-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт дорожнього покриття проїзжої частини вул.М. Березового в с. Гора Бориспільського району Київської області
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області; 08324, Київська обл., Бориспільський р-н, село Гора, вул. Центральна, будинок 5; 44094449 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): «Поточний ремонт дорожнього покриття проїзжої частини вул. М. Березового в с. Гора Бориспільського району Київської області» (Код за ДК 021:2015 - 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь). 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг: Кількість (обсяг): 1 послуга Місце надання послуг: вул. М. Березового, с. Гора Бориспільського району, Київської області 4) очікувана вартість предмета закупівлі: 374 000,00 грн з ПДВ 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: До 30.09.2024 року. 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій: до 08.05.2024 00:00 7) умови оплати: протягом 30 (тридцяти) банківських днів з дня підписання Сторонами «Актів приймання виконаних послуг» 8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. 9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається 10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до Закону: визначається автоматично 11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону складає – 1% від очікуваної вартості закупівлі. 12) Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування): Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції учасника. Електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями ст. 30 Закону. 13). До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.
мін. крок: 1% або 3 740.00 UAH
дискримінаційні вимоги
- 602 Лист_відгук 03.04.2024.pdf.xml.zip 03.05.2024 16:16
- Аналогічний договір Ротондівська.zip 03.05.2024 16:16
- Доказ No6 45001 2019.zip 03.05.2024 16:16
- Доказ No2 9001 2018.zip 03.05.2024 16:16
- Доказ No3 14001 2015.zip 03.05.2024 16:16
- рішення від 18.04.2024 №6944.pdf 03.05.2024 16:17
- Референс Лист -2021-2024.xlsx 03.05.2024 16:17
- Рішення від 18.04.2024 № 6942.pdf 03.05.2024 16:17
- рішення від 18.04.2024 № 6943.pdf 03.05.2024 16:17
- рішення від 26.03.2024 № 5448.pdf 03.05.2024 16:17
- рішення від 26.03.2024 № 5470.pdf 03.05.2024 16:17
- рішення від 26.03.2024 № 5489.pdf 03.05.2024 16:17
- Скарга березового.docx 03.05.2024 16:17
- Рішення від 26.03.2024 №5491.pdf 03.05.2024 16:17
- Скарга березового.docx.asice.zip 03.05.2024 16:17
- sign.p7s 03.05.2024 16:17
- 3 наказ Проектувальник Білоцерківський С.І. (суміщення посад).pdf 13.05.2024 12:11
- 2 Наказ Головний інженер.pdf 13.05.2024 12:11
- 5 Диплом Білоцерківський С.І.pdf 13.05.2024 12:11
- 601. підтвердження виконання аналогічного договору.pdf 13.05.2024 12:11
- 6 Сертифікат інженер проектувальник (в частині кошторисної документації).pdf 13.05.2024 12:11
- 602 Лист_відгук 03.04.2024.pdf.xml.zip 13.05.2024 12:11
- Акт Кб2 КБ 3 вул Дачна с. С. Борщагівка.pdf 13.05.2024 12:11
- Акт№1 дог №27.10-02.pdf 13.05.2024 12:11
- 604 Аналогічний договір ДУ1_373.pdf 13.05.2024 12:11
- 603 Аналогічний договір 373.pdf 13.05.2024 12:11
- Аналогічний 140619-7.pdf 13.05.2024 12:11
- буд утрим Павловська 22.jpg 13.05.2024 12:11
- Відгук Академічна.pdf 13.05.2024 12:11
- Договір залучення інженера охорони праці Довгаля В.В.pdf 13.05.2024 12:11
- Відгук.pdf 13.05.2024 12:11
- Договір №27.10-02.pdf 13.05.2024 12:11
- Додаткова угода №2 (дог.№27.10-02).pdf 13.05.2024 12:11
- Додаткова угода №1 (до Дог. №27.10-02).pdf 13.05.2024 12:11
- ЄДР 29.03.2024 року.pdf 13.05.2024 12:11
- Лист відгук Академічна 27.01.2023.pdf 13.05.2024 12:11
- Запит Фактум оцінювання ISO.pdf 13.05.2024 12:11
- Лист відгук 140619-7.pdf 13.05.2024 12:11
- Наказ Павловська 2022.pdf 13.05.2024 12:11
- посв директор Артур орг праці працівників.pdf 13.05.2024 12:11
- Наказ призначення директора.pdf 13.05.2024 12:11
- Посвідка директор.pdf 13.05.2024 12:11
- РНОКПП.pdf 13.05.2024 12:11
- Посвідчення Павловська утримання доріг.pdf 13.05.2024 12:11
- Протокольне рішення Загальних зборів.pdf 13.05.2024 12:11
- ФАКТУМ Договірна ціна.pdf 13.05.2024 12:11
- Заперечення на пояснення Березового.docx 13.05.2024 12:11
- Штатний розпис до 20 осіб.pdf 13.05.2024 12:11
- Заперечення на пояснення Березового.docx.asice.zip 13.05.2024 12:11
- рішення від 07.05.2024 № 8025.pdf 07.05.2024 16:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.05.2024 № 8533.pdf 15.05.2024 14:13
- рішення від 14.05.2024 № 8533.pdf 17.05.2024 13:45
- Пояснення_8025.pdf 09.05.2024 21:16
- Пояснення у.о. від 09052024 органу оскарження_8025.docx 09.05.2024 21:16
- Протокол до скарги_Березового.docx 17.05.2024 18:33
Пункт скарги
(Додаток 1 до тендерної документації п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) а саме:
Сертифікат Учасника на систему якості управління якістю ISO 9001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(із наданням відповідні звіту на проходження сертифікаційного аудиту),
сертифікат на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(із наданням відповідні звіту на проходження сертифікаційного аудиту)
сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, іщо охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(із наданням відповідні звіту на проходження сертифікаційного аудиту).
При цьому сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT), ISO 14001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010) та ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010) на ім’я Учасника мають бути видані акредитованим НААУ органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації.»
Ці сертифікати систем управління не є обов’язковими, не підтверджують технічних якісних і кількісних характеристик предмета закупівлі, не встановлюють окремих вимог до матеріалів, до робіт, послуг, не містять конкретики, а лише стосуються впровадження організацією певного урядування діяльності (системи управління), яка супроводжує діяльність суб’єкта господарювання і забезпечує оптимізацію і покращення такої діяльності у відповідних сферах.
Відповідно, це є внутрішніми добровільними справами самих суб’єктів господарювання про те чи впроваджувати такі системи. Жодне законодавство України не зобов’язує до цього.
ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не має перекладу Українською, а його ідентичність українському перекладу ISO 9001:2015 встановлена окремим наказом. Тож, ДСТУ ISO 9001:2015 (й ідентичний йому ДСТУ ISO 9001:2018) передбачає таку мету, яка описана у вступі до ISO 9001:2015 а саме: «0.1 Загальні положення» - Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі:a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони.Цей стандарт у жодному разі не передбачає потребу:— однаковості структури різних систем управління якістю;— узгодження документації зі структурою розділів цього стандарту;— використання специфічної термінології цього стандарту в межах організації. Установлені в цьому стандарті вимоги до системи управління якістю доповнюють вимоги до про¬дукції та послуг.У цьому стандарті використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) («Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій») та ризик-орієнтоване мислення. Процесний підхід дає змогу організації планувати свої процеси та їхні взаємодії. Цикл PDCA дає змогу організації забезпечувати впевненість у тому, що її процеси адекватно за¬безпечені ресурсами та керовані і що можливості для поліпшування визначено та зреалізовано. Ризик-орієнтоване мислення дає змогу організації визначати чинники, які можуть спричиняти відхи¬лення її процесів та її системи управління якістю від запланованих результатів, щоб установлювати запобіжні заходи контролю для унайменшення негативних впливів і якнайбільшого використання мож¬ливостей, у міру їх виникнення (див. А.4).
Пунктом 3 Передмови вказано - Національний стандарт відповідає ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Сис¬теми управління якістю. Вимоги) Ступінь відповідності — ідентичний (IDT).
Отже, вимоги ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Водночас слід зауважити, що якраз таки в Україні діють обов’язкові до виконання нормативні документи, яким мають відповідати послуги з ремонту доріг, зокрема ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво», Наказ Державного комітету з питань житлово- комунального господарства № 154 від 23.09.2003року в поточній редакції від 01.08.2017 року « Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 5414.02.2012 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0365-12#Text ), ДСТУ 3587:2022 - «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», Закон України «Про дорожній рух», Постанова КМУ №1306 від 10.10.2001 «Про правила дорожнього руху», Закон України «Про охорону праці» Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закон України «Про поводження з відходами».
Таким чином, в Україні є реальні нормативні документи у сфері будівництва. що регулюють якість надання послуг з поточного ремонту доріг і щодо яких передбачається надання таких послуг. Крім того, є обов’язкові до виконання закони та підзаконні, які регулюють охорону довкілля, екологію, охорону праці і дорожній рух.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» дотримується цих законів та підзаконних актів, правил, ДСТУ, ДБН та інших і гарантує надати послуги за предметом закупівлі у відповідності до чинного законодавства у цих сферах.
Натомість сертифікати стандартів ДСТУ ISO (міжнародних стандартів) не є обов’язковими до виконання, не унормовують самі послуги з ремонту доріг, не мають відношення до предмету закупівлі і жодним чином не характеризують його.
Сертифікація за цими стандартами є не дешевою і тягне витрати компанії, зокрема щодо утримання додатково персоналу, який обслуговує відповідну систему управління.
Згідно з умовами тендерної документації витрати на підготовку тендерної документації не відшкодовуються учаснику та не включаються до ціни пропозиції учасника.
Відповідно до принципів господарювання, визначених статтею 6 Господарського кодексу України, загальними принципами господарювання в Україні є зокрема свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Відповідно до статті 44 ГК України, Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; вільного найму підприємцем працівників; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику; вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом; самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд.
Частиною 1 ст. 5 Закону передбачено - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 5 ст. 23 Закону передбачено - Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Частина 4 статті 23 Закону встановлює - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Частина 4 статті 22 Закону встановлює - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які подали вказані сертифікати на системи управління ДСТУ ISO на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 ДКПП, видані акредитованим НААУ органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», порушує принципи совободи господарювання, передбачені ст. 6, 44 Господарського кодексу України.
Подібної думки дотримується Комісія АМКУ у рішенні №6944-р/пк-пз від 18.04.2024 Рішенні №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024 та рішенні № 6942-р/пк-пз від 18.04.2024 (додається).
-
Назва доказу:
доказ 1
-
Опис доказу:
доказ
-
Повʼязаний документ:
Доказ No2 9001 2018.zip
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
- (Додаток 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) а саме пп. Відвідування об'єкта: «Учасник має право відвідати та оглянути об'єкт та дільницю, де передбачається виконання обсягів робіт згідно предмету закупівлі, а також отримати інформацію, яка може бути йому необхідна для підготовки пропозиції торгів та укладання договору. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою (Додаток № 9 до тендерної документації).
- Підпункт 6.5 пункту 6 Розділу 3 ТД): «6.5.Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника (Додаток №9 до тендерної документації)»
- (Додаток №9 до ТД) «Акт обстеження щодо проведення огляду об'єкту»
- (Додаток 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) а саме пп. Відвідування об'єкта: «Учасник має право відвідати та оглянути об'єкт та дільницю, де передбачається виконання обсягів робіт згідно предмету закупівлі, а також отримати інформацію, яка може бути йому необхідна для підготовки пропозиції торгів та укладання договору. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою (Додаток № 9 до тендерної документації).
- Підпункт 6.5 пункту 6 Розділу 3 ТД): «6.5.Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника (Додаток №9 до тендерної документації)»
- (Додаток №9 до ТД) «Акт обстеження щодо проведення огляду об'єкту»
У Додатку №9 ТД викладено Акт обстеження щодо проведення огляду об'єкту з реквізитами для підписання представником Замовника.
Скаржник вбачає у даних вимогах дискримінаційні умови та обмеження конкуренції, що порушує ст. 5, ст. 22, ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» має значний досвід виконання робіт з капітального і поточного ремонтів доріг. Компанія зареєстрована у 2014 році і з тих пір безперервно веде діяльність з будівництва доріг, код ДКПП 42.11.
Досвід виконання аналогічних робіт і надання послу підтверджується зокрема референс-листом (додається) і сканованою копією аналогічного договору (додається).
Предмет даної закупівлі (поточний ремонт дорожнього покриття проїзжої частини вулиці населеного пункту) не містить складних умов виконання, прихованих об’єктів, тощо, які б вимагали додаткового обстеження.
Технологія ремонту описана у тексті «Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів», затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 № 54.
Також вказівки до поточних ремонтів містяться у ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг.
У місцях , де є посилання на ДБН В.2.3-4:2015 умови дорожніх ремонтів також передбачені і цим стандартом.
У технічному завданні ТД окреслено види ремонту, обсяги ремонту і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики.
Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Що ще замовник хоче, щоб учасник дослідив і оглянув?
Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду, або не прийняти його, не відповідати на дзвінки, затягувати час тощо.
Крім того, підписуючи акт огляду у замовника, учасник ідентифікує себе, що порушує положення статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що спілкування із замовником здійснюється виключно через систему закупівель без ідентифікації особи.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які оглянули об’єкт (місце ремонту) і підписали акт огляду у Замовника, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувані дискримінаційні вимоги.
-
Назва доказу:
доказ 2
-
Опис доказу:
доказ
-
Повʼязаний документ:
Референс Лист -2021-2024.xlsx
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану дискримінаційну вимогу
дискримінаційні вимоги
- Аналогічний договір Ротондівська.zip 03.05.2024 15:37
- Доказ No2 9001 2018.zip 03.05.2024 15:37
- 602 Лист_відгук 03.04.2024.pdf.xml.zip 03.05.2024 15:37
- Доказ No6 45001 2019.zip 03.05.2024 15:37
- Доказ No3 14001 2015.zip 03.05.2024 15:37
- Референс Лист -2021-2024.xlsx 03.05.2024 15:37
- рішення від 18.04.2024 № 6943.pdf 03.05.2024 15:37
- рішення від 26.03.2024 № 5470.pdf 03.05.2024 15:37
- рішення від 26.03.2024 № 5448.pdf 03.05.2024 15:37
- рішення від 18.04.2024 №6944.pdf 03.05.2024 15:37
- Рішення від 18.04.2024 № 6942.pdf 03.05.2024 15:37
- рішення від 26.03.2024 № 5489.pdf 03.05.2024 15:37
- Рішення від 26.03.2024 №5491.pdf 03.05.2024 15:37
- Скарга березового.docx 03.05.2024 15:37
- Скарга березового.docx.asice.zip 03.05.2024 15:37
- sign.p7s 03.05.2024 15:38
Пункт скарги
(Додаток 1 до тендерної документації п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) а саме:
Сертифікат Учасника на систему якості управління якістю ISO 9001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(із наданням відповідні звіту на проходження сертифікаційного аудиту),
сертифікат на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(із наданням відповідні звіту на проходження сертифікаційного аудиту)
сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, іщо охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010)(із наданням відповідні звіту на проходження сертифікаційного аудиту).
При цьому сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT), ISO 14001:2015 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010) та ISO 45001:2018 на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 (ДКПП – ДК 016:2010 або КВЕД ДК 009:2010) на ім’я Учасника мають бути видані акредитованим НААУ органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації.»
Ці сертифікати систем управління не є обов’язковими, не підтверджують технічних якісних і кількісних характеристик предмета закупівлі, не встановлюють окремих вимог до матеріалів, до робіт, послуг, не містять конкретики, а лише стосуються впровадження організацією певного урядування діяльності (системи управління), яка супроводжує діяльність суб’єкта господарювання і забезпечує оптимізацію і покращення такої діяльності у відповідних сферах.
Відповідно, це є внутрішніми добровільними справами самих суб’єктів господарювання про те чи впроваджувати такі системи. Жодне законодавство України не зобов’язує до цього.
ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не має перекладу Українською, а його ідентичність українському перекладу ISO 9001:2015 встановлена окремим наказом. Тож, ДСТУ ISO 9001:2015 (й ідентичний йому ДСТУ ISO 9001:2018) передбачає таку мету, яка описана у вступі до ISO 9001:2015 а саме: «0.1 Загальні положення» - Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі:a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони.Цей стандарт у жодному разі не передбачає потребу:— однаковості структури різних систем управління якістю;— узгодження документації зі структурою розділів цього стандарту;— використання специфічної термінології цього стандарту в межах організації. Установлені в цьому стандарті вимоги до системи управління якістю доповнюють вимоги до про¬дукції та послуг.У цьому стандарті використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) («Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій») та ризик-орієнтоване мислення. Процесний підхід дає змогу організації планувати свої процеси та їхні взаємодії. Цикл PDCA дає змогу організації забезпечувати впевненість у тому, що її процеси адекватно за¬безпечені ресурсами та керовані і що можливості для поліпшування визначено та зреалізовано. Ризик-орієнтоване мислення дає змогу організації визначати чинники, які можуть спричиняти відхи¬лення її процесів та її системи управління якістю від запланованих результатів, щоб установлювати запобіжні заходи контролю для унайменшення негативних впливів і якнайбільшого використання мож¬ливостей, у міру їх виникнення (див. А.4).
Пунктом 3 Передмови вказано - Національний стандарт відповідає ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Сис¬теми управління якістю. Вимоги) Ступінь відповідності — ідентичний (IDT).
Отже, вимоги ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Водночас слід зауважити, що якраз таки в Україні діють обов’язкові до виконання нормативні документи, яким мають відповідати послуги з ремонту доріг, зокрема ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво», Наказ Державного комітету з питань житлово- комунального господарства № 154 від 23.09.2003року в поточній редакції від 01.08.2017 року « Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 5414.02.2012 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0365-12#Text ), ДСТУ 3587:2022 - «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», Закон України «Про дорожній рух», Постанова КМУ №1306 від 10.10.2001 «Про правила дорожнього руху», Закон України «Про охорону праці» Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закон України «Про поводження з відходами».
Таким чином, в Україні є реальні нормативні документи у сфері будівництва. що регулюють якість надання послуг з поточного ремонту доріг і щодо яких передбачається надання таких послуг. Крім того, є обов’язкові до виконання закони та підзаконні, які регулюють охорону довкілля, екологію, охорону праці і дорожній рух.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» дотримується цих законів та підзаконних актів, правил, ДСТУ, ДБН та інших і гарантує надати послуги за предметом закупівлі у відповідності до чинного законодавства у цих сферах.
Натомість сертифікати стандартів ДСТУ ISO (міжнародних стандартів) не є обов’язковими до виконання, не унормовують самі послуги з ремонту доріг, не мають відношення до предмету закупівлі і жодним чином не характеризують його.
Сертифікація за цими стандартами є не дешевою і тягне витрати компанії, зокрема щодо утримання додатково персоналу, який обслуговує відповідну систему управління.
Згідно з умовами тендерної документації витрати на підготовку тендерної документації не відшкодовуються учаснику та не включаються до ціни пропозиції учасника.
Відповідно до принципів господарювання, визначених статтею 6 Господарського кодексу України, загальними принципами господарювання в Україні є зокрема свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Відповідно до статті 44 ГК України, Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; вільного найму підприємцем працівників; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику; вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом; самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд.
Частиною 1 ст. 5 Закону передбачено - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 5 ст. 23 Закону передбачено - Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Частина 4 статті 23 Закону встановлює - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Частина 4 статті 22 Закону встановлює - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які подали вказані сертифікати на системи управління ДСТУ ISO на будівництво та ремонт доріг і автострад (автомагістралей) (або інша сфера поширення сертифікату, що охоплює код 42.11 ДКПП, видані акредитованим НААУ органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», порушує принципи совободи господарювання, передбачені ст. 6, 44 Господарського кодексу України.
Подібної думки дотримується Комісія АМКУ у рішенні №6944-р/пк-пз від 18.04.2024 Рішенні №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024 та рішенні № 6942-р/пк-пз від 18.04.2024 (додається).
-
Назва доказу:
доказ 1
-
Опис доказу:
доказ
-
Повʼязаний документ:
Доказ No2 9001 2018.zip
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги.
- (Додаток 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) а саме пп. Відвідування об'єкта: «Учасник має право відвідати та оглянути об'єкт та дільницю, де передбачається виконання обсягів робіт згідно предмету закупівлі, а також отримати інформацію, яка може бути йому необхідна для підготовки пропозиції торгів та укладання договору. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою (Додаток № 9 до тендерної документації).
- Підпункт 6.5 пункту 6 Розділу 3 ТД): «6.5.Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому буде здійснюватися даний поточний ремонт, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника (Додаток №9 до тендерної документації)»
- (Додаток №9 до ТД) «Акт обстеження щодо проведення огляду об'єкту»
Скаржник вбачає у даних вимогах дискримінаційні умови та обмеження конкуренції, що порушує ст. 5, ст. 22, ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» має значний досвід виконання робіт з капітального і поточного ремонтів доріг. Компанія зареєстрована у 2014 році і з тих пір безперервно веде діяльність з будівництва доріг, код ДКПП 42.11.
Досвід виконання аналогічних робіт і надання послу підтверджується зокрема референс-листом (додається) і сканованою копією аналогічного договору (додається).
Предмет даної закупівлі (поточний ремонт дорожнього покриття проїзжої частини вулиці населеного пункту) не містить складних умов виконання, прихованих об’єктів, тощо, які б вимагали додаткового обстеження.
Технологія ремонту описана у тексті «Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів», затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 № 54.
Також вказівки до поточних ремонтів містяться у ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг.
У місцях , де є посилання на ДБН В.2.3-4:2015 умови дорожніх ремонтів також передбачені і цим стандартом.
У технічному завданні ТД окреслено види ремонту, обсяги ремонту і інші необхідні технічні, якісні і кількісні характеристики.
Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Що ще замовник хоче, щоб учасник дослідив і оглянув?
Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду, або не прийняти його, не відповідати на дзвінки, затягувати час тощо.
Крім того, підписуючи акт огляду у замовника, учасник ідентифікує себе, що порушує положення статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що спілкування із замовником здійснюється виключно через систему закупівель без ідентифікації особи.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які оглянули об’єкт (місце ремонту) і підписали акт огляду у Замовника, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувані дискримінаційні вимоги.
-
Назва доказу:
доказ 2
-
Опис доказу:
доказ
-
Повʼязаний документ:
Референс Лист -2021-2024.xlsx
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану дискримінаційну вимогу