• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Трубна продукція

Завершена

6 550 550.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 50.36 UAH
Період оскарження: 01.05.2024 15:23 - 11.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 9eaa54b11dda448184bdab5a33d68511
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-01-009128-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.06.2024 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.07.2024 15:40
Дата виконання рішення Замовником: 12.07.2024 14:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 21.06.2024 № 215 (далі – Рішення), згідно з яким Учасник закупівлі, предмет закупівлі: ТРУБНА ПРОДУКЦІЯ, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-01-009128-а ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮНІМЕТ ХОЛДИНГ», був дискваліфікований. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.07.2024 № 11748 –р/пк-пз зобов’язано ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «МИКОЛАЇВСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ скасувати Рішення про дискваліфікацію Учасника процедури закупівлі. ВИРІШИЛА:Скасувати Рішення від 21.06.2024 №215
Автор: ТОВ "ЮНІМЕТ ХОЛДИНГ", Андрій Невмитий +380679618771 info@unimetholding.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6ac256ba41cb429380db85d64e4871b2
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЮНІМЕТ ХОЛДИНГ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 01.05.2024 Приватне акціонерне товариство «МИКОЛАЇВСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ» (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: трубна продукція, згідно коду 44160000-9 – (Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби) національного класифікатора “Єдиний закупівельний словник” ДК 021:2015, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.05.2024 № 135 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІМЕТ ХОЛДИНГ» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду поставки товару, що відповідає предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі, зокрема за Лотом № 4, та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 14.05.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 3 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «СОТА УКРАЇНА» з остаточною ціновою пропозицією 1 749 960,87 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ» з остаточною ціновою пропозицією 1 750 000,00 грн.;
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 2 164 966,01 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Тендерні пропозиції перших двох учасників, які послідовно визначались найбільш економічно вигідними, Замовник відхилив.
Наступною найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника 21.06.2024 № 215 (далі – Рішення 215) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення 215 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Тендерній документації.
Згідно пункту 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону 922 зазначено в Додатку 2 до Тендерної документації.
Таблицею 4 Технічної специфікації Лоту 4 за Додатком 2 до Тендерної документації визначено наступні технічні характеристики до номенклатурних позицій № 2, 3 і 4 Лоту 4, а саме:

№ з/п Найменування товару
Технічні характеристики товару
(Вимоги Замовника) Од. виміру Кіль-
кість** Кількість
труб по 6 м
(довідково) Опис товару, що пропонується
1. Країна походження
2. Виробник товару
3. Гарантійний строк на Товар:
4. Технічні, якісні характеристики відповідно до вимог Замовника
5. Строк поставки
2 Труба 377×6
ДСТУ 8943:2019 т 0,659 2
3 Труба 426×10
ДСТУ 8943:2019 т 0,5553 1
4 Труба 426×8
ДСТУ 8943:2019 т 3,463 7
Також приміткою технічної специфікації Лоту 4 за Додатком 2 до Тендерної документації (за позначкою «*») визначено, що на підтвердження відповідності запропонованого товару заявленим в Додатку 2 таблиця 4 до Тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає підписаний та заповнений інформацією про запропонований ним предмет закупівлі Додаток 2 таблиця 4 до Тендерної документації за формою наведеного додатку.
Крім того пунктом 3 Додатку 2 до Тендерної документації визначено, що всі технічні, кількісні та якісні характеристики повинні бути підтвердженими відповідними документами:
На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника до предмету закупівлі, учасник надає наступні документи згідно встановлених вимог:
3.1. На підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника по предмету закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної пропозиції, учасник надає заповнений Додаток 2 до тендерної документації з детальним описом товару, що пропонується ним в рамках даної процедури закупівлі.
3.2. Скан-копії документів, які містять інформацію, що підтверджує усі характеристики товару вказаних у Додатку 2 до документації:
- скан-копії паспорту відповідності та/або сертифікату якості та/або сертифікату відповідності та/або сертифікату походження та/або інший документ який/які містить інформацію про технічні та якісні характеристики запропонованого Товару (предмету закупівлі) із зазначенням виробника, країни походження, повної назви продукту (товару), технічних характеристик, відповідності вимогам нормативних документів (ДСТУ, ТУ)
У складі тендерної пропозиції Скаржник надав:
- Технічну специфікацію на трубну продукцію Лоту № 4 від 13.05.2024 № 1305/14 (далі – Специфікація 1305), у якій щодо номенклатурних позицій № 2, 3 і 4 Лоту 4 зазначив:

№ з/п Найменування товару
Технічні характеристики товару
(Вимоги Замовника) Од. виміру Кіль-
кість** Кількість
труб по 6 м
(довідково) Опис товару, що пропонується
1. Країна походження
2. Виробник товару
3. Гарантійний строк на Товар:
4. Технічні, якісні характеристики відповідно до вимог Замовника
5. Строк поставки
2 Труба 377×6
ДСТУ 8943:2019 т 0,659 2 4. Технічні, якісні характеристики відповідно до вимог Замовника: Труба 377х6 ТУ У 24.2–40903202–002:2021
3 Труба 426×10
ДСТУ 8943:2019 т 0,5553 1 4. Технічні, якісні характеристики відповідно до вимог Замовника: Труба 426х10 ДСТУ 9218:2023
4 Труба 426×8
ДСТУ 8943:2019 т 3,463 7 4. Технічні, якісні характеристики відповідно до вимог Замовника: Труба 426х8 ДСТУ 9218:2023
- Зразок сертифікату якості від 09.04.2024 № 158 (далі – Сертифікат 158) щодо товару за позицією № 2 Специфікації 1305;
- Зразок сертифікату якості від 27.03.2024 № 144 (далі – Сертифікат 144) щодо товару за позицією № 3 Специфікації 1305;
- Зразок сертифікату якості від 09.04.2024 № 159 (далі – Сертифікат 159) щодо товару за позицією № 4 Специфікації 1305.
Варто зазначити, що Сертифікат 159 та Сертифікат 144 підтверджують відповідність товару за позиціями № 3 і 4 Специфікації 1305 ДСТУ 9218:2023, а Сертифікат 158 підтверджує відповідність товару за позицією 2 Специфікації 1305 ТУ У 24.2–40903202–002:2021.
Посилаючись на інформацію Специфікації 1305 щодо запропонованого товару за позиціями № 2, 3 і 4, а також на інформацію Сертифікату 159 та Сертифікату 144, в Рішенні 215 Замовник зазначив, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає ДСТУ 8943:2019 по позиціям 2, 3, 4 Таблиці 4 (технічної специфікації лоту № 4) Додатку 2 до Тендерної документації. Тим самим, на думку Замовника, тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тому Замовник відхилив пропозицію з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Наведені твердження Замовника за Рішенням 215 є невірними з огляду на наступне:
По-перше: за умовами Додатку 2 до Тендерної документації у зв’язку із тим, що вичерпний опис усіх необхідних характеристик щодо предмета закупівлі скласти неможливо, у місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент».
ДСТУ 8943:2019 «Труби сталеві електрозварні. Технічні умови» прийнято як національний стандарт згідно з Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (далі – Підприємство) від 13.11.2019 № 352.
ДСТУ 8943:2019 поширюється на труби електрозварні прямошовні з вуглецевих та низьколегованих марок сталі, які застосовують для трубопроводів, водопроводів, газопроводів, конструкцій, а також виробів різного призначення.
Пунктом 5.2. ДСТУ 8943:2019 встановлено, що труби виготовляються із зовнішнім діаметром D від 10.мм до 530 мм включно.
ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови» прийнято як національний стандарт згідно з Наказом Підприємства від 27.04.2023 № 80.
ДСТУ 9218:2023 поширюється на прямошовні зварні труби загального призначення діаметром 426—1 420 мм із вуглецевих і низьколегованих марок сталі.
Технічні умови ТУ У 24.2–40903202–002:2021 «Труби сталеві зварні прямошовні діаметром 426-1420 мм», затверджені директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод сталевих профілів» (далі – Виробник) 30.07.2021 та погоджені Державним підприємством «Дніпропетровський регіональний державний науково-технічний центр стандартизації, метрології та сертифікації» 27.08.2024 за № 04725941/011026.
ТУ У 24.2–40903202–002:2021 поширюються на труби зварні прямошовні діаметром 426-1420 мм загального призначення з вуглецевих та низьколегованих марок сталі. Труби призначені для виготовлення водопроводів, інших трубопроводів, будівельних металоконструкцій та для теплових мереж.
За пунктом 3.2. Додаткових вимог ТУ У 24.2–40903202–002:2021 у разі необхідності замовник може узгодити з виробником і зазначити в замовленні низку додаткових вимог. Додаткові вимоги, зокрема постачання труб інших розмірів.
Таблицею 1 підпункту 4.1.1. пункту 4.1. ТУ У 24.2–40903202–002:2021 (враховуючи зміну 1) визначено зовнішні діаметри виготовлення труб, зокрема 377.
Виходячи зі змісту ДСТУ 8943:2019, ДСТУ 9218:2023 та ТУ У 24.2–40903202–002:2021 вбачається аналогічність застосованих показників, технічних вимог, маркування, тощо. Різниця в шкалі діаметрів труб на які поширюється дія наведених нормативних документів, проте зазначені документи в повній мірі охоплюють труби за діаметрами, що визначаються номенклатурними позиціями 2, 3 і 4 технічної специфікації Лоту 4 Додатку 2 до Тендерної документації.
Таким чином труби, виготовлені за ТУ У 24.2–40903202–002:2021 та ДСТУ 9218:2023, є еквівалентом труб, виготовлених за ДСТУ 8943:2019. Тим самим і норми ТУ У 24.2–40903202–002:2021 та ДСТУ 9218:2023 вважаються еквівалентом щодо норм ДСТУ 8943:2019.
Тобто запропонований Скаржником товар за позиціями 2, 3 і 4 Специфікації 1305 є еквівалентом товару за номенклатурними позиціями 2, 3 і 4 технічної специфікації Лоту 4 Додатку 2 до Тендерної документації та водночас відповідає встановленим технічним вимогам до предмету закупівлі.
По-друге: умовами Тендерної документації не визначалось, що запропонований учасником товар, виготовлений за ДСТУ 9218:2023 чи ТУ У 24.2–40903202–002:2021, не буде вважатись еквівалентом для товару, що виготовлений за ДСТУ 8943:2019.
По-третє: згідно умов Додатку 2 до Тендерної документації фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в Тендерній документації та Додатку 2 до Тендерної документації, а також підтверджує можливість постачання товару відповідно до вимог, визначених згідно з умовами Тендерної документації.
Тим самим подавши свою тендерну пропозицію Скаржник підтвердив відповідність запропонованого товару, зокрема за позиціями № 2, 3 і 4 Специфікації 1305, технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в Тендерній документації та Додатку 2 до Тендерної документації, а також підтверджує можливість постачання товару відповідно до вимог, визначених згідно з умовами Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена неправомірно.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Виходячи зі змісту Рішення 215 та враховуючи викладене вище Замовник застосував дискримінаційний, не об’єктивний та упереджений підхід при розгляді тендерної пропозиції Скаржника.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення 215 порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд моєї тендерної пропозиції; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення 215 підлягає скасуванню, оскільки є абсурдним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.

Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника