІШИВ :
1. Скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі по процедурі
Відкриті торги ( з особливостями ) згідно з предметом закупівлі, код національного
класифікатора України ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторного типу) учасника торгів - ТОВ ТІКО.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b0edea9da99b4202976bc7b83fc3ad5f
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення пропозиції
Опис заперечення:
1. Відповідно до пункту 1 Протоколу від 22.05.2024 №331 тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була відхилена у зв’язку з наступним, п.7. розділу ІІІ Тендерної документації від учасників вимагався договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються). Учасником не надано відповідний договір.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Згідно пункту 7. розділу ІІІ. Тендерної документації, зазначено наступне: «оскільки предметом закупівлі є товар, тендерною документацією вимоги щодо надання інформації про субпідрядника /співвиконавця не встановлюються».
Звертаємо увагу, що у пункті 7. розділу ІІІ Тендерної документації не передбачена вимога, що Учасник у складі пропозиції має надати договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зауважуємо, що у пункту 7 Розділу Загальні вимоги Додатку №3 до тендерної документації не передбачено, що Учасники у складі пропозиції мають надати Договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зокрема, Додатком №3 до тендерної документації передбачено, зокрема, наступні Загальні вимоги:
1. На момент поставки обов’язкова наявність документів, які підтверджують якість продукції (паспорт або сертифікат або інший документ), видані виробником чи постачальником (оригінал або копія завірена постачальником) або бірка від виробника чи постачальника.
2. Гарантійний строк експлуатації не може становити менше 12 місяців з дати введення в експлуатацію. Гарантійний строк зберігання не може становити менше 12 місяців з дати виготовлення товару.
3. Підтвердження про те, що доставка буде проведена за рахунок Учасника (надати гарантійний лист).
4. Товар має бути доставлений Замовнику протягом 2 днів з моменту отримання Заявки. Надати Гарантійний лист.
5. Підтвердження про те, що монтаж буде проведений за рахунок Учасника, а також можливіть монтажу з 1 по 7 поверх (надати гарантійний лист).
6. Надання копії ліцензії на встановлення монтажної організації.
7. Договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зауважуємо, що у пункту 7 Розділу Загальні вимоги Додатку №3 до тендерної документації не передбачено, що Учасники у складі пропозиції мають надати Договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зважаючи на це, пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена, а отже рішення про відхилення пропозиції підлягає скасуванню.
Додатково наголошуємо, що згідно п. 41 Особливостей, Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
За таких умов, враховуючи норми п. 43 Особливостей, учасник процедури закупівлі протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей може виправити невідповідності в будь-якій інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією (в тому числі відсутність таких інформації та/або документів), крім випадків:
1) відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції;
3) коли виправлення помилок в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з тим, надання договору авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються) не є ні відсутністю забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформацією (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Зважаючи на це Замовник міг скористатися п. 43 Особливостей та запросити в Скаржника договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються),, але замовник не скористався своїм обов’язком, а відразу відхилив тендерну пропозиції скаржника
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Звертаємо увагу, що у пункті 7. розділу ІІІ Тендерної документації не передбачена вимога, що Учасник у складі пропозиції має надати договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зауважуємо, що у пункту 7 Розділу Загальні вимоги Додатку №3 до тендерної документації не передбачено, що Учасники у складі пропозиції мають надати Договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зокрема, Додатком №3 до тендерної документації передбачено, зокрема, наступні Загальні вимоги:
1. На момент поставки обов’язкова наявність документів, які підтверджують якість продукції (паспорт або сертифікат або інший документ), видані виробником чи постачальником (оригінал або копія завірена постачальником) або бірка від виробника чи постачальника.
2. Гарантійний строк експлуатації не може становити менше 12 місяців з дати введення в експлуатацію. Гарантійний строк зберігання не може становити менше 12 місяців з дати виготовлення товару.
3. Підтвердження про те, що доставка буде проведена за рахунок Учасника (надати гарантійний лист).
4. Товар має бути доставлений Замовнику протягом 2 днів з моменту отримання Заявки. Надати Гарантійний лист.
5. Підтвердження про те, що монтаж буде проведений за рахунок Учасника, а також можливіть монтажу з 1 по 7 поверх (надати гарантійний лист).
6. Надання копії ліцензії на встановлення монтажної організації.
7. Договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зауважуємо, що у пункту 7 Розділу Загальні вимоги Додатку №3 до тендерної документації не передбачено, що Учасники у складі пропозиції мають надати Договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються).
Зважаючи на це, пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена, а отже рішення про відхилення пропозиції підлягає скасуванню.
Додатково наголошуємо, що згідно п. 41 Особливостей, Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
За таких умов, враховуючи норми п. 43 Особливостей, учасник процедури закупівлі протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей може виправити невідповідності в будь-якій інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією (в тому числі відсутність таких інформації та/або документів), крім випадків:
1) відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції;
3) коли виправлення помилок в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з тим, надання договору авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються) не є ні відсутністю забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформацією (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Зважаючи на це Замовник міг скористатися п. 43 Особливостей та запросити в Скаржника договір авторизованого сервісного центру монтажної організації (по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються),, але замовник не скористався своїм обов’язком, а відразу відхилив тендерну пропозиції скаржника
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторного типу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-05-02-000571-a. 3) Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради – скасувати Протокол від 22.05.2024 №331 стосовно відхилення тендерної пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС".
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
6df307691bf64ed48637e93532ef4a5f
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення
Опис заперечення:
2. Відповідно до пункту 2 Протоколу від 22.05.2024 №331 тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була відхилена у зв’язку з наступним: «В завантажених документах відсутнє найменування та дислокація авторизованого сервісного центру по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Разом з тим, тендерною документацією не було передбачено, що учасник у складі пропозиції має надати інформацію про найменування та дислокацію авторизованого сервісного центру по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються.
Зауважуємо, що Замовник не вказав, які умови тендерної документації були порушенні Учасником, у зв’язку із ненаданням інформації про найменування та дислокацію авторизованого сервісного центру по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються.
Додатково наголошуємо на тому, що пунктом 46 Особливостей передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Всупереч зазначеному, Протокол від 22.05.2024 №331 щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника не містить посилання на відповідні умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають.
Підсумовуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Разом з тим, тендерною документацією не було передбачено, що учасник у складі пропозиції має надати інформацію про найменування та дислокацію авторизованого сервісного центру по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються.
Зауважуємо, що Замовник не вказав, які умови тендерної документації були порушенні Учасником, у зв’язку із ненаданням інформації про найменування та дислокацію авторизованого сервісного центру по обслуговуванню кондиціонерів, які пропонуються.
Додатково наголошуємо на тому, що пунктом 46 Особливостей передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Всупереч зазначеному, Протокол від 22.05.2024 №331 щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника не містить посилання на відповідні умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають.
Підсумовуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторного типу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-05-02-000571-a. 3) Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради – скасувати Протокол від 22.05.2024 №331 стосовно відхилення тендерної пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС".
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
b61153b677004fd481b42cd063211293
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення
Опис заперечення:
3. Відповідно до пункту 3 Протоколу від 22.05.2024 №331 тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була відхилена у зв’язку з наступним: «Відсутня інструкція користувача»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Разом з тим, тендерною документацією не було передбачено, що учасник у складі пропозиції має надати інструкцію користувача.
Зауважуємо, що Замовник не вказав, які умови тендерної документації були порушенні Учасником, у зв’язку із ненаданням інструкції користувача або у якому пункті тендерної документації зазначений документ вимагався для надання у складі пропозиції.
Додатково наголошуємо на тому, що пунктом 46 Особливостей передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Всупереч зазначеному, Протокол від 22.05.2024 №331 щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника не містить посилання на відповідні умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають.
Отже, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Разом з тим, тендерною документацією не було передбачено, що учасник у складі пропозиції має надати інструкцію користувача.
Зауважуємо, що Замовник не вказав, які умови тендерної документації були порушенні Учасником, у зв’язку із ненаданням інструкції користувача або у якому пункті тендерної документації зазначений документ вимагався для надання у складі пропозиції.
Додатково наголошуємо на тому, що пунктом 46 Особливостей передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Всупереч зазначеному, Протокол від 22.05.2024 №331 щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника не містить посилання на відповідні умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають.
Отже, тендерна пропозиція ПП "СПЕЦСЕРВІС" була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в протоколі розгляду, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторного типу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-05-02-000571-a. 3) Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради – скасувати Протокол від 22.05.2024 №331 стосовно відхилення тендерної пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС".
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну закупівлі
Номер:
07d5fcc18a064e799b3d1f17100b97e1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-02-000571-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну закупівлі
Скарга:
ПП "СПЕЦСЕРВІС" взяло участь в зазначеній процедурі закупівлі, успішно оскаржило неправомірне рішення про відхилення пропозиції Скаржника (скарга UA-2024-05-02-000571-a.a1) та очікувало поки тендерна пропозиція буде розглянута, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Разом з тим, протоколом від 18.05.2024 №366, що було оприлюднено в електронну систему закупівель 18.06.2024 09:20 Замовником відмінено процедуру закупівлі через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаткові пояснення_UA-2024-05-02-000571-a.pdf 02.07.2024 17:15
- Лист продовження строку дії ТП.pdf 02.08.2024 11:12
- sign.p7s 26.06.2024 11:29
- Скарга_UA-2024-05-02-000571-a_відміна.pdf 26.06.2024 11:28
- Скарга_UA-2024-05-02-000571-a_відміна.docx 26.06.2024 11:28
- Пояснення АМКУ.pdf 01.07.2024 10:23
- лист НСЗУ.pdf 01.07.2024 10:23
- протокол №23.pdf 02.08.2024 15:31
- АМКУ КОНДИЦІОНЕРИ.doc 01.07.2024 10:23
- Лист РОВА.pdf 01.07.2024 10:23
- рішення від 04.07.2024 № 11625.pdf 09.07.2024 14:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.07.2024 № 11625.pdf 05.07.2024 14:47
- рішення від 28.06.2024 № 11262.pdf 28.06.2024 16:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.06.2024 13:09
Дата розгляду скарги:
04.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.06.2024 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.07.2024 14:04
Дата виконання рішення Замовником:
02.08.2024 15:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМК №11625-р/пк-пз від 04.07.2024р. є виконане.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9f58c331954242939060bd85b1798aa1
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель:
причина відміни: Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
коментар щодо відміни: у зв’язку із складною ситуацією у енергетичній сфері закладам охорони здоров’я області: максимально зменшити використання вуличного освітлення на території закладу (крім ліхтарів на сонячних панелях з акумуляторами); максимально обмежити використання підсвічування вивісок, вітрин тощо, а при необхідності - повного їх вимкнення в пікові години навантаження та в нічний час; максимально зменшити використання закладами охорони здоров'я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо).
Відповідно до Протоколу від 18.05.2024 №366, що було оприлюднено в електронну систему закупівель 18.06.2024 09:20 Замовник відмінив процедуру закупівлі керуючись наступним:
Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.
По-перше, звертаємо увагу Комісії, що відповідно до протоколу, що оприлюднений в системі, Замовник відміняє процедуру закупівлю у зв’язку з відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Разом з тим, у тому ж самому протоколі Замовник зазначає, що підставою для відміни процедури закупівлі є саме встановлена відсутність подальшої потреби у закупівлі товарів, у зв’язку із отриманням листа Рівненської обласної державної адміністрації від 07.06.2024 року №вих-5665/0/01-54/24, у якому зазначено, що у зв’язку із складною ситуацією у енергетичній сфері закладам охорони здоров’я області: максимально зменшити використання вуличного освітлення на території закладу (крім ліхтарів на сонячних панелях з акумуляторами); максимально обмежити використання підсвічування вивісок, вітрин тощо, а при необхідності – повного їх вимкнення в пікові години навантаження та в нічний час; максимально зменшити використання закладами охорони здоров’я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо); забезпечити в закладах охорони здоров’я наявність альтернативних джерел електроживлення (генераторів) та палива для їх роботи у разі довготривалих відключень, потреба в предметі закупівлі з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу) не є актуальною. В зв’язку з вищенаведеним, виникла необхідність відмінити відкриті торги.
Разом з тим, не зрозуміло чому Замовник робить висновок, про відсутність потреба в предметі закупівлі з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу), оскільки в процитованому листі йдеться лиш про максимальне зменшення використання закладами охорони здоров’я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо.
Тобто, Замовник не зазначає об’єктивних обставин та не надає документальне підтвердження відсутності потреби у закупівлі товарів, які є предметом закупівлі.
Варто зауважити, що зменшення споживання електроенергії не дорівнює тому, що у Замовника відпала потреба у закупівлі товарів.
Таким чином, враховуючи вищенаведену інформацію, у в цій ситуації можна зробити висновок, що у Замовника існує потреба в зменшені використання обсягів електричної енергії, а не відсутність потреби у подальшій закупівлі товарів, що є предметом цієї закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що потреба у мінімізації споживання електричної енергії ніяким чинним не доводить, що у Замовника відпала потреба у закупівлі товару з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу).
Додатково зауважуємо, що не зрозуміло із наданого протоколу чи у Замовника відсутня потреба у закупівлі товарів в повній мірі чи відпала потреба у закупівлі товарів саме із зазначеними характеристиками, а отже зазначене у протоколі жодним чином не свідчить та не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товару.
По-друге, підставою для відміни закупівлі є лист Рівненської обласної державної адміністрації від 07.06.2024 року №вих-5665/0/01-54/24, який відсутній в електронній системі закупівлі, що унеможливлює ознайомитися з його змістом.
Зважаючи на це, зазначений лист не підтверджує правомірність відміни закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, а отже не довів та документально не підтвердив .
По-третє, абсолютно необґрунтованим залишається факт того, що необхідність відмінити закупівлю у зв’язку із зменшенням навантаження на електросистему виникла вже тільки після оскарження неправомірного рішення про відхилення пропозиції Скаржника (скарга UA-2024-05-02-000571-a.a1).
Таким чином, лише після того, як оголошена закупівля тривала понад 45 днів, Замовник вирішив відмінити процедуру закупівлі через відсутність потреби в закупівлі товару.
Звертаємо увагу Комісії, що в протоколі уповноваженої особи підстава для відміни процедури аргументована наступним «потреба в предметі закупівлі з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу) не є актуальною. В зв’язку з вищенаведеним, виникла необхідність відмінити відкриті торги.»
Разом з тим, Замовником не надається жодної інформації чи документального підтвердження у зв’язку з чим відпала потреба у закупівлі кондиціонерів інвенторного типу.
По-четверте, Замовник стверджує, що підстава для відміни у нього виникла 07.06.2024 року у зв’язку із тим, що наявний лист від Рівненської обласної державної адміністрації від 07.06.2024 року №вих-5665/0/01-54/24.
Разом з тим, наголошуємо та ще раз звертаємо увагу, що зазначений лист не підтверджує наявність відсутності в закупівлі товарів, згідно цією закупівлею.
Додатково також звертаємо увагу, що пункт 50 Особливостей містить таку підставу відміни процедури закупівлі, як відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Водночас, пункт 50 Особливостей не містить такої підстави для відміни процедури закупівлі як відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг (у зв’язку із необхідністю максимально зменшити використання вуличного освітлення на території закладу (крім ліхтарів на сонячних панелях з акумуляторами); максимально обмежити використання підсвічування вивісок, вітрин тощо, а при необхідності – повного їх вимкнення в пікові години навантаження та в нічний час; максимально зменшити використання закладами охорони здоров’я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо); забезпечити в закладах охорони здоров’я наявність альтернативних джерел електроживлення (генераторів) та палива для їх роботи у разі довготривалих відключень).
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів.
З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
причина відміни: Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
коментар щодо відміни: у зв’язку із складною ситуацією у енергетичній сфері закладам охорони здоров’я області: максимально зменшити використання вуличного освітлення на території закладу (крім ліхтарів на сонячних панелях з акумуляторами); максимально обмежити використання підсвічування вивісок, вітрин тощо, а при необхідності - повного їх вимкнення в пікові години навантаження та в нічний час; максимально зменшити використання закладами охорони здоров'я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо).
Відповідно до Протоколу від 18.05.2024 №366, що було оприлюднено в електронну систему закупівель 18.06.2024 09:20 Замовник відмінив процедуру закупівлі керуючись наступним:
Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.
По-перше, звертаємо увагу Комісії, що відповідно до протоколу, що оприлюднений в системі, Замовник відміняє процедуру закупівлю у зв’язку з відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Разом з тим, у тому ж самому протоколі Замовник зазначає, що підставою для відміни процедури закупівлі є саме встановлена відсутність подальшої потреби у закупівлі товарів, у зв’язку із отриманням листа Рівненської обласної державної адміністрації від 07.06.2024 року №вих-5665/0/01-54/24, у якому зазначено, що у зв’язку із складною ситуацією у енергетичній сфері закладам охорони здоров’я області: максимально зменшити використання вуличного освітлення на території закладу (крім ліхтарів на сонячних панелях з акумуляторами); максимально обмежити використання підсвічування вивісок, вітрин тощо, а при необхідності – повного їх вимкнення в пікові години навантаження та в нічний час; максимально зменшити використання закладами охорони здоров’я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо); забезпечити в закладах охорони здоров’я наявність альтернативних джерел електроживлення (генераторів) та палива для їх роботи у разі довготривалих відключень, потреба в предметі закупівлі з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу) не є актуальною. В зв’язку з вищенаведеним, виникла необхідність відмінити відкриті торги.
Разом з тим, не зрозуміло чому Замовник робить висновок, про відсутність потреба в предметі закупівлі з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу), оскільки в процитованому листі йдеться лиш про максимальне зменшення використання закладами охорони здоров’я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо.
Тобто, Замовник не зазначає об’єктивних обставин та не надає документальне підтвердження відсутності потреби у закупівлі товарів, які є предметом закупівлі.
Варто зауважити, що зменшення споживання електроенергії не дорівнює тому, що у Замовника відпала потреба у закупівлі товарів.
Таким чином, враховуючи вищенаведену інформацію, у в цій ситуації можна зробити висновок, що у Замовника існує потреба в зменшені використання обсягів електричної енергії, а не відсутність потреби у подальшій закупівлі товарів, що є предметом цієї закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що потреба у мінімізації споживання електричної енергії ніяким чинним не доводить, що у Замовника відпала потреба у закупівлі товару з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу).
Додатково зауважуємо, що не зрозуміло із наданого протоколу чи у Замовника відсутня потреба у закупівлі товарів в повній мірі чи відпала потреба у закупівлі товарів саме із зазначеними характеристиками, а отже зазначене у протоколі жодним чином не свідчить та не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товару.
По-друге, підставою для відміни закупівлі є лист Рівненської обласної державної адміністрації від 07.06.2024 року №вих-5665/0/01-54/24, який відсутній в електронній системі закупівлі, що унеможливлює ознайомитися з його змістом.
Зважаючи на це, зазначений лист не підтверджує правомірність відміни закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, а отже не довів та документально не підтвердив .
По-третє, абсолютно необґрунтованим залишається факт того, що необхідність відмінити закупівлю у зв’язку із зменшенням навантаження на електросистему виникла вже тільки після оскарження неправомірного рішення про відхилення пропозиції Скаржника (скарга UA-2024-05-02-000571-a.a1).
Таким чином, лише після того, як оголошена закупівля тривала понад 45 днів, Замовник вирішив відмінити процедуру закупівлі через відсутність потреби в закупівлі товару.
Звертаємо увагу Комісії, що в протоколі уповноваженої особи підстава для відміни процедури аргументована наступним «потреба в предметі закупівлі з технічними і якісними характеристиками, зазначеними в тендерній документації по закупівлі ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інвенторного типу) не є актуальною. В зв’язку з вищенаведеним, виникла необхідність відмінити відкриті торги.»
Разом з тим, Замовником не надається жодної інформації чи документального підтвердження у зв’язку з чим відпала потреба у закупівлі кондиціонерів інвенторного типу.
По-четверте, Замовник стверджує, що підстава для відміни у нього виникла 07.06.2024 року у зв’язку із тим, що наявний лист від Рівненської обласної державної адміністрації від 07.06.2024 року №вих-5665/0/01-54/24.
Разом з тим, наголошуємо та ще раз звертаємо увагу, що зазначений лист не підтверджує наявність відсутності в закупівлі товарів, згідно цією закупівлею.
Додатково також звертаємо увагу, що пункт 50 Особливостей містить таку підставу відміни процедури закупівлі, як відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Водночас, пункт 50 Особливостей не містить такої підстави для відміни процедури закупівлі як відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг (у зв’язку із необхідністю максимально зменшити використання вуличного освітлення на території закладу (крім ліхтарів на сонячних панелях з акумуляторами); максимально обмежити використання підсвічування вивісок, вітрин тощо, а при необхідності – повного їх вимкнення в пікові години навантаження та в нічний час; максимально зменшити використання закладами охорони здоров’я енергоємного обладнання (обмеження використання кондиціонерів тощо); забезпечити в закладах охорони здоров’я наявність альтернативних джерел електроживлення (генераторів) та палива для їх роботи у разі довготривалих відключень).
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів.
З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонер інверторного типу), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-05-02-000571-a. 3) Зобов’язати Замовника – Комунальне підприємство «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської обласної ради – скасувати Протокол від 18.05.2024 №366, що було оприлюднено в електронну систему закупівель 18.06.2024 09:20, стосовно рішення про відміну процедури закупівлі.