• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Акумулятори для Autel EVO MAX 4T та DJI Intelligent Flight Battery

Торги не відбулися

2 050 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 250.00 UAH
Період оскарження: 01.05.2024 12:05 - 06.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: abaaf82c06244519a98eca72346cea5b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-01-004911-a.c1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.05.2024 15:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.05.2024 18:13
Дата виконання рішення Замовником: 11.06.2024 17:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Буряка Євгенія Олеговича за процедурою закупівлі — "Акумулятори для Autel EVO MAX 4T та DJI Intelligent Flight Battery", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-01-004911-a.
Автор: ФОП "Буряк Євгеній Олегович", Євгеній Буряк +380637005707 onlyon.com.ua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fa59cbcb944a47f88772efaa97ffdfc3
Заголовок пункту скарги: Заперечення щодо неправомірних дій у вигляді прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника
Опис заперечення: 15.05.2024 р. Замовником, Військова частина А7031, в електронній системі було опубліковано Протокол № 9/05 від 15 травня 2024 р. про відхилення пропозиції учасника ФОП Буряк Євгеній Олегович відповідно до пп.2 п.44 Особливостей.

Скаржник (фізична особа-підприємець Буряк Євгеній Олегович, рнокпп 3301817833, місцезнаходження 02064, м. Київ, пр-т. Червоної Калини 93а, кв. 11) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його пропозиції, вважає відхилення безпідставним та неправомірним, зважаючи на наступне.

За результатами електронного аукціону у закупівлі UA-2024-05-01-004911-a пропозиція учасника ФОП Буряк Євгеній Олегович була визнана в електронній системі найбільш економічно вигідною.

Однак, 15.05.2024 р. Замовник відхилив пропозицію Скаржника, зазначивши підставу: тендерна пропозиція не відповідає встановленим вимогам в Технічній специфікації (Додаток 2) до тендерної документації. Замовник посилається на невідповідності в декларації відповідності щодо номінальної напруги.

Слід зазначити, що декларація відповідності для акумулятора для Autel EVO MAX 4T (102002188) у складі тендерної пропозиції була надана Скаржником на власний розсуд для ознайомлення. Тендерна документація не містила вимоги надання декларації відповідності чи будь-якого іншого документу виробника для підтвердження технічних характеристик, зокрема номінальної напруги акумулятора.

Відповідно до Розділу 3 Тендерної документації "Інструкція з підготовки тендерних пропозицій", тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: в т.ч.- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Додатком №2 до тендерної документації).

Згідно Додатку № 2 до Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі:

1. На весь Товар, що постачається, Продавець надає гарантійні документи. Гарантійний термін на товар повинен складати не менше, ніж 12 місяців, і починає діяти з дати підписання сторонами товарної накладної або акту приймання – передачі Товару. Учасником здійснюється гарантійне обслуговування (на підтвердження надати у складі пропозиції гарантійний лист в складі пропозиції).

На виконання зазначеної вимоги Учасник у складі пропозиції надав відповідний гарантійний лист (файл "Лист-гарантія гарантійного терміну.pdf")

2. Товар має бути новим, якісним та постачатися в упаковці, на якій зазначаються: назва товару, логотип фірми-виробника, країна виробника, умови зберігання (на підтвердження надати у складі пропозиції гарантійний лист в складі пропозиції).

На виконання зазначеної вимоги Учасник у складі пропозиції надав відповідний гарантійний лист (файл "Лист-гарантія Новий Товар.pdf").

3. Довідка в довільній формі, в якій учасник торгів зазначає виробника та країну походження обладнання.

На виконання зазначеної вимоги Учасник у складі пропозиції надав відповідну довідку (файл "Країна походження товару.pdf").

4. У складі пропозиції Учасник подає порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару комплектаціям та технічним характеристикам Замовника, зазначеним у технічних вимогах (згідно з формою у додатку).

На виконання зазначеної вимоги Учасник у складі пропозиції надав Порівняльну таблицю (файл "Порівняльна таблиця.pdf"), за формою, встановленою Замовником, та яка містить відомомсті про всі технічні характеристики товару.

В Порівняльній таблиці Учасник чітко зазначив, що номінальна напруга запропонованого товару Акумулятор для Autel EVO MAX 4T (102002188) відповідає вимогам Замовника та становить 14,88 В.

Надання інших документів на підтвердження технічних характеристик не було передбачено тендерною документацією.

З вищезазначеного вбачається, що учасник повністю підтвердив відповідність технічних характеристик товару вимогам, що були встановлені Замовником, та у спосіб, що був ним встановлений в Тендерній документації.

Слід зазначити, що згідно п. 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Отже, у разі сумнівів щодо відповідності заявленої учасником номінальної напруги він мав право звернутись щодо підтвердження даної технічної характеристики до виробника. Замовник не звертався за перевіркою інформації та відповідно не отримував відомостей про недостовірність інформації в документах учасника. Скаржник самостійно звернувся до виробника для підтвердження даної характеристики та виробник підтвердив на його запит, що номінальна напруга для даної моделі акумулятора становить 14,88 В, відповідний доказ прикладається до скарги.

Замовник провів оцінку документа, що не вимагався тендерною документацією та в Протоколі про відхилення не зазначив, які саме вимоги тендерної документації не були виконані Учасником, що свідчить про неправомірність прийнятих рішень.

Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна пропозиція — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Відповідно до п. 36 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.

Згідно з п.46 Постанови № 1178 від 12.10.2022 р. інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Отже, Замовник мав зазначити в Протоколі про відхилення умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають. Водночас замовник не посилається на конкретну вимогу, яку Учасник не виконав.

Замовник посилається в протоколі на документ, що не вимагав, а отже і підстав для такого відхилення в Замовника не було.

Зважаючи на вищенаведене, у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції Учасника. Учасником були надані усі документи, які вимагались Замовником для підтвердження технічних характеристик. Декларація, на яку посилається замовник, не вимагалась, посилання на невідповідності в даному документі не може означати що тендерна пропозиція не відповідає Технічній специфікації. Документація не містила окремих вимог щодо необхідності надання учасником для підтвердження технічних характеристик товару саме Декларації відповідності. Відхилення відбулось через документ який взагалі не вимагався в складі тендерної пропозиції. Таким чином, Замовник торгів не повинен був оцінювати його, а здійснити оцінку чітко передбачених вимогами тендерної документації документів та прийняти відповідне рішення, що грунтується на вимогах тендерної документації.

На нашу думку, Замовник порушив норми законодавства відхиливши пропозицію учасника на підставі пп.2 п. 44 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.

Згідно ч.15 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі", за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.

При цьому, переможцем процедури закупівлі, відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону, - є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною.

Скаржник вважає що документи, що були подані згідно Додатку № 2, не містили невідповідності до тендерної документації, повністю підтверджують відповідність вимогам замовника. Вважаємо, що Замовник порушив ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі", не визнавши переможцем учасника, пропозиція якого відповідала вимогам тендерної документації.

Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципів: недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципів: недискримінація учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.

Замовник порушив норми законодавства відхиливши пропозицію учасника на підставі пп.2 п. 44 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.

Згідно ч.15 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі", за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.

При цьому, переможцем процедури закупівлі, відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону, - є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною.

Скаржник вважає що документи, що були подані згідно Додатку № 2, не містили невідповідності до тендерної документації, повністю підтверджують відповідність вимогам замовника. Вважаємо, що Замовник порушив ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі", не визнавши переможцем учасника, пропозиція якого відповідала вимогам тендерної документації.


Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна пропозиція — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Відповідно до п. 36 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.

Згідно з п.46 Постанови № 1178 від 12.10.2022 р. інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Отже, Замовник мав зазначити в Протоколі про відхилення умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають. Водночас замовник не посилається на конкретну вимогу, яку Учасник не виконав, чим порушив законодавство про публічні закупівлі і відхилив учасника без належних підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника