• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Поточний ремонт системи опалення Коломийський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 “Веселка” Коломийської міської ради, за адресою: Івано-Франківська область м. Коломия, вул. Святослава Гординського, 5а»; код 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення за ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника»

Завершена

5 392 555.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 962.78 UAH
Період оскарження: 30.04.2024 16:57 - 26.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо прийнятих рішень замовником

Номер: 18baeefa3bfc4d87a854c189820d1222
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-009462-a.c3
Назва: СКАРГА щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 15:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.06.2024 12:54
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3983fbb11679458292ed202e97c89a2a
Заголовок пункту скарги: 1.) Пропозиція ФОП Столярчук Юрій Октавіанович не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог ч. 6 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації:
«Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником.
Вид договірної ціни: тверда.
Документальне підтвердження відповідності робіт (послуг) тендерної документації* включає в себе:
- договірну ціну;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до Технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); *
- підсумкову відомість ресурсів;
- підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281;
- проєкт графіку виконання робіт, складеного в розрізі розділів локальних кошторисів. Під час укладання договору графік може бути відкоригований щодо проміжних робіт. Кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених Законом.
Примітка: документи мають бути подані учасником в складі тендерної пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі Microsoft (Word, Excele) та додатково в програмному забезпечені АВК або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін.
Під час здійснення цієї закупівлі стосовно технічних, якісних характеристик предмета закупівлі передбачається необхідність застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час виконання договору про постачання електричної енергії споживачу. Учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника щодо впровадження учасником заходів запобігання забруднення навколишнього середовища із обов’язковим зазначенням цих заходів.
Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 за № 281.
Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Учасник повинен гарантувати, що його ціна розрахована відповідно до вимог чинного законодавства і включає усі необхідні витрати.
Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та інших документів пов’язаних із поданням ціни тендерної пропозиції та самостійно несе всі витрати за їх отримання.
Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням ціни тендерної пропозиції, не відшкодовуються замовником (в тому числі у разі відміни торгів чи визнанні торгів такими, що не відбулися). Зазначені витрати сплачуються учасником.
Учасник зобов’язаний підтвердити, що гарантійний термін на виконані роботи буде становити не менше десяти років, а також своє зобов’язання щодо проведення профілактичних ремонтних робіт за свій рахунок у випадку виникнення аварій, які виникли з його вини протягом цього гарантійного строку. А також повинен гарантувати, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, будуть відповідати вимогам проектів ДБН, ДСТУ та іншим нормативно-правовим актам у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».

Водночас, Додатком 30 до «Настанови з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
"Замовник________назва організації)
Підрядник__________
ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво __________________________________________________________________________ (найменування об’єкта будівництва, черги, пускового комплексу, ______________________________________________________________________________ будівлі, споруди, лінійного об’єкта інженерно-транспортної інфраструктури) що здійснюється в 20___ році
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з _______
Складена в поточних цінах станом на " " 20 р"
….
Графа 11 Розр. № 13 Податки, збори, обов’язкові платежі,встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості будівництва (крім ПДВ)
Графа 12 Податок на додану вартість
….


На виконання вищезазначених вимог переможець надав у складі пропозиції документи розрахунку договірної ціни в архівній папці «ТП5_кошторис.rar», зокрема:

- Договірна ціна (папка «договірна ціна.xls.p7s»), в якій зокрема зазначено:

Замовник -
Підрядник -
ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Поточний ремонт системи опалення Коломийський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 “Веселка” Коломийської міської ради, за адресою: Івано-Франківська область м. Коломия, вул. Святослава Гординського, 5а, що здійснюється в 2024 роцi

Вид договірної ціни: тверда.
Визначена згідно з __
Складена в поточних цінах станом на 27 травня 2024 р.

11 Розрахунок N13 "Податки, збори, обов'язковi платежi, встановленi чинним законодавством i не врахованi складовими вартостi будiвництва " - 199,50906

Таким чином, у наданій переможцем договірній ціні зазначено, зокрема: Замовник (назва організації) «______________»,Підрядник «______________» "Визначена згідно з "______", що не відповідає формі договірної ціни та, відповідно, умовам технічної специфікації.
Наявність підстав для відхилення пропозицій за аналогічних обставин була встановлена, зокрема, в рішенні органу оскарження від 07.12.2023 № 19751, UA-2023-11-03-012213-a.
Також у надані переможцем договірній ціні зазначено:
Розрахунок N13 "Податки, збори, обов'язковi платежi, встановленi чинним законодавством i не врахованi складовими вартостi будiвництва "
замість:
Розр. № 13 Податки, збори, обов’язкові платежі,встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості будівництва (крім ПДВ).
Також переможцем в договірну ціну не включено графу 12 Податок на додану вартість.
Враховуючи наведене розрахунок договірної ціни учасника не відповідає Кошторисним нормам України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 за № 281.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Замовник повинен був відхилити пропозицію переможця на підставі абзацу підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9347f4fc73ef4ae280388835924bc490
Заголовок пункту скарги: 2.) У складі Пропозиції Переможця ФОП Столярчук Юрій Октавіанович наявні невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В додатку Додаток № 1 до тендерної документації передбачено КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам.
Зокрема, для підтвердження кваліфікаційному критерію «4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» для підтвердження інформації учасник повинен надати:
- копію Балансу підприємства та Звіту про фінансові результати за 2023 рік та/або Декларації про доходи для ФОПів у вигляді електронних документів з відмітками про прийняття фінансової звітності відповідним органом;
- копії документів, що підтверджують прийняття електронної звітності у вигляді електронних документів.
Обсяг річного доходу (виручки) Учасника за 2023 рік повинен складати не менше 90% очікуваної вартості закупівлі замовника. Юридичні особи подають баланс та звіт про фінансові результати.
Звітність подається за останній звітний період, тобто за 2023 рік.

На виконання зазначених вимог учасником надано в папці «ТП4_інші документи»/папка ЗВІТНІСТЬ 2023:
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану за 1-й місяць 2023 року.
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану за 2-й місяць 2023 року.
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану за 3-й місяць 2023 року.
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану за 4-й місяць 2023 року.
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану за 5-й місяць 2023 року.
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану за 6-й місяць 2023 року.
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану за 7-й місяць 2023 року.
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану 3 квартали 2023 року
- Податкова декларація платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану 2023 рік (файл «08-12_2023_СЮО»)

В податковій декларації платника єдиного податку 3-ї групи на період дії воєнного, надзвичайного стану 2023 рік зазначено:
Загальна сума доходу за звітній (податковий) період (сума значень рядків 01+02+03+04+05+06+07) - 2 997 993.60 (грн., коп.)
Очікувана вартість даної закупівлі встановлена в розмірі - 5 392 555,20 грн.
90% від 5 392 555,20 грн. = 4 853 299,68 грн.

За таких умов, обсяг річного доходу учасника за 2023 рік, що становить 2 997 993.60 грн. є менщим аніж 90% очікуваної вартості закупівлі замовника.
Враховуючи вище викладене, у складі Пропозиції Переможця наявні невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей.
Прийнявши незаконне рішення про визначення переможцем учасника, пропозиція якого підлягала відхиленню, замовник порушив наші законні права та інтереси як учасника тендеру.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо умов тендерної документації

Номер: 6b8a0045e80a4832a1ef69e1e259ffa9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-009462-a.a2
Назва: Скарга щодо умов тендерної документації
Скарга:
Коломийським заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 «Веселка» Коломийської міської ради Івано-Франківської області (далі – замовник) 30 квітня 2024 р. в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-30-009462-a на закупівлю «Коломийський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 «Веселка» Коломийської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015:50720000-8: Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення). В первісній редакції тендерної документації встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 11.05.2024 року до 00:00 години. Період оскаржень щодо умов тендерної документації був передбачений - до 08 травня 2024 00:00 06 травня 2024 замовником внесено зміни до тендерної документації і перенесено кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 12 травня 2024 23:00. Період оскаржень щодо змін до тендерної документації - до 09 травня 2024 00:00 Наше підприємство має значний досвід роботи виконання аналогічних робіт та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі вимоги тендерної документації замовника носять дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі,
Дата розгляду скарги: 20.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.05.2024 17:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2024 13:46
Дата виконання рішення Замовником: 24.05.2024 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: -внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом закупівлі: "Поточний ремонт системи опалення Коломийський заклад дошкільної освіти (ясласадок) №9 "Веселка" Коломийської міської ради, за адресою: Івано-Франківська область м. Коломия, вул. Святослава Гординського, 5а»; код 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення за ДК 021:2015 "Єдиного закупівельного словника", (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-30-009462-a). -задоволено вимоги Скаржника в повному обсязі.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bfcf13baf87f4d6c9f7e16f2a9640325
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо вимоги про обов’язкове відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт і складення акту обстеження об’єкту, завіреного представником Замовника та представником від Учасника, який має надаватись в складі пропозиції Учасника.
Опис заперечення: Відповідно до вимог передбачених в Додатку № 2 до тендерної документації:
«Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника та представником учасника. Даний акт надається в складі пропозиції Учасника.»
Вимога скласти акт обстеження об’єкту є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт огляду, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що підготувати такий акт потрібно саме в період звернення за роз’ясненнями.
З огляду на вищевикладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині і вилучити вимогу щодо обов’язкового відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вимога скласти акт обстеження об’єкту є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт огляду, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що підготувати такий акт потрібно саме в період звернення за роз’ясненнями.
З огляду на вищевикладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині і вилучити вимогу щодо обов’язкового відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: bbc6ee7817444b19b7aefd997c0e22b2
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо вимоги надати копії документів (посвідчення, протокол), що підтверджують проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань з питань Закону України «Про охорону праці» та його підзаконних актів: законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання першої (домедичної) допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки та нормативно-правових актів з охорони праці.
Опис заперечення: Згідно вимог додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники1, серед іншого, повинні надати:
Копії документів (посвідчення, протокол), що підтверджують проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань з питань Закону України «Про охорону праці» та його підзаконних актів: законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання першої (домедичної) допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки та нормативно-правових актів з охорони праці;
o Законів і нормативних актів з питань охорони прані, електро і пожежної безпеки;
o НПАОП 0.00-1.76-15 Правила безпеки систем газопостачання;
o НПАОП 0.00-1.81-18 Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском;
o НПАОП 45.2-7.03-17. Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках;
o НПАОП 0.001.15-07 Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті;
o НПАОП 0.00-7.14-17 Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками;
o НПАОП 0.00-7.11-12 Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників;
o НПАОП 45.2-7.02-12 Охорона праці і промислова безпека в будівництві ДБН.А.3.2-2-2009;
o НПАОП 0.00-1.71-13 Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями;
o НПАОП 0.00-1.75-15. Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт;
o HПАОП 0.001.62-12 Правил охорони праці на автомобільному транспорті;
o НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання;
o НПАОП 28.52-1.31-13. Правила охорони праці під час зварювання металів;
o НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт;
o НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Встановивши в такий спосіб зазначену вимогу, замовник унеможливив нашу участь у процедурі закупівлі.
У нас є можливість надати документи (посвідчення, витяг з протоколу комісії з перевірки знань з охорони праці – додаємо в якості доказу), що підтверджують проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань та перевірки знань з питань охорони праці.
Проте наведений протокол не підтверджує проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань з питань гігієни праці, надання першої (домедичної) допомоги потерпілим, електробезпеки, нормативно-правових актів з охорони праці:
• НПАОП 0.00-7.14-17 Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками;
• НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць.
Протре відсутність затребуваних замовником документів жодним чином не може нам перешкодити якісно надати послуги, що є предметом закупівлі, адже для виконання цих послуг проходження керівником і інженерно-технічними працівниками вищезазначених навчань не є обов’язковим.
Відповідно до частини 2 статті 18 ЗУ "Про охорону праці" працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.
Перелік робіт з підвищеною небезпекою затверджений Наказом Держнаглядохоронпраці України 26.01.2005 №15.
Предметом даної закупівлі є «Поточний ремонт системи опалення Коломийський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 “Веселка” Коломийської міської ради, за адресою: Івано-Франківська область м. Коломия, вул. Святослава Гординського, 5а»; код 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення за ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника».
В технічній специфікації наданій замовником в додатку 2 до ТД не передбачено робіт з підвищеної небезпеки, застосування виробничого обладнання підвищеної небезпеки, послуг з експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць тощо.
За таких умов, вимоги замовника є надмірними, необґрунтованими та такими, які безпідставно обмежують потенційних учасників, в тому числі і нас, в можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 8aa8c4819fff4b31a8657b375978d34d
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо строку дії тендерної пропозиції зазначеного в «банківських» днях.
Опис заперечення: В ч. 4 Розділу 3 ТД зазначено: «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 банківських днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій.
Учасник процедури закупівлі має право:
− відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
− погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо таке вимагалося).
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Нам незрозуміло, що Замовник вважає "банківським днем" і як рахувати такі дні.
Законом № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX було прийнято Постанову Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України". З 1 квітня в Україні більше не існує такого поняття "банківський день".
З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає - здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня.
Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Національний банк України запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень.
Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Вважаємо, що вищевказана умова не узгоджується з чинним законодавством та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника, адже заважає чітко розрахувати строк дії пропозиції.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо умов тендерної документації

Номер: 9ae17b3c7a80434298ae9c6deed00fd0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-009462-a.a1
Назва: Скарга щодо умов тендерної документації
Скарга:
Коломийським заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 «Веселка» Коломийської міської ради Івано-Франківської області (далі – замовник) 30 квітня 2024 р. в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-30-009462-a на закупівлю «Коломийський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 «Веселка» Коломийської міської ради Івано-Франківської області» (ДК 021:2015:50720000-8: Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення).В первісній редакції тендерної документації встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 11.05.2024 року до 00:00 години. Період оскаржень щодо умов тендерної документації був передбачений - до 08 травня 2024 00:00 06 травня 2024 замовником внесено зміни до тендерної документації і перенесено кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 12 травня 2024 23:00. Період оскаржень щодо змін до тендерної документації - до 09 травня 2024 00:00 Наше підприємство має значний досвід роботи виконання аналогічних робіт та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі вимоги тендерної документації замовника носять дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.05.2024 19:17
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f0349773c32d489f84c1503adae92c9a
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо вимоги про обов’язкове відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт і складення акту обстеження об’єкту, завіреного представником Замовника та представником від Учасника, який має надаватись в складі пропозиції Учасника.
Опис заперечення: Відповідно до вимог передбачених в Додатку № 2 до тендерної документації:
«Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника та представником учасника. Даний акт надається в складі пропозиції Учасника.»
Вимога скласти акт обстеження об’єкту є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт огляду, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що підготувати такий акт потрібно саме в період звернення за роз’ясненнями.
З огляду на вищевикладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині і вилучити вимогу щодо обов’язкового відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вимога скласти акт обстеження об’єкту є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт огляду, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що підготувати такий акт потрібно саме в період звернення за роз’ясненнями.
З огляду на вищевикладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині і вилучити вимогу щодо обов’язкового відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 131b2f55722641b180915bbaf5662af8
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо вимоги надати копії документів (посвідчення, протокол), що підтверджують проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань з питань Закону України «Про охорону праці» та його підзаконних актів: законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання першої (домедичної) допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки та нормативно-правових актів з охорони праці.
Опис заперечення: Згідно вимог додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники1, серед іншого, повинні надати:
Копії документів (посвідчення, протокол), що підтверджують проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань з питань Закону України «Про охорону праці» та його підзаконних актів: законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання першої (домедичної) допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки та нормативно-правових актів з охорони праці;
o Законів і нормативних актів з питань охорони прані, електро і пожежної безпеки;
o НПАОП 0.00-1.76-15 Правила безпеки систем газопостачання;
o НПАОП 0.00-1.81-18 Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском;
o НПАОП 45.2-7.03-17. Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках;
o НПАОП 0.001.15-07 Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті;
o НПАОП 0.00-7.14-17 Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками;
o НПАОП 0.00-7.11-12 Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників;
o НПАОП 45.2-7.02-12 Охорона праці і промислова безпека в будівництві ДБН.А.3.2-2-2009;
o НПАОП 0.00-1.71-13 Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями;
o НПАОП 0.00-1.75-15. Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт;
o HПАОП 0.001.62-12 Правил охорони праці на автомобільному транспорті;
o НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання;
o НПАОП 28.52-1.31-13. Правила охорони праці під час зварювання металів;
o НПАОП 0.00-5.11-85 Типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт;
o НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Встановивши в такий спосіб зазначену вимогу, замовник унеможливив нашу участь у процедурі закупівлі.
У нас є можливість надати документи (посвідчення, витяг з протоколу комісії з перевірки знань з охорони праці – додаємо в якості доказу), що підтверджують проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань та перевірки знань з питань охорони праці.
Проте наведений протокол не підтверджує проходження керівником та інженерно-технічними працівниками навчань з питань гігієни праці, надання першої (домедичної) допомоги потерпілим, електробезпеки, нормативно-правових актів з охорони праці:
• НПАОП 0.00-7.14-17 Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час використання виробничого обладнання працівниками;
• НПАОП 41.0-1.01-79 Правила техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць.
Протре відсутність затребуваних замовником документів жодним чином не може нам перешкодити якісно надати послуги, що є предметом закупівлі, адже для виконання цих послуг проходження керівником і інженерно-технічними працівниками вищезазначених навчань не є обов’язковим.
Відповідно до частини 2 статті 18 ЗУ "Про охорону праці" працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.
Перелік робіт з підвищеною небезпекою затверджений Наказом Держнаглядохоронпраці України 26.01.2005 №15.
Предметом даної закупівлі є «Поточний ремонт системи опалення Коломийський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №9 “Веселка” Коломийської міської ради, за адресою: Івано-Франківська область м. Коломия, вул. Святослава Гординського, 5а»; код 50720000-8 Послуги з ремонту і технічного обслуговування систем центрального опалення за ДК 021:2015 «Єдиного закупівельного словника».
В технічній специфікації наданій замовником в додатку 2 до ТД не передбачено робіт з підвищеної небезпеки, застосування виробничого обладнання підвищеної небезпеки, послуг з експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць тощо.
За таких умов, вимоги замовника є надмірними, необґрунтованими та такими, які безпідставно обмежують потенційних учасників, в тому числі і нас, в можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c0b65a5777014d3284b90c62ef998300
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо строку дії тендерної пропозиції зазначеного в «банківських» днях.
Опис заперечення: В ч. 4 Розділу 3 ТД зазначено: «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 банківських днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій.
Учасник процедури закупівлі має право:
− відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
− погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо таке вимагалося).
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Нам незрозуміло, що Замовник вважає "банківським днем" і як рахувати такі дні.
Законом № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX було прийнято Постанову Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України". З 1 квітня в Україні більше не існує такого поняття "банківський день".
З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає - здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня.
Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Національний банк України запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень.
Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Вважаємо, що вищевказана умова не узгоджується з чинним законодавством та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника, адже заважає чітко розрахувати строк дії пропозиції.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації