• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код 09110000-3– Тверде паливо за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Завершена

554 116.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 770.58 UAH
Період оскарження: 30.04.2024 11:28 - 30.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації, порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 2f5b0c21cbdc44c59679ee31223013cf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-003386-a.c2
Назва: Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації, порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Ліцеєм с. Стрілки Стрілківської сільської ради Самбірського району Львівської області, код ЄДРПОУ 02137051 (далі - Замовник), оголошено відкриті торги (з особливостями) за предметом: «Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код 09110000-3– Тверде паливо, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-30-003386-a. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено по 12 травня 2024 року до 00:00 за київським часом. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СУЗІР’Я» (далі - Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній вище закупівлі. Однак, ознайомившись із тендерною документацією, Скаржником було виявлено вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, та ставлять в нерівне становище учасників процедури закупівлі. ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: По- перше: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: − іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. Відповідно до інформації зазначеній на майданчику прозоро https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-003386-a, а також в тендерній документації, зокрема в п. 2.2.6 ч.2.2 додатку 2, Замовник вимагає від Учасників подати у складі пропозиції наступний документ: «2.2.6. У складі тендерної пропозиції надається Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку». Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Відповідно до пункту 29 Особливостей для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’не та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки. За таких умов, вимога Замовника згідно п. 2.2.6 ч.2.2 додатку 2 щодо подання у складі тендерної пропозиції Інформації від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку не узгоджується з положеннями ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». Учасники процедури закупівлі не зобов’язані надавати документи, що не визначені нормативними документами для такого типу товару. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. За встановлених в тендерній документації вимог прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які попередньо отримали документ встановленого типу, у відповідності до вимоги Замовника в цій частині. Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з тендерної документації вимогу щодо подання документів згідно п. 2.2.6 ч.2.2 додатку 2, а саме: «2.2.6. У складі тендерної пропозиції надається Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку». Комісією АМКУ неодноразово було винесено зобов’язальні рішення щодо внесення змін до тендерної документації з аналогічних питань ( наприклад рішення №791-р/пк-пз від 15.01.2024 – додається до скарги в якості доказів). Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційних умов, у відповідності до обставин скарги. ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 5, 7, 9, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», та пунктами 55-67 Особливостей: ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Зобов'язати Ліцей с. Стрілки Стрілківської сільської ради Самбірського району Львівської області привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-30-003386-a, у відповідність із обставинами скарги та вимогами законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій: 1. Аналогічне рішення Комісії АМКУ №791-р/пк-пз від 15.01.2024 року. 2. Тендерна документація Замовника торгів. 3. ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’не та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Дата розгляду скарги: 15.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.05.2024 18:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.05.2024 14:20
Дата виконання рішення Замовником: 28.05.2024 10:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Ліцей с. Стрілки Стрілківської сільської ради Самбірського району Львівської області інформує про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№ 8990 -р/пк-пз від 22.05.2024, а саме замовником 28.05.2024 внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код 09110000-3– Тверде паливо за ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-30-003386-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: Приватне підприємство "Сузір'я", Колтакова Ганна 380677998705 suzirya1995@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ca3a04c3d7ec4c2ab5cb0169249d1d26
Заголовок пункту скарги: Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене
Опис заперечення: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до пункту 29 Особливостей для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’не та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки.

За таких умов, вимога Замовника згідно п. 2.2.6 ч.2.2 додатку 2 щодо подання у складі тендерної пропозиції Інформації від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку не узгоджується з положеннями ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Учасники процедури закупівлі не зобов’язані надавати документи, що не визначені нормативними документами для такого типу товару.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
За встановлених в тендерній документації вимог прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які попередньо отримали документ встановленого типу, у відповідності до вимоги Замовника в цій частині.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з тендерної документації вимогу щодо подання документів згідно п. 2.2.6 ч.2.2 додатку 2, а саме:
«2.2.6. У складі тендерної пропозиції надається Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку».
Комісією АМКУ неодноразово було винесено зобов’язальні рішення щодо внесення змін до тендерної документації з аналогічних питань ( наприклад рішення №791-р/пк-пз від 15.01.2024 – додається до скарги в якості доказів).
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційних умов, у відповідності до обставин скарги.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:

По- перше:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.

Відповідно до інформації зазначеній на майданчику прозоро https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-003386-a, а також в тендерній документації, зокрема в п. 2.2.6 ч.2.2 додатку 2, Замовник вимагає від Учасників подати у складі пропозиції наступний документ:
«2.2.6. У складі тендерної пропозиції надається Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації, порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 8251fd696ae94112b1af36c33dc62e69
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-30-003386-a.c1
Назва: Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації, порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Ліцеєм с. Стрілки Стрілківської сільської ради Самбірського району Львівської області, код ЄДРПОУ 02137051 (далі - Замовник), оголошено відкриті торги (з особливостями) за предметом: «Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код 09110000-3– Тверде паливо, за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-30-003386-a. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено по 08 травня 2024 року до 00:00 за київським часом. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СУЗІР’Я» (далі - Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній вище закупівлі. Однак, ознайомившись із тендерною документацією, Скаржником було виявлено вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, та ставлять в нерівне становище учасників процедури закупівлі. ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: По- перше: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: − іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї. − Відповідно до інформації зазначеній на майданчику прозоро https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-30-003386-a, а також в тендерній документації, зокрема в п. 2.2.5 ч.2.2 додатку 2, Замовник вимагає від Учасників подати у складі пропозиції наступний документ: 2.2.5. Довідка щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання вугілля кам’яного. Окрім цього, із вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу. Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Відповідно до пункту 29 Особливостей для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’не та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються з положеннями ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» в цій частині. Учасники процедури закупівлі не зобов’язані надавати документи, що не визначені нормативними документами для такого типу товару. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. За встановлених в тендерній документації вимог прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які попередньо отримали документ встановленого типу, у відповідності до вимоги Замовника в цій частині. Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Комісією АМКУ неодноразово було винесено зобов’язальні рішення щодо внесення змін до тендерної документації з аналогічних питань ( наприклад рішення №791-р/пк-пз від 15.01.2024 – додається до скарги в якості доказів). Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційних умов, у відповідності до обставин скарги. ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 5, 7, 9, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», та пунктами 55-67 Особливостей: ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Зобов'язати Ліцей с. Стрілки Стрілківської сільської ради Самбірського району Львівської області привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-30-003386-a, у відповідність із обставинами скарги та вимогами законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій: 1. Аналогічне рішення Комісії АМКУ №791-р/пк-пз від 15.01.2024 року. 2. Тендерна документація Замовника торгів. 3. ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’не та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Дата розгляду скарги: 15.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2024 18:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.05.2024 13:55
Автор: Приватне підприємство "Сузір'я", Колтакова Ганна 380677998705 suzirya1995@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f1461fec930844d68f20c42ffbc89a61
Заголовок пункту скарги: Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене.
Опис заперечення: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до пункту 29 Особливостей для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’не та антрацит для побутових потреб. Технічні умови».
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки.

За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються з положеннями ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови» в цій частині.
Учасники процедури закупівлі не зобов’язані надавати документи, що не визначені нормативними документами для такого типу товару.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
За встановлених в тендерній документації вимог прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які попередньо отримали документ встановленого типу, у відповідності до вимоги Замовника в цій частині.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Комісією АМКУ неодноразово було винесено зобов’язальні рішення щодо внесення змін до тендерної документації з аналогічних питань ( наприклад рішення №791-р/пк-пз від 15.01.2024 – додається до скарги в якості доказів).
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційних умов, у відповідності до обставин скарги.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 5, 7, 9, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», та пунктами 55-67 Особливостей:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації